Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Nu ik even hier rondhang valt het me op dat er gigantisch veel topics worden aangemaakt die vaak over hetzelfde onderwerp gaan. Op andere fora die ik bezoek word je meteen naar de zoekfunctie gedirigeerd en word je topic gesloten maar hier blijven alle draadjes bestaan met als gevolg het versnipperen van de informatie. Zoek voor de grap maar eens op Subtank om te zien wat ik bedoel. Wellicht is het verstandig om voor populaire gear 1 verzamel topic te maken en hier wat strenger op te modereren. Ik denk dat het hier dan een stuk overzichtelijker wordt en dat de info veel makkelijker te vinden is. Als het gewaardeerd wordt wil ik best af en toe een startpost maken van de populaire producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Tevens zou het fijn zijn als mensen wat meer aandacht zouden besteden aan hun topictitels, zodat die beter representeren waar het topic inhoudelijk over gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMike Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Hier sta ik ook open voor en ja de titels mogen vaak wel wat duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Om die topictitels is wel vaker gevraagd, ook in dat totaal verziekte gedragregeldraadje. Maar duidelijker mogen ze, desnoods door modjes verbeterd. Verder... De beginner zal vaker naar de zoekfuntie kunnen worden gedirigeerd maar dat is ten eerste afschrikwekkend, weinig behulpzaam en wat is de volgende stap? Meteen doorzwiepen naar google? Dan kan het forum wel dicht... Ander probleem met bijvoorbeeld "het grote subtankdraadje (men maakt erg graag "het grote draadjes als je ze de kans geeft) is dat de ontwikkelingen snel gaan. En het grote subtankdraadje zal anders beginnen dan dat ie eindigt. Weinig mensen zullen zo gek zijn om Het grote blabla draadje helemaal door te spitten. In het begin coilen ze hem met sillica, in het midden met bamboe en op het eind ineens met watten. Oh nee, keramisch wordt et natuurlijk in de derde helfdt We willen toch hoop ik niet vergeleken worden met de onvriendelijkheid van tweakers net he, daar verwijt men direct dat je niet hebt gegoogelt, en noob is ook een graag gebezigde maar niet te vriendelijke term. Ik stem alleen voor verplicht duidelijke topictitels. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Iemand de mond snoeren door hem een noob of iets dergelijks te noemen slaat inderdaad nergens op nee. Toch vind ik best dat je iemand mag doorverwijzen naar het betreffende topic en zelf wat huiswerk mag laten doen. Je ziet regelmatig vragen voorbij komen die met 2 sec googlen al beantwoord zijn. Het doorspitten van een draadje zie ik alleen maar als een pluspunt aangezien er dan direct een hoop (toekomstige) vragen beantwoord worden. Eigenlijk is dat niet eens nodig om je antwoord te vinden want dit forum heeft een mooie zoekfunctie waar je kan zoeken binnen en bepaald topic. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Maar de beginnende damper moet zich vaak al weren tegen de omgeving. Laat het forum nou gewoon een warm welkom zijn, ook voor domme vragen. Ja die bestaan echt wel. Maar motiveren is beter om de nieuwe damper te helpen dan strak werken. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Ben ik volledig met je eens echter zou het overzichtelijker zijn als voor die vragen niet telkens een nieuw topic geopend zou worden. Ik denk dat als een mod de vraagsteller naar het betreffende topic verwijst dat dit zelfs als behulpzaam word gezien ipv ontmoedigend. Ik ben me er namelijk ook wel van bewust dat niet iedereen heel de dag op diverse forums rond hangt en de zoekfunctie daadwerkelijk over het hoofd ziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 De mod? Komaan zeg, die hebben wel wat beters te doen. Dat kunnen mensen zelf wel. Maar ik ben ook niet geheel blij met wildgroei hoor. Okeee, de mod verwijst, De mod sluit daarom het draadje en de zoekmachine neemt ook dit draadje mee. Nou dan moet de mot het draadje maar deleten zou je denken want dan blijft de zoekmachine schoon. Weten we nog uit het recente verleden hoeveel bagger over de tronies van het FBT zijn uitgestort juist vanwege het sluiten en verwijderen van draadjes? Ze zouden gek of zwaar masochistisch zijn als ze dat nog eens deden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Mod, member, whatever, je snapt mijn punt. In mijn ogen heeft een mod alle recht om een draadje te verwijderen als er wildgroei ontstaat. Het feit dat er blijkbaar (voor mijn tijd) met stront werd gegooid bewijst alleen maar dat sommige members een beetje opgevoed moeten worden 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 4 minutes ago, Moppersmurf said: Weten we nog uit het recente verleden hoeveel bagger over de tronies van het FBT zijn uitgestort juist vanwege het sluiten en verwijderen van draadjes? Ze zouden gek of zwaar masochistisch zijn als ze dat nog eens deden. Mwah, kweenie... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PulseVapes Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Duidelijke apparte zoekmachine voor beginners/ nognietdampers? -PulseVapes Link to comment Share on other sites More sharing options...
lageveld Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 3 hours ago, Kapitein Merijn said: Op andere fora die ik bezoek ..... 11 minutes ago, Kapitein Merijn said: dat sommige members een beetje opgevoed moeten worden Ohhooooffff... jij bent een van "sommige members" die nog moet leren dat dit niet "andere fora" is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clouds Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 We zijn volwassen genoeg om een junior member/newbie op een vriendelijke manier te wijzen op de zoekfunctie. Daar hebben we het FBT niet voor nodig. En ja, ik heb iets met zelfregulerend vermogen en daarom spreekt de dampcommunity mij zo aan. Daar heb ik Den Haag en/of Brussel niet voor nodig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Mijns inziens is dit nou juist de belangrijkste functie van een mod op een forum; titels aanpassen en topics van gelijke strekking mergen, threads categoriseren, etc. Met andere woorden: de boel organiseren. Hetgeen overigens ook al wordt gedaan, dat is zeker wel zichtbaar. Maar het zou nog wel meer mogen gebeuren. Dat maakt alles zo veel overzichtelijker en resulteert in veel efficiëntere informatievergaring, juist voor n00bs. (N00b vind ik overigens geenszins een onvriendelijke term. Wat wel onvriendelijk is is mensen niet helpen omdat ze nieuw zijn, de gebruikte term maakt daarbij niet uit, danwel iemand opzettelijk als n00b categoriseren terwijl hij of zij dat niet is.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Ohhooooffff... jij bent een van "sommige members" die nog moet leren dat dit niet "andere fora" is. Ik weet ook wel dat het hier een geloofsovertuiging is ipv een fora [emoji12] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistig Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 4 hours ago, Kapitein Merijn said: Zoek voor de grap maar eens op Subtank om te zien wat ik bedoel. Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Als je zoekt op het woord "subtank" alleen in de titel, dan heb ik de indruk dat de resultaten zo ongeveer de meest voorkomende vragen moeten kunnen beantwoorden, zonder dat je uren bezig bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Als je zoekt op het woord "subtank" alleen in de titel, dan heb ik de indruk dat de resultaten zo ongeveer de meest voorkomende vragen moeten kunnen beantwoorden, zonder dat je uren bezig bent. Klopt, in de 6 pagina's met resultaten staat gegarandeerd het antwoord. Ik denk alleen dat het wel prettig zou zijn als het bovenste resultaat een verzameltopic zou zijn waar 90% van de antwoorden is staan. Uiteraard met een startpost met de info van de fabrikant, reviews, tutorials enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witchesbrew Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 ik vind het aangenamer dat 20 draadjes na het zoeken opduiken ( soms geeft de topic titel een aanwijzing of het wel,dat is wat je zoekt. en indien die onduidelijk is, dan geeft de 1ste post wel aan waar het over gaat ) 1 ellenlange draad doorscrollen waar 'alles' over 1 ding instaat vind ik onhandig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 6 minutes ago, Kapitein Merijn said: Ik denk alleen dat het wel prettig zou zijn als het bovenste resultaat een verzameltopic zou zijn waar 90% van de antwoorden is staan. Uiteraard met een startpost met de info van de fabrikant, reviews, tutorials enz. Dan denk ik nu eerder aan How-to's die niet door iedereen weer aangevuld worden en daardoor veranderen in een gewoon zoveelste topic. Dit in een aparte How-to sectie en dan groeit er een schat aan duidelijke informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JaWa Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 1 hour ago, Kapitein Merijn said: Iemand de mond snoeren door hem een noob of iets dergelijks te noemen slaat inderdaad nergens op nee. Toch vind ik best dat je iemand mag doorverwijzen naar het betreffende topic en zelf wat huiswerk mag laten doen. Je ziet regelmatig vragen voorbij komen die met 2 sec googlen al beantwoord zijn. Het doorspitten van een draadje zie ik alleen maar als een pluspunt aangezien er dan direct een hoop (toekomstige) vragen beantwoord worden. Eigenlijk is dat niet eens nodig om je antwoord te vinden want dit forum heeft een mooie zoekfunctie waar je kan zoeken binnen en bepaald topic. Gaat niet werken. In deze tijd van Facebook, WhatsApp e.d. gaan veel mensen niet zoeken naar een antwoord, die willen het op een presenteerblaadje aangereikt krijgen. Een ander deel heeft gewoon heel erg veel moeite met het gebruik van een zoekfunctie (weten niet op welke termen ze moeten zoeken, maken spelfouten enz.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Ja, zpelvouten sijn egt een proobleem in een soekmasjiene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 1 hour ago, Kapitein Merijn said: ... heel de dag op diverse forums rond hangt... 42 minutes ago, Kapitein Merijn said: ... hier een geloofsovertuiging is ipv een fora ... Enkelvoud: forum Meervoud: fora Ontopic: Het is een voordeel dat onderwerpen over bvb een subtank verdeeld zijn over diverse topics, ipv een ellenlang draadje doorscrollen. Veel info is ook verouderd, vaak staat in nieuwere topics nuttigere info. Als je de zoekfunctie hier niet weet te gebruiken zul je aan google ook niet veel hebben. Je kunt dan altijd nog een nieuw draadje starten en als het echt uit de hand loopt wordt je wel op je vingers getikt door de community, zoals laatst een nieuw lid die het toch het handigst vond als bestaande leden even een damphandboek voor hem schreven, dat scheelde zoeken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistig Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 11 minutes ago, Kapitein Merijn said: Klopt, in de 6 pagina's met resultaten staat gegarandeerd het antwoord. Ik denk alleen dat het wel prettig zou zijn als het bovenste resultaat een verzameltopic zou zijn waar 90% van de antwoorden is staan. Uiteraard met een startpost met de info van de fabrikant, reviews, tutorials enz. Ja, ik vind het niet zoveel moeite. Als je weet wat je zoekt ben je daar zo door. Bovendien, dat is als je slechts zoekt op "subtank. Als je je zoekopdracht iets verfijnt, bijvoorbeeld door "coil" of "lekkage" toe te voegen, dan ben je er sneller. In een restaurant bestel ik ook niet "voedsel", maar laat ik iets uitgebreider weten wat ik graag zou willen hebben. ;) Een verzameltopic maken voor elk populair tankje, mod, vloeistof, etc. Daar mag dan niet meer (te veel) aan bijgedragen worden, anders zoek je je daar een ongeluk (zoeken in een topic, dat is pas kansloos). Maar het moet wel om de zoveel tijd vervangen worden, anders is het niet meer up-to-date. Nobel streven, hoor, maar ik vind het nogal wat werk waar je naar mijn idee bar weinig voor terugkrijgt. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat dit een forum is, en geen wiki-pagina. 1 hour ago, Kapitein Merijn said: Ben ik volledig met je eens echter zou het overzichtelijker zijn als voor die vragen niet telkens een nieuw topic geopend zou worden. Hier ben ik het in z'n algemeenheid natuurlijk mee eens, en zoiets is iets voor het FBT om aan te pakken. Ben wel benieuwd of dit nou daadwerkelijk een issue is op dit moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elja Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 (edited) Als ik het hier binnen die uitermate onhandige zoekmachine van het forum niet kan vinden, dan doe ik het zoeken binnen het forum wel via Google. Maar goed, extra werk en gedoe. Edited June 15, 2016 by elja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Je kunt ook altijd nog met google het forum doorzoeken: site:dampforum.nu "hier je zoekterm tussen aanhalingstekens" of gewoon losse termen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts