Guest Noltha Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 FlavorMonks; Monks in Love De viooltjes bloeien al een tijdje, de lente is bijna voorbij. Summer is coming, de zon die ons alle blij en vrolijk maakt, de warme gloed op je huid, vacation time, first love, vlinders in de buik. Love is in the Air. Ah, hoe zeggen de Fransen dat ook alweer; L'AMOUR FlavorMonks Monks in Love, how much more love do you need. Monks In Love, je moet maar op de naam komen. Verder ga ik er niet op in, hahahaha, but it's catchy. Zelf had ik al het voorrecht deze te mogen proeven op de proefdag. Ik was prettig verrast van de smaak toen ik deze voor de eerste keer proefde en wist ik meteen dat dit een speciaal aroma was. Het aroma zou ook snel in de productie opgenomen worden . Dus ik wachten,wachten,wachten, wachten,wachten,wachten, wachten,wachten,wachten, mijn engelen geduld werd aardig op de proef gesteld. Eindelijk was het aroma leverbaar, heb het dan ook meteen besteld. Toen het bij mij thuis arriveerde, zo snel mogelijk, maar natuurlijk met zorg en liefde, heb ik de Monks in Love gemixt Het flesje Monks in Love wat ik aangekocht heb bij Flavormonks heeft een wat anders uitzicht dan de flesjes die ik hier heb staan van FlavorMonks. De bekende print op de sticker van het flesje is afwezig, de print is vervangen door een jonge fleurige cupido met Monks in Love erop in een zeer romantische letter schrift , sweet, can't get more romantic as this voor een damper, hierdoor merkt men meteen dat dit aroma iets uitzonderlijk is. Wat riekt men als men voorzichtig met de grootste precisie je neus boven dit aroma flesje positioneert. Men riekt de frisse enigszins zoete toon van verse Orange, maar ook wat anders, niet duidelijk te beschrijven, de geur is zacht, niet sterk, riekt vertrouwd, maar ook niet weer niet vertrouwd, it's special; Can this be the smell of love. Het aroma werd op 8% gemixt met mijn heavenly base van 85VG/15PG 4mg/nic. . De geur van de liquid na het mixen is ongeveer hetzelfde als bij het aroma flesje, maar iets vlakker; orange with something special in it. En alweer werd mijn engelen geduld op de proef gesteld, want de mix moest zoals bij een prille liefde nog zachtjes rijpen. Vingers afhouden, niet aan het flesje denken, flesje vergeten was de boodschap. Easier said then done. Dus wachten,wachten,wachten, ken je dat gevoel dat men heeft als men met veel ongeduld op iets zit te wachten en je weet dat je toch moet, wachten,wachten,wachten,wachten. Inderdaad , zeker 5 dagen moet men wachten was het advies van Flavormonks. Kon de verleiding niet weerstaan, mijn engelen geduld speelde parten en heb de dag na het mixen, de liquid eens geprobeerd, en ja, het moet duidelijk rijpen, de smaak was al goed, maar de accent toon van Viooltjes moet duidelijk nog verder rijpen, ja, men leest het goed de Viooltjes moeten zich nog definiëren in deze liquid. Ik had de geur beschreven als orange met something special in it. Awel, Viooltjes, is dat niet special? Het aroma wordt door FlavorMonks beschreven als ; Een aroma om verliefd op te worden: Monks in Love. Je proeft een mix van sinaasappel en viooltjes. Die combinatie van smaken geeft een heerlijke, puur, natuurlijke blend die je niet snel zal vergeten. Zelf weet ik niet hoe Viooltjes moeten smaken, maar de geur is mij niet onbekend. Natuurlijk worden smaken en geuren door iedereen wat anders ervaren. Voor de smaak test werd de Uwell Crown met de 0.5 Ohm fabriek coil op 20w en de Joyetech Cubis met RBA 1.0 Ohm op 12w gebruikt. Met de Inhale is er de zeer lekkere zachte orange smaak, waar men ook een notie bitter van de zeste proeft, maar dit bitter is vaag aanwezig , het is zoetig, maar ook weer niet te zoet, meer naar het creamy toe. De liquid heeft ronde smaak, zonder een scherp kantje. Bij de exhale komt de volledige smaak intense naar boven en krijgt deze een lovely twist, men proeft ineens de bloemen bijtoon, de Viooltjes die perfect harmonieert met de Orange. Het zoete, het bittere, het frisse en het zachte, alles in perfecte harmonie. Monks In Love, you've got that strange effect on me and I love it. De fijne balans tussen sinaasappel en Viooltjes is something to fall in Love for. Ikzelf ben er helemaal weg van en in de beschrijving van FlavorMonks kan ik mij helemaal terug vinden. FlavorMonks heeft zich zelf overtroffen met deze Monks in Love. Eerlijkheid halve moet ik toch zeggen dat dit een aroma is dat in de categorie thuis hoort van; " you like it or you don't like it, you love it or you hate it ". Het is duidelijk een aroma dat u smaak papillen prikkelt en die smaak ook duidelijk nalaat in u mond, op de lippen blijft de smaak niet duidelijk hangen. Iemand die van Fruit/ Bloemen/ complexere smaken houd zal deze zeker appreciëren. Iemand die niet te vinden is voor Orange of Bloemen smaken kan beter een bochtje er rond maken. Het aroma is ook zeer geschikt voor liefhebbers van Mint,Menthol,Koolada., men kan dit aroma duidelijk verrijken met een hint van Menthol,Mint of Koolada. Kan men dit als ADV gebruiken. Alles hangt af waar u smaak richting naar toe gaat, mijn smaak richting is dessert, zoete bakery en ook fruit. Dus voor mij een ADV. Zou ik dit aroma aanraden; zeker weten. Het is een aroma dat men zeker eens geproefd moet hebben. Ondertussen is mijn flesje van 10ML leeg, dus we gaan weer wat Monks in love mixen, mijn Engelen geduld gaat weer op de proef gesteld worden. Time to switch to a 50ML Bottle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 lijkt mij helemaal nix heb dr alleen aan geroken en vind de geur al nix hou al zoiezo niet van sinasappel en manderijn en dat soort vruchten dus ik ga het niet eens proberen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 On 6/16/2016 at 3:52 PM, bolieslurper said: lijkt mij helemaal nix heb dr alleen aan geroken en vind de geur al nix hou al zoiezo niet van sinasappel en manderijn en dat soort vruchten dus ik ga het niet eens proberen Zoals ik zei, you love it or hate it. Het is niet een aroma dat voor iedereen is weggelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 1 hour ago, bolieslurper said: lijkt mij helemaal nix heb dr alleen aan geroken en vind de geur al nix hou al zoiezo niet van sinasappel en manderijn en dat soort vruchten dus ik ga het niet eens proberen Dank voor je uitermate interessante toevoeging aan deze review, tjonge jonge :P Leuke review Athlon, heb m gister binnen gekregen en ben heel erg benieuwd! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mark De Vylder Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 kheb deze net binnen, dus ben benieuwd na 3 weken steepen wat de smaak en geur zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted June 27, 2016 Share Posted June 27, 2016 Zo, net geproefd en ben blij verrast. 6 dagen gerijpt, op 8% 50/50 gemengd. Het is wel een wat droge smaak, ik denk dat dit aroma op 9 a 10% op 40/60 beter tot z'n recht komt voor MTL vapen. De viooltjes maken dit een zeer aparte smaak. Daar hou ik wel van, dus voor mij persoonlijk zeker ADV waardig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted June 27, 2016 Share Posted June 27, 2016 Denk je echt dat je 50/50 vs 40/60 een merkbaar smaakverschil gaat geven (even los van het percentage flavour)? Kan me dat naar eigen ervaring niet indenken, maar als ik sommige reviews lees heb ik ook de smaakpupillen van een mestkever. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted June 27, 2016 Share Posted June 27, 2016 Ja zeker, een smaak kan van zichzelf wat droog zijn en voor mij staat PG voor "droge" damp. Door de extra VG vind ik de damp dan wat dikker en voller en dat veranderd voor mij de smaakbeleving, denk dat dat met dit aroma positief uit zal pakken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted June 27, 2016 Share Posted June 27, 2016 Duidelijk dan mijn smaak dus niet verfijnd genoeg is. Zo'n kleine variatie in verhouding zal ongetwijfeld verschil maken, maar ik geloof niet dat ik daar geblinddoekt de vinger op kan leggen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roelie Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 On 16-6-2016 at 15:22, Ahtlon said: Het aroma is ook zeer geschikt voor liefhebbers van Mint,Menthol,Koolada., men kan dit aroma duidelijk verrijken met een hint van Menthol,Mint of Koolada. vraagje van een absolute beginner,mix je de Koolada direct mee of die je die er pas in na het rijpen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 On 7/9/2016 at 4:16 PM, roelie said: vraagje van een absolute beginner,mix je de Koolada direct mee of die je die er pas in na het rijpen..? Ik heb deze pas na dat de Monks in love heeft gerijpt toegevoegd, dus een goede 5 a 7 dagen na het mixen de koolada toegevoegd. Begin wel met een heel weinig koolada toe te voegen en steeds proeven of deze de dag erna al genoeg fris is, dus altijd de koolada met druppels toevoegen niet met % als je nog niet weet hoe veel koolada je erbij wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roelie Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 1 hour ago, Ahtlon said: Ik heb deze pas na dat de Monks in love heeft gerijpt toegevoegd, dus een goede 5 a 7 dagen na het mixen de koolada toegevoegd. Begin wel met een heel weinig koolada toe te voegen en steeds proeven of deze de dag erna al genoeg fris is, dus altijd de koolada met druppels toevoegen niet met % als je nog niet weet hoe veel koolada je erbij wilt. Ok,bedankt!!! Ik veronderstel dat dit voor alle liquids het geval is,de koolada pas toevoegen na het rijpen...en 1 druppeltje per 30ml is genoeg om te beginnen...? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 On 7/9/2016 at 6:01 PM, roelie said: Ok,bedankt!!! Ik veronderstel dat dit voor alle liquids het geval is,de koolada pas toevoegen na het rijpen...en 1 druppeltje per 30ml is genoeg om te beginnen...? Als je eenmaal weet hoe sterk de koolada is voor u, dan kan je deze ook meteen mee mengen, maar ik doe het altijd pas bij als ik bij een aroma wat meer fris wil. 1 druppel op 10ml is mijn referentie, maar dat kan voor iedereen anders zijn. Dus gewoon een druppel erin, dag er na eens met een dripper de liquid proeven, is het te weinig weer een druppel erbij tot dat je de frisheid hebt die u bevalt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 @tsiis gaf mij een aangemaakt flesje van dit spul , hoogste tijd om te gaan testen !! De liquid heeft een opmerkelijke geur ; de sinaasappel komt heel duidelijk door maar het bloemige maakt dit tot iets heel bijzonders. Aangemaakt op 10% met een 50/50 base met 6mg nic. Heeft ruim 2 weken kunnen steepen. Gedampt op m'n stumpy dripper met een enkele clapton coil van 0,9 ohm op 29 watt. De smaak spreekt enorm al vanaf het begin. De sinaasappel is zeer duidelijk aanwezig en komt zeer waarheidsgetrouw over. Een heel mooi spel tussen zuur en zoet. In de achtergrond ligt een bloemig tinje die ik niet zo goed kan plaatsen , het zou zomaar viooltjes kunnen zijn maar de zeer aanwezige sinaasappel overstemd dit nogal. Het geheel ramt er nogal hard in maar is zeer smakelijk , wederom geen enkel idee van ook maar iets kunstmatigs ! Voor wie z'n smaakpapillen echt eens wil uitdagen kan ik dit aroma zeker aanraden ! Wellicht dat je met een iets lager percentage ook nog prima toe zou kunnen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Ja, een lager percentage (bij 50/50) zou misschien beter geweest zijn (had dit mixje aan mijn medecoilmiddag-ers gegeven), bij max VG (en verdunning met wodka) heb ik 'm op 15%, bij 50/50 was misschien 8% beter geweest, maar fijn dat ie iig niet tegenvalt :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Goed te weten dat-ie iets slapper mag, Ik vond mijn proefpotje wat sterk ruiken, @tsiis, dus ik had me er nog niet aan gewaagd. Ik plemp er meteen wat VG bij! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Ik ben jullie ff kwijt. Bij Max VG op 15%, en bij 50/50 base op 8%?Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 @Johnny Bravo Ik gebruik het idd bij max VG (+ verdunning met wodka) op 15%, en vermoed dat 8% bij 50/50 ok zal zijn, FM zelf raadt 10% aan (maar doet dat bij al hun aroma's), zelf ontdekken is het devies (smaak is persoonlijk) :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Ik zat bij de sinaasappel eerst op 10%, ik heb daar nu 12% van gemaakt. Deze meng ik met max VG, zonder verdunning.Eind van de week maar eens proeven. Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts