Jump to content

Vanille - Milch Aroma 935320 - www.eisaromen-shop.de (Snoep)

Recommended Posts

Duurde even maar kom eindelijk toe aan de www.eisaromen-shop.de die ik gekregen heb van @Achjee. Mijn dank is groot!

Gemengd 90% VG, 10% PG (voor mij nieuw(e) merk(en) base en samenstelling), 0.5% Aroma (door fabrikant maximale aangeraden hoeveelheid). 6mg Nicotine. Heeft 2 + weken gesteept. Gebruikte set-up voor smaak test, mechanisch mod op 8.4 volt (Noisy Cricket) met een 2.97 Ohm enkele coil in Avocado RDTA (geeft 23.75 Watt vermogen) met één klein luchtgat direct op het midden van de coil.

Voorwoord:

Normaal gesproken schrijf ik reviews pas nadat een DIY e-liquid een tijdje heeft kunnen rijpen. Heb besloten bij dit aroma (en er volgen er meer van www.eisaromen-shop.de) een beetje af te wijken. Het gaat om een nog redelijk onbekende manier om smaak aan je liquid toe te voegen, het gebruiken van ijs aroma's. Er is vooral veel onbekend rondom de percentages die te gebruiken zijn voor het dampen.

Ik zal proberen deze reviews te updaten mochten er dingen veranderen als de liquid gerijpt is, of als ik een beter percentage gevonden heb (waarbij smaak natuurlijk subjectief is).

Het "probleem" bij deze liquids is dat ze hoog geconcentreerd zijn. Een beetje smaak toevoegen gaat erg slecht lukken. Stel dat ik een 20ml flesje e-liquid heb gemaakt met 0.2% aroma, dan houdt dat in dat ik 0.04 ml aroma heb gebruikt (en op deze manier heb ik de e-liquid aangemaakt).

Als ik al 0.01 ml aroma toevoeg aan die 20 ml om er een "beetje" meer smaak te krijgen betekend dat, dat ik 25% meer aroma heb toegevoegd om een "beetje" meer smaak te krijgen. Ik heb gewoonweg niet de middelen om "kleine beetjes aroma" af te meten. 0.01 ml gaat mij nog lukken, 0.001 ml niet.

Review:

Met de gebruikte 0.5% aroma kom ik goed uit wat smaak betreft. De kleur is een heel licht beige. Aroma lijkt me goed opgelost in de hoge VG base en ik zie geen olie of dergelijke drijven.

Smaak is vol en met een duidelijk zoet karakter. Vanille komt erg goed door, de 'melk' is ook goed aanwezig. Ik zou alleen de 'melk' meer een ongeklopte licht gezoete room noemen, maar dan zonder een zwaar vettige nasmaak/mondgevoel.

Smaak doet me erg denken aan de laatste restjes ontdooide ietwat goedkope (maar niet minder lekkere) vanille roomijs van de supermarkt. Ook de geur van de liquid doet me daar aan denken.

Wat me een beetje opvalt aan de gemixte liquid is dat het aroma en de 6mg nicotine naast elkaar lijken te staan in mijn beleving. Net of ze niet goed willen mengen. Kan komen omdat ik nog moet wennen aan de nieuwe base die ik gebruik, alhoewel ik ook al andere aroma's ermee gemaakt heb en dit naast elkaar staan van de nicotine en aroma niet zo gemerkt heb.

Smaak is mooi stabiel bij veranderd wattage.

Smaakbeleving: Ik ben net 1 jaar oud en heb mijn eerste schepijsje bij de ijssalon gekregen ..... mijn ouders zijn alleen vergeten me instructies te geven hoe het te eten. Wanhopig probeer ik mijn handen schoon te houden met mijn tong.

T'is een mooi aroma. Ik zou het prima kunnen dampen voor een paar dagen, daarna zou het me toch een beetje gaan vervellen vermoed ik. Denk dat dit een erg mooie ondergrond kan zijn van een fruit aroma. Ik zelf ga deze eens combineren met een watermelon. Prijs kwaliteit verhouding meer als oké denk ik.

Voor de geïnteresseerden nog de coil na ongeveer 7.5ml, liquid dampt redelijk schoon weg laat in ieder geval weinig prut achter op de coils. Watje lijkt op de foto donkerde dan het is.

mlnew1J.jpg

te koop bij -> http://www.eisaromen-shop.de/vanille-milch-aroma-935320.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 1

Als je problemen hebt met het afmeten van de aroma, kan je het dan niet eerst in PG verdunnen (in 100ml bijvoorbeeld), zodat het dan ook makkelijker wordt om er "een beetje meer aroma" bij te doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Just now, Rickw57 said:

Als je problemen hebt met het afmeten van de aroma, kan je het dan niet eerst in PG verdunnen (in 100ml bijvoorbeeld), zodat het dan ook makkelijker wordt om er "een beetje meer aroma" bij te doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Is een goed idee. Maar bij deze reviews heb ik ervoor gekozen de aroma's te testen zoals ze komen omdat het toch nog een beetje experimenteren is. Mogelijk dat ik nu dingen tegenkom die me anders niet zouden opvallen bij een voor verdund aroma.

Maar voor de rest heb je denk ik helemaal gelijk. Het zou echter ook kunnen dat sommige mensen dit hoog geconcentreerde wel prettig vinden. Zit te denken aan mensen die zo hoog mogelijk uit proberen te komen in VG gehalte vanwege een allergie. 

Ik damp enkel nog 2 combis van eisenaroma.. en eigenlijk is degene met dit vanille accent mijn favoriet:

Ik gebruik 0,6% vanille

aangevuld met 0,5% aardbei, 0,5% aardbei ripe, 0,3% zuckerwatte en 0,5% sahne

Ik heb hier een halve liter van aangemaakt... coil brand ik 1 keer in de 1,5 week ofzo schoon wanneer ik de wick vervang (meestal niet eens nodig), hij blijft lekker dampen. Ik vind sowieso een verse wick minder lekker dan een 'ingedampte' wick.

Ongeveer 8-10 ml per dag maal een dag of 10.. dus zo'n 80-100ml per wick.... Doe wel TC op max 210 graden, single coil Bellus, 0,65 Ohm SS

• Like 1