Jump to content

Review Noisy Cricket (SKU: 4202400) en Avocado style RDTA (SKU: 4531300) FastTech (met LAAG vermogen dampen in het voorhoofd)

TheVapingRaven

Recommended Posts

Dit is niet echt een review van de hardware als meer een review van iemand die deze dingen gekocht heeft om te experimenteren met een series mod als "laag" Watt damper.

Noisy Cricket

twvQcun.jpg

Heb deze set up nu een paar weken redelijk intensief gebruikt, en ik vind het een ervaring die ik positief genoeg vind om te willen delen.

De Noisy Cricket is genoeg gereviewd en dan ook nog met prima videobeelden. De video hieronder geeft een goede indruk van de mod, goede veiligheids tips. Ik mis alleen in de review of je dit soort mods nu ook voor het dampen rond de 20 Watt kunt gebruiken (ik gebruik een 2.96 Ohm coil op het moment). 

Kan alleen toevoegen dat ik deze mod graag in mijn collectie wou hebben omdat ik het een voorbeeld vind van een briljant voorbeeld van industrial design. Het uiterlijk is simpel, de produktiekosten zijn laag gehouden zonder dat er ingeleverd word op de kwaliteit. De afwerking is uitstekend, voelt als een robuuste mod die een paar stoten kan verdragen. 

Ik heb alleen een beetje kritiek op de materiaal keuze van de knop, maar ik kan dat binnen een honderdste van een seconde weer goedpraten met de prijs van de mod. Eén ding wat mij overkomt en niet echt gehoord heb in andere reviews is dat de knop zich bij mij uit de mod draait bij gebruik. Ik moet zeggen dat ik dingen op een mod alleen handvast draai. Als ik de knop iets vaster draai dan handvast met een muntje dan blijft de knop goed zitten. Heel kleine ergernis.

Ook de randen hadden iets afgeronde gemogen wat mij betreft, ze zijn niet oncomfortabel maar ze voelen een beetje "scherp" aan.

Avocado kloon

E1YHxvH.jpg

Als vaste topper bij deze mod heb ik voor de Avocado gekozen. Voornamelijk vanwege de luchttoevoer die je kunt beperken tot één klein gat (de manier waarop ik hem gebruik), en het "velocity style" dek met twee draadposten die redelijk ver uit elkaar staan zodat er grotere coils op gemaakt kunnen worden.

Ik heb voor de FastTech kloon gekozen omdat die zonder logo of tekst geleverd word. Ik heb altijd een voorkeur voor apparaten zonder reclame erop, in dit geval geen tekst "Avocado" erin gegraveerd, of het nu origineel of kloon's zijn. Wil alleen graveringen als het iets toevoegt aan het design.

De Avocado kloon is netjes. Komt wel met lichte sporen van machine olie. Alle accessoires zoals op de website staan worden erbij geleverd. Goede kwaliteit metaal. Ik heb het idee dat er zelfs twee soorten roestvrij staal gebruikt zijn. Ik geloof dat de luchttoevoer regelring van 304 roestvrij staal is, en de rest van een 316 of beter roestvrij staal. Op de foto kun je het niet echt zien maar er zit een kleur verschil tussen de luchttoevoer ring en de rest van de atomizer. Vind het wel een mooi design element, geeft een mooi subtiel contrast.

Eén van de verschillen tussen het origineel is dat je wel twee driptips krijgt, maar niet de driptip met de grote boring. Meegeleverde driptips zijn wel van een erg mooi kwaliteit (en ik mis de driptip met grote boring niet voor mijn manier van dampen)

3J9eo7h.jpg

Ul0hfnO.jpg

WsPq5Cb.jpg

De top cap heeft wel het inzet stuk waardoor je waarschijnlijk wel de driptip van het origineel kunt gebruiken.

De verdamp kamer heeft een "dome" en is kleiner dan ik had verwacht (voor mij persoonlijk altijd een plus).

YtSJpkA.jpg

De verschillende luchttoevoer mogelijkheden:

i7E5CuS.jpg

Eén klein gat (die je dan ook nog dichter kunt draaien) voor enkel coil gebruik.

W0JVfpX.jpg

Twee kleine luchtgaten aan beide kanten voor dubbel coil gebruik.

9fs0381.jpg

Twee grote sleuven voor dubbel coil gebruik.

x7WYMEm.jpg

Twee gaten aan één kant en één gat aan de andere voor singel coil gebruik met meer lucht toevoer.

hvoDqhX.jpg

Het bouwdek (de coil is een 11 wikkelingen van Kanthal A1 0.25mm draad om een 3mm diameter wikkelhulp. Komt bij mij uit op een 2.96 Ohm). Dit is een coil die gebruikt is om 10ml liquid (DIY slagroom van eisaromen.de, review volgt in de komende dagen) weg te dampen.

7QbuyeM.jpg

Boven aanzicht van het bouwdek in singel coil configuratie.

LywlwGe.jpg

Het inzetstuk om de verdampkamer kleiner te maken voor singel coil gebruik is van een stevig aanvoelend stuk keramiek (geen plastic). In tegenstelling tot het origineel wordt er bij de kloon hier maar één van bijgeleverd. Het keramische deel heeft wel het luchtgat om de luchttoevoer iets mee te kunnen vergroten mocht iemand dat willen.

g7cDo1j.jpg

De gaten om de atomizer mee te vullen of om er watten naar de tank toe in te stoppen. Zijn groot genoeg om er veel mee te kunnen. De twee pootjes van het keramische deel passen er ook erg goed in, zit niet los en zit niet te vast.

RdGX5bT.jpg

De 510 centerpin steekt voor mij persoonlijk voldoende uit om hem te willen gebruiken op de hybride aansluiting van de Noisy Cricket. 

Laag vermogen wikkeling zoals ik hem gebruik

Met onderstaande wikkeling ben ik erg tevreden. Het gaat om een 2.96 Ohm coil, dat komt neer op een wattage van:

Ohmse wet

Volt / Weerstand = Ampere

Ampere * Volt = Watt

Bij volle batterijen (8.4 Volt):

8.4 Volt / 2.96 Ohm = 2.83 Ampere 

2.83 Ampere * 8.4 Volt = 23.83 Watt

Bij batterijen op nominale spanning (7.4 Volt):

7.4 Volt / 2.96 Ohm = 2.5 Ampere

2.5 Ampere * 7.4 Volt = 18.5 Watt

SMrsgiS.jpg

Het gedeelte van het watje wat zich in de coil bevindt is behoorlijk verkleurd maar niet verbrand. Ik denk dat de verkleuring meer te maken heeft met het gebruikte aroma dan met de hitte van de coil. Met de zelfde setup heb ik ook een helder vruchten aroma gedampt waarbij het watje maar een heel lichte verkleuring kreeg.

Ik stop de watten tot helemaal onderin de tank, ik heb geen dry hits gehad met deze manier van wicken. 

LMn8JuE.jpg

Het verbruikte watje van iets dichterbij.

NW1DMRf.jpg

De gebruikte coil is direct zonder enige vertraging verwarmd. De coil wordt ook goed over de hele lengte van de coil verhit.

Deze set-up geeft in mijn beleving een mooi volle damp (zonder direct in het domein van "clouds bro, clouds" te vallen) die toch redelijk koel blijft zodat ik er prima de door mij geprefereerde langere halen mee kan doen (5 a 6 seconden). De damp is een stuk smaakvoller dan de 0.9 Ohm coils die ik normaal gebruik op mijn enkele batterij mechanische mods. Liquid verbruik is wel een stukje meer dan ik gewend ben. 

Throathit is mij iets te veel met 6mg. Ik moet me dan ook speciaal voor deze set-up even een paar liquids aanmengen met een stuk minder nicotine.

Links

https://www.fasttech.com/p/4202400
https://www.fasttech.com/p/4531300

Hoop dat sommige mensen iets hebben aan deze review. Mochten er vragen zijn kun je ze in de commentaren stellen, zal proberen ze te beantwoorden of uit te zoeken. Tips ook altijd welkom.

Edited by TheVapingRaven
  • Like 9

• 2 weeks later...

Toch nog even een kleine overdenking van mijn kant

Het is een hele rare gewaarwording dat ik met de Noisy Cricket (max. 8.4 Volt) op het zelfde vermogen kan dampen als met mijn "normale" parallel box mod (max. 4.2 Volt), ook net zolang doe met de batterijen (mogelijk zelfs iets langer omdat ik een te lage voltage drop veel minder snel doorheb), en toch ONGELOFELIJK veel meer e-liquid wegdamp.

Doe normaal ongeveer een driekwart dag met een Kayfun tank, met bovenstaande set up is een tank binnen een uur foetsie. Schokkend voor mij als lager wattage damper. Kun je als negatieve aanvulling zien of positief (het smaakt en werkt echt feilloos en fantastisch).

Ik heb besloten mezelf de restrictie op te leggen dit ding niet meer dan 1 avond in de week te gebruiken. Ik ben voornamelijk gaan dampen omdat het een besparend karakter in mijn budget moet hebben, en dat is wat ik als sneeuw voor de zon zie verdwijnen met deze mod (in combinatie met de atomizer).

• Like 2

Gister mijn Velocity v2 kloon (met squonk pin die ik hopelijk binnenkort nodig heb) binnengekregen. Even geprobeerd of ik daar een plus minus 3 Ohm coil op kon krijgen om het dampbaar te krijgen op mijn Noisy Cricket. Gelukt, en zeer dampbaar.

De grote cyclops luchtgaten op de Velocity helemaal dichtgedraaid de kleine luchtgaten op een vreselijk klein kiertje gezet. Lucht toevoer komt direct op de coil terecht en geeft voldoende damp IMHO. En de smaak is ook uitermate goed. Op deze manier doet me de damp ervaring een beetje denken aan een Origin dripper V2 singel coil met het grootste luchtgat helemaal open. Net geen MTL, erg toegeknepen direct lung hit.

Erg prettig om te dampen.

Pa9Slu9.jpg

qCFDP63.jpg

Moet nog wel even opzoek naar een goede drip tip voor dit setje.  

Kleine verbetering van de coil. Misschien nog een beetje watten der bij de volgende keer rewicken. Ik ben in ieder geval tevreden voor vandaag.

StJqMCz.jpg

Edited by TheVapingRaven
  • Like 2