Steamboy Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Een tijdje geleden heb ik review gedaan over de Euphrat dripper. Een schitterende, maar zeer groot formaat dripper. (32,5mm) Het probleem waar ik tegenaan liep was, dat deze gigantische dripper eigenlijk op geen enkele gangbare mod paste. Je had toch altijd een flinke "overhang". Dus begon mij zoektocht naar een passende mod. Ik had maar twee eisen : De Euphrat moest passen zonder "overhang" en hij moest voldoende vermogen hebben om de Euphrat te kunnen "stoken". En ik heb hem gevonden Zie hier, de "Hammer of God". Deze mechmod/ongeregeldemod is werkelijk fantastisch. Hij wordt gevoed door vier 18650 batterijen. Deze mod heeft aan beide zijden een deksel met het "Hammer Of God" logo. Achter elke deksel bevindt zich een batterij ruimte die plaats biedt aan twee batterijen. Deze batterijen zijn parallel geschakeld, echter de twee sets parallel geschakelde batterijen staan t.o.v. elkaar in serie. Wanneer hierin vier LG HG2 batterijen geplaatst worden, ga je dus dampen op 8,4 Volt, met een capaciteit van 6000Mah. Ook mooi bij deze mod is, dat de 510 aansluiting mooi in het midden van de mod zit. Wanneer je een mod zou hebben van 44mm doorsnede, zou hij nog geen "overhang" hebben. Omdat met deze mod best wel hoge stromen mogelijk zijn, heeft men er voor gekozen de batterijen niet te fixeren met verende klemmetjes, maar moet elke batterij vast geschroefd worden. Dit vastschroeven gebeurt met vier schroeven in de bodem van de mod. Wat ook handig is, is het LED display waarop de batterij spanning af te lezen is. Men geeft aan dat de mod geschikt is voor settings van 0,4 Ohm en hoger. Dit zou resulteren in een vermogen van ongeveer 176 Watt en een stroom van 21A. Maar wanneer je hem open schroeft, blijkt deze ondergrens erg overdreven te zijn. De verbinding van de centerpin naar de batterijen, is rechtstreeks en massief (geen kabel). De zwarte massa kabel is 2,5mm² dik, dus ook zwaar genoeg om hogere stromen aan te kunnen. Ook de vuurknop, is eigenlijk geen knop, maar een massieve pen die, wanneer deze ingedrukt wordt, rechtstreeks tegen de zijkant van de 510 aansluiting drukt. Deze kan dus ook hogere stromen aan. De vuurknop kan gelocked worden door hem een kwart slag te draaien. Na me hiervan overtuigd te hebben, ben ik met een gerust gevoel begonnen met dampen, met een setting van 0,22 Ohm, hetgeen resulteerde in een vermogen van 320 Watt en 38A. Ook na een uur dampen, is er geen enkele vorm van warm worden vast te stellen van batterijen of behuizing. Begrijp goed, dat dit geen mod voor beginners is !! Maar als je weet waar je mee bezig bent, weet je niet wat je overkomt. Man o man wat een power, wat een heerlijke doffe wolken damp. Met dit soort vermogens, zit ik al snel aan de top van wat m'n longen aankunnen en wat nog als prettig betiteld kan worden. Natuurlijk is ook de liquid niet aan te slepen. Een flesje met 30ml liquid is, letterlijk, binnen 45 min. verdampt. Maar man, wat is dit heerlijk. Kortom, op ieder potje past een dekseltje, dus ook mijn Euphrat heeft eindelijk een mod die bij haar past. Even wat maten : Breedte : 45mm Dikte : 45mm Hoogte : 103mm Gewicht : 475 gr. incl. batterijen. Met de Euphrat erbij 645 gr. Zijn er min punten ? Ja, natuurlijk. Het gaat om een clone en je moet bereidt zijn om een beetje te sleutelen om hem te perfectioneren. Dekseltjes die enigszins wippen, inserts in de bodem die niet goed vast zitten, schroefdraad van de batterijschroeven die niet goed door getapt zijn en bv een missend magneetje, zijn de euveltjes, maar verhelp je deze, dan is hij echt goed. De handelbaarheid, kan ook een minpuntje zijn. Heb je grote handen, perfect, heb je een normaal formaat hand, dan heb je echt je hand meer dan vol. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Wow. Wat een beest @Steamboy. Eigenlijk passen hier alleen nog maar mannelijke oerkreten. (Maar dat wordt een raar boeltje als ik dat ga proberen. Dus die moet je er maar even bijdenken.) Ik had die Euphrat op mijn wishlistje gezet maar nog niet besteld omdat ik ook dacht "ja en dan.... waar moet dat ding dan op?" Maar nu weet ik het. Dus de Hamer van God gaat ook op de lijst. En 4 batterijen. En een ovenhandschoen. En een setje dumbells om alvast mijn damparm te trainen. Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? En kun je niet nog een fotootje uploaden met dit gevaarte naast een regulier combinatietje? Ter vergelijk? En amusement? 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 12 minutes ago, wahanassatta said: Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? En kun je niet nog een fotootje uploaden met dit gevaarte naast een regulier combinatietje? Ter vergelijk? En amusement? Wat @wahanassatta zegt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Hier misschien? https://focalecig.com/Product/Hammer-Of-God-V2-Style18650-Mechanical-Box-ModBlack-Gold-30661 Of hier http://www.3fvape.com/mechanical-mod/6330-hammer-of-god-v2-style-mechanical-box-mod-black-aluminum-4-x-18650.html#.V3u9U1SLRxA Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 53 minutes ago, SanSiro said: Hier misschien? https://focalecig.com/Product/Hammer-Of-God-V2-Style18650-Mechanical-Box-ModBlack-Gold-30661 Of hier http://www.3fvape.com/mechanical-mod/6330-hammer-of-god-v2-style-mechanical-box-mod-black-aluminum-4-x-18650.html#.V3u9U1SLRxA Dan had hij bij 3F waarschijnlijk precies de laatste. Of de een-na-laatste bij Focal.... ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Hoi allemaal, Nee, ik heb hem hier gehaald, of nou ja gehaald, besteld dus. Had hem binnen 5 werkdagen "from the German warehouse" : http://vapers-shop.net/home/956-germany-warehouse-hammer-of-god-v2-box-mod-style.html Ter vergelijking met de SX Mini.........met Kronos...... 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Damn ... hij heeft gevonden waar ik probeerde -niet- naar op zoek te gaan. En we gaan weer op de handen zitten .... Hoe is de button? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Ja ik weet het @Sledge, is moeilijk, maar als man zijnde weet ik altijd wel een rede te vinden om iets te MOETEN kopen. Deze keer was het : "Dit is de enige mod waar de Euphrat op past". Nee, flauwekul, ik had 'm al een tijdje (jaar) op m'n wens lijstje staan, maar telkens wanneer ik hem wilde aanschaffen, was hij of niet op voorraad, of er werd niet aan Nederland geleverd of er kwamen gigantische verzendkosten bij....etc. Nu kwam ik hem weer tegen toen ik aan het damp-scharrelen was, en dacht nu pakken...... Maar het is inderdaad een beest van een mod. Hij levert het vermogen zo makkelijk en door voldoende capaciteit aan boord, hoef je er niet met een zak batterijen achter aan te lopen. Alleen zoals ik al aangaf, je moet hem wel zelf perfectioneren. Mag ook wel, voor €41,=, moet ik gewoon m'n wauwel dicht houden, toch ? De originele kost ergens rond de $ 160,=. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 19 minutes ago, Sledge said: Hoe is de button? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Zeer strak......je moet echt veel kracht gebruiken. Kijk wij zijn gewend aan microswitches, dit is echt gewoon een metalen pen met een flinke veer er achter. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 1 minute ago, Steamboy said: je moet echt veel kracht gebruiken. Kijk wij zijn gewend aan microswitches, dit is echt gewoon een metalen pen met een flinke veer er achter. Het is dan ook de Hamer van God, niet zijn tubetje dagcrème. Ben toch ook aan het nadenken deze aan te schaffen, je foto heeft me eigenlijk al overtuigd. De Euphrat heeft zelfs overhang op The BOSS, mijn 30mm mechmod van Cartel. Ben het mezelf dus eigenlijk verplicht ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 @Sub-Ωhm, oh nee hè, je hebt dezelfde afwijking als ik............. Dus ben het geheel met je eens, heb je een Euphrat, dan is een Goddelijke Hamer verplicht........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Heb het nog effe nagekeken, ik had 'm 27 juni besteld en afgelopen zaterdag 2 juli, had ik 'm binnen. Zie net op de rekening dat dit bedrijf in Griekenland zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Hum, dan moet ik mijn nick veranderen in "Sledgehammer of God" 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 ......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 ? ? en besteld. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Yes !!! Gefeliciteerd..........................krijg je geen spijt van. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Ik ga even moeten wachten. Heb mijn krediet bij de penningmeesteres vandaag gebruikt voor een benzine grasmaaier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 6 hours ago, wahanassatta said: Ik ga even moeten wachten. Ach, troost je, ik ga ook ff moeten wachten, kreeg vannacht deze mail binnen... Thank you for ordering from Vapers Shop We apologize that the item you purchased Hammer Of God will be back in stock in 1 week . Sorry for causing you such an inconvenience a malfunction in the system prevented to display the item as out of stock, would you mind to wait for 1 week (we can also send this product from our main warehouse) ? Or if you prefer to have a refund for this item, please let me know and I will arrange for you right away. Thanks a lot for choosing Vapers Shop, and we are sorry again for any inconveniences caused. Best Regards Sam Smith Vapers Shop Customer Service Pfff, bestel je in Europa, krijg je nog Chinese bezorgtijden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 10 hours ago, Sledge said: Hum, dan moet ik mijn nick veranderen in "Sledgehammer of God" Denk dat ik iemand ken die die naam echt wil waarmaken Alles vol koper en 6 accu's parallel (hoewel de hier Hammer of God clone uit deze review beter zal werken hoor, technisch is deze zelfgemaakte box nog niet optimaal *understatement* ) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 6, 2016 Author Share Posted July 6, 2016 Wahaahaaa....... wat is dat ? Ik zou hem niet durven gebruiken.....de term understatement is al een understatement op zich. is dat een stuk tuinhout ? NS en Pro-Rail missen regelmatig koperwerk...... Ziet lullig uit dat drippertje op die knots.......raar dat de ontwerper de 510 aansluiting toch nog helemaal rechts geplaatst heeft. Maar schitterend voor in een man-cave, met een ruige kruik bier en een T-bone.......... Gert-Jan, van een klant neem ik aan ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 6 hours ago, Sub-Ωhm said: Ach, troost je, ik ga ook ff moeten wachten, kreeg vannacht deze mail binnen... Dat helpt wel ja. Een 'like' geven vond ik wat te ver gaan, ik bedoel, dan zou het net zijn alsof ik het fijn vind dat je hammer later komt. En dat is natuurlijk niet zo. Maar het helpt wel. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 (edited) 7 hours ago, Steamboy said: Gert-Jan, van een klant neem ik aan ? Yup, zeker niet van mezelf nee Edited July 6, 2016 by Redchilly 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 Het is altijd leuk, wanneer iemand iets zelf bedenkt en maakt. Bij het getoonde model, vind ik bijvoorbeeld dat de maker de massa van de batterijen handig, via de strippen aan de buitenkant, naar de massa van de dripper heeft gebracht. Zeer inventief. Ben alleen heel benieuwd hoe hij de plus verbinding van batterijen naar dripper heeft bedacht Mag ik aannemen dat dit monster ook een vuurknop heeft ? Zou je de andere kant ook kunnen/willen open schroeven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted July 8, 2016 Share Posted July 8, 2016 Als ik die + en - tekens op de body bekijk .... Ik hou mijn hart vast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts