Guest UGL210130 Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Hier rechts mijn nieuwe Hcigar VT75: een mod met een DNA 75-chip van Evolv, voor gebruik met een 26650 batterij of - met een meegeleverde adapter - een gewone 18650. Max. vermogen: 75 W. Ik had al een Hcigar VT133, die een vermogen van 133W levert op twee 18650 batterijen. De VT75 werkt ongeveer hetzelfde als de VT133. Ze hebben niet voor niets een DNA-chip van Evolv. Supermakkelijk te programmeren met eScribe. Daarom wilde ik de VT75 ook. Omdat ik al profielen had aangemaakt voor de VT133 was het een fluitje van een cent om profielen voor de VT75 aan te maken. Binnen 5 minuten had ik hem daardoor precies geprogrammeerd zoals ik hem wilde hebben. De VT75 is een stuk compacter dan de VT133. Hij is daardoor meer geschikt voor gebruik buiten de deur. Je kunt de omvang vergelijken met die van een VF Stout, die eveneens op een 26650-batterij kan werken. Maar waar de Stout tanks tot 22mm aankan zonder dat de tank overhangt, kan de VT75 tanks tot 30mm aan. Ik heb er een Griffin 25 op zitten. Voor wie tanks van 22mm gebruikt is een beauty ring meegeleverd. Het apparaat ligt heerlijk in de hand. Met een 26650 batterij heb je een flinke opslagcapaciteit tot je beschikking. Ik gebruik groene Efest batterijen met 4200 mAh. De batterijdeur is een schijf die in de bodem geschroefd wordt. Er zitten uitsparingen voor je vingers in, zodat je je batterij gemakkelijk zonder gereedschap kunt verwisselen. Het apparaat is superdegelijk uitgevoerd. De knoppen werken heel prettig. De VT is in rood/zwart en gewoon in zwart te verkrijgen. Het scherm is heel helder; zo helder dat ik het met Escribe heb ingesteld op 80% want dat is ruim voldoende maar het bespaart je wel wat batterijlading. Het scherm is ietsje anders ingedeeld dan dat van de VT133, maar met Escribe kun je er zelf nog van alles aan veranderen. Voor een bescheiden prijs heb je met dit apparaat een supermod met een Evolv-chip, met alle voordelen van dien. De Evolv DNA-chips kunnen perfect overweg met de RVS-draden die ik tegenwoordig gebruik voor mijn coils. Ik gebruik zowel RVS 316L als RVS 304. Waar andere chips nog wel eens moeite hebben om deze draden goed aan te sturen, doen DNA-chips dat perfect, als je in Escribe maar de juiste eigenschappen hebt ingesteld (met name de TCR-waarde). Met de Hcigar-mods VT133 en VT75 heb ik nu twee toppertjes voor bescheiden prijsjes. De ene meer voor gebruik thuis, de andere voor gebruik buiten de deur. Aanraders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Kun je misschien eens een paar goede grootte-vergelijk-foto's posten? Ik had die VT75 ook in de smiezen naast de VT133 omdat iemand er met mijn VTC Mini vandoor is. Maar als ik zo naar jouw foto kijk scheelt het niet erg veel kwa grootte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Kun je misschien eens een paar goede grootte-vergelijk-foto's posten? Ik had die VT75 ook in de smiezen naast de VT133 omdat iemand er met mijn VTC Mini vandoor is. Maar als ik zo naar jouw foto kijk scheelt het niet erg veel kwa grootte? Ik heb ze nu naast elkaar vanaf de zijkant gefotografeerd (zie boven). In hoogte verschillen ze niet veel, maar in breedte zeker. Laat ik het zo zeggen: de VT133 is alleen geschikt voor echt grote handen - de VT75 ook voor gemiddeld grote handen. Vergeleken met de VTC Mini is hij een stuk groter. Ik heb zelf grote handen en vind de VTC Mini te klein om de hele dag in mijn handen te houden. De VT75 kan ik de hele dag in mijn hand hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drugarth Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 komt de VT75 met voorgeprogrameerde presets voor de verschillede draden, of moet je bijna alles vanaf scratch via escribe configureren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 komt de VT75 met voorgeprogrameerde presets voor de verschillede draden, of moet je bijna alles vanaf scratch via escribe configureren? Ik heb er niet erg goed op gelet omdat ik mijn eigen profielen klaar had staan en meteen geüpload heb. Maar in de gauwigheid zag ik wel een aantal profielen voor verschillende draden. De profielen die ik niet overschreven heb en er nu nog instaan zijn: Power Ctrol Watts, Relaxed Nickel 200 en No Preheat Nickel 200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted July 17, 2016 Share Posted July 17, 2016 Bij de VT133 was de configuratie af fabriek knap waardeloos. Even de moeite nemen om de boel goed in te stellen loont toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Op deze website van de Duitse DNA crew heb ik een gloednieuwe versie van eScribe gedownload: dna200.de. Deze versie gaf me ook de mogelijkheid om mijn beide DNA-mods van nieuwe firmware te voorzien. Gebruiksprobleempjes die ik met mijn VT75 had (soms dry-hits, soms gebrek aan power en damp), zijn opgelost. Mocht je DNA-apparaat niet lekker functioneren, probeer dan dus deze route eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Na deze mod een paar maanden in gebruik te hebben gehad, raakt de onderkant los. Zie foto. Misschien draai ik het batterijklepje te strak aan, of heb ik de onderkant gestoten. Het blijkt in elk geval een gevoelig plekje in de constructie van de mod. Jammer, want ik ben verder erg tevreden met het apparaat. Ben benieuwd hoe lang het goed blijft gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 (edited) Dat doet de mijne ook. Heeft inderdaad te maken met het aandraaien van die ring. Het zit 'm in het ontwerp van dat ding; het frame is een 'C'-vorm. Dan zet je de onderste poot van de 'C' (die aan de 'buitenrand' niet vastzit aan de 'huls', enkel met de schroefjes naast het batterijdeksel en 510-connector) onder spanning, die gaat wat kruipen en krom staan, de volgende keer draai je net iets verder, enzovoorts. Ik denk dat ik er maar eens een getand veerringetje tussen ga leggen, want als dit eenmaal begint gaat het rap van kwaad tot erger. Voor de rest vind ik het inderdaad het fijnste apparaatje dat ik heb. Ligt heerlijk in de hand, ziet er best smakelijk uit, vuurknop zit op de goede plek, het ding kan alles wat ik van een damp-stroombron mag verwachten en met een enkele 26650 cel kom ik de 95 van de 100 dagen de hele dag door. Als commentaar heb ik hooguit dat-ie wat aan de zware kant is. Edited October 24, 2016 by dabit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 2 hours ago, dabit said: Dat doet de mijne ook. Heeft inderdaad te maken met het aandraaien van die ring. Het zit 'm in het ontwerp van dat ding; het frame is een 'C'-vorm. Dan zet je de onderste poot van de 'C' (die aan de 'buitenrand' niet vastzit aan de 'huls', enkel met de schroefjes naast het batterijdeksel en 510-connector) onder spanning, die gaat wat kruipen en krom staan, de volgende keer draai je net iets verder, enzovoorts. Ik denk dat ik er maar eens een getand veerringetje tussen ga leggen, want als dit eenmaal begint gaat het rap van kwaad tot erger. Voor de rest vind ik het inderdaad het fijnste apparaatje dat ik heb. Ligt heerlijk in de hand, ziet er best smakelijk uit, vuurknop zit op de goede plek, het ding kan alles wat ik van een damp-stroombron mag verwachten en met een enkele 26650 cel kom ik de 95 van de 100 dagen de hele dag door. Als commentaar heb ik hooguit dat-ie wat aan de zware kant is. Ik heb alvast een opvolger besteld, en daarbij goed gelet op de constructie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Ik wacht nog mooi. Die VT75 bevalt me prima kwa ergonomie, en er is elke maand wel een nieuwe opvolger. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Voorlopig heb ik het probleem opgelost met superlijm. Het apparaat eerst lichtjes in een lijmtang geklemd, superlijm in de kier laten lopen en toen de klem flink aangedraaid. Het ziet er weer gesloten uit. Nu afwachten hoe lang het gaat houden ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Als je slim bent laat je de superlijm nog 24 uur uitharden met die lijmtang erop. Het aantal vierkante millimeters oppervlak houd niet over, de voorbereiding van de te lijmen oppervlakken ook niet, en de belasting is ongunstig. Die lijm toestaan om z'n volle eindsterkte te halen voor je gaat belasten kan dus geen kwaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210130 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Bij Fasttech zijn diverse reserve-onderdelen voor de VT75 te koop. Daaronder ook het frame dat loskomt, en bv. het batterijklepje. Het frame kost zo'n € 15 (SKU: 5978900). Hiermee kun je je apparaat (hopelijk gemakkelijk?) weer netjes in orde maken. Daarna het batterijklepje niet meer te strak erin draaien. Je kunt beter het kleine schroefje voor het vastzetten van de batterij gebruiken, en deze niet te strak instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts