TheVapingRaven Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Gemengd 90% VG, 10% PG, 0.5% aroma, 6mg Nicotine. Heeft 4 + weken gesteept. Gebruikte set-up voor smaak test, mechanisch mod op 4.2 volt met een 0.9 Ohm enkele coil in Derringer RDA (geeft 19.6 Watt vermogen) met één luchtgat direct op het midden van de coil. Voorwoord: Normaal gesproken schrijf ik reviews pas nadat een DIY e-liquid een tijdje heeft kunnen rijpen. Heb besloten bij dit aroma (en er volgen er meer van www.eisaromen-shop.de) een beetje af te wijken. Het gaat om een nog redelijk onbekende manier om smaak aan je liquid toe te voegen, het gebruiken van ijs aroma's. Er is vooral veel onbekend rondom de percentages die te gebruiken zijn voor het dampen. Ik zal proberen deze reviews te updaten mochten er dingen veranderen als de liquid gerijpt is, of als ik een beter percentage gevonden heb (waarbij smaak natuurlijk subjectief is). Het "probleem" bij deze liquids is dat ze hoog geconcentreerd zijn. Een beetje smaak toevoegen gaat erg slecht lukken. Stel dat ik een 20ml flesje e-liquid heb gemaakt met 0.2% aroma, dan houdt dat in dat ik 0.04 ml aroma heb gebruikt (en op deze manier heb ik de e-liquid aangemaakt). Als ik al 0.01 ml aroma toevoeg aan die 20 ml om er een "beetje" meer smaak te krijgen betekend dat, dat ik 25% meer aroma heb toegevoegd om een "beetje" meer smaak te krijgen. Ik heb gewoonweg niet de middelen om "kleine beetjes aroma" af te meten. 0.01 ml gaat mij nog lukken, 0.001 ml niet. Review: Kleur volledig helder met misschien een hele, hele licht gelige zweem. Geur is een duidelijke aardbei. Bij het in en uitademen zit er niet veel verschil, de smaak komt voor mij wel beter tot zijn recht bij het uitademen. Erg lekkere natuurlijke jonge, maar rijpe aardbei smaak. De beleving is erg sappig bij gebrek aan een beter bewoording. Het zurige van een vers geplukt aardbei komt erg mooi naar voren zonder te overheersend te worden. Er zit ook ergens in de achtergrond een klein bittertje verstopt. Het zoete is duidelijk aanwezig, maar had voor mij een ietsje zoeter gemogen. Kortom de beschrijving op de website eisaromen-shop is weer helemaal accuraat! Aroma blijft mooi stabiel (heeft niet het wat ik waterijsjes effect noem, waarbij de smaak eerder op is dan de liquid). Dit aroma begint goed dampbaar te worden bij het 0.5% aroma percentage die ik voor deze test gebruik. Ik denk dat je een beetje moet uitkijken met over doseren bij dit aroma. Voor mij persoonlijk is dit één van de betere natuurlijke aardbeien smaken die ik heb mogen proeven. Helaas vergeten een foto van de coil te maken na 10ml weg te hebben gedampt. De coil was nog mooi schoon en absoluut niet aangekoekt. Smaak beleving: Er bestaat altijd het risico bij een vers bakje aardbeien dat je er ééntje kiest die veeeeeeel te zuur is. Deze smaak kan ik het best omschrijven als de opluchting die je hebt als je net die "goede" aardbei uit het bakje pakt. Te koop bij -> http://www.eisaromen-shop.de/erdbeeren-aroma-935078.html Wederom dank aan @Achjee voor de samples! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 @TheVapingRaven, erg interessant jou ervaring te lezen over dit alternatieve soort aroma, bedankt voor deze review ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted July 21, 2016 Author Share Posted July 21, 2016 8 minutes ago, Sub-Ωhm said: @TheVapingRaven, erg interessant jou ervaring te lezen over dit alternatieve soort aroma, bedankt voor deze review ? Graag gedaan. Er komen er nog een paar op hopelijk korte termijn (als mijn chronische damptong (gelukkig met langere tussenpozen) het toelaat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richu Posted July 23, 2016 Share Posted July 23, 2016 Nette review! Qua dosering kun je ook kiezen om alvast een verdunde versie van het aroma aan te maken. Bijvoorbeeld 1ml aroma in 9 ml PG. Dat is accurater te mengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted July 23, 2016 Share Posted July 23, 2016 Klinkt erg lekker! Had laatst een fles Sleekit juice Jammy toast en daar zat ook zo'n heerlijke friszure aardbeien nasmaak aan! Ik hoop dat ik nog ergens zoiets kan vinden, maar dan alleen de aardbeien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts