TheVapingRaven Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 (edited) Gemengd 90% VG, 10% PG, 0.6% aroma, 6mg Nicotine. Heeft 4 + weken gesteept. Gebruikte set-up voor smaak test, mechanisch mod op 8.4 volt (Noisy Cricket) met een 3.0 Ohm enkele coil (geeft 23.52 Watt vermogen) in een Avocado RDTA met één klein luchtgat direct op het midden van de coil. Voorwoord: Normaal gesproken schrijf ik reviews pas nadat een DIY e-liquid een tijdje heeft kunnen rijpen. Heb besloten bij dit aroma (en er volgen er meer van www.eisaromen-shop.de) een beetje af te wijken. Het gaat om een nog redelijk onbekende manier om smaak aan je liquid toe te voegen, het gebruiken van ijs aroma's. Er is vooral veel onbekend rondom de percentages die te gebruiken zijn voor het dampen. Ik zal proberen deze reviews te updaten mochten er dingen veranderen als de liquid gerijpt is, of als ik een beter percentage gevonden heb (waarbij smaak natuurlijk subjectief is). Het "probleem" bij deze liquids is dat ze hoog geconcentreerd zijn. Een beetje smaak toevoegen gaat erg slecht lukken. Stel dat ik een 20ml flesje e-liquid heb gemaakt met 0.2% aroma, dan houdt dat in dat ik 0.04 ml aroma heb gebruikt (en op deze manier heb ik de e-liquid aangemaakt). Als ik al 0.01 ml aroma toevoeg aan die 20 ml om er een "beetje" meer smaak te krijgen betekend dat, dat ik 25% meer aroma heb toegevoegd om een "beetje" meer smaak te krijgen. Ik heb gewoonweg niet de middelen om "kleine beetjes aroma" af te meten. 0.01 ml gaat mij nog lukken, 0.001 ml niet. Review: Kleur volledig helder met misschien een hele, hele licht gelige zweem. Geur is een iets te rijpe aardbei, en er zit ook een geurtje bij wat mij aan plantaardig materiaal doet denken dat net begint te verwelken. Ik vind het niet echt lekker ruiken. Bij het inademen komt er een duidelijke smaak van een natuurlijke volrijpe aardbeien voor op mijn tong. Bij het uitademen komt er een smaak bij die ik niet echt kan omschrijven. Aardbeien die op het punt staan te fermenteren? Ik denk dat dit aroma niet echt geschikt is als damparoma. Ik vind het saai, erg plantaardig. Ik proef erg weinig zoet, mis ook een lekker fruitzuur. Het is wel een erg natuurlijk aardbeien aroma maar voor mij persoonlijk is het duidelijk een mehhhh ..... niet voor mij. Aroma zou wel mooi passen in het assortiment van de meer gevorderde mixer die net die volrijpe (misschien zelfs overrijpe?) aardbeien toon zoekt om zijn liquid af te maken. Maar als enkelvoudige smaak zou ik de andere aarbeiensmaak van dit merk aanraden, daar werd ik persoonlijk wel blij van. Dit is een natuurlijke aardbeien smaak zonder twijfel, maar ik vermoed dat de meeste dampers dit niet als een lekkere dampsmaak gaan ervaren. Als mixer zie ik mogelijkheden om met dit aroma juist een te snoepig aardbeiensmaakje een beetje natuurlijker te maken! Vind ook dat het een beetje bittere nasmaak geeft. Aroma blijft mooi stabiel (heeft niet het wat ik waterijsjes effect ben gaan noemen, waarbij de smaak eerder op is dan de liquid). Dit aroma begint "dampbaar" te worden (smaak komt duidelijk naar voren) bij het 0.6% aroma percentage die ik voor deze test gebruik. De coil was nog mooi schoon en absoluut niet aangekoekt. Smaak beleving: Het bakje aardbeien onder in de koelkast waarvan je denkt moet het weggegooid, of geven we het nog een kans in de yogurt? Te koop bij -> http://www.eisaromen-shop.de/erdbeeren-aroma-93284.html Wederom dank aan @Achjee voor de samples!! Edited July 25, 2016 by TheVapingRaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pascal Snijders Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Heb eens de site bekeken, het is wel een aroma dat natuurlijk spot goedkoop is vanwege de kleine hoeveelheden die je maar nodig hebt. Wellicht is het meer iets voor als je grote hoeveelheden van 1 smaak gaan mengen.. zeg 200-300 ml per smaak.. dan is het afmeten iets eenvoudiger denk ik. Maar ja... 0,02 ml is al lastig zat. En ja.. hoeveel scheelt het financieel gezien op een flesje liquid van 100 ml.. ? Paar cent of een euro misschien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richu Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 0.02 ml afmeten moet je ook niet willen. Dan moet je een verdunde versie maken van het aroma: 1 ml aroma en 9 ml PG geeft een 10% oplossing. Dan mag je al weer 0.2 ml afmeten, dat is sowieso beter te doen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted October 12, 2016 Author Share Posted October 12, 2016 1 hour ago, Pascal Snijders said: hoeveel scheelt het financieel gezien op een flesje liquid van 100 ml Ligt eraan met wat je het vergelijkt. Bij sommige aroma's (niet vreemd bij USA aroma's) heb je minimaal 10% aroma nodig. Dan heb je aan een flesje van 10ml aroma net genoeg voor 100ml. USA aroma zijn rond de 5 a 6 euro's. Vergelijk dat met de aroma's van dit merk en dan scheelt het behoorlijk. 1 hour ago, Richu said: Dan moet je een verdunde versie maken van het aroma: 1 ml aroma en 9 ml PG geeft een 10% oplossing. Dan mag je al weer 0.2 ml afmeten, dat is sowieso beter te doen. Verstandig advies. Ik test de aroma's die ik krijg of koop altijd zoals ze door mijn brievenbus komen. Voor mijn reviews verdun ik dus (expres) niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts