Jump to content

1e indruk Pilot Vape Super ecig Tester

kwispelhond

Recommended Posts

Echt nodig is zo'n ding natuurlijk niet maar het leek me toch wel handig om op te bouwen, dit is een kloon van de Coil Master 521 Tab die zelf ook al weer een kloon is, een kloon van een kloon dus eigenlijk :mmm. Ze waren in de flashsale bij Gearbest en de rode was zelfs nog ruim 4 euro goedkoper dan de andere kleuren, ik heb geen hekel aan rood dus die is het geworden.

PICT0742_zpsvubtxitc.jpg

Het rare is dat het ding kennelijk even wakker moest worden, het duurde even voor alle metingen wat zuiverder werden, 1e indruk was dan ook één van wat teleurstelling omdat ik voor dit geld meer accurate metingen verwacht had maar toen alles even aanstond werden de waardes steeds beter en stabieler (hij hield op met tussen getallen heen en weer gaan).

PICT0745%202_zpstzjpeq0s.jpg

Ik weet dat de weerstand bij deze Crius momenteel 0.29 Ohm is, toen ik hem er op gezet had gaf het apparaat 0.28 Ohm aan, nadat ik alles geprobeerd had werd het dus wel de 0.29 die ik wist dat het moest worden, het is net alsof alles zichzelf even moest resetten of zo maar nu lijkt het apparaat behoorlijk accuraat.

PICT0744%202_zpsi5meg0fu.jpg

In de vuur-stand veranderd het licht van paars naar rood maar dat laat zich overdag niet zo goed fotograferen, het ziet er wel leuk uit en vind ik eigenlijk best handig, vergissen is niet mogelijk. Ik had er in eerste instantie een Sony VTC4 in gedaan maar schok me rot van hoe hard dat vuren gaat, harder dan ik damp en dat vind ik voor proef-vuren eigenlijk wel wat aan de heftige kant. Nou werkt het ding als een mechanische mod dus minder heftige batterijen geven direct minder heftig resultaat en die soort heb ik vanwege mijn andere hobby van zaklampjes ook genoeg liggen. Even getest of een button-top met ingebouwde beveiliging er in zou passen maar nog niet met een voorhamer, het batterijvakje is behoorlijk klein uitgevallen. Ik heb nog een Keeppower IMR flat-top liggen die 10A continu en 20A pulse zou moeten kunnen leveren dus die er voorlopig maar ingedaan maar zelfs die geeft toch nog een behoorlijk heftig vermogen bij het proef-gloeien.

PICT0746_zpsqefznqci.jpg

Er zit verder nog een opzetstuk bij om voltage te kunnen meten maar ik gebruik geen mech's dus die zal ik niet veel gebruiken. Verder zitten er twee draadjes bij met clipjes en die vind ik wel handig om te testen dat bij RTA's met dubbele coils beide even veel weerstand hebben. Hiervoor geld hetzelfde als met de 510 aansluiting, het duurde even voordat het normaal ging werken maar ineens gaf het apparaat netjes en stabiel de verwachte waarde weer. (dit is een zelfgedraaide SS316L 26ga (0,4mm) 8 windingen op 3mm, die zijn altijd zo rond de 0,54ohm). Er is ook een USB-kabel bijgeleverd voor intern laden maar het batterijvakje heeft een magneetsluiting dus die is er zo uit voor in de lader.

Hoogte en formaat lijken mij verder goed om comfortabel op te werken dus dat zit wel goed, nou maar eens gaan gebruiken en kijken of het inderdaad zo handig is als het me leek, ik zal dit later nog aanvullen met mijn ervaringen met dit apparaat.

Edited by kwispelhond
schrijfvouten en zo
  • Like 2
  • Thanks 1

Zo'n tegenvallende zondag is een mooi moment om de Pilot Vape eens te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, we gaan de Crius opnieuw opbouwen met SS316L 26ga draad 9 windingen op 3mm, flink grote coils dus die normaal op 0,29ohm uitkomen.

PICT0750%202_zpsp44vz5am.jpg

De weerstand staat op 0.28...., nou "close enough" om verder te gaan dus maar eens proef-gloeien:

PICT0752_zpsaxccb7j9.jpg

"Papa fume une pipe" en tot zover de beginners les Frans maar ik moet er steeds aan denken als ik dit stomme symbooltje op het scherm krijg. Het was natuurlijk weer even gehannes en gedoe om de hot- en coldspots er uit te krijgen en ze mooi synchroon te laten vuren maar daarvoor is dit apparaat dus echt een verbetering t.o.v. dit doen op een mod, gewoon omdat het veel stabieler en op een betere werkhoogte staat. na het freubelen aan de coils was de weerstand mooi op de verwachte 0,29ohm gekomen dus klaar om te vullen:

PICT0753%202_zpsqbhu83yf.jpg

En klaar voor gebruik! Ik moet zeggen dat het echt een verbetering is om hierop te kunnen bouwen. Mijn eerste schrik van de rare metingen is ook weg, het apparaat is nu stabiel en accuraat dus ik ben blij mee. Mijn enige punt van kritiek is dat ik het toch wel plezierig had gevonden als ik het vermogen van het proef-gloeien zou kunnen regelen maar het werkt en deze draad kan het duidelijk goed aan.

• Like 5
  • Thanks 1

• 1 year later...

Inmiddels heb ik dit apparaat  al weer ruim een jaar in gebruik, het werkt nog steeds perfect en de metingen zijn nog steeds perfect. Wat kan ik anders zeggen dan "zeer tevreden", één van mijn betere aankopen op damp-gebied geweest dit ding.

(kan ik ergens die "1e indruk" nog uit de titel weghalen, het is inmiddels wel een echte duurtest geworden maar ik zie niet hoe dat te wijzigen als het al kan)

• Like 1
  • Thanks 1

On 7-8-2016 at 15:11, kwispelhond said:

weerstand mooi op de verwachte 0,29ohm gekomen

Je maakt je druk om een honderdste ohm hier, maar het apparaat heeft maar 2 cijfers achter de komma.

Als je dan een coil van 0,285 ohm hebt kan ie heel makkelijk schommelen tussen 0,28 en 0,29 ohm. Beide metingen zijn dan wel goed te noemen.

• Like 1