Jump to content

Review Joytech Ego Aio

Robin_D

Recommended Posts

Hallo,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik de Ego Aio gekocht bij Damp-e in Zeist, sinds ik na een foute eerste poging met verkeerde e-sigaretten van het tankstation ben begonnen, het ditmaal wat beter te willen doen zodat ik geheel overkan op dampen ipv roken.

Graag deel ik mijn ervaringen tot nu toe graag met jullie.

Ten eerste is het een mooi apparaat, niette opzichtig en toch een strak design.

IMG_20160803_201440.JPG

Ik heb de set gekocht inclusief een flesje Millers thousand & one nights 100% VG

Dit ging prima, tot dat ik meer smaakjes wilde proberen.

Ik heb toen nieuwe coils gehaald(dezelfde als die er standaard bij zitten) en 3 nieuwe smaakjes liquid, alles 3 op 100%VG.

Afijn, nieuwe coil erin zodat je meteen de nieuwe smaak tot zijn recht laat komen(liquid in coil gedaan plus half uur in apparaat laten staan) dacht ik lekker van me nieuwe liquid te kunnen genieten.

Maar niets bleek minder waar... Meteen die vieze verbrande plastic smaak, bah bah. Meteen opnieuw gedaan met nieuwe coil en ander smaakje, en weer hetzelfde.

6 coils verder was ik het zat, heb me coil waarmee ik begon erin terug gedaan en me vertrouwde smaakje, heerlijk!! 

Enigszins verbaasd over hoe dit kon ben ik gaan googelen, maar valt weinig over te vinden, wel dat 100% VG niet aan te raden is in dit soort apparaatjes.

Ik een 70 PG/30 VG liquid gekocht, smaak was lekker, maar die gier in mijn keel vindt ik helemaal niks, en dan daarbij de Ego Aio prutteld dan alsof je over bubbeltjes plastic loopt..

Dus ik liet het er niet bij zitten en dacht "maar waarom gaat het dan met die ene coil wel goed??"

Mijn bevinding is dat de gaatjes die aan de onderkant van de standaard coil die al super klein zijn worden vernauwd, door het rubbertje wat tussen het contact punt en de coil zit, aangezien als je de bovenkant wat los schroeft er meteen bubbels te zien waren.

Toen waren daar de Cubis coils !! Grotere openingen aan de onderkant ! Vanmiddag meteen 5 van gekocht (0,5 ohm & dl), en een fles VGOD luscious(Max VG), waar ik al even op aan t azen was :)

En, fantastisch!! Wat een verandering. Meteen de heerlijke volle smaak van watermeloenen, een prachtige dikke damp, en geen smerige verbrand plastic smaak.

Kortom, met een kleine aanpassing, wat ergernissen verder en een lange speurtocht.

Ben ik nu super tevreden over mijn Ego Aio! 

Ik hoop dat ik de komende weken heerlijk  genieten van mijn nieuwe liquid (die overigens fantastisch smaakt) en zo het roken achterwege kan laten, en als het dampen echt bevalt een leuke mod te gaan kopen.

• Like 8

• 2 weeks later...

Goede tip van de Cubis coils, ik ben ook meer op zoek naar hoger VG gehalte, ik ga deze ook proberen voor mijn AIO. (Moet zeggen dat hij het nog prima doet met Liqua Classic, die ook wat dikker lijkt dan de andere.) Heb je nog een link naar deze specifieke coils? Voordat ik de verkeerde heb :)

@MrLee

@black_tear heeft het over Cubis coils van 0,5 ohm, dus dat moeten deze zijn: https://www.zwoofs.nl/joyetech-cubis-bf-ss316-coils/ (hier kun je kiezen uit 0,5 - 0,6 - 1,0 ohm)

Als het sub-ohmen te heftig is voor je met de standaard 0,6 ohm of de Cubis 0,5 ohm coils, kun je ook de 1,0 ss of de 1,5 clapton (https://www.zwoofs.nl/joyetech-cubis-bf-clapton-coils) proberen

Uiteraard bij zo'n beetje iedere vape(web)shop te vinden, niet alleen bij Zwoofs.

• Like 1

@MrLee Ik zie net in het voorstel topic dat je ook uit Tilburg komt, misschien heb je hier meer aan: http://www.unoroken.nl/a-43126482/joyetech/joyetech-cubis-bf-coil-0-5/

Zit in de Willem II straat, tussen de Tuinstraat en de Heuvelstraat. Je kunt er niet met de auto tot voor de deur komen, maar wel te voet met de fiets, brommer, motor.

2 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

@MrLee Ik zie net in het voorstel topic dat je ook uit Tilburg komt, misschien heb je hier meer aan: http://www.unoroken.nl/a-43126482/joyetech/joyetech-cubis-bf-coil-0-5/

Zit in de Willem II straat, tussen de Tuinstraat en de Heuvelstraat. Je kunt er niet met de auto tot voor de deur komen, maar wel te voet met de fiets, brommer, motor.

Thanks! Ja dat klopt, dat is nog een winkel die ik nog moet bezoeken. Dat ga ik trouwens morgen doen, in plaats van alleen maar online. Een kijken wat het is. (Had de website al gezien, heel apart dat ,letterlijk, de ene helft van de winkel vape-spul is en de andere helft tabak.) Lijken wel veel te hebben. Thanks voor je hulp!

"de Unowinkels" klinkt in mijn oren net alsof het een keten is zoals Primera. Voor zover ik weet zijn er maar 2, één in Tilburg en één in Den Bosch.

Ik kan niks zeggen over het filiaal in Den Bosch en ik weet ook niet of er slechts een of meerdere medewerkers zijn in filiaal Tilburg. Degene die in de winkel aanwezig was toen ik er was zat lekker dikke wolken te blazen iig.

33 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

"de Unowinkels" klinkt in mijn oren net alsof het een keten is zoals Primera. Voor zover ik weet zijn er maar 2, één in Tilburg en één in Den Bosch.

Ik kan niks zeggen over het filiaal in Den Bosch en ik weet ook niet of er slechts een of meerdere medewerkers zijn in filiaal Tilburg. Degene die in de winkel aanwezig was toen ik er was zat lekker dikke wolken te blazen iig.

Ik  heb er op het forum meer voorbij zien komen, de laatste jaren, maar nu hebben ze kennelijk slechts twee winkels. Ze hebben dampgerei, maar ze zijn tamelijk middle-of-the-road. Zie http://www.unoroken.nl/.

[Maar misschien zijn ze beter geworden dan ze waren, en was ik te bot.]

9 hours ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Scootmobiel?

• Like 1

@MrLee

Ja het is een kwestie van proberen, vooral als je een wat stroperiger liquid wilt gebruiken dan is de Cubis coil een stuk beter (niet optimaal) maar volstaat prima!

Volgende stap voor mij is de coils wel zelf maken, maar eerst dat maar eens leren haha.

Edited by black_tear

• 1 month later...
On 12-8-2016 at 01:04, gottalickitbeforeyouwickit said:

Er zit er 1 in Tilburg.

Moet zeggen dat ik 1keer een miscommunicatie heb gehad met 1 van de heren die daar werkt. Verder zijn ze naar mijn weten prima op de hoogte van alles. Ze verkopen inderdaad ook gewoon tabak, maar ik kom er graag voor advies van liquids, en tot nu toe bevallen ze me allemaal goed! 

Al met al een prima winkel! 

In principe offtopic, maar ik heb een keer cbd liquid besteld daar bij unoroken. Het doosje was niet dichtgeplakt, waardoor mijn familie even keek naar wat ik besteld had en ik dus bij thuiskomst meteen geconfronteerd werd met feit dat ik wiet dampte.
Daar een pissig mailtje over gestuurd, en ik werd echt vet onbeschoft beantwoord! (Het was toch wel vreemd dat mijn familie mijn post openmaakte, en ik moest niet zo moeilijk doen want het was toch niet drugsgerelateerd...)
Bestel ik nooit meer wat! Coils gewoon bij zwoofs bestellen, mijn twee centen. ;)(

Heb ook een ego AIO waar ik op het moment vanwege het simpele gebrek aan een werkend coiltje even niks mee doe. Goeie tip van die cubis coils, want als die net zo goed werken als de normale coils (nog nooit problemen mee gehad) ga ik die eens proberen.

Dan vraag ik mij meteen af, @Starrie of gedampte cbd ook zo erg ruikt als wiet, want wiet stinkt echt een uur in de wind. (Of meerdere, gezien dat nogal blijft hangen.)

Edited by Zefanja

Zijn zelf 2x bij de winkel van Uno in Den Bosch geweest. Het enthousiasme van de dame in de winkel spat er van af. Dat was ook de reden waarom wij teruggingen om voor mijn vrouw een ego one V2 te kopen. Deze geeft problemen maar telefonisch afspraak gemaakt om langs te gaan wanneer de dame aanwezig is. Top service en daar rijden we graag 60km vv voor!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Like 1

• 1 month later...
Guest ReBBeLz

bedankt voor de review!

dit is mijn eerste E-cig die ik aangeschaft heb en ben er wel tevreden over

als newbie begrijp ik enkel nog niet goed het verschil tussen al die coils

wat is sub-ohmen?

wat is het verschil tussen de verschillende coils van 0.5-1.5 ohm, dikkere wolken, meer/minder smaak?

wat zijn clapton coils?

valt er veel te "tunen" aan deze AIO ?

alvast bedankt!