Jump to content

A billion lives naar Nederland???


elja

Recommended Posts

9 hours ago, Madman said:

Ik had begrepen, dat er per land een aparte premiere zou zijn

Natuurlijk moet er ook geld verdiend worden, maar als dat de enige doelstelling was geweest, wat het allang verkocht geweest aan een groot netwerk

Ik denk dat het netwerk van BigT groot genoeg is :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest Alkenvroni

Beste mensen, als manager van de Nederlandse Abillionlives op Facebook wil ik graag nog iets kwijt. Ik bespeur enige onvrede over de organisatie en over het feit dat er geld verdiend zou worden aan deze documentaire. Het is de bedoeling van de organisatie om heel de wereld te laten zien wat het werkelijke verhaal is en mensen wakker te schudden. Er wordt wel wat geld verdiend maar het maken van deze film heeft ook behoorlijk wat geld gekost. Tevens is de organisatie nu volop bezig om met dat verdiende geld de film klaar te maken voor de overige media en zo te verkopen aan andere netwerken zoals de omroepen en Netflix. Het is jammer dat in Nederland pas sinds kort het meer gaat leven. Wanneer meer mensen erachter komen wat de werkelijkheid is omtrent de tabaksindustrie, pharmaceutica en regering over het e-smoken. #Abillionlives zou graag ook in Nederland een première willen hebben om zo de media wakker te schudden en sowieso de regering op deze manier op andere gedachten willen brengen.
Mochten er mensen ideeën hebben om de film naar Nederland te halen horen wij dat graag. Via de Nederlandse Abillionlives kun je reageren en wordt je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze film.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Alkenvroni said:


Mochten er mensen ideeën hebben om de film naar Nederland te halen horen wij dat graag. Via de Nederlandse Abillionlives kun je reageren en wordt je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze film.

Ja die had ik dus al. Daarom opende ik dit draadje.  Haal em naar Amsterdam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Alkenvroni
Ja die had ik dus al. Daarom opende ik dit draadje.  Haal em naar Amsterdam.

Heb je mss een idee hoe? In mei of juni is Aaron Biebert weer in Europa. Er zal een locatie gehuurd moeten worden ( liefst een bioscoop[emoji12]) reclame hiervoor in de juiste media en nog wat bijkomende kosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alkenvroni said:

Beste mensen, als manager van de Nederlandse Abillionlives op Facebook wil ik graag nog iets kwijt.

 

Toch interessant dat je jezelf pas aanmeld als forumlid nadat er (jouw woorden) "enige onvrede" is geuit op dit forum over de commerciële doelstellingen voor het vertonen van deze film. Niet iedereen gebruikt Face Book of kent jullie pagina.

Dit draadje was een half jaar dood (sinds augustus 2016) in afwachting van de 'premiere' van A Billion Lives in Nederland.. en nu ineens komt er een reactie... 

 

1 hour ago, Alkenvroni said:

Mochten er mensen ideeën hebben om de film naar Nederland te halen horen wij dat graag. Via de Nederlandse Abillionlives kun je reageren en wordt je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze film.

 

Wacht even, als manager van de Nederlandse Abillionlives op Facebook.. vraag je ons om ideeën te plaatsen op Facebook?

Hmm.. goed plan hoor (natuurlijk), maar wil je wellicht hier ook vertellen over wat jullie zelf al hebben bedacht en ondernomen?

 

Nu lijkt het mij met name reclame maken voor die pagina op Facebook.. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alkenvroni said:

#Abillionlives zou graag ook in Nederland een première willen hebben om zo de media wakker te schudden en sowieso de regering op deze manier op andere gedachten willen brengen.

 

Werkelijk met alle respect, maar who are you kidding? De media wakker schudden? De regering op andere gedachten brengen? Dit is slechts een documentaire, een van vele, niet de wederopstanding van Jezus.

 

Het onderwerp spreekt slechts een klein groepje dampers aan maar juist voor die dampers zal er niks nieuws te zien zijn, want we weten al dat we aan alle kanten genaaid worden. Je kunt dus zeggen dat deze docu juist voor het grote publiek interessant is, maar zolang dat grote publiek dit niet gemakkelijk vanuit de luie stoel op bijvoorbeeld Netflix kan zien, kun je het schudden. De interesse is er simpelweg niet, punt. Wanneer gaat dat lichtje eens branden?

 

Ondertussen wordt er nog steeds alleen maar om meer geld gevraagd voor van alles en nog wat, maar als het gaat om het simpelweg uitbrengen van de docu, ho maar. Sorry hoor, maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, MrSmiley said:

Wacht even, als manager van de Nederlandse Abillionlives op Facebook.. vraag je ons om ideeën te plaatsen op Facebook?

Hmm.. goed plan hoor (natuurlijk), maar wil je wellicht hier ook vertellen over wat jullie zelf al hebben bedacht en ondernomen?

 

Nu lijkt het mij met name reclame maken voor die pagina op Facebook.. 

 

Exact, je hebt je op dit forum aangemeld en nu wil je de mensen naar facebook sturen?

Als je je hier aanmeld ga dan ook de discussie hier aan.

Link to comment
Share on other sites

Tja helaas. Jarenlang heeft men vanuit Den Haag de kennis economie een boost gegeven met als gevolg dat er teveel managers zijn opgeleid. Maar wie voert het werk nu eens uit? 

 

Oftewel: ik heb geen hoge pet van mensen die ergens binnen komen lopen en beginnen met: ik ben manager huppeldepup.......... De tegenwoordige managers hebben nooit met hun poten in de klei gestaan en weten dus eigenlijk helemaal niets.

Edited by Clouds
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alkenvroni said:

Ik bespeur enige onvrede over de organisatie en over het feit dat er geld verdiend zou worden aan deze documentaire.

 

Ik denk dat je dat niet goed hebt bespeurd. Er is onvrede over de gevolgde distributiestrategie. Veel dampers waren dolenthousiast toen deze film werd aangekondigd. Eindelijk een partij die de waarheid gaat brengen. Die de corruptie aan de kaak gaat stellen. Die opkomt voor de kleine man. Maar er komt al geruime tijd niets na al die fantastische en hoopvolstemmende aankondigingen. Het blijft erg stil. En de simpele reden dat er niets komt, is geld. Nu is er natuurlijk niets mis met geld willen verdienen. Maar het wordt een beetje dubieus als dat geld verdiend moet worden met het blootleggen van een waarheid die kennelijk nogal schokkend is. Zonder geld krijgen we die schokkende waarheid dus niet te zien. Raar toch?

 

"Wij hebben belangrijke informatie die de wereld gaat veranderen. Het is erg schokkend en heftig allemaal en je zal je ogen niet geloven. Je wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Zodra we een betalende distributeur hebben gevonden zullen we het naar buiten brengen."

 

Ik denk niet dat we de namen van Snowden en Assange zouden kennen als zij ook met zo'n strategie hadden gewerkt.

 

Doodzonde vind ik het.

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Btw komt de beheerder van de facebook pagina niet zomaar aanwaaien, maar had ik gevraagd op facebook of hij dit topic wilde lezen en inhoudelijk te reageren.

 

Blijkbaar is er dus n probleem met funding? Dat daarom de docu nederrland nog niet heeft aangedaan? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Alkenvroni
 
Ik denk dat je dat niet goed hebt bespeurd. Er is onvrede over de gevolgde distributiestrategie. Veel dampers waren dolenthousiast toen deze film werd aangekondigd. Eindelijk een partij die de waarheid gaat brengen. Die de corruptie aan de kaak gaat stellen. Die opkomt voor de kleine man. Maar er komt al geruime tijd niets na al die fantastische en hoopvolstemmende aankondigingen. Het blijft erg stil. En de simpele reden dat er niets komt, is geld. Nu is er natuurlijk niets mis met geld willen verdienen. Maar het wordt een beetje dubieus als dat geld verdiend moet worden met het blootleggen van een waarheid die kennelijk nogal schokkend is. Zonder geld krijgen we die schokkende waarheid dus niet te zien. Raar toch?
 
"Wij hebben belangrijke informatie die de wereld gaat veranderen. Het is erg schokkend en heftig allemaal en je zal je ogen niet geloven. Je wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Zodra we een betalende distributeur hebben gevonden zullen we het naar buiten brengen."
 
Ik denk niet dat we de namen van Snowden en Assange zouden kennen als zij ook met zo'n strategie hadden gewerkt.
 
Doodzonde vind ik het.
 

Eindelijk een reactie die niet alles gelijk negatief wegzet. Vind dit een mooie post! Ik zal gelijk maar even kort vertellen hoe t precies met mij zit. Omdat er al langere tijd niets gedaan werd met de Nederlandse pagina heb ik mezelf hiervoor aangemeld. Ook ben ik natuurlijk van mening dat heel de tabaksindustrie, Big pharma en regeringen ons voor de gek houden en zou t graag anders zien. Ik werd gewezen door iemand bij de Nederlandse Abillionlives pagina op FB over dit artikel. Vandaar mijn reactie....
wat ik nog wel wil zeggen is dat het lijkt of veel mensen denken dat zo'n film maken en promoten geen geld kost en ze verwachten dan ook dat deze film zomaar overal uitgezonden gaat worden. Dit kan dus werkelijk zomaar niet!
Wat geeft t om een kaartje te kopen voor deze film?? Dmv sponsoring zou t mogelijk zijn om de film in Nederland te krijgen maar dan moet je de juiste mensen kennen en jammer genoeg ken ik maar weinig mensen die in de Vape business zitten.
Wanneer men de film op andere media wil bekijken zal men toch nog moeten wachten. De film wordt op dit moment klaar gemaakt voor deze media. Ook dit kost tijd en geld.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Alkenvroni said:

wat ik nog wel wil zeggen is dat het lijkt of veel mensen denken dat zo'n film maken en promoten geen geld kost en ze verwachten dan ook dat deze film zomaar overal uitgezonden gaat worden. Dit kan dus werkelijk zomaar niet!
Wat geeft t om een kaartje te kopen voor deze film??

 

Ik denk dat er weinig mensen zijn die denken dat het maken van 'zo'n' film (überhaupt welke professioneel gemaakte film dan ook) geen geld kost.

Ook je aanname dat 'ze' verwachten dat deze film zomaar gratis zal worden vertoond.. lijkt me onterecht.

 

Het geeft helemaal niet om een kaartje te kopen om de film te kunnen zien. Althans niet voor mij.. ik betaal voor iedere film die ik in de bioscoop ga zien, deze zou geen uitzondering zijn. Ik stoor me dus ook niet aan het feit dat de makers minstens quitte willen draaien (financiële winst is meegenomen)..

 

Het is eerder zo dat het meer ligt aan het (figuurlijk) doodbloeden van het initiatief. 

 

Ik kreeg al anderhalf jaar mail van de organisatie dat de film in ontwikkeling was, diverse keren aankondigingen ontvangen over aanstaande premieres (al dan niet met rode loper en een keur aan bekende mensen), de geijkte 'binnenkort ook in jouw land' etc.. En dan relatief ineens.. niks meer..

Was het maar zo dat de film in Nederland in een bioscoop zou draaien.. ik woon in het Zuid-Westen van het land maar ik zou zelf bereid zijn om naar bv Utrecht te gaan om dit te kunnen zien.. mits het mogelijk is.

 

Nu begrijp ik best dat jij persoonlijk niet de contacten hebt om dit geregeld te krijgen. Prachtig dat jij (en de anderen die dit eerder trachtten) probeert om het initiatief levend te houden. Ik had het om eerlijk te zijn eigenlijk verwacht van Bieber en co (lees, de echte motors achter de film en het gepromoot) om dat te doen wat zij aangaven te gaan doen.. iedereen gelegenheid te geven om deze 'waarheid' te horen/zien.  Maar ik denk dat een land als Nederland te klein/onbelangrijk is voor meer moeite dan een facebook pagina.. 

 

31 minutes ago, Alkenvroni said:

Eindelijk een reactie die niet alles gelijk negatief wegzet.

 

Overigens, zoals ik schreef in mijn eerste reactie.. ik maak geen gebruik van facebook, wist derhalve ook niet dat een mede forumlid hier je opmerkzaam maakte dat er gediscussieerd werd 'hier' over de film. Als je nu in jouw eerste post hier dat even had vermeld in plaats van je direct voor te stellen als 'manager van..' dan had je lijkt me direct meer context gegeven en de sympathie gekregen van de sceptici onder ons.

 

Edited by MrSmiley
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MrSmiley said:

Nu lijkt het mij met name reclame maken voor die pagina op Facebook.. 

 

4 hours ago, Alkenvroni said:

Mochten er mensen ideeën hebben om de film naar Nederland te halen horen wij dat graag. Via de Nederlandse Abillionlives kun je reageren en wordt je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze film.

Een hele hoop mensen hier (en elders), zitten niet op facebook, en willen vaak (pricipieel) geen facebook account hebben.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wahanassatta said:

Ik denk niet dat we de namen van Snowden en Assange zouden kennen als zij ook met zo'n strategie hadden gewerkt.

 

Doodzonde vind ik het.

 

 

Ik ben het redelijk met je eens alleen de inhoud van wat Snowden en Assange hebben laten uitlekken haalt zelden tot nooit de MSM. We het lekken an sich, nooit de inhoud.

Nou ja! Golden shower dat dan weer wel.

Link to comment
Share on other sites

 

3 hours ago, Alkenvroni said:

Wat geeft t om een kaartje te kopen voor deze film??

 

Op zich is iedereen blij dat die film er is. En we willen hem zelf ook wel zien, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Want het gaat er toch om dat al die mensen hem zien, die denken dat de overheid het beste met ze voorheeft. Mensen die nog roken. Mensen die familieleden hebben die roken. Die niet weten dat BAT en JTI etc. bewust schadelijke stoffen in hun producten stoppen om ons verslaafd te houden. Die niet weten dat damp minstens 95% minder schadelijk is. Die niet weten dat de overheid in bed ligt met BigT en BigP.  Die niet weten dat  er 'a billion lives' nodeloos verloren gaan puur omdat er geld verdiend moet worden door een industrie (zie je de ironie zelf niet?) en er accijnzen moeten worden vergaard door overheden. Die mensen moeten die film zien. Maar hoe ga je nou mensen bewegen om naar een film te komen kijken over een onderwerp dat ze totaal niet raakt?

 

Stel je nou eens voor dat jij een gezonde kerel bent. Je hebt geen problemen met je gewicht of figuur. Je kunt snacks en andere rommel gemakkelijk laten staan. En iedereen in je omgeving houdt er een soortgelijke levensstijl op na. Nu is er een filmclub die heeft ontdekt dat McDonalds verslavende shit in hun hamburgers stoppen. En dat de staat daarvan weet. En dat een onschadelijk alternatief van een kleine concurrent bewust kapotgereguleerd wordt om het van de markt te duwen. En daar maken ze een film over. Stel. Ga jij dan met je sportvrienden, je sixpack, topconditie en jaloersmakende bmi in de bioscoop zitten kijken naar hoe vetverslaafd Nederland genaaid wordt? Hoe ze zich nodeloos doodvreten terwijl er een onschadelijke hamburger is? Ik denk dat het je niet voldoende zou interesseren om ervoor naar de bios te gaan. 

 

Het is niet om je af te zeiken hoor @Alkenvroni. Absoluut niet. Laat dat duidelijk zijn. Respect voor je inspanningen, serieus. Maar ik geloof gewoon niet dat deze strategie voor iemand iets gaat opleveren. Niet voor de makers van de film, niet voor de dampers, niet voor de rokers en zeker niet voor de onwetende massa die wakker geschud moet worden. 

 

3 hours ago, Alkenvroni said:

 Dmv sponsoring zou t mogelijk zijn om de film in Nederland te krijgen....

 

 

Hoeveel geld is er nodig dan? 

 

Quote

...maar dan moet je de juiste mensen kennen en jammer genoeg ken ik maar weinig mensen die in de Vape business zitten.

 

Dat is ook niet zo gek. Het is zeker in Nederland en België een kleine markt. Met veel kleine aanbieders. Ik zie daar niet zo snel een businesspartner voor jullie tussen. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Alkenvroni
 
 
Dat is ook niet zo gek. Het is zeker in Nederland en België een kleine markt. Met veel kleine aanbieders. Ik zie daar niet zo snel een businesspartner voor jullie tussen. 

Als eerste bedankt voor deze mooie post. Ik voel me zeker niet aangevallen. Integendeel, hier heb ik zo wel wat aan.
Ik ga me nu wat beter verdiepen in het zoeken naar organisaties die mij zouden kunnen helpen. Ik wist tot voor vanochtend nog niet dat zaken als deze op een dampforum besproken werden dus heb ik nog flink werk aan de winkel[emoji6]
Het is zeker niet mijn bedoeling om leden te werven voor de FB pagina ofzo maar ik zoek hulp bij het vinden naar mogelijkheden om de film naar hier te krijgen.
Nogmaals bedankt voor je feedback!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Just now, Alkenvroni said:


Nogmaals bedankt voor je feedback!
 

Graag gedaan. En voel je vrij om hier de leden om hulp, advies of wat dan ook te vragen. Iedereen hier wil die film zo snel mogelijk bij een zo groot mogelijk publiek krijgen, dus we staan allemaal aan jouw kant. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, wahanassatta said:

Hoeveel geld is er nodig dan?

Het staat mij bij dat de eis was dat er 100 mensen bereid waren om te betalen en er naar toe te gaan. Klinkt niet zo moeilijk ergens. Maar gezien de opkomst bij de demonstratie, weet ik het niet zo.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, elja said:

Het staat mij bij dat de eis was dat er 100 mensen bereid waren om te betalen en er naar toe te gaan. Klinkt niet zo moeilijk ergens. Maar gezien de opkomst bij de demonstratie, weet ik het niet zo.

 

 

100 man krijgen we vast wel bij elkaar. Voor deze film. Maar we schieten er geen klap mee op. Dat wij dan die film hebben gezien helpt ons echt geen stap verder. Sterker nog, ik denk dat we nog gefrustreerder raken dan we al zijn. Zit je met je waarheid. Hele film erbij. En niemand die het wil horen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, wahanassatta said:

 

100 man krijgen we vast wel bij elkaar. Voor deze film. Maar we schieten er geen klap mee op. Dat wij dan die film hebben gezien helpt ons echt geen stap verder. Sterker nog, ik denk dat we nog gefrustreerder raken dan we al zijn. Zit je met je waarheid. Hele film erbij. En niemand die het wil horen. 

 

De promotie moet dan wel goed zijn. Pers moet juiste belangstelling gaan tonen. Niet geschoten altijd mis.

Verbaast mij trouwens dat je met zo´n negatieve instelling hierover spreekt.

 

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, elja said:

Verbaast mij trouwens dat je met zo´n negatieve instelling hierover spreekt.

Ik zie het niet als negatief. Ik ben kritisch t.a.v. de gekozen distributiestrategie. Ik vind de film ongetwijfeld helemaal geweldig. Als ik hem ooit te zien krijg.

Maar goed, laat ik het omdraaien: welke positieve punten zie jij dan in dit hele gebeuren? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Alkenvroni
 
De promotie moet dan wel goed zijn. Pers moet juiste belangstelling gaan tonen. Niet geschoten altijd mis.
Verbaast mij trouwens dat je met zo´n negatieve instelling hierover spreekt.
 

Idd pers! Van tevoren een strategie bedenken hoe dit aan te kleden. Wanneer pers (wel de juiste dan) erbij is gaat t nieuws als een lopend vuurtje... Ik zal eens aan het team vragen hoe zij dat hebben gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...