Jump to content

FlavorMonks Vanilla-Cream-Biscuit

Guest Noltha

Recommended Posts

Guest Noltha

FlavorMonks Vanilla-Cream-Biscuit

Had het voorrecht deze te mogen proeven bij FlavorMonks, always happy to visit Geert and Vero, love them, a family business where the customer comes on the first place and service is great. They are truly a great company.

But what about testing 3 aroma's at once?
Easy, they are al sweet and fall in the line of the sweet dessert-bakery line.

Wie riekt nu niet graag vanille , slagroom of biscuit, het zijn zoete geuren die we als kind altijd graag hebben geroken en de meeste onder ons  nog steeds graag rieken
Moeder, Oma die verse vanille pudding  maakte, de geur van de Biscuit die in de oven stond, de slagroom op ons ijsje, allemaal nice childhood memories and we all have them.
Maar je moet het toch mee maken, zelf lust ik geen cake en biscuit, textuur ervan vind ik , hoe moet ik het zeggen zonder dat het cru overkomt, laten we zeggen ; MEH not my stuff.
Maar komt het op de geur aan, dan vind ik dit een van de lekkerste geuren die er is.
Vanilla en Cream zijn een van de meest gebruikte smaken in de voeding en dranken.

Allemaal zijn we wel zot op wat zoet en allemaal kijken we naar ons lijn na het nuttigen ervan en de weegschaal draait naderhand overuren, we all have the same complex; we like sweet, but we don't like  what it does to our body.

But what if we can get the good part without the bad part.

We can!!!

So it's time for another aroma review from Ahtlon.

Enter!!!

First in the line please.

FlavorMonks Vanilla

'What can I say,
neusje boven het open flesje een goede snuif en
Oh my ..., wilde God zeggen , maar laten we hem nu buiten beschouwing ; Oh, my O my is meer van toepassing deze keer.
That smell, het riekt naar vanille , het is een beetje terughoudend, maar de geur is er, not pronounced but very good.

Zoals altijd effe de base erbij genomen, Yep, this time it's a 15PG/85VG 3mg nic. base.

En ja , jullie kennen mij, maar met dit  aroma toch op 10% gemengd,
dus op 10ML is dit;
1  ML aroma
9  ML base
can't get easier as that.

Steepen do we need that , euh yes, but I don't care, time to taste the juice.

De dag na het mixen  kon ik mij weer niet in houden met de pas gemengde aroma's, dus mijn trouwe Stumpy dripper erbij, nieuwe coil erin op 0.75Ohm op 15W and we can give it a try.
So what do we use for hardware, of course our Crown on 0.5Ohm at 18W and my best friend; The Stumpy at 0.75 Ohm on 15W, love that little dripper.

Smaak en geur is duidelijk aanwezig, de vanille komt goed door, maar heeft toch nog  wat tijd nodig om te rijpen. But it's already njammie.
Na een week steepen and hard labor, bottle open,bottle closed, shaking the hell out of it, talking to it,dreaming about it, we can give it another go.

En wat kan ik zeggen, de liquid is duidelijk een vanille en oh zo lekker.

Inhale, nothing much to say, sweet , geeft een zachte inhale. Zeer kleine keel hit.

Exhale,  Yes, pure vanille, zit een klein ruw/scherp kantje aan dat typisch is voor vanille, maar tegenlijk ook een zachte en ronde vanille smaak . De smaak blijft even na zinderen in de mond op de lippen gebeurt er weinig. Duidelijk een vanille die veel potentie heeft en zeer goed weg te dampen is.
Sugarlips, almost.

Tja en dan weet je dat de volgende  aan de beurt is en je even de vanille moet vergeten.

Next one, Please!

Please step in to my RDA, if you like, there is also place in the Crown...

Cream van FlavorMonks .

Velen zullen nu denken Cream is toch Cream,
neen, cream is niet cream bij elke aroma fabrikant, is net hetzelfde als de andere smaken.
Iedere producent heeft zijn eigen stijl en smaak richting en geeft hier meestal een persoonlijke twist aan.
En hier heeft FlavorMonks zeer goed werk afgeleverd, daar Flavormonks naar mijn inzien steeds de natuurlijke en echte smaak wilt evenaren en  zoals bij alle aroma's die ik van hun geproefd heb ook steeds  in geslaagd is.
Want als ik aan het Cream aroma riek, dan riekt het hetzelfde als een zeer licht gesuikerde room, dus niet overdreven slagroom geur, maar een subtiele room geur.

Dit aroma heb ik ook op 10% gemengd, daar ik het vermoeden had dat deze smaak ook zachter zou worden na een tijdje steepen.

Na een dag is de liquid zeer redelijk te dampen, na 3 dagen profileert de smaak zich beter.
En na een weekje, Yeah, a very nice Cream.
De geur is zacht en subtiel, duidelijke room geur die wat zoet riekt.

Inhale, Vol en zacht, kort en bondig, zoete toon proef je een beetje.

Exhale, Slagroom festijn, duidelijke cream smaak, beetje zoetig zonder dat dit overdreven wordt ervaren, volle en redelijke ronde damp ervaring. Nice.
De smaak is subtiel en blijft niet lang in de mond hangen , op de lippen blijft het niet lang zitten , maar het geeft wel een Sugarlips gevoel.

Two done,

Last one , Please.

Let's see what you can offer me.

FlavorMonks Biscuit.

Nu heb je  vele biscuit en cake aroma's  op de markt, tried  a lot of them but never found the right real Biscuit taste that I liked.
Maar ja, had dan ook nog niet de FlavorMonks Biscuit geprobeerd.

Men riekt een wat zware en scherpe geur van biscuit , een aroma dat men dus niet met overdreven percentages moet gaan mengen.

Dus het aroma op 8% gemixt met mijn base.

Wat kan ik zeggen de liquid riekt bijna hetzelfde als het pure aroma.

De zware scherpe geur is na een dag nog aanwezig, maar is te dampen als men ongeduldig is zoals deze die de reviews schrijft. 
Duidelijk moet de Biscuit langer rijpen.
Na een week  is de Biscuit al zeer goed, de geur is duidelijker beter en het scherpe is alleen nog  miniem aanwezig in de geur. Dus een aroma dat duidelijk profiteert van steepen.

Nu met de inhale is dit hetzelfde als de Cream en Vanilla, je proeft het zoete, maar met de biscuit proef je ook al de biscuit smaak, al is het maar een beetje, dus een goed voorteken.

Nu de Exhale, gewoon WOW, niks OMG of WTF, maar WOW, that's spot on, duidelijk de smaak van biscuit, het scherpe is niet  duidelijk aanwezig, zeer zoete en zachte biscuit smaak, die vol en rond is.

Sugarlips? Yes, more as I could dream of.

De smaak blijft lang na zinderen in de mond en het tongske heeft werk om de lippen af te likken.

Deze biscuit is duidelijk een waar genot en pet af voor FlavorMonks.

Nu zijn deze 3 als ADV geschikt, natuurlijk waarom niet, het is niet dat deze aroma's veel worden gebruikt als basis voor een complexere smaak, dat deze niet single te dampen  zijn. Maar, ja een maar, ze kunnen u wel gaan vervelen na een tijd, dus afwisselen, een rotatie van liquids is the way to go.

Nu vele zullen denken, ik lees alleen maar positieve reviews en geen negatieve en dit heeft een reden. Wat ik niet lust, zal ik ook niet reviewen, lijkt mij niet moeilijk, een smaak die je niet lust ga je dan ook automatisch negatief bekijken en dit terwijl de smaak perfect kan zijn voor een ander.
Zo ben ik een zeer grote liefhebber van zoete smaken, maar bij bv.Custards heb je zoveel soorten dat men kan spreken over 2 grote groepen, de zware volle custard en de milde zachte custard.
Ik ben liefhebber van de zachte Custards,  vooral de Divine Custard  ( boterige) is mijn ADV, nu heb je ook de G's Custard van FlavorMonks, heb deze al eens een paar keer geprobeerd bij FlavorMonks en ik kan zeggen dat deze voor mij veel te zwaar is, dit is een custard die zeer geschikt  is voor de liefhebber van pure en zware custards, het vanille % is zeer hoog en vele zullen dit zeker  appreciëren.
Dus een smaak die voor mij niet is weg gelegd krijgt gewoon geen review. Lijkt mij ook het meest faire tegenover elk aroma.

Nu natuurlijk hoe schalen deze aroma's op mijn punten/stars systeem.

7 stars = Doesn't get better as this.
6 stars = Excelent
5 stars = Very Good
4 stars = Good
3 stars = Average
2 stars = accapteble
1 star  =  well what do you think, yep; just bad.

FlavorMonks Vanilla
Taste ;     5 stars
Smell ;     5 stars
Bottle;     6 stars
Price  ;      5 stars

FlavorMonks  Cream
Taste ;     almost 6 stars
Smell ;     5  stars
Bottle;     6 stars
Price  ;      5 stars

FlavorMonks  Biscuit
Taste ;     6 and a half stars
Smell ;      5 stars
Bottle;     6 stars
Price  ;      5 stars

And that's it folks, see you next time.

• 2 months later...

Hierbij mijn oordeel over de flavormonks biscuit.

Net als bij de vanille is de lucht van dit aroma van zichzelf vrij vaag.

Ik krijg wat zoets en een lichte vanille indruk.

Gemixed op 10% met m'n 60/40 vg/pg base op 6mg nic.

Heeft 3 weken kunnen steepen.

Gedampt in m'n nieuwe stumpy dripper met een enkele clapton coil van 0,9 ohm  op 29 watt.

De lucht van het aroma maakt me meteen enthousiast , zonder enige aarzeling herken ik

onmiddelijk zaanse kermis. ( biscuitjes met suiker en een lichte cocos smaak )

Bij het dampen komt dit ook terug al is het minder duidelijk dan ik hoopte.

De smaak is wederom heel zuiver en heeft echt niets kunstmatigs.

De biscuit mist helaas de duidelijke en soepele eigenschappen van de vanille maar gezien de

hele eigen geur is dat niet zo'n ramp.

Ik ga deze zeker ook in m'n limitless proberen en kom er dan nog op terug !

Het heeft nog wat tijd nodig denk ik , maar ik kom er wel ;)

Inmiddels heb ik de flavormonks biscuit ook in m'n limitless getest.

De smaak is ietsje anders maar ik haal er nog steeds niet uit wat ik wel in de liquid ruik.

Uit de smaak haal ik niet direct het idee van de zaanse kermis koekjes wat ik wél uit de reuk van de liquid haal.

Binnenkort nog eens een batch maken met ietsje meer aroma er in denk ik :)

• 5 weeks later...

*update* 

Nieuwe batch gemaakt maar nu op 12% aroma.

De smaak is ietsje duidelijker maar het haalt het helaas nog steeds niet bij de lucht

van de liquid.

Volgende keer eens een mixje maken met een graham cracker om er een duidelijk koek idee in te krijgen..  

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...