TheVapingRaven Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 (edited) Disclaimer! Ik durf te zweren dat toen ik deze mod kocht het geadverteerd werd als een 60 Watt mod. De mijne met hetzelfde SKU krijg ik in ieder geval niet hoger ingesteld als 60 Watt. Op de website van FastTech staat er plotseling dat het een 80 Watt mod is! Ik kan dus niet zeggen of de review hierbeneden hetzelfde zou uitpakken als een review over een 80 Watt uitvoering. Deze mod is elders op dit forum, en verder op het internet al uitgebreid gereviewd. Hieronder een paar dingen getest die ik belangrijk vond en waar ik graag meer (technische) info over wilde voor de aanschaf. Heb de belangrijkste vragen die ik had even bekeken. Een eerdere review van dit apparaat -> http://www.dampforum.nu/topic/29224-zero-mini-van-sxk-60w-tc-tp-review/ YouTube review -> https://www.youtube.com/watch?v=cEJ2rQDbl6Q Motivatie om deze mod aan te schaffen: De punten zijn in volgorde van belangrijkheid. 1). Ik wilde een mod die ik in noodgevallen als oplader voor een 18650 zou kunnen gebruiken. 2). Ik zocht een mod waar "Temperature Control" (TC) mij niet in de weg zou zitten bij de bediening van het menu. Zo'n mod is lastiger te vinden heden ten dagen. TC boeit mij in mindere mate omdat het voor mij als laag Wattage damper geen probleem oplost. 3). Ik zocht een mod met een goede "step down" regulatie (minder volt kunnen leveren dan de batterij). Het liefst een mod zonder PWM regulatie, of een PWM regulatie op een frequentie die minder merkbaar is bij het dampen. 4). Een mod die een stootje kan hebben en van duurzame materialen gemaakt is. Hij zal veel gebruikt worden als mod die snel in een tas gegooid kan worden. 5). Een mod die een beetje met mijn gevoel van esthetiek overéénkomt Batterij opladen: Alle batterijen die ik tot nu toe heb opgeladen in de mod zijn allemaal netjes tot 4.19 Volt opgeladen. Laden gaat ook redelijk vlot, wat mij doet vermoeden dat met een goede USB telefoonoplader of USB 3 aansluiting dit ding op 1 Ampere laad. Zou het kunnen meten maar had even geen zin om een USB kabel te vernielen en aan te passen. Je kunt de mod blijven dampen tijdens het opladen. Menu en bediening: Erg simpele menustructuur die de mod wat mij betreft zo simpel in het gebruik maken als een mechanische mod. Veel gehoorde "klacht" op diverse fora en andere in andere reviews is dat deze mod "continue" vraagt of de coil die je gebruikt nieuw of oud is voordat je de vuurknop indrukt. Mijn ervaring is -> Ik draai een atty op de mod ik moet invoeren dat het een nieuwe coil is -> Ik neem een paar haaltjes -> Zet de mod neer -> kwartiertje later neem ik weer een paar haaltjes -> zet de mod neer -> kwartiertjes later neem ik weer een paar haaltjes -> etc -> etc. Bij zowel TC als Wattage dampen werd er pas gevraagd of iets een nieuwe of oude coil was als ik de atty op de mod veranderde, of als de mod uren niet gebruikt was. Beide vind ik totaal acceptable. Gepulsed of vlak signaal: Redelijk vlak gelijkmatig DC signaal. Even de "precisie" uitgerekend. We hebben te maken met een 1.44 Ohm coil (gemeten op de mod), het voltage is maximaal 4.23 (op de oscilloscope). De mod staat ingesteld op 12.5 Watt. Ohmse wet: Volt / Weerstand = Ampere 4.16 Volt / 1.44 Ohm = 2.89 Ampere Ampere * Volt = Watt 2.89 Ampere * 4.16 Volt = 12.01 Watt Goed genoeg voor mij persoonlijk Mod begint ook direct te dampen als je de vuurknop indrukt, geen vervelende wachttijd Step Down: Ook een vlak DC signaal. Precisie. We hebben te maken met dezelfde coil als hierboven, 1.44 Ohm (gemeten op de mod). Het voltage is maximaal 1.18 (op de oscilloscope). De mod staat ingesteld op 1 Watt. Ohmse wet: Volt / Weerstand = Ampere 1.18 Volt / 1.44 Ohm = 0.82 Ampere Ampere * Volt = Watt 0.82 Ampere * 1.18 Volt = 0.97 Watt Het TC gebeuren: Het schijnt te werken, schijnt zelfs redelijk goed te werken. Mijn test set up: 0.19 Ohm Ni200 coil (uit mijn hoofd 10 wikkelingen om een 3 mm diameter wikkelhulp, met 26 AWG draad). Ik vond het een beetje dampbaar worden met een temperatuur tussen de 150 en 175 graden celsius (op 15 Watt). Manier van reguleren ook even gecheked met de oscilloscope: Bij "oververhitting" wordt dus het voltage helemaal naar nul gezet. Bedenk dat in dit voorbeeld geen luchttoevoer langs de coil gaat. In mijn ervaring merk je een klein beetje een "golvende" dampervaring als het watje te droog / coil te heet wordt. Heb zo'n 15ml liquid met TC regulatie gedampt. Elke keer het watje helemaal droog gedampt voor ik er een beetje bij druppelde. Coil en watten zien er nu zo uit. Ik zie het nut van een test of een droog watje verbrand of niet, niet zo in. Ik geloof niet dat er veel liefhebbers zijn van de heldere en zuivere smaak van droog en warme watten. Volgens bronnen kun je met de "Nickel Purity" deze mod ook gebruiken met andere soorten weerstandsdraad dan die geprogrammeerd zijn. De mod in het volgende filmpje gebruikt dezelfde electronica als de mod in deze review. https://www.youtube.com/watch?v=0-nQmnzNxq4&feature=youtu.be&t=23m56s Afgaande op de info die ik heb gevonden kun je voor Roestvrij Staal een waarde gebruiken tussen de 10 en 15. Materiaal: Substantieel stukje metaal, electronica en "nep hout". Zo te voelen kan het tegen een stootje. Of je dit ding mooi vind of niet is aan de lezer van de review. Conclusie: Aanrader voor de prijs! Maar ik heb de 60 Watt versie getest. Diegene met dezelfde SKU bij FastTech staat nu geadverteerd als een 80 Watt. Geen idee of het dan ook nog een aanrader is of niet!! https://www.fasttech.com/p/3635600 p.s De reden dat deze mod me over de streep heeft getrokken toch weer eens een gereguleerde mod te kopen waren de volgende foto's die ik zag op het FastTech forum. De constructie van dit ding ziet er vreselijk solide uit, en je kunt erg makkelijk bij de electronica komen (repareren is een ander ding omdat bepaalde chips van hun type nummer hebben beroofd) Mocht je vragen hebben hoor ik ze graag hieronder. Edited August 28, 2016 by TheVapingRaven 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefcom Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Bedankt voor deze gedetailleerde mooie review! Van mij mogen er zo nog volgen...Weet niet van welke streek je bent, maar wel gerust enkele van mijn MODs uitlenen voor de zelfde testen te ondergaan... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted August 28, 2016 Author Share Posted August 28, 2016 19 minutes ago, Stefcom said: Bedankt voor deze gedetailleerde mooie review! Van mij mogen er zo nog volgen... Weet niet van welke streek je bent, maar wel gerust enkele van mijn MODs uitlenen voor de zelfde testen te ondergaan... Dank voor het compliment. Er zijn weer een paar DIY aroma's onderweg die ik, zoals ik vaker doe, ook weer ga proberen te beschrijven. Ben qua hardware (er zijn hier en daar wat meer hardware reviews van me te vinden) nogal saai, hou voornamelijk van mechanisch dampen. Begin zelfs erg ouderwets te worden wat tanks en druppelaars betreft. Wat tegenwoordig op de markt komt staat zo vreselijk ver af van wat ik prettig vind dampen, dat ik niet erg veel nieuwe dingen meer koop. Er zal vast nog weleens iets verschijnen als ik het de moeite vind het te delen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefcom Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Dank voor het compliment. Er zijn weer een paar DIY aroma's onderweg die ik, zoals ik vaker doe, ook weer ga proberen te beschrijven. Ben qua hardware (er zijn hier en daar wat meer hardware reviews van me te vinden) nogal saai, hou voornamelijk van mechanisch dampen. Begin zelfs erg ouderwets te worden wat tanks en druppelaars betreft. Wat tegenwoordig op de markt komt staat zo vreselijk ver af van wat ik prettig vind dampen, dat ik niet erg veel nieuwe dingen meer koop. Er zal vast nog weleens iets verschijnen als ik het de moeite vind het te delen.Daar kijken we naar uit! PS, welke scoop gebruik je daar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted August 28, 2016 Author Share Posted August 28, 2016 (edited) 15 minutes ago, Stefcom said: Daar kijken we naar uit! PS, welke scoop gebruik je daar? Een opensource DSO (die ik heb is geloof ik ontwikkeld door http://dangerousprototypes.com/). Erg handig juist voor dit soort snelle metingen. Deze wordt niet meer verkocht. Als je even zoekt op Ebay met de zoekterm "DSO" kom je vergelijkbare dingen tegen -> http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=DSO&_sacat=0 Edited August 28, 2016 by TheVapingRaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 Ik heb de zelfde mod net een week of twee binnen, ook de 60W. Prima apparaatje. Doet wat het moet doen (en dat is in mijn geval kanthal opwarmen) Ik vind de zwarte sleeve wel heel erg ""vingerafdruk gevoelig" en ben van plan er een wrap omheen te doen. Hout of carbon, ben ik nog niet uit. 510 connectie is perfect. Bijzonder lekker schroefdraad Wat de new-coil melding betreft. Als de tank er af is geweest, batterij is vervangen en 's ochtends als die dus een paar uur niets heeft gedaan. Mooi apparaatje, heeft mijn onvermoeibare maar cosmetisch vreselijk versleten Cloupor mini 30W vervangen als alle dag damper Zou er zo maar eens nog 1 kunnen bestellen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ritch13 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Hallo een vraagje, ik heb de mod ook besteld maar ben behoorlijk nieuw in dampen, wel nu 2 maanden al gestopt met roken! Ik ben op zoek naar een goede tank voor deze mod maar er is zoveel te verkrijgen dat ik niet weet wat het beste is! Waar moet ik op letten, wat kan wel en wat kan niet. Safety first!! Iemand een goed advies voor me? Wil uiteindelijk zelf RTA maken maar eerst nog kant en klare coils gebruiken. Ik hoor graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 7 minutes ago, Ritch13 said: Hallo een vraagje, ik heb de mod ook besteld maar ben behoorlijk nieuw in dampen, wel nu 2 maanden al gestopt met roken! Ik ben op zoek naar een goede tank voor deze mod maar er is zoveel te verkrijgen dat ik niet weet wat het beste is! Waar moet ik op letten, wat kan wel en wat kan niet. Safety first!! Iemand een goed advies voor me? Wil uiteindelijk zelf RTA maken maar eerst nog kant en klare coils gebruiken. Ik hoor graag! Hmmm, advies is helaas niet meer zo makkelijk te geven in het damp gebeuren. Moeten we eerst een hele rits aan vragen af gaan werken zoals wil je MTL dampen (Mouth to lung) of Direct Lung, Hou je van warme damp of koele damp. Ik heb laatst een beetje gespeeld met de Aspire Quad Flex Survival kit. Als je dat aanschaft heb je eigenlijk alle tanks en atomizer (dripper) in huis die er op dit moment gangbaar zijn in de damp wereld (erg leuk als je nog aan het experimenteren bent wat de beste set-up is voor jouw voorkeuren). Maar je hebt ook nog de mogelijkheid om een tank te gebruiken waar kant en klare coils in gaan die redelijk makkelijk te verkrijgen zijn (Aspire Nautilus X coils). In Nederland te krijgen bij o.a http://www.e-wolk.nl/nl/aspire-quad-flex-survival-kit.html Shoppen in China maakt het een beetje goedkoper. https://www.fasttech.com/search?Quad Flex Survival Kit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ritch13 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Ik wil beide dus MTL en DL, met koele damp denk ik, warme damp nog niet ervaren. Wat is atomizer(dripper) ? Bedankt voor je reactie in ieder geval ik ga eens kijken naar die Aspire! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 25 minutes ago, Ritch13 said: Ik wil beide dus MTL en DL, met koele damp denk ik, warme damp nog niet ervaren. Wat is atomizer(dripper) ? Bedankt voor je reactie in ieder geval ik ga eens kijken naar die Aspire! Meer info over drippers -> http://www.dampforum.nu/dampwiki/atomizers/rebuildable-atomizers/rebuildable-drippers-rdas/rda-introductie-r65/ http://www.dampforum.nu/dampwiki/atomizers/rebuildable-atomizers/rebuildable-drippers-rdas/drippers-uitgebreidere-toelichting-r44/ Tweede artikel is uitgebreidere informatie. En als je de iets niet weet is het misschien handig te weten dat we een Wiki gedeelte op dit forum hebben, met allerlei weetjes. http://www.dampforum.nu/dampwiki/ Je vraag naar veiligheid bijvoorbeeld heeft te maken met batterij veiligheid, dan kun je beginnen op de pagina -> http://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/onveilige-batterijen-r38/ Welkom op het forum trouwens zag niet zo snel dat je nieuw was. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 @Ritch13Misschien een idee om eens bij de nieuwe dampwinkel in Dordrecht te gaan om daar eens wat info te vragen en wat dingen uit te proberen Voorstraat 100 3311ER Dordrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ritch13 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Thanks voor de info, wist niet dat Dordt ook een dampwinkel had/heeft daar gaat mn kans haha had zelf t idee zoiets te openen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ritch13 Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Thanks voor de info, wist niet dat Dordt ook een dampwinkel had/heeft daar gaat mn kans haha had zelf t idee zoiets te openen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts