Jump to content

Review Smoant Mobula

Steamboy

Recommended Posts

Op een van mijn dagelijkse speurtochten naar nieuw dampmateriaal, kwam ik een mooie clearomizer tegen. De Smoant Mobula RTA. Een, voor mij, totaal onbekende naam en type tank.

Het uiterlijk trok mij aan, vooral de afgeronde bovenkant van de tank vond ik prachtig. Mijn interesse was aangewakkerd !  

De Mobula dus gekocht :bliss  

In de verpakking zitten keurig netjes een reserve glaasje, schroefjes, O-ringen, een verloopstuk voor een driptip met een 510 aansluiting en een klein info blaadje.

30n90n8.jpg

De Smoant Mobula is een clearomizer die, wanneer ik hem moet vergelijken, nagenoeg dezelfde bouwwijze heeft als de Smok TFV8, de GeekVape Griffin 25 en de Sense Herakles 2. 

De afwerking van de clearomizer is zonder meer strak en subliem te noemen, alle delen draaien "smooth" in en uit elkaar en ook de binnenkant ziet er netjes uit.

De tank kan 6ml liquid bevatten, heeft een diameter van 25mm, is 75mm hoog (incl. driptip), de widebore driptip heeft een diameter van 13mm, heeft een dubbele airflow en een regelbare liquidflow. Het velocity building deck is groot genoeg om een coil met een diameter van 4mm te plaatsen. Wanneer je maar één coil gaat gebruiken, kun je het niet gebruikte airflow gat afdekken met zo'n, inmiddels bekend, ceramisch/silicone blokje.

2wch0g8.jpg      In deze exploded view foto kun je de opbouw goed zien.

Wat ik mooi vind, is de tweede airflow regeling, die goed werkt. De schoorsteen boven de verdamperkamer is dubbelwandig uitgevoerd en mond uit onder de topcap van je tank. Wanneer je deze gaat gebruiken, trek je extra lucht langs de schoorsteen naar beneden, waar de lucht langs de coils strijkt en weer opgezogen wordt. Dus je hebt genoeg lucht met deze clearomizer. Bijkomend voordeel van deze tweede airflow is, dat de schoorsteen ook lichtjes gekoeld wordt.

o0pajb.jpg In de verdamperkamer zitten de twee extra airflow gaten.

Om ervoor te zorgen dat de twee extra airflow gaten ook mooi boven je coils komen te zitten, zijn aan de buitenzijde twee zwarte stippen aangebracht.

Wanneer je deze stippen in lijn met elkaar zet, staan je coils recht onder de airflow gaten. Deze tweede airflow regeling gebruiken is meteen merkbaar. Echt een wereld van verschil.

29c6t4z.jpg

De Smoant Mobula is makkelijk in gebruik. Hij eenvoudig op te bouwen en doordat alles "smooth" is afgewerkt, zijn air- en liquidflow regelingen makkelijk te verdraaien.

De onderste airflow verstelling, had zelfs wat strakker mogen. Het bijvullen is eenvoudig en kan snel. Echter bij het sluiten van de tank, wordt er wel wat druk boven de liquidspiegel opgebouwd, waardoor hij de neiging heeft om wat liquid naar je coils te drukken en kan er een kleine lekkage naar de airflow gaten plaatsvinden.

Ik heb diverse settings gebruikt, van zwaar (dual coils 0,84 Kanthal, 0,17Ohm, 130Watt), tot zeer licht (single coil, 0,40mm, 1,3 Ohm, 20Watt), Kan beide, maar voor mij ligt z'n sweetspot bij een setting van een dual coil van 0,50mm Kanthal met 0,30 Ohm op 65 Watt. Echt een heerlijke tank erbij. Een heerlijk volle zachte smaak, dampproductie is perfect. 

Voor iedereen een aanrader.

En........zeg nou zelf........is het geen beauty in combinatie met de Cuboid  :wub  ?

2lv06ep.jpg

Edited by Steamboy
  • Like 5