SCi Posted October 1, 2016 Share Posted October 1, 2016 (edited) Tijd om eens te kijken of ik yoghurt en witte chocolade bij elkaar kan brengen. 6% white chocolate - flavour west 6% greek yoghurt - TPA Batch van 20ml met 6mg nic. , heeft ruim 3 weken staan te steepen. Gedampt op een clapton coil van 0,85 ohm bij ca. 25 watt Ondanks het vrij ruige percentage aroma is er geen enorme explosie van smaak. Het geheel komt rustig op en blijft even hangen , prettig ! De yoghurt komt als 1e op , er is geen romige smaak maar het geheel is prima herkenbaar. In de achtergrond zit een hintje chocolade maar voor het mooie is het net iets te vaag. In een volgende batch zou ik kiezen voor een iets lager percentage yoghurt ( kan de mix goed hebben denk ik ) en een groter percentage chocolade om de chocolade duidelijker te krijgen. Wellicht dat een romige bijsmaak een wat meer afgeronder geheel kan maken maar echt nodige is het niet. Edited October 2, 2016 by SCi 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted October 1, 2016 Share Posted October 1, 2016 @SCi 6% White Chocolate van Flavor West is geen ruig percentage, daarentegen is 6% Greek Yogurt van TPA iets te hoog gegrepen. En ik ga er van uit dat je 6mg. bedoeld en geen 6% Nic. gr. Dr.Smoke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted October 2, 2016 Author Share Posted October 2, 2016 @Dr.Smoke ; dank , aangepast ! Ik was er ook bang voor dat het een explosie van yoghurt zou zijn maar ik vind het heel erg meevallen. De chocolade is inderdaad te vaag. Om te testen heb ik een beetje aangemaakt met iets meer chocolade er bij en een beetje bavarian cream in de hoop een romig tintje er bij te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted October 2, 2016 Share Posted October 2, 2016 @SCi ikzelf heb goede ervaringen met de Creamy Yogurt van Capella & de Yogurt van Flavour Art. De TPA komt een beetje erg zuur over, de bovenstaande zijn een stuk vriendelijker. Gr. Dr.Smoke. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts