Jump to content

Ramp-up Eleaf IStick TC100W

Recommended Posts

Vandaag mijn nieuwe Eleaf IStick TC100W in gebruik genomen. Rustig aan begonnen in TC Mode met Ni200 coil, 30Watt en 220 graden. Wat opvalt is de 'lange' ramp-up. Inmiddels op 40 Watt en 240 graden maar vape wordt pas lekker warm als ik klaar ben met inademen. Kan/moet ik wattage/temperatuur nog verder verhogen?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik kan t ook niet vinden met die lage temperaturen. Ik krijg ook altijd pas de lekkerste smaak en gevoel in mn keel en mond rond de 280-310 graden.

Zeker op die lage wattages. Ik zit bij 40 wat altijd rond de 300 graden in TC

Welke tank heb je erop zitten?
Wat is de weerstand van je coil? 
Heb je de weerstand vooraf gelockt? 
Kun je zien wanneer het vermogen wordt bijgesteld door de TC
Is dat ook pas aan het einde van je haal? Of al eerder?

Hallo@wahanassatta

Ik heb de Melo III mini tank met een ni200 coil met een weerstand van 0,15 Ohm.
Ik heb deze vooraf gelockt en is nu 0,16 Ohm.
Kan niet zien wanneer het vermogen wordt bijgesteld. Je kunt namelijk de display niet zien wanneer je dampt.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

30 minutes ago, Itismeandonlyme said:

Hallo@wahanassatta

Ik heb de Melo III mini tank met een ni200 coil met een weerstand van 0,15 Ohm.
Ik heb deze vooraf gelockt en is nu 0,16 Ohm.
Kan niet zien wanneer het vermogen wordt bijgesteld. Je kunt namelijk de display niet zien wanneer je dampt.

Als je voor een spiegel gaat staan kun je misschien wel zien wanneer de TC erin komt. Anders rest er weinig anders dan je te adviseren de temperatuur gewoon omhoog te gooien. Realiseer je wel dat als je dat doet, je niet geheel beschermd bent tegen het feonomeen Dry Hit. Dus goed je liquid niveau in de gaten houden dan. 

9 minutes ago, wahanassatta said:

Anders rest er weinig anders dan je te adviseren de temperatuur gewoon omhoog te gooien

Nee, @Itismeandonlyme niet de temperatuur maar je vermogen opschroeven. TC op de Istick werkt zover ik weet naar behoren dus zodra de temperatuur de ingestelde waarde bereikt, wordt het vermogen vermindert (zie groene lijn in grafiek). Advies vermogen voor de Ni coil is 30-40 watt maar voor een snelle opwarming kun je in TC mode gerust 60 (tot zelfs 100) watt gebruiken.

KVeU02d.jpg

• Like 2