Jump to content

Protank 4 review

Recommended Posts

Deze week de protank 4 binnengekomen , besteld bij Ali express voor zo'n 20, -. Netjes binnen 2 weken thuisbezorgd door post.nl. Het is een originele kangertech, geleverd met een ceramische coil 0.5 en een ssocc van 1.5 en een rba deck met dual coil post voorzien van clapton coils. Uitgebreid pakket dus voor mooie prijs. Ben zelf enorme fan van de subtank mini vanwege het makkelijke rba deck dus was benieuwd hoe dit rba deck zou zijn. Ik ben positief verrast! !! Coilen gaat erg makkelijk en hij dampt heerlijk. De airflow is beter dan de subtank mini en het vullen gaat super makkelijk met dit nieuwe top fill systeem. Zorg dat de watten goed in de juiceholes zitten en je hebt geen lekkages. Ik heb ook de ceramische coil gebruikt. De smaak is inderdaad erg goed alleen moet je je wattage flink opschroeven en duurt het even voor de coil damp gaat produceren. De tank wordt ook erg warm vind ik persoonlijk. Ik hou het dus maar op het rba deck. Zitten er ook mindere punten aan deze tank? Ik denk dat ie voor mtl dampers minder geschikt is hoewel er wel een speciale coil voor deze doelgroep is bijgeleverd. Daarnaast vind ik de driptip iets te kort zodat ie vooral bij de ceramische coil af en toe wat hete druppels spuugt. Ook de airflow die je op de driptip kunt regelen vind ik overbodig. Als laatste vind ik de naam verkeerd gekozen, het is in mijn ogen gewoon de opvolger van de subtank.. Samenvattend vind ik het een super fijne tank die erg fijn dampt, makkelijk vult, degelijke kwaliteit is en er ook nog eens retestrak uitziet op mn evic mini mod. En dat voor 2 tientjes!!!! Ik hoop dat jullie iets aan deze review hebben en ben benieuwd naar jullie ervaringen!

917691c6fdfed58dc2f7119c9137b669.jpg

8c800d1d2447d5f3c836caa4717c7ae0.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Like 2

Guest Therion

Stukje van naam gejat van P Busardo?

Tankje op zich dampt goed, maar het is wel een lekker. Zeker met warmer weer moet je liquid dikker zijn, anders pompt hij er uit.

Verder mis ik in de doos 0-ringen en een extra glaasje, Het RBA deck is van matige kwaliteit, het is wachten totdat je de schroeven door de posts heen boort.

Wat krijg je dan wel in de doos?

- De tank

- driptip met airflow die erg los zit

- 1,5 ohm coil

- 0,5 ohm ceramische coil

- rba deck met clapton geinstalleer, 0,6 ohm, je kan max 2,5 mm diameter bouwen, 3 gaat maar wordt niet aangeraden...

- 2 extra schroefjes voor je rba

- 2 extra clapton coils

- imbus sleuteltje

- beetje katoen van discutabele oorsprong en kwaliteit

• 2 months later...

Ben er achter gekomen dat de enige o ring op de base te vervangen is door een o ring van de subtank mini. Deze is iets groter maar sluit verder goed af. Ik kan me trouwens nog steeds niet helemaal vinden in de voorgaande reactie, het is en blijft een superfijn tankje. Ben wel van mening dat door de naam protank veel mensen hem links laten liggen, ten onrechte! Een ieder die tevreden is over zn subtank zal meer dan tevreden zijn over de protank 4 !!!!!

• Like 1

• 3 months later...

Ik damp al vele jaren, maar snap nog steeds niet hoe anderen 't voor elkaar krijgen om een tank te laten lekken.

Is mij nog nooit overkomen, behalve als een O-ring vervangen moet worden.

Maar ik bouw de coils wel allemaal zelf.

Guest UGL181027

Elitehunter, mij is aangeraden als die lekt. Te kijken of de wattage wel goed is ingesteld.

Ik heb ook deze tank als ik lager dan 25watt doe, dan lekt hij ook.

op 25watt heb ik geen probleem met de ssoccoils.

Probeer het uit, het zou kunnen dat het dat is :)

43 minutes ago, pruik6 said:

Elitehunter, mij is aangeraden als die lekt. Te kijken of de wattage wel goed is ingesteld.

Dit is wel het raarste argument dat ik in een poos heb gehoord. Snap ik t goed als je zegt:

Ik moet m boven de 25 watt dampen want dan lekt ie niet? En wie heeft jou dat aangeraden?

Lijkt mij meer een tank die ik terug had gestuurd als ie had gelekt met fabrieks coils.

Ik heb de tank zelf niet maar de Protank 4 lijkt mij meer een slap aftreksel van de grootheid

die de subtank ooit was. De originele Protanks (waarvan ik nog steeds de 2e versie heb)

waren gewoon goede MTL tankjes. Jammer dat de naam nu misbruikt wordt voor dit ding.

Edited by Caved

On 8-10-2016 at 09:22, Therion said:

Tankje op zich dampt goed, maar het is wel een lekker

Dan moet je hem leren opbouwen, als je een protank RBA laat lekken doe je echt iets fout.

On 11-3-2017 at 15:50, elitehunter said:

ik heb hem ook. alleen ben ik niet zo tevreden met deze tank. hij lekt. heb alles gedaan. ik heb me rot gegoogled. hij dampt zeker lekker. maar hij lekt wel. ik gebruik de ssocc coils.

6 hours ago, pruik6 said:

Ik heb ook deze tank als ik lager dan 25watt doe, dan lekt hij ook.

op 25watt heb ik geen probleem met de ssoccoils.

Probeer het uit, het zou kunnen dat het dat is :)

Vreemd, het zou kunnen dat je een (slechte) coil hebt die als hij te heet wordt de liquid te vloeibaar maakt. De k&k coils van Kangertech kunnen wel eens falen. Gebruik gewoon de RBA.

5 hours ago, Caved said:

Ik heb de tank zelf niet maar de Protank 4 lijkt mij meer een slap aftreksel van de grootheid

die de subtank ooit was. De originele Protanks (waarvan ik nog steeds de 2e versie heb)

De Subtank is nog steeds een van de populairste tanks, enige nadeel vind ik de beperkte airflow. De laatste tijd gebruik ik hem wel eens met een Toptank base en een Merlin drip tip, dat scheelt iets. De Protank 4 is inderdaad nooit zo populair geworden, terwijl de airflow en RBA eigenlijk beter zijn dan van de Subtank, enige echte nadeel is het glas wat niet te vervangen is.

Dit is wel het raarste argument dat ik in een poos heb gehoord. Snap ik t goed als je zegt:
Ik moet m boven de 25 watt dampen want dan lekt ie niet? En wie heeft jou dat aangeraden?
Lijkt mij meer een tank die ik terug had gestuurd als ie had gelekt met fabrieks coils.

waren gewoon goede MTL tankjes. Jammer dat de naam nu misbruikt wordt voor dit ding.

Ik wil dit toch enigszins nuanceren hoor, de protank 4 is echt geen slap aftreksel. Op 1 of andere manier is hij blijkbaar niet echt aangeslagen bij dampers, maar mijns inziens toch onterecht. Het is een heel makkelijk te bouwen rba die wellicht af en toe wat zweet maar amper lekt. De airflow vind ik vergelijkbaar met de goblin en dat vind ik duidelijk fijner als de airflow van de subtank, die ik overigens ook als Direct Lung Hit gebruik. Beide tanks worden overigens dagelijks gebruikt bij mij. Je kunt helaas het glas niet vervangen, maar heb hem al een keer laten vallen en geen glasbreuk gehad.
Denk dat door de wildgroei van nwe tanks de protank 4 een beetje op de achtergrond is gebleven en dat de naaamkeuze verkeerde associaties oproept, niets ten nadele van de old school protank waar menigeen mee is begonnen.

Heb hem ook in gebruik geen last van lekkage, is een kwestie van goed opbouwen zoals met alle kangertech zelfbouw. Heb de suptank de suptank plus de mini de mini topfil en de pro dus. Allemaal prima tanks.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk