Jump to content

dx bavarian cream tpa

christophe1982

Recommended Posts

13/9/16 mixed 20% rest VG
20/9/16 nog smaakloos. lichte caramel op achtergrond. verder laten steepen.
25/9/16 volle mistige mond en iets melkachtig. Ook iets zoet ondefinieerbaar. Caramel als nasmaak. Smaak komt nog niet echt door. Verder steepen.
30/9/16 vol gevoel in de mond, iets vanille caramel melkachtige smaak. Nasmaak vooral caramelachtig richting bovenste laagje crème brulee. Heeft in stand alone ook iets chemisch dat volgens mij verdwijnt bij mix. Smaak komt nu in ieder geval al wel door. Lang steepen dus. Minimum 2 weken. Zachter dan Dulce de leche.
Warme zoete melk, dat is waar het het meest op lijkt..
NIET met fruit WEL met desserten mixen. 
15/10/16 na maand steepen:
Warme melk, gevoel in mond, suiker. Niets chemisch meer. Geen vanille smaak . Moeilijk te definiëren van smaak eigenlijk..waarschijnlijk omdat het de gezonde versie is... zucht..

• Like 3

Beste @christophe1982 Bavarian Cream mixen op 20% is ''not done'' 

om het juiste smaakeffect te verkrijgen is 4-6 % wel de ''Max''.

Daarbij is de Bav. Cream UITERMATE GESCHIKT in combinatie met fruitsmaken !!!

Ik heb even door uw reviews heen gewandeld, en het valt mij op dat uw percentage van

flavor's wel erg hoog is.

Ik denk dat een wat Minder enthousiast gebruik tot betere resultaten leidt.

Gr. Dr.Smoke

• Like 4

Guest Philippe VB
1 hour ago, Dr.Smoke said:

Beste @christophe1982 Bavarian Cream mixen op 20% is ''not done'' 

om het juiste smaakeffect te verkrijgen is 4-6 % wel de ''Max''.

Daarbij is de Bav. Cream UITERMATE GESCHIKT in combinatie met fruitsmaken !!!

Ik heb even door uw reviews heen gewandeld, en het valt mij op dat uw percentage van

flavor's wel erg hoog is.

Ik denk dat een wat Minder enthousiast gebruik tot betere resultaten leidt.

Gr. Dr.Smoke

Is het zo dat je de "cream" aroma's nooit hoger mag mixen? Ik ben ook altijd geneigd om een hoog percentage aroma toe te voegen om een max aan smaak te creëren. Klopt dit niet, ook niet bij fruit (mango, ananas, 12 monkey achtige smaken -vettige liquid)?

Edited by Philippe VB

Zag je ook heel veel posten op ELR en zoals de heer doktor was het mij ook opgevallen dat je altijd ver boven anderen "Preferred single flavor mix". Dat is juist zo handig aan ELR dat ze per aroma gemiddeld en mediaan percentages tonen voor single en mix.

3 hours ago, christophe1982 said:

Geen vanille smaak .

Wat je dan krijgt is olfactory fatigue "temporary, normal inability to distinguish a particular odor after a prolonged exposure to that airborne compound". Net zoals je na een uur op een boederij de mest niet meer ruikt, gebeurt het ook met aroma's. Daarom ruik/proef je de vanille niet meer. Of beter gezegd: je reukzin proeft ze, maar jouw brein filtert ze uit.

• Like 4

Bedankt voor de feedback. probleem is dat ik max VG mix omdat ik niet goed tegen de PG kan. Hierdoor heb ik veel meer nodig want niet enkel draagt die de smaken minder en vlakt ze die af, de liquid wordt ook nog eens slechter opgezogen waardoor je wederom minder proeft..

Maar nu genoeg over mij en even over jullie: Wat vinden jullie van dit aroma? hoeveel exact gebruiken jullie en wat proeven jullie? hebben jullie andere creams die beter zijn slechter zijn etc.. ? hoelang laten jullie dit steepen? op welke manier??

• Like 1

@Philippe VBTen eerste alles mag niets moet:

Creaminess geeft een romig mondgevoel b.v. de combi Strawberry & Bav. Cream gaat al aardig richting het Milkshake gevoel,

terwijl de combi Strawberry & Creamy Yoghurt meer de associatie oproept van een ''Yogi drinkyogurt''

Voor de 12 Monkey's moet u het zoeken in de richting High VG de gewenste fruitsmaken en de ''Buttery Flavors''

die dus zorgdragen voor het ''vettige'' in de liquids.

Vele populaire US liquids zijn (volgens mijn bescheiden mening) overgeconcentreerd & mierzoet

en vallen buiten mijn smaakpalet.

Daarom maak ik wel gebruik van de receptuur, maar geef daar mijn eigen draai aan.

Ik damp zelf het liefst 40PG/60VG in 6mg. met een percentage smaakstoffen tussen 6 en max. 20%

afhankelijk van de producent.

Gr. Dr.Smoke

• Like 2

@Dr.Smoke en anderen uiteraard, ik ga even off topic, maar kan je me toevallig een aroma aanbevelen dat een vol mond gevoel geeft zoals de creme maar dan zonder zoet of smaak toe te voegen? Als het een creme zonder zoetigheid is ben ik ook al blij, probleem is dat de meeste creams men fruiten afvlakken en mijn budget is al lang overschreden door steeds maar dingen te gaan testen :)

7 minutes ago, christophe1982 said:

Wat vinden jullie van dit aroma? hoeveel exact gebruiken jullie en wat proeven jullie? hebben jullie andere creams die beter zijn slechter zijn etc.. ? hoelang laten jullie dit steepen? op welke manier??

Ik gebruik alleen de 'slechte', DX nog niet geprobeerd. De TPA versie is voor mij een rijke patisserie creme met een bijna-koffie geur, dus ik doe hem vaak met cookie (FA) of yellow cake (FW). De ene keer dat ik hem met een fruit (cantaloupe) deed vond ik het tegenvallen. Hij zit trouwens in de Milkman clone van Karin in combinatie met TPA Sweet Cream en VBIC en daar helpt ie om de high-end milkshake smaak te creëren.

De FW Bavarian Cream is ook lekker, zelfde soort rijke creme, en die gebruik ik zelf op 5% in een King's Crown clone in combinatie met VBIC (FW).

FlavourArt Vienna Cream is ook vergelijkbaar maar dan minder vanille.

Voor een niet-zoete niet-vanilla creme probeer eens FlavourArt Fresh Cream op 1-2% samen met een fruit.

• Like 1

@christophe1982 Butter Cream   Capella

Butter               Capella

Butter               TPA

LET OP deze flavours zullen alleen bij zeer spaarzaam gebruik het juiste effect geven 1.5-2%

• Like 1

10 hours ago, christophe1982 said:

verrassende insteek dokter :) butter. ga ik zeker eens proberen.

de FA fresh cream die wisk zegt wou ik vorige keer bestellen maar ik vond die niet terug bij savevape.

tx for the ideas ;)

Als je een paar weken kan wachten, bestel FlavourArt direct bij de fabrikant zelf. Goedkoop, vers gemaakt en ze hebben alle aroma's.

• Like 2

45 minutes ago, i.n.e.c. said:

@WiSK ik heb op de site van flavourart gezocht naar de verzendkosten, heb jij daar een idee van? Flavourart Duitsland rekent € 12,95 voor verzending buiten Duitsland. En dat vind ik behoorlijk pittig....

FlavourArt.com (Italië, fabrikant zelf) rekende mij €3,90 verzendkosten voor een envelop met 7 flesjes à 10 ml + 5 3ml plastic pipetjes.

• Like 1

• 4 weeks later...