Jump to content

flavormonks cherry


christophe1982

Recommended Posts

 10% rest VG

22/8/16 na 1 dag warm water:
lekker, smaakt naar snoepjes. beetje vaag nog.

28/8/16:
idem maar nog te flauw. 5% bijgedaan. ineens geproefd en proef al iets meer. moet wel van kersen houden.
30/8/16
proeft kersen(of zo) goed nu, beetje chemisch en niets om over naar huis te schrijven. ga het ook niet opdrijven naar 20%. misschien eens mengen met chocolade of zo later..

oktober nog eens geprobeerd: heeft iets chemisch en is echt geen realistische kersensmaak. meer een snoepjesadditief of zo.. is ook niet slecht. als ik een goede chocolade ooit vind zou ik deze wel durven toevoegen..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heb de FM Cherry zopas besteld. Ik ga hem steepen op 15% in combo met 3% vanille en 2% cream, in een 35pg/65vg 3mg/ml base. Ik kijk er alvast naar uit.

 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, davidg said:

Heb de FM Cherry zopas besteld. Ik ga hem steepen op 15% in combo met 3% vanille en 2% cream, in een 35pg/65vg 3mg/ml base. Ik kijk er alvast naar uit.

 

Dan zit je op 20% aroma, da's een boel, ook voor FM op niet-zo-idioot-hoog-VG. Plus dat de kers dan erg overheersemnd is. Ik zou eerder 8% Cherry proberen...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Karin Spaink said:

 

Dan zit je op 20% aroma, da's een boel, ook voor FM op niet-zo-idioot-hoog-VG. Plus dat de kers dan erg overheersemnd is. Ik zou eerder 8% Cherry proberen...

 

10% FM aroma vind ik persoonlijk te weinig voor mijn luie smaakpupillen. Normaal ga ik altijd voor 15%, met uitzondering voor citrusaroma's waar ik het houd op 10%.

Maar je kan gelijk hebben. De kers heb ik nog nooit geproefd. Zal gaan voor 10% kers ipv 15%. 8% lijkt voor mij erg laag.

Zal mijn recensie plaatsen na 9d steepen en enkele ml gedampt te hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zoals beloofd ....zonet FlavorMonks Cherry voor het eerst gedampt. Wat een heerlijke 1 smaak liquid man !!!!

Ik moet het Karin nageven. 15% aroma is voor deze smaak althans te hoog en heb wat base toegevoegd zodat ik nu op 12% aroma uitkom.

Maar wat een zalig smaakje. Ik vind het smaakpallet voor een enkelvoudig aroma wonderbaarlijk. Je proeft werkelijk 100% natuurlijke zoete, rijpe kersen, zonder ook maar enige chemische nasmaak. Ondertussen is mijn tank leeg en ben er nog steeds niet uit hoe flavorMonks aan zulke complexe smaak kan geraken, gemaakt van enkel kersen-flavor.

Dit is geen ADV (lees eerder All Week Vape) voor mij, maar ik ben er zeker van dat die 30ml er door zal vliegen.

 

35PG/65VG 3mg/ml nic base en 15% aroma in een eleaf pico mega met 0,3 ECL coil op 44W.

 

Morgen mijn ForestFruit (12% met 2% vanille en 2% creme) uitproberen.......dat wordt opnieuw een dagje genieten :bliss

Link to comment
Share on other sites

Klopt. Cuberdon aan 10% geeft niet het gewenste WOW-effect. Enkele smaken van fm moet je idd hoger bereiden, zoals deze 'neuzekes' flavor. Idem bv. met de grenadine aroma. Maar damp hem aan 15% en je dag ikan niet meer stuk (puur jeugdsentiment).

Als ik vragen mag, wat voor aroma's geeft jouw voorkeur?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, davidg said:

Klopt. Cuberdon aan 10% geeft niet het gewenste WOW-effect. Enkele smaken van fm moet je idd hoger bereiden, zoals deze 'neuzekes' 

Als ik vragen mag, wat voor aroma's geeft jouw voorkeur?

 

 

 

 

Inderdaad, de "neuzekes" ? 

Aangezien ik in gent werk, eet ik die nog regelmatig...

Ik damp hun "mango" en " gin orange" , maar geen enkele fm is een adv voor mij (ik verkies andere, meerlagige zoete vanille, cocos,caramel,... aroma's).

 

Edited by sabine
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, sabine said:

Inderdaad, de "neuzekes" ? 

Aangezien ik in gent werk, eet ik die nog regelmatig...

Ik damp hun "mango" en " gin orange" , maar geen enkele fm is een adv voor mij (ik verkies andere, meerlagige zoete vanille, cocos,caramel,... aroma's).

 

Ik ben een 3-tal maanden geleden gestopt met roken en overgeschakeld op dampen. Zelf heb ik nog geen ADV gevonden en bijgevolg is mijn queeste nog niet aan zijn einde.

Allerlei off the shelf e-liquids gekocht, maar het lukt maar niet een ADV te vinden. Ondertussen ben ik het hele gamma van fm aan het proeven. Geweldige en puur natuur smaken, maar ben ook van mening dat meerlagige aroma's mij nog meer bekoren.

Mijn lievelingske is de ForestFruit, dewelke meerlagig is en zich toeleent tot mixen met andere smaken (bv biscuit)

Daarnet enkele flesjes van hun gin-lijn bereid, de drop en de watermeloen. Ik kijk er alvast naar uit en ondertussen zet mijn zoektocht zich verder :-)

Link to comment
Share on other sites

Ben er zeker van dat ik, net zoals jij, zal blijven afwisselen.

Het ontdekken van lekkere, nieuwe smaken is telkens opnieuw een aangename verrassing. Na 3 maanden is deze wereld nog nieuw voor mij, dus nog veel te veel te ontdekken.

 

Alleen lijkt het mij leuk om telkens te kunnen terugvallen op een all-time favourite.... maar zoals ik zei, mijn ontdekkingstocht is pas begonnen en Christoffel Columbus deed er ook even over om Amerika te ontdekken.

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, sabine said:

 

ik verkies andere, meerlagige zoete vanille, cocos,caramel,... aroma's

 

 

......dan moet je zeker Russian Roulette van Insane TM uitproberen, al zal je deze ongetwijfeld al ontdekt hebben, gezien bovenstaande ingrediënten alle aanwezig zijn, in combo met biscuit :-D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heb hem op 10% gemixt op 40/60 base met .6mg nic

steep: 15 dagen

 

Deze Cherry smaak is zeker duidelijk present. Opzich is hij ok, niet speciaal.

Hij proeft dus inderdaad goed naar kersen, maar heeft eveneens jammer genoeg een chemisch smaakje, doet me eerlijk gezegd denken aan Dr Pepper.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Gvape said:

Heb hem op 10% gemixt op 40/60 base met .6mg nic

steep: 15 dagen

 

Deze Cherry smaak is zeker duidelijk present. Opzich is hij ok, niet speciaal.

Hij proeft dus inderdaad goed naar kersen, maar heeft eveneens jammer genoeg een chemisch smaakje, doet me eerlijk gezegd denken aan Dr Pepper.

 

 

 

U heeft dan een 50/50 5.5mg mix, dan is 10% teveeeeel, ik zelf meng de FM aroma's meestal tussen de 4 en 8% en dit met een 90VG/10PG base. Ikzelf merk geen enkel chemisch smaakje bij de FM aroma's en ja ik heb de kersen ook al geproefd en deze was op 70/30 3mg nic 10% gemengd en deze kwam wel zeer zwaar binnen ( voor mij teveel aroma) maar chemisch , nope, geen chemisch smaakje. Als u smaakpapillen vestoord of niet 100% zijn, dan kan men sommige smaken niet thuis brengen en u Brain zegt gewoon ; ken ik niet, dus gebruikt het een geur/smaak die wij niet mogen , dit is een bescherm factor van u brain,: ken ik het niet, kan ik de smaak niet thuis brengen ( zoet/zuur/bitter/etc) dan wil ik het niet, lust ik het niet,is het gevaarlijk.

 

Link to comment
Share on other sites

Opgevoed door 2 koks, heb ik wellicht iets meegekregen van sensatiegevoel op de smaakpapillen :)

Dit hoeft daarom niet te zeggen dat ik een fijnproever ben op gebied van vapen of een stapje voor heb op allerhande smaakgerelateerde kwesties. HELEMAAL NIET.

Maar goed, mijn idee van de kersensmaak van FM is zoals gezegd. Het heeft iets weg van Dr Pepper, wat ik op zich een zeer onaangenaam chemisch goedje vond (weet niet of het nog bestaat). Dr Pepper heeft zijn populariteit ook gehad dus velen zullen er wellicht ook van gesmuld hebben en er dus niets chemisch aan geproefd hebben. All good.

 

Dit gezegd zijnde was de kersensmaak echter wel één van de Flavormonks smaken die het meeste vol en present was van smaak.

Strawberry, cocoa, banaan, Pineapple en Forest fruit van dit merk zijn spijitg genoeg allemaal wat tegengevallen op 10%, omdat ze gewoon niet genoeg doorsmaakten. Geur is ok, eerste hit is min of meer ok, maar dan verdwijnt de smaak zeer ver naar de achtergrond. Had er nochtans enorm naar uitgekeken. Gin & Tonic vond ik ook niets.

De grapefruit vind ik wel lekker. Misschien ligt het gewoon aan m'n vape apparatuur, maar momenteel ben ik niet lyrisch over Flavormonks

Anyway, ik dwaal wat af van het toppic hier

Edited by Gvape
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...