Jump to content

Aspire Atlantis Evo extended tank

Guest Jo0pie

Recommended Posts

Hi allemaal, 

Aangezien ik hier zelf geen review kon vinden over de Atlantis Evo tank van Apsire, hier even mijn mening over de tank.

Ik heb de Atlantis Evo aangeschaft, omdat ik toch niet tevreden was met mijn huidige tanks. Ik had onderhand de Justfog 1453, Nautilus mini en de Herakles V2 gehad. Na de Nautilus mini wilde ik wat meer damp, vandaar de Herakles V2. Echter, deze bleef maar flooden, ongeacht welk trucje ik uithaalde van Youtube. Vandaar: De Atlantis Evo extended (2ml in de normale tank is voor mij echt niet genoeg!).

Ik heb de tank nu twee weken in bezit. Voor het eerst sinds ik ben begonnen met dampen, hoef ik even geen upgrade meer naar iets nieuws, de Evo is top! 

Wat info over de Atlantis Evo:

• 22mm Diameter
  • 4mL tank (Extended Versie)
  • Pyrex Glazen tank
  • Top-Fill
  • Bottom air flow control (werkt erg prettig!)

De tank is heel gemakkelijk in elkaar te zetten, maar ook uit elkaar te halen om schoon te maken. Bijvullen doe je van de bovenkant, alleen even je air flow dicht draaien van tevoren. Tot nu toe heeft de tank nog geen enkele keer gelekt, spit back gegeven o.i.d. (wat een verademing na de Herakles).
En dan natuurlijk het vapen zelf: ik heb de tank nu met de 0.4Ohm coil erin op 35-40W staan. De damp die op 30-35W uit komt is ge-wel-dig, alleen de echte smaak zit voor mij toch iets meer op de 40W. Houd hier dus rekening mee als je hem eventueel op een iStick 40W wilt zetten, dat trekt ie niet vanwege de lage weerstand van je coil. Ik heb de tank nog niet geprobeerd met de Ni200 coils van de Atlantis, maar met de 0.4Ohm coils betwijfel ik of ik daar nog wel naar ga kijken. Voorheen dampte ik altijd met 6 mg nicotine, op een 60/40 verhouding. Nu ben ik toch al snel geneigd om naar 3 mg te gaan, aangezien de throathit behoorlijk is met deze hoeveelheid damp. 

Ik hoop jullie wat leuke info te hebben gegeven over de Atlantis Evo! 

Groetjes,

Joost

Stainless_Atlantis_Evo_Tank_by_Aspire__12676.1470986918.1280.1280.jpg

• 3 months later...

Ik heb me deze ook net aangeschaft. Beetje zelfde weg als jou gevolgd want ik kom ook van de mini. Die had echter moeite met hoge vgs. Vandaar.

Ik moet hem nog testen, hij staat nu wat vloeistof op te nemen dus ik kan er nog geen review van geven? 

Wel een vraagje: ik heb er extra coils bijgekocht. Ze hebben me 0,3 atlantis meegegeven. Die gaan ook in de evo neem ik aan?

Ben zelf ook erg tevreden met de Atlantis Evo. Heb nu de 0.4 en 0.5 ohm coils die erbij zitten geprobeerd, vind dat de 0.5 nog net iets meer smaak geeft.

Waar heb je de extended version gekocht? Merk zelf ook dat de liquid er veel sneller doorgaat dan bij een nautilus mini, met 2 ml kom ik de dag niet door :)

Hiervan heb ik ook 3 tanks in extended versie. Gisteren alle coils ervan vervangen door de. 5 ohm versie. Die geeft echt wel meer en ook andere smaak af. Munt gebaseerde smaken zoals red astaire zijn veel beter met. 5 versie. Om niet telkens aan mod te moeten prutsen bij tankwissel zette ik dus alle tanks inees op. 5 coils. Extenders zijn te koop bij liquidsmoker, destijds ineens 10 gekocht. 

• 4 weeks later...

Huh extanded versie? Is dit ook los te kopen zodat ik mijn 2ml atlantis evo gewoon kan ombouwen? Waar kun je dit halen. Ik damp met de evo 10 tot 15ml liquide per dag, dat is dus zo`n 7 keer per dag bijvullen, war je niet goed van wordt. Daarnaast vind ik zelf de 0.5ohm lekkerste dampen voor de evo, en dan de luchttoevoer op iets minder dan de helft zetten waardoor je een volle smaak krijgt. En ook mij mij gebruikt de evo beestachtig veel liquide, niet zo belangrijk als je DIY gebruikt. Echter met fabriek liquide is het een ander verhaal:clap

Heb de 0,3, 0,4 en 0,5 coils geprobeerd en vind inderdaad ook de 0,5 het beste.

Zit meestal zelfs maar op ongeveer 25 watt. (aanbevolen range voor de 0,5 is 30 - 40 watt).

En zoals gezegd de liquid jaag je er redelijk door. (ik gebruik wel fabrieksliquid :sip).

Ik heb toch ff een vraagje over de extended versie. Ik ben gek op mijn evo, de smaak is geweldig en de beste coil vind ik toch de 0.5. Maar ik vraag mij af als je de extended versie haald moet je de schoorsteen ook verhogen door een tussen stuk, deze zit erbij geloof ik. Maar door veel reviews over damp producten te hebben gelezen afgelopen maand. Stuit ik toch vaak op dat als de schoorsteen verhoogd of verlaagd wordt veranderd je daarmee ook de smaak. Mijn vraag dus ook is iemand hier die een 2ml heeft gedampt en daarna de 4ml? Zo ja, proef je verschil? Ik zou mijn smaak niet willen opofferen puur om een 2ml groter. Ik ben gek op 4ml tankjes en dar is de reden ook dat ik deze wil aanschaffen, maar als dit de smaak verpest dan toch niet:duim

On 13-3-2017 at 10:29, Thomas said:

Heb de 0,3, 0,4 en 0,5 coils geprobeerd en vind inderdaad ook de 0,5 het beste.

Zit meestal zelfs maar op ongeveer 25 watt. (aanbevolen range voor de 0,5 is 30 - 40 watt).

En zoals gezegd de liquid jaag je er redelijk door. (ik gebruik wel fabrieksliquid :sip).

Haha ik heb met de 0.5ohm exact hetzelfde als jij. Voorgeschreven is 30-40 maar 25,5 vind ik toch verreweg de beste. En wat een damp van het appaat zeg!

• 3 weeks later...
On 17-3-2017 at 17:47, Jayjay said:

Ik heb toch ff een vraagje over de extended versie. Ik ben gek op mijn evo, de smaak is geweldig en de beste coil vind ik toch de 0.5. Maar ik vraag mij af als je de extended versie haald moet je de schoorsteen ook verhogen door een tussen stuk, deze zit erbij geloof ik. Maar door veel reviews over damp producten te hebben gelezen afgelopen maand. Stuit ik toch vaak op dat als de schoorsteen verhoogd of verlaagd wordt veranderd je daarmee ook de smaak. Mijn vraag dus ook is iemand hier die een 2ml heeft gedampt en daarna de 4ml? Zo ja, proef je verschil? Ik zou mijn smaak niet willen opofferen puur om een 2ml groter. Ik ben gek op 4ml tankjes en dar is de reden ook dat ik deze wil aanschaffen, maar als dit de smaak verpest dan toch niet:duim

Haha ik heb met de 0.5ohm exact hetzelfde als jij. Voorgeschreven is 30-40 maar 25,5 vind ik toch verreweg de beste. En wat een damp van het appaat zeg!

Ik proef eigenlijk geen verschil tussen de 2ml en de 4ml variant, ik had t schoorsteentje laten vallen en kon em eerst niet weer vinden dus toen ff als 2ml gebruikt. Ik vind t ook een top tankje, eigenlijk de enige met fabrieks coils die ik nog gebruik, verder heb ik alles rebuildable, maar gezien de goede smaak en het vrij lang meegaan van de coils gebruik ik de EVO toch nog regelmatig.