Karin Spaink Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Zijn er forumleden die gewoonlijk inloggen via Facebook? We willen graag weten hoeveel dat er ongeveer zijn. De plugin die maakt dat je via FB rechtstreeks op het forum kunt inloggen, zorgt namelijk voor nogal wat ruis. Als je hier 'Marietje' heet en op Facebook bekend staat als 'Marie Smit', en dan op het forum inlogt via Facebook, wordt er hier ineens volautomatisch een tweede account voor je aangemaakt waar al je FB-gegevens in staan: je FB profielfoto, je volledige naam etc. Je hebt dan ineens twee accounts her (wat niet mag) en je geeft je echte achternaam prijs (wat niet iedereen wil). Als je hier gewoon even komt kijken, hier geen accunt hebt maar wel nog bent ingelogd bij Facebook, volstaat een klik op 'inloggen' om volautomatisch een accunt aan te maken, compleet met volledige naam en profielfoto. Maar vaak was het helemaal niet de bedoeling om een account aan te maken, en zien we zo iemand nooit meer terug -- hop, weer een inactief account erbij. (Het 5000e lid dat zich van de week aanmellde, was zo'n FB-verdwaalde). Dus we overwegen om die FB-plugin uit te zetten, maar dan willen we wel weten dat we de bestaande leden daar geen last mee bezorgen. Vandaar deze vraag :) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 wij niet , hebben geen nood aan facebook :-) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hetty007 Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Juist om de door Karin aangegeven redenen niet via facebook gedaan. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Ik gebruik die plugin ook niet... Het minimale stukje gemak weegt niet op tegen de grote bezwaren m.b.t. pricavy issues. Als invision er niet zo lekker mee overweg kan zou ik de mogelijkheid er uit halen. Als mensen lid willen worden dan is dat maar een klein beetje meer werk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clouds Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Hier ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Is het misschien makkelijk een poll te maken? Dit gaat nogal wat reacties geven en je moet ze doorspitten om een overzicht te krijgen. Errug arbeidsintensief voor een vrijwilligersbaan. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bata4 Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Nope geen inlog via FB... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 13 minutes ago, Moppersmurf said: s het misschien makkelijk een poll te maken? Heel slim. Dankjewel voor de tip :) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diana Diashaliz Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Ik wel...maar vind het geen probleem als deze functie niet meer beschikbaar zou zijn. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gottalickitbeforeyouwickit Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Ik log gewoon zelf in, heb ik Facebook niet voor nodig. Voor al het overige in mijn leven trouwens ook niet ;) Facebook komt bij mij niet op m'n telefoon /computer. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Nog een optie dr bij: maakt me niet uit. Dan lijkt de poll wel compleet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Facebook? Gelukkig heb ik geen FB of andere media (sociaal gaat mij te ver) en als ik gewoon kan inloggen graag, kan ik niet anders dan via die andere media dan skip ik die website of forum. Misschien heel wereldvreemd maar ik ben heel anti facebook en media en heb ook bewust geen smartphone. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeverDream Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 2 minutes ago, The Unknown said: Facebook? Gelukkig heb ik geen FB of andere media (sociaal gaat mij te ver) en als ik gewoon kan inloggen graag, kan ik niet anders dan via die andere media dan skip ik die website of forum. Misschien heel wereldvreemd maar ik ben heel anti facebook en media en heb ook bewust geen smartphone. Duidelijk, je heet ook niet voor niets The Unknown! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Ja ik gebruik facebook wel natuurlijk. Heerlijk anoniem op mensen zeiken. Spoiler geintjuhhhhh Maar in tegenstelling tot hier gebruik ik daar wel een nickname. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gottalickitbeforeyouwickit Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 (edited) 1 hour ago, Moppersmurf said: Maar in tegenstelling tot hier gebruik ik daar wel een nickname. Let wel op dat je de gps van je smartphone uitzet, anders verraad je de lokatie van het smurfendorp. Edited October 30, 2016 by gottalickitbeforeyouwickit dt=d 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vpChoultje Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 (edited) Geen FB account hier, wil daar ook niet aan. Tegenwoordig moet je er ook behoorlijk mee oppassen, want voor je het weet zit alles aan elkaar gelinkt en ontstaat zo een aardig compleet profiel. Mij niet gezien, al teveel "big brother is watching you" waar je vaak geen erg in hebt. Volgens mij is die FB-verdwaalde (dat 5000 ste lid) later nog wel een keertje langsgeweest. Hoe kun je achterhalen of iemand daadwerkelijk "verdwaald" is, of bewust op die link heeft geklikt? Edited October 30, 2016 by vpChoultje typfoutje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 7 hours ago, Moppersmurf said: Nog een optie dr bij: maakt me niet uit. Dan lijkt de poll wel compleet. Nee, want het enige dat we eigenlijk willen weten is hoeveel actieve leden de FB-login gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gottalickitbeforeyouwickit Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Ik zie al een bepaalde trend in de tussenstand van de poll. Daar hoef je geen Maurice de Hond voor te heten ;) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gottalickitbeforeyouwickit Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 9 hours ago, SCi said: Als invision er niet zo lekker mee overweg kan zou ik de mogelijkheid er uit halen. Is gewoon een optie in het admin-panel die je aan/uit kunt zetten, dus @Karin Spaink hoeft geen spoedcursus PHP te bestellen bij Teleac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 Maar wat gebeurt er met de gebruikers, die het wel gebruiken, als je het uitzet? Dan kunnen ze toch nog steeds inloggen nadat ze een nieuw wachtwoord hebben aangevraagd? Of deelt facebook met het automatisch aanmaken het emailadres niet? Heb je dit al geprobeerd met een dummy-account? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted October 31, 2016 Author Share Posted October 31, 2016 13 hours ago, madman72 said: Maar wat gebeurt er met de gebruikers, die het wel gebruiken, als je het uitzet? Dan kunnen ze toch nog steeds inloggen nadat ze een nieuw wachtwoord hebben aangevraagd? Of deelt facebook met het automatisch aanmaken het emailadres niet? Heb je dit al geprobeerd met een dummy-account? Facebook deelt helaas van alles, maar vooral eenzijdig :( Ik heb net wat getest. Met een vers aangemaakt FB account, Petra Smit: https://www.facebook.com/petra.smit.1804 . Daar ingelogd en dan naar het Dampforum, klik op 'Sign in'. Ik kon kiezen voor 'aanmelden' of 'inloggen via Facebook. Bij dat laatste maakt FB patsboem een nieuw account voor me aan. @Petra Smit, dus. Petra Smit uitgelogd. Geprobeerd op het forum in te loggen met 'Petra Smit' en haar FB-wachtwoord, dat lukt niet. Petra Smit kan alleen via de snelle login-via-FB op het forum inloggen. Dit terwijl de FB-plugin nog gewoon aan staat. Amders gezegd: wanneer iemand hier een account heeft aangemaakt via FB, kunnen ze voortaan uitsluitend via FB inloggen, tenzij wij ze een nieuw wachtwoord verschaffen. De FB plug-in verklaart daarmee een boel van die dubbele accunts: mensen die niet meer weten hoe ze moeten inloggen, of die vergeten zijn dat ze 't ooit via FB hebben gedaan, maken -heel begrijpelijk- een neiuw account aan. En wij ze maar weer zien te vangen :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diana Diashaliz Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 10 minutes ago, Karin Spaink said: Facebook deelt helaas van alles, maar vooral eenzijdig :( Ik heb net wat getest. Met een vers aangemaakt FB account, Petra Smit: https://www.facebook.com/petra.smit.1804 . Daar ingelogd en dan naar het Dampforum, klik op 'Sign in'. Ik kon kiezen voor 'aanmelden' of 'inloggen via Facebook. Bij dat laatste maakt FB patsboem een nieuw account voor me aan. @Petra Smit, dus. Petra Smit uitgelogd. Geprobeerd op het forum in te loggen met 'Petra Smit' en haar FB-wachtwoord, dat lukt niet. Petra Smit kan alleen via de snelle login-via-FB op het forum inloggen. Dit terwijl de FB-plugin nog gewoon aan staat. Amders gezegd: wanneer iemand hier een account heeft aangemaakt via FB, kunnen ze voortaan uitsluitend via FB inloggen, tenzij wij ze een nieuw wachtwoord verschaffen. De FB plug-in verklaart daarmee een boel van die dubbele accunts: mensen die niet meer weten hoe ze moeten inloggen, of die vergeten zijn dat ze 't ooit via FB hebben gedaan, maken -heel begrijpelijk- een neiuw account aan. En wij ze maar weer zien te vangen :) Doe mij maar een nieuw wachtwoord dan, Karin...voel me zo lullig in m'n ééntje daarboven... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted October 31, 2016 Author Share Posted October 31, 2016 4 minutes ago, Diana Diashaliz said: Doe mij maar een nieuw wachtwoord dan, Karin...voel me zo lullig in m'n ééntje daarboven... Ach popje toch.... We laten de poll nog even lopen, hoor, want je bent geheid de enige niet! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 Dat klinkt logisch Karin, want Facebook verzorgt de authenticatie. Het zou wat zijn als Facebook de wachtwoorden naar onze server pushed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MennoA Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 Volgens mij heb ik een eigen wachtwoord aangemaakt voor dit forum. Is het trouwens in de software mogelijk om alle wachtwoorden te resetten en standaard te maken, zodat je bij de eerste login en nieuw wachtwoord moet aanmaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts