Jump to content

Inloggen via Facebook, wie doet dat?

Inloggen, hoe doe je dat?  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Zijn er forumleden die gewoonlijk inloggen via Facebook? We willen graag weten hoeveel dat er ongeveer zijn. De plugin die maakt dat je via FB rechtstreeks op het forum kunt inloggen, zorgt namelijk voor nogal wat ruis.

• Als je hier 'Marietje' heet en op Facebook bekend staat als 'Marie Smit', en dan op het forum inlogt via Facebook, wordt er hier ineens volautomatisch een tweede account voor je aangemaakt waar al je FB-gegevens in staan: je FB profielfoto, je volledige naam etc. Je hebt dan ineens twee accounts her (wat niet mag) en je geeft je echte achternaam prijs (wat niet iedereen wil).

• Als je hier gewoon even komt kijken, hier geen accunt hebt maar wel nog bent ingelogd bij Facebook, volstaat een klik op 'inloggen' om volautomatisch een accunt aan te maken, compleet met volledige naam en profielfoto. Maar vaak was het helemaal niet de bedoeling om een account aan te maken, en zien we zo iemand nooit meer terug -- hop, weer een inactief account erbij. (Het 5000e lid dat zich van de week aanmellde, was zo'n FB-verdwaalde).

Dus we overwegen om die FB-plugin uit te zetten, maar dan willen we wel weten dat we de bestaande leden daar geen last mee bezorgen. Vandaar deze vraag :)

• Like 3

Ik gebruik die plugin ook niet... 

Het minimale stukje gemak weegt niet op tegen de grote bezwaren m.b.t. pricavy issues.

Als invision er niet zo lekker mee overweg kan zou ik de mogelijkheid er uit halen.

Als mensen lid willen worden dan is dat maar een klein beetje meer werk.

• Like 1

Facebook? Gelukkig heb ik geen FB of andere media (sociaal gaat mij te ver) en als ik gewoon kan inloggen graag, kan ik niet anders dan via die andere media dan skip ik die website of forum. Misschien heel wereldvreemd maar ik ben heel anti facebook en media en heb ook bewust geen smartphone.

• Like 4

2 minutes ago, The Unknown said:

Facebook? Gelukkig heb ik geen FB of andere media (sociaal gaat mij te ver) en als ik gewoon kan inloggen graag, kan ik niet anders dan via die andere media dan skip ik die website of forum. Misschien heel wereldvreemd maar ik ben heel anti facebook en media en heb ook bewust geen smartphone.

Duidelijk, je heet ook niet voor niets The Unknown:ja

• Like 1

Guest vpChoultje

Geen FB account hier, wil daar ook niet aan. Tegenwoordig moet je er ook behoorlijk mee oppassen, want voor je het weet zit alles aan elkaar gelinkt en ontstaat zo een aardig compleet profiel. Mij niet gezien, al teveel "big brother is watching you" waar je vaak geen erg in hebt.

Volgens mij is die FB-verdwaalde (dat 5000 ste lid) later nog wel een keertje langsgeweest. Hoe kun je achterhalen of iemand daadwerkelijk "verdwaald" is, of bewust op die link heeft geklikt?

Edited by vpChoultje
typfoutje

7 hours ago, Moppersmurf said:

Nog een optie dr bij:  maakt me niet uit. Dan lijkt de poll wel compleet.

Nee, want het enige dat we eigenlijk willen weten is hoeveel actieve leden de FB-login gebruiken.

Maar wat gebeurt er met de gebruikers, die het wel gebruiken, als je het uitzet? Dan kunnen ze toch nog steeds inloggen nadat ze een nieuw wachtwoord hebben aangevraagd?

Of deelt facebook met het automatisch aanmaken het emailadres niet?

Heb je dit al geprobeerd met een dummy-account?

13 hours ago, madman72 said:

Maar wat gebeurt er met de gebruikers, die het wel gebruiken, als je het uitzet? Dan kunnen ze toch nog steeds inloggen nadat ze een nieuw wachtwoord hebben aangevraagd?

Of deelt facebook met het automatisch aanmaken het emailadres niet?

Heb je dit al geprobeerd met een dummy-account?

Facebook deelt helaas van alles, maar vooral eenzijdig :(

Ik heb net wat getest.

• Met een vers aangemaakt FB account, Petra Smit: https://www.facebook.com/petra.smit.1804 . Daar ingelogd en dan naar het Dampforum, klik op 'Sign in'. Ik kon kiezen voor 'aanmelden' of 'inloggen via Facebook. Bij dat laatste maakt FB patsboem een nieuw account voor me aan. @Petra Smit, dus.
  • Petra Smit uitgelogd.
  • Geprobeerd op het forum in te loggen met 'Petra  Smit' en haar FB-wachtwoord, dat lukt niet. Petra Smit kan alleen via de snelle login-via-FB op het forum inloggen. Dit terwijl de FB-plugin nog gewoon aan staat.
  • Amders gezegd: wanneer iemand hier een account heeft aangemaakt via FB, kunnen ze voortaan uitsluitend via FB inloggen, tenzij wij ze een nieuw wachtwoord verschaffen.
  • De FB plug-in verklaart daarmee een boel van die dubbele accunts: mensen die niet meer weten hoe ze moeten inloggen, of die vergeten zijn dat ze 't ooit via FB hebben gedaan, maken -heel begrijpelijk- een neiuw account aan. En wij ze maar weer zien te vangen :)

• Like 1

10 minutes ago, Karin Spaink said:

Facebook deelt helaas van alles, maar vooral eenzijdig :(

Ik heb net wat getest.

• Met een vers aangemaakt FB account, Petra Smit: https://www.facebook.com/petra.smit.1804 . Daar ingelogd en dan naar het Dampforum, klik op 'Sign in'. Ik kon kiezen voor 'aanmelden' of 'inloggen via Facebook. Bij dat laatste maakt FB patsboem een nieuw account voor me aan. @Petra Smit, dus.
  • Petra Smit uitgelogd.
  • Geprobeerd op het forum in te loggen met 'Petra  Smit' en haar FB-wachtwoord, dat lukt niet. Petra Smit kan alleen via de snelle login-via-FB op het forum inloggen. Dit terwijl de FB-plugin nog gewoon aan staat.
  • Amders gezegd: wanneer iemand hier een account heeft aangemaakt via FB, kunnen ze voortaan uitsluitend via FB inloggen, tenzij wij ze een nieuw wachtwoord verschaffen.
  • De FB plug-in verklaart daarmee een boel van die dubbele accunts: mensen die niet meer weten hoe ze moeten inloggen, of die vergeten zijn dat ze 't ooit via FB hebben gedaan, maken -heel begrijpelijk- een neiuw account aan. En wij ze maar weer zien te vangen :)

Doe mij maar een nieuw wachtwoord dan, Karin...voel me zo lullig in m'n ééntje daarboven...:gek

• Like 1

4 minutes ago, Diana Diashaliz said:

Doe mij maar een nieuw wachtwoord dan, Karin...voel me zo lullig in m'n ééntje daarboven...:gek

Ach popje toch.... :knuf

We laten de poll nog even lopen, hoor, want je bent geheid de enige niet!

• Like 2