Guest Kilimanjari Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Hallo, Ik ben al geruime tijd in het bezit van een Istick Pico met de Melo III tank. Dit damp ik op 40 watt met 0.5 ohm coils in wattage modus. Nu wou ik wat nieuws proberen en aan de slag gaan met de temperature control, hiervoor maak ik gebruik van de Melo III mini/nano ec Titanium coils (0.5 ohm). Ingesteld op de Temperature Ti modus en verschillende instellingen uitgetest maar ik lijk maar niet aan de juiste instellingen te komen. De smaak is zeker niet wat het moet zijn... Kan er mij iemand tips geven om de smaak en dampproductie goed te krijgen. Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 @Kilimanjari, Welkom op dit forum Je hebt in ieder geval een goede stap genomen, door je vraag hier neer te leggen. Ik weet natuurlijk niet welke instellingen je al geprobeerd hebt, maar er bestaan geen echte vaststaande instellingen. Probeer volgene instellingen eens : 1. Leg, wanneer je coil/tankje op kamertemperatuur is, eerst de weerstand van je Titanium coil vast. 2. Stel je Pico in op 220°C. 3. Ik ken de Pico verder niet, maar wanneer je ook nog je wattage in kunt stellen, moet je weten dat dit de ingestelde temperatuur niet beïnvloedt. Het heeft wel effect op hoe snel jij de ingestelde temperatuur wilt bereiken. Dus hoger wattage, sneller op de ingestelde temperatuur. Gewoon proberen hoe dit gaat. Vooral wanneer je liquid tankje raakt is het voordeel van TC dampen merkbaar. Nooit meer een verbande smaak. Succes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ome Droogmole Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Kleine toevoeging aan steamboy. Wanneer je de melding krijgt "temp protection" wil dit niet zeggen dat je een foutmelding hebt. Deze melding geeft enkel weer dat je coil op temperatuur is. Je kunt dus gerust door dampen. Overigens geeft de temperatuur van je mod niet de warmte van je damp aan maar die van je coil. Dus wees niet bang dat je met een temp setting van 220graden een damp krijgt die je tong doet koken. Groeten, Droog 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kilimanjari Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 (edited) On 9-11-2016 at 11:18, Steamboy said: @Kilimanjari, Welkom op dit forum Je hebt in ieder geval een goede stap genomen, door je vraag hier neer te leggen. Ik weet natuurlijk niet welke instellingen je al geprobeerd hebt, maar er bestaan geen echte vaststaande instellingen. Probeer volgene instellingen eens : 1. Leg, wanneer je coil/tankje op kamertemperatuur is, eerst de weerstand van je Titanium coil vast. 2. Stel je Pico in op 220°C. 3. Ik ken de Pico verder niet, maar wanneer je ook nog je wattage in kunt stellen, moet je weten dat dit de ingestelde temperatuur niet beïnvloedt. Het heeft wel effect op hoe snel jij de ingestelde temperatuur wilt bereiken. Dus hoger wattage, sneller op de ingestelde temperatuur. Gewoon proberen hoe dit gaat. Vooral wanneer je liquid tankje raakt is het voordeel van TC dampen merkbaar. Nooit meer een verbande smaak. Succes ! @Steamboy Bedankt voor de informatie! Ik heb de pico ingesteld op 240°C nu, en 50 watt. De smaak zit goed. Ik heb wel het gevoel dat ik net iets minder dampproductie heb dan toen ik gewoon op wattage dampte.. On 9-11-2016 at 17:47, Ome Droogmole said: Kleine toevoeging aan steamboy. Wanneer je de melding krijgt "temp protection" wil dit niet zeggen dat je een foutmelding hebt. Deze melding geeft enkel weer dat je coil op temperatuur is. Je kunt dus gerust door dampen. Overigens geeft de temperatuur van je mod niet de warmte van je damp aan maar die van je coil. Dus wees niet bang dat je met een temp setting van 220graden een damp krijgt die je tong doet koken. Groeten, Droog @Ome Droogmole In het begin dacht ik inderdaad dat er iets mis was toen ik de melding 'temp protection' kreeg. Bedankt voor deze info, nu weet ik tenminste dat dit normaal is :p Edited November 10, 2016 by Kilimanjari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts