SCi Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 (edited) Al een tijdje was ik zoekende naar een mod die nóg meer accu capaciteit kon hebben dan m'n 'vertrouwde' rx200. Bij toeval kwam ik de maxo van ijoy tegen. Ik was er eigenlijk al meteen verliefd op ; wat een bakbeest ! Na wat rondspitten en aanbiedingen checken scoorde ik op 18-11 een exemplaar bij gearbest. Gisteren kreeg ik 'm al binnen ! M'n maxo met m'n limitless plus rdta er op De verpakking is vrij simpel maar degelijk. Het doosje had keurig netjes een scratchcode die ook zonder problemen goed controleerde op de site van ijoy. In de doos zit een kabeltje voor upgrades van de firmware en enkele stickers die je kunt plakken t.h.v. de ventilatie openingen van de cellen. Die stickers zijn een leuk idee maar bieden in de praktijk niet veel 'meerwaarde' naar mijn idee. Je kunt een beetje afwisselen wat voor kleurtje en patroon je er wilt hebben maar voor de grip hoef je het niet te doen , toch raar want de oppervlakte van die stickers zijn toch niet voor niets zo ruw. Ik had de moeite genomen om een blauw exemplaar te scoren. Net even iets anders dan de rest van de kleuren ( rood , geel en zwart ) en de enige met een 'motief' er in. De look is inderdaad best fraai maar het ziet er nogal 'goedkoop / plastic ' uit. Zo voelt het ook als je de mod in je handen hebt. De knoppen waren een punt van zorg vooraf. Op de afbeeldingen kwamen de knopjes erg 'rammelig' over. Dat valt op zich wel mee al hebben de knoppen ook dat 'goekope / shabby' gevoel. Rammelen doen ze zeer zeker niet al heeft de vuurknop neiging om te blijven hangen , al kan dat ook wennen zijn.. Het plaatsen van de cellen is niet lastig. Het luikje voor de cellen voelt niet echt solide aan en dit gevoel blijft ook... Nadat de cellen er in zitten is het nogal klooien om het luikje dicht te "persen" . Ondanks het feit dat er nogal een kier achter blijft blijft de mod wél netjes staan. In gebruik voelt de maxo raar genoeg amper zwaarder aan dan m'n rx200. Opmerkelijk want de extra cel zou daar toch wel voor moeten zorgen naar mijn idee. Waar de rx me heerlijk in de hand ligt heb ik dit bij de maxo ( nog ) niet echt. Wil je de vuurknop goed kunnen indrukken zul je 'm een beetje aan de smalle kanten moeten vasthouden. De knop indrukken als je je vingers om de mod heen vouwt lukt gewoon niet lekker. Het display is prima. Niet enorm groot maar wel super duidelijk en met grote tekens er op. Met menu is eenvoudig en doet wat het moet doen. Al met al is dit een beetje vreemde mod voor mijn gevoel. Het is heerlijk om die enorme hoeveelheid accu capaciteit te hebben maar het 'plastic' gevoel doet toch een beetje afbreuk aan het geheel. Had ik er de volle mep voor betaald was ik zeer teleur gesteld geweest denk ik. Kun je 'm voor een koopje scoren ( ik betaalde iets meer dan 38 euro ) dan is ie misschien wel aan te raden voor wie graag niet al te vaak z'n cellen wil wisselen. Edited November 30, 2016 by SCi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Niet helemaal met je eens. Ik vind 'm heel degelijk aanvoelen en ook als dusdanig aanzien.. Aangezien ik een paar redelijke klauwtjes heb, vind ik 'm prima in de hand liggen. Of ik 'm nou aan duimzijde of wijsvingerzijde indruk, maakt niks uit. Door mijn grote pootjes, heb ik ook meer profijt van de grip stickers. Waar je op doelt met de "shabby" knoppen, heb ik ook geen idee. Mogelijk heb je een maandagmorgen model, want mijn knoppen voelen goed en stevig aan bij indrukken. Ook voelt bij mij de vuurknop als een dinsdagmorgen model. Het luikje is een handigheidje, met de juiste druk en dan dicht schuiven. Dat het een vreemde mod zou zijn, was naar verwachting, gezien de 4 accu's. Wat mij betreft een prima mod, zeker voor de centen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted December 11, 2016 Author Share Posted December 11, 2016 Een poosje verder nu. Heb 'm nu al een tijdje in gebruik met m'n isub S tank met 2 ohm coil er in. De vuurknop bleek net iets te strak tegen de housing aan te zitten maar sinds ik er een drupje wd40 tussen heb gelaten klemt de knop niet meer. Waar de maxo absoluut in uitblinkt is levensduur van de cellen. M'n rx200 is voor m'n gevoel echt veels te snel leeg ; zelfs met een set hg2's er in. De maxo lijkt echt niet leeg te kunnen. Heb op m'n set sanyo's van 3500 mah een week kunnen vapen ! Toen ik de cellen daarna in de lader deed zag ik dat er zelfs nog aardig wat voltage over was ( had nog ongeveer 3,7v over.. ) Aangezien ik dus niet mer om de 2 a 3 dagen van cellen hoef te wisselen is het ( nog altijd ) gammele accu luikje niet meer een écht punt van ergenis. Er is goed mee te leven. De maxo zal me nooit het super solide hand gevoel geven wat ik van de rx200 wel heb maar de ronduit krankzinnig lange levensduur van de accu's maakt het voor mij helemaal goed ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Vapes Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Ik heb zelf een zwarte/SS variant. Nu moet ik toegeven dat deze erg solide voelt hoor. In tegenstelling tot de andere kleuren, die vond ik zelf niet solide aanvoelen. Het grootste probleem vind ik wel hoe de TC werkt (/ niet werkt) maar als je hem niet voor TC gebruikt is het een heerlijk apparaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts