Jump to content

flavormonks cuberdon

christophe1982

Recommended Posts

Een unieke smaak en lovende recensies dus heb deze dan maar besteld. hij heeft nog niet gesteeped dus ik vul later nog aan.

voorlopig gemixed op 15% en naar 20/80 pg vg gebracht. 1 drupje sweet erbij op 10ml.

shake en vape: de geur is echt subliem, pure nostalgie en herkenning vind plaats van de "neuzekes" dit deed me dan ook beslissen om meteen te proeven.

dikke spijt van momenteel. de smaak is er en is echt geweldig, maar het aroma slaagt op mijn keel. hopelijk verdwijnt dit met het steepen maar ik vrees ervoor..

to be continued.. (en als het niet dampbaar blijkt voor mijn keel zal het zeker in mijn keuken gebruikt worden :) )

16/12: na 2 weken steepen is de keelprikkeling bijna zo goed als weg en blijft er een realistisch neuzeke over. voor diegenen die de neuzekes niet kennen, gesuikerde framboos, kersachtige smaak. zonder het gelatinegevoel uiteraard, dat moet je er maar bij fantaseren ;) 15% is voor mij ok als single flavor op 80 vg. de suiker mag er volgende keer uitgelaten worden.

Edited by christophe1982

Hij zal wat scherp blijven, vind ik persoonlijk ook jammer, wordt wel wat beter na steepen.... Ik heb 'm nu op 80 VG aangemaakt en in de dripper is hij, na de eerste hijs en de vloeistof wat warmer is, wel erg goed te doen.

• Like 1

Ik lees dit net ff te laat....heb vanmorgen dit concentraat besteld. Mocht ie echt zo scherp op de keel zijn (ik heb daar snel last van), dan kan ik m altijd nog in een van mn mtl-tankjes doen. Daar gaat t meestal wel wat beter mee. Ik ben heel benieuwd ernaar eigenlijk. Wat is t langst wat jullie tot nu toe gesteept hebben?

Ik heb er (nog) geen last van gehad, scherp in de keel bij Cuberdon, heb de minimaal de aanbevolen steeptijd aangehouden van 9 dagen en zowel de PG als PG-vrije variant geproefd, beide gemengd op 15% in max VG (5% hoger dan aanbevolen). Verder damp ik 'm met weerstand van ong. 1,5Ohm en op laag wattage (wel ietsjes hoger dan 4V uiteindelijk geloof ik), produceer geen hete damp (geen idee of dit allemaal wat uitmaakt, maar voor de volledigheid meld ik het maar ff).

Edited by tsiis

Guest dirk1971
Een unieke smaak en lovende recensies dus heb deze dan maar besteld. hij heeft nog niet gesteeped dus ik vul later nog aan.
voorlopig gemixed op 15% en naar 20/80 pg vg gebracht. 1 drupje sweet erbij op 10ml.
shake en vape: de geur is echt subliem, pure nostalgie en herkenning vind plaats van de "neuzekes" dit deed me dan ook beslissen om meteen te proeven.
dikke spijt van momenteel. de smaak is er en is echt geweldig, maar het aroma slaagt op mijn keel. hopelijk verdwijnt dit met het steepen maar ik vrees ervoor..
to be continued.. (en als het niet dampbaar blijkt voor mijn keel zal het zeker in mijn keuken gebruikt worden :) )

Ik had ook een eppie gekocht en heb deze gemixt met base 50/50 met 6mg nicotine. 8,5ml base plus het eppie en dan twee weken laten steepen. Ik vind de smaak echt fantastisch en heb geen last van aanslag op mijn keel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Effe wachten dus :) heb wel

nogal een gevoelige keel denk ik want heb ook last van pg, dragonfruit, sweet guava, orange cream

etc.. regelmatig aromatje dat op

men keel slaat. (Mschn teveel gerookt vroeger?) misschien dat ik men restjes eens voor een prikkie te koop moet zetten voor liefhebbers met een

stevige keel;)

Houdt minimaal de aanbevolen steeptijden aan, Flavormonks geeft ze bij elk aroma op hun site. Langer kan ook geen kwaad. Tussentijds/eerdaags proeven mag best, maar noteer dan (voor jezelf) vooral wat je proeft en wanneer jouw beste steeptijd voor jouw mix en eigen smaak ten volste tot hun recht komt zodat je een volgende keer je mixjes rustig kan laten staan en pas aan hoeft te breken wanneer de tijd rijp is :-)

Daarnaast is het leven soms wisselvallig, een koutje of je eetpatroon van die dag/week of je algemene mondhygiëne kan je smaak en keelgevoel beïnvloeden, en als je nog niet zo lang gestopt bent met roken is dat ook een factor. 

• Like 1

3 hours ago, christophe1982 said:

heb wel

nogal een gevoelige keel denk ik want heb ook last van pg, dragonfruit,

Van die heb ik ook last inderdaad en ook van citroen, dus waarschijnlijk ook ander citrusvruchten.

Ach...ik ga m gewoon proberen en zoals ik al zei....als ie te sterk is op mn keel, dan gebruik ik m voor mtl-atty's, dan komt er minder tegelijk binnen :)

Die rode draad van citrusvruchten had ik nog niet door :) denk dat ik ook een mtl ga kopen want de smaken zijn wel lekker.

@tsiis mijn mondhygiëne is prima,bedankt voor je bezorgdheid ?

Voorts laat ik ze steeds steepen en zoals je in openingstopic kan zien heb ik daar geschreven dat ik later nog aanvul. Ik deel mijn ervaringen met mededampers en niet enkel voor mezelf, ook laat ik alle testers door vrienden proeven om bij te sturen in recepten etc.. cuberdon Flavormonks shake en vape resultaat is bij 3 vrienden een aanslag op de keel en qua smaak geweldig bevonden( chemische frambozen zoals echte neuzen was de consensus)

Aha, je bent dus aan het smaakbloggen :-)

Misschien handig te weten (voor bepaalde verwachtingen) dat Flavormonks aroma's geen shake & vapes zijn:
"Omdat onze aroma ’s vers worden gemaakt is het heel belangrijk dat u uw e-juices ook laat steepen. Vergelijk het met bananen. De groene banaan zal je niet eten omdat je weet dat de smaak niet optimaal zal zijn. Wacht een paar dagen en de banaan wordt geel, hij is gerijpt en pas dan heb je de lekkere banaansmaak die je zoekt." [bron]

Maar bij een gevoeligheid voor bepaalde stoffen maakt het evt. steepen misschien niet uit, al werd bij mij de cuberdon "zachter" van smaak naargelang de tijd, het keelgevoel herken ik niet (ik mis die gevoeligheid voor citrusachtigen blijkbaar).

• 2 weeks later...
4 hours ago, Luc rafc said:

Lijkt mij ook wel de moeite om eens te bestellen .

Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt.

Nog één vraag ,is dit een eenzijdige smaak of duidelijk een mix van flavors??? Verschil bij in en uitademen??

T'is vooral dat wat ik zo fijn vindt.

Het is toch wel bij de mixen in te delen in de zin van "kersen met veel extra suikerglazuur"

Het is krak dezelfde smaak als de cuberdon snoep (neuzekes)...