Jump to content

FlavorMonks Sweet Betsy

Guest Noltha

Recommended Posts

FlavorMonks Sweet Betsy

Realy so Sweet, feels like I'm Daisy this time.

Ja,  Daisy en niet dizzy. Look at the picture you see the D.

Sweet Betsy, de naam laat het al vermoeden ; Sweet. Zoet, Betsy , what is sweeter as the Victorian girl on the sticker. Love that picture.

FlavorMonks heeft weer een pareltje uitgebracht.

Wat is Sweet Betsy , het is een sweetener, dus een zoeter, maar met een kleine twist.

Waarom dan niet gewoon Sweetener noemen?
Ah, omdat het niet een sweetener is zoals die van  TFA/TPA of andere merken.

Hier de uitleg van FlavorMonk ;
Sweet Betsy is een lekkere suikersmaak en een lichte karamelsmaak, ideaal om alle aroma’s extra zoet te maken.

Ja enne, sweetener is toch sweetener of niet?
Nee, maar daar kom ik straks op terug.

De geur die het aroma afgeeft is sterk en je riekt de zachte karamel  redelijk goed.
Het riekt overdreven zoet en wat scherp, maar dat is ook de bedoeling, het is een geconcentreerd aroma.

Nu, om deze Sweet Betsy te testen heb ik deze meteen eens gemengd met mijn nieuwe base.
Normaal mix je dit aroma rechtstreeks met u liquid wat al klaar is of wat je gaat mengen.
De base die ik gebruik is 90Vg/10PG en 2mg nicotine.
Dus 10% Sweet Betsy en 90% base, 5ml aangemaakt, alleen voor te testen hoe deze stand alone smaakt.

De TFA Cotton Candy en TFA Sweetener heb ik gemengd met dezelfde base, ook op 10% en 5ml aangemaakt, al zal dit teveel % zijn voor de TFA .
Ik weet, ik meng normaal op 4 tot 8% , maar voor jullie en mij makkelijk te maken meng ik deze keer de FM op 10%.

Dit aroma is zoals alle sweeteners;  mix with your steeped DIY mix, shake and vape.

Alleen dit aroma stand alone dampen is te zoet en is net zoals de andere Sweeteners  eigenlijk  alleen geschikt voor te mengen met andere aroma's.

En ja, ik kan het niet laten en moet het toch weer doen. Mad Hatter erbij met 0.67Ohm dual coil, fresh batteries in mijn Mech mod en proeven maar.

TFA Cotton Candy, inhale is een beetje zoet. Exhale proef je gewoon zeer zoet en niets meer.

TFA Sweetner, inhale is licht zoet. Exhale  proef je gewoon  zoets, heel suikerachtig,  is rijker van smaak als de Cotton Candy.

FM Sweet Betsy; inhale is ook een beetje zoet, maar de exhale is duidelijk pakken beter als de andere twee, de karamel brengt de suiker smaak beter naar boven en zorgt ervoor dat dit aroma zich duidelijk kan afzetten van de TFA.
De Karamel note is zeer zacht. Ik sta te kijken van deze sweetener, zou bijna zeggen dat je het stand alone kan dampen.
Leuk effect, de smaak blijft lekker plakken, ja niet hangen, in de mond en de lippen.

Maar, ja , die MAAR.

Waar Sweet Betsy zich duidelijk kan in onderscheiden is als het met een ander aroma wordt gemengd.

Heb hier nu een goede 10  liquids staan die gemaakt zijn met FM aroma's. Kijk, KIJK, er zijn er zelfs bij die nu al meer als 4 maanden aan het steepen zijn, WAW, hahaha, stonden achter in de kast, was ze bijna helemaal vergeten.

Eens kijken,  wat zou ik gaan gebruiken, keus zat.

Ah, ik weet het al, Forest Fruit van FM, deze had ik ook gemengd  op 10%.

Dus  Forest Fruit, 10% Sweet Betsy aroma erbij. Shake and vape ready.
Met de andere Sweeteners doe ik hetzelfde, maar gebruik ik wat minder % voor deze, daar de TFA Sweetner en Cotton Candy iets sterker geconcentreerd zijn.

Wat een geluk dat ik nog 10 ml flesjes leeg had staan.

Deze keer geen RDA gebruikt , maar mijn Merlin RTA, Waarom, de Merlin is uitgesproken goed met zoete smaken

Jaja, kom op met beoordeling.

Wat kan ik zeggen, met de  TFA Cotton Candy is de mix  goed en lekker zacht ), maar Cotton Candy  maakt de Forest Fruit smaak wat eentonig,vlak,plat, heb zelfs 3 keer een nieuwe mix gemaakt met minder en meer Cotton Candy erbij van TFA,  de mix. blijft wat eentonig en wat vlak.

Met de TFA Sweetner is dit iets beter, maar ook hier blijft de smaak  wat vlak, vergelijk het met de zoete 12 Monkeys ,  zeer zoet  , maar de smaak is vlak en niet rijk of vol.

MAAAAAAR, nu komt het.

Met Sweet Betsy  is de mix ook zacht, maar tevens ook voller en rijker van smaak.

Door de karamel twist van Sweet Betsy krijgt men een mix die duidelijk beter is , beter harmonieert en de volledig  zoete smaakpalet meer naar boven brengt.

Ik vond Forest Fruit al heel lekker, maar nu met Sweet Betsy erbij , wat kan ik zeggen; de smaak is gewoon top,
Forest Fruit wordt ineens stukken beter, zachter , zoeter, zonder dat de smaak van Forest Fruit afgevlakt wordt.

"Eat your heart out  12 Monkeys", Do I need a other brand?  With Sweet Betsy in the mix every DIY mix is a premium liquid now. Rest my case.

Na zo veel sweeteners  van verschillende merken te hebben gehad en gebruikt in mijn DIY liquid clonen,  kan ik zeggen dat Sweet Betsy een blijvertje is in mijn voorraad aroma's.
TFA is goed, de TFA Sweetner is wat beter als de Cotton Candy, maar in mijn ogen wordt Sweet Betsy  de nieuwe norm als men iets wilt zoeten of om te gebruiken om die zoete fruit smaken te creëren waar zo velen van houden.

En dan gaan we naar mijn stars, die sterretjes . begin spijt te krijgen dat ik niet meer als 7 stars kan geven.

I don't  do 5 stars ,Yeah I'm different,  I do 7 stars.

7 stars = Doesn't get better as this.
6 stars = Excellent
5 stars = Very Good
4 stars = Good
3 stars = Average
2 stars = Acceptable
1 star  =  Well what do you think, yep; just bad.

FlavorMonks Sweet Betsy
Taste                ;      What the heck, I give it 8 stars (Sweet Betsy in a mix with a other aroma).
Smell                ;      4 stars
Bottle               ;      6 stars
Price                 ;      5 stars

De TFA Sweetner krijgt van mij een 5.5 Star voor smaak, de Cotton Candy krijgt een 5 star voor smaak.

Het is duidelijk dat FlavorMonks een aroma/sweetener heeft uitgebracht die beter is als die van TFA en eenmaal gemixt met een fruit of andere smaak, makkelijk de strijd kan aan gaan met vele premium liquid merken die voor veel geld over de toog gaan.

FlavorMonks heeft niet een gat in de markt gevonden met deze sweetener, dat hadden de andere aroma merken al gevonden en ingevuld, maar FM heeft wel HET gat gevonden en dit volledig gedicht met Sweet Betsy en een Sweetener op de markt gebracht die makkelijk te doseren is, betere smaak geeft, het echte zoete geeft aan een mix.
Sweet Betsy is een sweetener die makkelijk bij elk aroma kan gebruikt worden om de smaak wat zachter/zoeter/voller/rijker te maken zonder dat de originele smaak van het aroma eentonig, vlak/plat word.

That's all folks.

Greetz from Ahtlon.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...