Jump to content

OBS engine RTA

Jim

Recommended Posts

Ik gebruik deze geweldige tank nu reeds 3 weken non stop, en wat een plezier:clap

Het is misschien niet de allernieuwste tank op de markt, maar ik heb deze pas ontdekt.

De specs van de tank ga in niet neerpennen, hier een link naar de site van OBS:

http://obsnsmoke.com/pro_details.asp?ID=142

Persoonlijk vind ik de looks van de tank mooi, niet zo hoog als de meeste tanks met deze inhoud.

De zwarte versie:

WGMUgI.jpg

Stainless steel versie:

XYRMbi.jpg

Op deze manier wick ik de OBS:

DrRVPD.jpg

Wicks goed uitgekamt en door de gaatjes, afknippen onder het deck en de wicks raken net de bodem van de tank niet.

Werkt iedere keer, geen dry hits of overflow van juice en al helemaal geen kans op lekken.

Pro's:

- Kort van gestalte

- Tank word niet zo warm als vele andere tanks op hogere wattages

- Goed build deck, stevig gebouwd

- Smaak is zeer goed, damp productie ook zeer goed

- Super easy om te wicken, elke "noob" zou dit kunnen

- En het allerbelangrijkste: deze tank is echt lekvrij :ja

Ik heb het getest door ze volledig volgetankt voor 24u op de zijkant te leggen, en niks of niks verlies.

Ook geen gedoe met airflow en juice control af te sluiten bij het vullen, gewoon liquid er in en dampen.

Con's:

- Met een vulspuitje krijg ik er maar 4,8ml liquid, en niet 5,2ml zoals aangegeven door OBS

Geen grote con maar toch het vermelden waard.

Dit is mijn absolute favoriete RTA tank.

Veel beter dan de Griffin 25 plus, Moonshot, Mage RTA die ik heb.

Edited by jim
  • Like 5

Guest spacedeee

Thx voor je review Jim.

Die driptip lijkt op de drip van de smok helmet welke ik heerlijk vind.

Ga hem een kans geven en hoop dat hij in de buurt komt van de goblin kwa smaak en damp, ik vind hem alleen niet zo mooi en groot.

Ik heb begin vorige maand een OBSengine binnengekregen.

De tank op zich vind ik gewoon geweldig. Goede looks, ruim genoeg voor te coilen, super makkelijk vullen en geen lekkages.

Ondanks dat de originele driptip natuurlijk mooi oogt, heb ik deze direct vervangen voor een langere Delrin-CC driptip. Die originele is zó kort dat je met je haast heel de tank in je mond hebt met dampen.

Ik heb er nu diverse coils ingemaakt. Ook de origineel bijgeleverde natuurlijk. Maar de damp blijft veel te scherp bij mij.

Ik heb deze tank dus vrij snel aan de kant gelegd en neem veel liever m'n Griffin25, Bellus of Wismec-Theorem.

Deze maken allen toch een zachtere damp.

• Like 1

• 2 weeks later...

Ik heb deze tank nu 3 weken. 

2de hands gekocht, maar ziet er als nieuw uit. 

Ik heb wel wat problemen gehad in het begin doordat er liquid in mijn mond kwam tijdens het dampen. 

Dit lag niet aan de tank, maar aan mijzelf.

Je moet de wick goed in de openingen duwen en ervoor zorgen dat er geen lege ruimtes ontstaan. Toen ik dit verholpen had was het puur genieten.

Goede damp productie, geweldige smaak en ik vind hem erg stoer ogen.

Top tank!!!

Ondertussen heb ik de OBS engine ook in de stainless steel versie.

XYRMbi.jpg

Echt super tevreden over deze RTA :bang

Al de RTA's en sub ohm tanks die ik voorheen gebruikte zijn verbannen naar de kast, afgetroefd en verslagen door de OBS:klop

Enkel mijn RDTA tanks en deze OBS zitten nog in de dagelijkse rotatie.

Guest Philippe VB
On 11-12-2016 at 0:10 PM, Toon said:

Ik heb begin vorige maand een OBSengine binnengekregen.

De tank op zich vind ik gewoon geweldig. Goede looks, ruim genoeg voor te coilen, super makkelijk vullen en geen lekkages.

Ondanks dat de originele driptip natuurlijk mooi oogt, heb ik deze direct vervangen voor een langere Delrin-CC driptip. Die originele is zó kort dat je met je haast heel de tank in je mond hebt met dampen.

Ik heb er nu diverse coils ingemaakt. Ook de origineel bijgeleverde natuurlijk. Maar de damp blijft veel te scherp bij mij.

Ik heb deze tank dus vrij snel aan de kant gelegd en neem veel liever m'n Griffin25, Bellus of Wismec-Theorem.

Deze maken allen toch een zachtere damp.

Mee akkoord. Voor mij blijft deze damp ook te scherp. Bijna indruk soms dat het een dry hit is...

5 hours ago, Philippe VB said:

Mee akkoord. Voor mij blijft deze damp ook te scherp. Bijna indruk soms dat het een dry hit is...

Veel hangt af van welke build je maakt, ik heb er ondertussen al vele builds in getest.

Een simpele kanthal of SS build die op +- 0,5ohm uitkomt, op ongeveer 35watt geeft het beste resultaat voor mij persoonlijk op gebied van smaakbeleving.

Aangezien het enkel top airflow is zou je denken dat je de coils zo hoog mogelijk op het deck moet plaatsen, maar dat hoeft niet.

Gewoon de coils in het midden van het deck is meer dan voldoende, en de wicks enkel door de gaatjes duwen.

Het katoen hoeft echt niet tot op de bodem van de tank te komen.

On 22-12-2016 at 13:05, Philippe VB said:

Ondanks dat ik het een heel mooie tank vind en dat deze zeer goed te builden en wicken is, heb ik hem toch al van de hand gedaan.

Beter iemand anders happy ermee, dan dat ie bij mij niets doet (toch!).

Guest Philippe VB

daarstraks nog eens gewicked, en neen is niet mijn ding. Ik blijf dry hits hebben. Voor mij is deze ongeveer zelfde principe als de augvape Merlin. Maar de Merlin is voor mij top, ik heb er daar nog eentje van bijbesteld. Daar nooit geen dry hits altijd lekker sappig :). MEt OBS kan je wel iets beter DL doen dan Merlin, maar geen van beiden zijn daarvoor gemaakt he, daarvoor heb je andere tankjes.

13 minutes ago, Philippe VB said:

daarstraks nog eens gewicked, en neen is niet mijn ding. Ik blijf dry hits hebben. Voor mij is deze ongeveer zelfde principe als de augvape Merlin. Maar de Merlin is voor mij top, ik heb er daar nog eentje van bijbesteld. Daar nooit geen dry hits altijd lekker sappig :). MEt OBS kan je wel iets beter DL doen dan Merlin, maar geen van beiden zijn daarvoor gemaakt he, daarvoor heb je andere tankjes.

Maar bij de Merlin komt de luchtaanvoer toch langs onder, in tegenstelling van bij de OBS-Engine, van boven?

Ik heb de OBS Engine mini en ben er erg tevreden over. Ik twijfelde vooraf omdat ik een dual coil niet zo nodig vond. Maar nadat ik een paar YouTube-filmpjes had gezien, waarin hij op verschillende manieren met single coil gebruikt wordt, toch gezwicht omdat iedereen zo lyrisch was over de lekvrijheid. Ik gebruik hem nu met single coil, 0,5 ohm, watten alleen maar losjes over de gaten gelegd, tweede stukje katoen over de gaten aan de andere kant, zo dat ze het eerste stuk ook raken en klaar. Geen dry hits, geen lekkage, alleen een minder strak uiterlijk dan de Goblin v3 mini, maar dat zie ik al nauwelijks meer. In ieder geval stop ik mijn Pico zo makkelijker in mijn tas, dan met de Goblin. Want hoewel ik die meestal wel lekvrij gewickt krijg, gaat het soms weer mis. En anders slaat er wel weer condens uit de airflowgaten op de mod. Omdat die bij de OBS bovenin zitten, heb ik daar daarmee geen last van.

Ik gebruik deze geweldige tank nu reeds 3 weken non stop, en wat een plezier:clap
Het is misschien niet de allernieuwste tank op de markt, maar ik heb deze pas ontdekt.

De specs van de tank ga in niet neerpennen, hier een link naar de site van OBS:
http://obsnsmoke.com/pro_details.asp?ID=142

Persoonlijk vind ik de looks van de tank mooi, niet zo hoog als de meeste tanks met deze inhoud.
De zwarte versie:
WGMUgI.jpg&key=c83883f672f271f6c1b028881c846aadd95fec45da88c2abfa7b50438444b764
Stainless steel versie:
XYRMbi.jpg&key=107befb9ff8fc35ad816ba280ac6270f33745cafb1ae2f94aaf38c7481e01dc0

Heb er nu 2 helix claptons inzitten, komt op 0,42ohm en 58w is hun "sweetspot" met mijn zelfgebrouwde cherryberry 70vg/30pg/3mg nic liquid.
73xENx.jpg&key=87afa5f038d2909405ca3fe2ed35bc8c2a290ed287da15a78f496e177f19aeca

Pro's:
- Kort van gestalte
- Tank word niet zo warm als vele andere tanks op hogere wattages
- Goed build deck, stevig gebouwd
- Smaak is zeer goed, damp productie ook zeer goed
- Super easy om te wicken, elke "noob" zou dit kunnen
- En het allerbelangrijkste: deze tank is echt lekvrij :ja
Ik heb het getest door ze volledig volgetankt voor 24u op de zijkant te leggen, en niks of niks verlies.
Ook geen gedoe met airflow en juice control af te sluiten bij het vullen, gewoon liquid er in en dampen.

Con's:
- Met een vulspuitje krijg ik er maar 4,8ml liquid, en niet 5,2ml zoals aangegeven door OBS
Geen grote con maar toch het vermelden waard.

Dit is mijn absolute favoriete RTA tank.
Veel beter dan de Griffin 25 plus, Moonshot, Mage RTA die ik heb.

Die van mij gebruik ik dagelijks. Super RTA.
Staat wel leuk op de Boxer dna133
f63354e259fcaa9896a72414bf396643.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

• Like 1

Overigens is er ook een versie met een single coil deck, namelijk de OBS Engine Nano.

En voor de mensen die niet zelf hun coils willen of kunnen bouwen zijn ook nog eens twee versies met fabrieks coils,

namelijk de OBS Engine Sub en de OBS Engine Sub Mini.

patat2.gif

De liefhebber van de OBS Engine RTA kan nu ook voor een gouden variant kiezen, in de presale bij GearBest.
De afbeelding betreft een merkwaardige rendering, hoe die in het echt uitziet is lastig in te schatten.
Hij wordt goedkoper (zolang het duurt) met de coupon code "Golden"  $21.99
http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_599577.html

Zojuist besteld. Ben benieuwd [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

1 hour ago, SanSiro said:

Overigens is er ook een versie met een single coil deck, namelijk de OBS Engine Nano.

En voor de mensen die niet zelf hun coils willen of kunnen bouwen zijn ook nog eens twee versies met fabrieks coils,

namelijk de OBS Engine Sub en de OBS Engine Sub Mini.

Nu nog wachten op de OBS Engine Nano mini...

Als deze een single coil optie had waren er al een paar in mijn mandje verdwenen, maar helaas was het blijkbaar teveel moeite om er een plugje bij te doen :-(

Btw: zou iemand wellicht de lengte van alleen de tank kunnen meten (dus zonder de 510 en het bovenstuk (luchtinlaat en driptip))??

Edited by drugarth

18 minutes ago, drugarth said:

Als deze een single coil optie had waren er al een paar in mijn mandje verdwenen, maar helaas was het blijkbaar teveel moeite om er een plugje bij te doen :-(

Wacht dan gewoon even op deze single coil versie.

http://www.obsnsmoke.com/pro_details.asp?ID=140

patat2.gif

Edited by SanSiro
  • Like 3