Jump to content

Rosée Matinale - Cloud's Of Lolo

Gvape

Recommended Posts

Geprobeerd op 30PG / 70VG   .6 nic

Mix: 18%

Steep: 4 weken    (De maker raad aan om 4 weken te steepen blijkbaar, heb dit dan maar gedaan, dus weet niet hoe hij proeft na 1 of 2 weken..)

Het zou het "Bétisse de Cambrais" moeten nabootsen, een typisch Frans snoepje ooit ontstaan uit een vergissing bij de produktie. 

Zelf ken ik het snoepje niet, maar ik ben wel heel lyrisch over de smaak, die overigens op papier helemaal niet binnen mijn voorkeuren valt: fleurig en muntig..

Had hem gekregen, dus steepen met flesje toe en proberenmaar:

Het is een aparte en zeer aangename smaak, helemaal in balans. Daar stond alvast van versteld. 

Ja de munt is aanwezig, maar zacht en zonder het klassieke "fresh" gevoel van munt, enkel dus zijn pure smaak. Verder is hij fleurig en zoetig.

Zeer subtiel, aangenaam om rustig weg te dampen en werkelijk extreem goed in balans naar mijn gevoel.  

Misschien is het maar goed dat ik het "Bétisse de Cambrais" snoepje niet ken, waardoor ik het op een neutrale manier kon benaderen, zonder enige verwachting.

Ik zou hem iedereen aanraden, ookal voel je niets aan een fleurig, muntig, licht zoet dampje.

Je zal versteld staan van deze unieke smaak en leuke afwisseling in je routine!

• Like 2

Waar heb je het concentraat aangeschaft? (webshop? verzendkosten?)

Ik ken het snoepje (ook) niet, maar "iets met rozen" doet mijn papillen spitsen :-)

Ik zie het bij een Franse shop voor €5,90 per 10ml, daar raden ze 15% bij 50/50 aan (en geven hints voor andere percentages, dus ik snap jouw 18%) en daar zeggen ze met een BMC categorisatie dat het evt. bij 15 dgn al volledig op smaak zou kunnen zijn.

Ik denk dat het van Ecigplanete.com kwam, want daar koop ik wel eens wat apparatuur (veel goedkoper dan meeste winkels in benelux, beetje als masquevapor.com).

M'n vriendin kent zelf niets van vapen, en ze had me een verrassingkje gedaan van een aantal aromas.

Ik ga ervan uit dat ze het dus uit dezelfde shop heeft laten overkomen.

De mixverhoudingen heb ik alvast van die website gehaald voor mijn tests. Daar geven ze 1 maand aan met een mix op 18% op 30/70.

En dat is daadwerkelijk ook de ideale verhouding vind ik. Niets te veel, niets te weinig. Zalig

3 hours ago, Gvape said:

Ik denk dat het van Ecigplanete.com kwam, want daar koop ik wel eens wat apparatuur (veel goedkoper dan meeste winkels in benelux, beetje als masquevapor.com).

Ik kan op hun site niets terugvinden m.b.t. verzendkosten, betekent dat het gratis verzonden wordt, dat je weet? (of kunt vertellen, mijn Frans n'est pas très bon, en de google-translate geeft daarover niets prijs, of ik zie wat over het hoofd, kan ook ;-))

Ik betaal 7€, en wanneer het wat begint te wegen is het 8,50 €   (Dit is naar België)

Ik kreeg trouwens een mailtje paar dagen geleden dat er nu een korting is van 13% op alles t.e.m. 20 december met de code " NOEL "

Dergelijke kortingen doen ze wel dikwijls, een keer per maand zeg maar, meestal 10% of 12% en duurt telkens een paar dagen

• Like 1

23 minutes ago, Madman said:

bij de internationale staat geen prijs

Ja, daarom :-) maar ik wilde me niet blij maken een moineau mort (Franse specialiteit m.b.t. internationaal), maar nu weten we dat het wel iets kost, gewoon niet precies op voorhand wat (wellicht op te vragen via mail), maar lijkt nog in het redelijke tarief te vallen, €7 / €8,50 is niet exorbitant hoog (of ze moeten weer andere tarieven hebben voor NL), maar wordt pas interessant bij een order van meerdere zaken. Jammer dat ze niet aan eppies doen.

Ik hou me aanbevolen voor een Franse liflafjes/eppies aroma leverancier! :-)