Jump to content

DIY OR DIE - Bronuts (bakery, chocolate)

Sankara88

Recommended Posts

I LOVE suckin on these bronuts! De bekende recept waarmee Wayne razend populair werd op de internationale toneelvlak van de DIY scene: BRONUTS

Bronuts is verdomd lekker. Het is chocolate glazed donuts, maar dit keer smaakt het echt als wat het imiteert! Hoe vaak heb je wel niet een desert vape gekocht waar de beschrijving overheerlijk was en waar de belevenis verre daarvan bleek te zijn? Nu niet meer! Bronuts is HEERLIJK, je proeft de heerlijke chocola en daarna komt de doughy donut naarboven! Tijdens de inhalatie proef je de doughnuts, als je exhaleert komt zo een heerlijke pure chocolade smaak naar boven dat je smacht naar je volgende hit. Echt, ik overdrijf niet - de smaak is niet normaal goed.

Ik heb deze DIY ook gekocht bij https://www.chefsflavours.co.uk/

Ik mix het weer op 10%, 6mg base 50/50 van vapebase.de.  Even beetje off topic maar: ongeveer 10 euro voor 30ml DIY is goed voor 300ml (!!!) liquid! Nou 23 euro voor 6mg liter = ongeveer 53 euro voor 900(!!!!) ML PREMIUM JUICE. En met PREMIUM, bedoel ik ook PREMIUM, want er is gewoon geen juice die dichtbij komt bij deze recept! Halo belgium chocolate was lekker, maar niet dit! Afrodites (of iets in die trend) van de zeus lijn, hetzelfde verhaal! Bronuts is een belevenis, een ware toetje, een juice waar je op verheugd om te dampen. Google it, zou ik zeggen. Wayne geeft een uitbundige uitleg over zijn juices.

De smaak is dus chocolade donuts, maar hij smaakt zo goed, zo authentiek.  Deze juice hoor je te dampen op HOGE wattage met VEEL lucht en dus STRAIGHT TO LUNG. Ik damp deze verrukkelijke juice op een avocado 24, @0.51 OHM, single coil @47 wattage. Man, wat een combinatie. Wat een smaak. En wat een damp.

Bronuts heeft daarbij GEEN steeping time! Het is mixen, shaken en vapen. Wat meer zou je willen hebben?

Edit:

Link naar de site van Wayne: http://diyordievaping.com/2015/08/18/bronuts/

en video over Bronuts van the man himself:

Dat introsong, zijn videos zijn echt aanraders voor DIY'ers.

Edited by Sankara88
  • Like 4

I LOVE suckin on these bronuts! De bekende recept waarmee Wayne razend populair werd op de internationale toneelvlak van de DIY scene: BRONUTS

Bronuts is verdomd lekker. Het is chocolate glazed donuts, maar dit keer smaakt het echt als wat het imiteert! Hoe vaak heb je wel niet een desert vape gekocht waar de beschrijving overheerlijk was en waar de belevenis verre daarvan bleek te zijn? Nu niet meer! Bronuts is HEERLIJK, je proeft de heerlijke chocola en daarna komt de doughy donut naarboven! Tijdens de inhalatie proef je de doughnuts, als je exhaleert komt zo een heerlijke pure chocolade smaak naar boven dat je smacht naar je volgende hit. Echt, ik overdrijf niet - de smaak is niet normaal goed.

Ik heb deze DIY ook gekocht bij https://www.chefsflavours.co.uk/
Ik mix het weer op 10%, 6mg base 50/50 van vapebase.de.  Even beetje off topic maar: ongeveer 10 euro voor 30ml DIY is goed voor 300ml (!!!) liquid! Nou 23 euro voor 6mg liter = ongeveer 53 euro voor 900(!!!!) ML PREMIUM JUICE. En met PREMIUM, bedoel ik ook PREMIUM, want er is gewoon geen juice die dichtbij komt bij deze recept! Halo belgium chocolate was lekker, maar niet dit! Afrodites (of iets in die trend) van de zeus lijn, hetzelfde verhaal! Bronuts is een belevenis, een ware toetje, een juice waar je op verheugd om te dampen. Google it, zou ik zeggen. Wayne geeft een uitbundige uitleg over zijn juices.

De smaak is dus chocolade donuts, maar hij smaakt zo goed, zo authentiek.  Deze juice hoor je te dampen op HOGE wattage met VEEL lucht en dus STRAIGHT TO LUNG. Ik damp deze verrukkelijke juice op een avocado 24, @0.51 OHM, single coil @47 wattage. Man, wat een combinatie. Wat een smaak. En wat een damp.

Bronuts heeft daarbij GEEN steeping time! Het is mixen, shaken en vapen. Wat meer zou je willen hebben?

Had deze ook al op het lijstje staan; gaat zodra ik alle aroma's in huis heb gemaakt worden :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zefanja my lady, je weet niet wat je te wachten staat. Ik kan niet stoppen met het prijzen van deze juice. Ik heb ZO VEEL uitgeprobeerd, zoveel troep gedampt, zoveel middelmatig en maar enkele die echt goed waren. Bronuts overtreft echt alles voor mij. En het mooiste van alles, ik ben VEEL goedkoper uit dan voorheen. Al een klein half jaartje damp ik alleen maar bronuts en rhodonites, voorheen dampte ik van alles. Hoewel ik nog steeds blijf experimenteren en uitproberen, ben ik gelukkig niet meer 'zoekend naar dat ene juice', die ik heb nu gevonden.

Check de site zou ik zeggen, als je enige aroma's mist, dan kan je het daar bestellen. Ik weet in NL kon ik ze alvast niet krijgen allemaal (flavor west :@).

• Like 1

• 2 weeks later...

Bronuts is een lekkere juice inderdaad. Dit is momenteel mijn ADV. Geen chemische/onnatuurlijke bijsmaak. Wat ik proef na uitademen is vooral de deegsmaak. Ik vermoed dat het de deeg smaak is. Hoe dan ook: deze is voor mij erg lekker.

Heb de oneshot concentraat gekocht bij ChefsFlavours.co.uk (alle ingrediënten zijn al gemixt. Je hoeft alleen base en NIC toe te voegen). En heb ondertussen een stuk of 6 x 10ml flesjes gemixt met verschillende verhoudingen. Het advies is 70/30 VG/PG - 9.4% concentraat. Maar ondertussen zit ik op hogere VG verhouding. Momenteel damp ik een flesje met 80/20 VG/PG - 10% concentraat - 4mg NIC. En dat bevalt prima.

Wat betreft de temperatuur om te dampen: het advies is 450 Fahrenheit - ofwel 232 Celsius. Helaas heb ik nog geen TC kunnen proberen (moet nog de juiste draad halen). Wat ik merk is dat juist op een hoge temperatuur (hoge Wattage waarbij coils sneller gaan gloeien) de smaak benadeeld. Maar ieder z'n ding uiteraard.

Guest Steven Gillioen
2 minutes ago, Starrie said:

Ik ook niet zo'n fan, tis wat chocoladig, proef weinig deeg. Maar ja...

misschien helpt dit, staat onderaan zijn recept op zijn site

(OPTIONAL) TFA Bavarian Cream: This was added by /u/Salmiery on the subreddit. He stated "I loved this recipe. But I felt something was missing and the choc glaze doughnut seemed too overwhelming for my liking, had to reel that in a bit. Added some Bavarian Cream to smooth it all the way out.Thanks sir for all your recipes. I call it Boston Cream Bronut". In my opinion, this addition perfectly embodies a Boston Cream Doughnut. He suggests taking Chocolate Glaze Doughnut down to 5%, as well as adding 2% of Bav Cream to compensate. This is an absolutely wonderful addition, and if you're looking for a creamier, more eggy, option, mix up this version.

6 hours ago, Starrie said:

Ik ook niet zo'n fan, tis wat chocoladig, proef weinig deeg. Maar ja...

Ik proef bij exhalatie wel degelijk (pun intended) de deeg. De chocolade is echter wel sterk MAAR het is een zeer lekkere chocolade smaak, geen cheap chocolade zeg maar. Smaakperceptie is echter erg subjectief. Ik had bijv. met torque een heerlijke houterige smaak die anderen weer niet proefde. Twee weken later en dezelfde juice gaat niet meer die smaaksensatie gek genoeg. Bronuts blijft echter lekker voor mij, zelf na maanden dampen, maar twee vrienden die ook dampen hebben er zelf echter niet veel mee. Zij vinden bijv. Sugar Rush beter (van one shot, sugar bear genaamd). Ik vind die ook heerlijk maar heb liever Bronuts.

Infact, ik krijg weer zin in die juice! Even mijn jelly beans juice opdampen en bronuts er weer in pompen!

P.S. ik damp bronuts in de avocado24 op 40w (6mg 50/50). Ik vind de juice minder lekker smaken in bijv de kayfun. Smaken verschillen echter natuurlijk.

Edited by Sankara88