Jump to content

Homam warrior

SCi

Recommended Posts

Een nieuw receptje afkomstig uit de crazyeliquidmachine ;) 

Homam warrior

Recept voor 20ml liquid

20 druppels capella vanilla custard
8 druppels flavor west white chocolate
20 druppels flavor monks biscuit

Aangemaakt met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft ongeveer een maand kunnen steepen.

Het resultaat ruikt licht zoetig met een mooie ondertoon van vanille.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,9 ohm.

De smaak is vooral heel soepel , ik herken het soepele karater van de flavormonks biscuit.

Ook nu is een een constante zoete toon die mooi op komt zetten maar zeker niet te overdreven is , de vanille ligt hier heel mooi overheen.

Het romige , haast kleffe idee van de custard komt met name in de nasmaak heel mooi uit , ook zit er een hintje witte chocolade in.

Tot nu toe is dit m'n meest geslaagde receptje die ik heb gedaan , de smaaklagen komen heel mooi uit en de balans is prachtig.

Blijvertje voor mij ! :ja

• Like 5

Ik vind het op zich wel aardig om nu te werken met druppels ipv ml ( scheelt een hoop gedoe met dopjes van flesjes afhalen ;) ) maar ik zal in de toekomst kijken

of ik er ook andere maatverhoudingen bij kan zetten :) 

14 minutes ago, Dr.Smoke said:

@SCi kun je niet beter de flavors in % plaatsen, de ene drop is de andere niet ?

@SCi ja, wat voor druppelaar gebruik je? :-) (FM -van FM zelf-  komt standaard zonder druppelsysteem, dus je zult vast een eigen druppelaartje gebruiken?)

Zie bijv. deze pagina van Vap'Cook hoe diverse druppelaars al van elkaar kunnen verschillen (m.b.t. zoveel druppels per ml):

http://www.vapcook.com/dosage.php?lang=en

Ik gebruik gewoon wat er uit het flesje komt ;) 

De flesjes verschillen onderling nogal en zelfs per leverancier maar tot nu toe lijkt het allemaal in orde.

Bij een receptje als dit gaat het nog wel maar als je er eentje hebt met meer aroma's dan is het wel een gedoe om voor elk aroma weer een flesje open te moeten wrikken , ml af te meten en daarna het spuitje schoonmaken voor het volgende aroma.. 

Misschien in de toekomst een keer proberen om op gewicht te mixen al zal dat ook niet makkelijk zijn aangezien er ongetwijfeld verschil zit qua volume gewicht tussen pg en vg aromas..