Zappa Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Ik gebruik nu zo'n twee weken een nieuwe clearomizer: de iClear30 van Innokin. Dat is een echte dampmachine. De Vivi nova's verbleken bij deze iClear als het gaat om dampproductie, maar vooral qua smaak! De coil die erin zit heeft een weerstand van 2 Ohm. Het is een dual coil, waarbij iedere coil een wick heeft die uit 4 strengen bestaan. Dat zijn er in totaal dus 16! Hiermee zuigt deze zo veel liquid op dat je zelfs bij het continue dampen geen dry-hits krijgt. Mijn Vamo en eVic stoppen eerder met hun 'puf' dan dat ik een dry-hit krijg. Door deze hoeveelheid wicks geeft de iclear30 ook heel veel smaak af. Er gaat zo'n 3ml in de tank, maar het is af te raden om er meer dan 2.6ml in te doen. Althans, ik heb het niet geprobeerd, maar uit ervaringen met andere clearo's geeft dat kans op lekken. De iClear30 heeft een eigen mondstuk, dat niet te vervangen is door een andere drip tip. De drip tip is van staal gemaakt. Daar moet je van houden. De drip tip geeft geen smaak af, maar hij is redelijk groot en daar houdt niet iedereen van. Voordeel is wel dat de drip tip te verstellen is, zodat je hem ook schuin kunt zetten. Dan hoef je jouw damper niet te kantelen om de wicks nat te houden, aangezien je hem in een schuine positie kunt houden. Er zijn maar 2 nadelen te vinden op dit moment: 1. Mijn eerste coil is kortgesloten na de eerste schoonmaabeurt. Dat is een incident (ik zie geen meldingen hiervan op Internet dat dit vaker voorkomt), maar wel een ongelukkig incident als je nog maar een reserve coil hebt. De coils zijn te re-builden, maar dat is erg lastig volgens een aantal mensen op Internet. En ik ben nog geen video's tegengekomen waarin het re-builden wordt uitgelegd, maar da's een kwestie van tijd. 2. De Innokin iClear30 is (nog) niet in Nederland verkrijgbaar. Ik heb hem in Duitsland gekocht. En dan zit je weer met 10Euro aan verzendkosten. Dat maakt de iClear vooralsnog duur, met een aanschafprijs van rond de 15Euro. Conclusie: Een fantastische clearomizer met een geweldige smaak en flinke dampproductie, die vlug verkrijgbaar moet zijn hier in Nederland, want deze gaat menig vivi nova van de troon stoten als je hem eenmaal geprobeerd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PatrickV Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Kijk. Hier was ik nou nieuwsgierig naar Veel dingen over gelezen/gezien en wil hem ook graag hebben. Wacht nog wel even totdat hij in NL is verschenen. Dank voor de review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Kijk. Hier was ik nou nieuwsgierig naar Veel dingen over gelezen/gezien en wil hem ook graag hebben. Wacht nog wel even totdat hij in NL is verschenen. Dank voor de review! Tja, ik had er eentje voor je kunnen meebestellen, maar de bestelling is vanmiddag al gedaan. Ik moest nog nieuwe coils hebben. Ik heb er 10 besteld, en ook nog maar 2 iClear30 erbij. Om de verzendkosten wat meer te rechtvaardigen, heb ik tegen mijn vriendin gezegd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PatrickV Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Tja, ik had er eentje voor je kunnen meebestellen, maar de bestelling is vanmiddag al gedaan. Ik moest nog nieuwe coils hebben. Ik heb er 10 besteld, en ook nog maar 2 iClear30 erbij. Tja. Je kan niet alles hebben he? Om de verzendkosten wat meer te rechtvaardigen, heb ik tegen mijn vriendin gezegd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mek Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 mooi ding passen daar niet de mondstukken van een ce4 op............?of ce4 driptip adapter? gr Mek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 mooi ding passen daar niet de mondstukken van een ce4 op............?of ce4 driptip adapter? gr Mek Nee, deze heeft zijn eigen drip tip, die je erop (eigenlijk erin) schroeft. Maar ik kan me voorstellen dat iemand een adapter er voor zal maken, zodat er ook andere drip tips op zullen passen. Maar vooralsnog bestaat zo iets er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest datida Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 mooi zappa ben al benieuwd naar het rebuilden van dat ding :e001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tank Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Welke shop in Dld verkoopt ze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Welke shop in Dld verkoopt ze ? Deze en deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tank Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Ok, thx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alie23 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 ziet er goed uit past deze ook op een ego twist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Hij heeft gewoon een 510 aansluiting, dus een EGO Twist is geen probleem. Ook met de weerstand van 2 Ohm zal dat niet zo'n probleem zijn, op het hogere Voltage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alie23 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 dank je wel zappa,ik ga hem binnenkort ook bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Als je meerdere zaken nodig hebt is het misschien interessant, anders vanwege de hoge verzendingskosten nogal duur. Zoiets zou je in groep moeten kunnen aanschaffen van minstens een drietal geinteresseerden en de verzendingskosten uiteraard delen. Anders, geduld tot hij in NL ook verschijnt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leoniev1 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Ik ben wel geinteresseerd om mee te doen met een bestelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Nog een paar geintereseerden en het komt in orde. Vooruit maar, het loont toch echt de moeite. Ik kan zelf niet meedoen, vermits de verzendings kosten zouden oplopen van NL naar Belgie, aangenomen dat er iemand mijn bestelling zou in ontvangst willen nemen. Met hoe meer je bent kan je zelfs een betere prijs afdingen bij de verkoper, dan spreken we wel van andere aantallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrickb Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Ik ben van plan om vandaag een bestelling te plaatsen ; http://www.e-zigaretten-dampfen.de/iclear-30-verdampfer.html http://www.e-zigaretten-dampfen.de/iclear-30-ersatzdocht.html Mocht iemand interesse hebben, laat het me even weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Om meerdere geinteresseerden aan boord te krijgen is uw bestellingstermijn iewat kort denk ik. Niet iedereen logt elke dag in op het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kampsie Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ik wil er ook wel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jeroen84 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 is er al een nederlandse shopeigenaar geweest die heeft aangegeven de iclear 30 te gaan verkopen? En op wat voor termijn? Ik wil ze ook heel graag proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 is er al een nederlandse shopeigenaar geweest die heeft aangegeven de iclear 30 te gaan verkopen? En op wat voor termijn? Ik wil ze ook heel graag proberen! Ik heb tot nu toe alleen maar gehoord dat ze hem voorlopig niet gaan verkopen. Beetje jammer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ze zullen eerst hun Vivi Nova's kwijt willen voordat ze soortgelijke clearomizers bestellen, lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Ze zullen eerst hun Vivi Nova's kwijt willen voordat ze soortgelijke clearomizers bestellen, lijkt mij. Nee, ze hebben al ingezet op die nieuwe Kanger ProTank. En je kunt je geld maar een keer uitgeven. Ik vind het alleen jammer dat bijna iedereen (verkopers) dan meteen voor die Kanger gaat. Als ik in de webshops kijk dan zie ik, op een kleine uitzondering na, alleen maar hetzelfde spul. Als een soort eenheidsworst. Bijna niemand onderscheidt zich door eens voor iets anders te kiezen. Bijna, want gelukkig zijn er ook een paar bij die het wel door hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Maar dat heeft wel 't nadeel, dat je een probleem kunt hebben als je een onderdeel nodig hebt en die ene leverancier uitverkocht is. De Kanger ProTank valt wat mij betreft eveneens onder "soortgelijke clearomizers", met slechts 2.5ml zelfs kleiner dan de T3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirodi Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ik zou ze met liefde willen bestellen het probleem is dat ik er zoveel moet bestellen dat ik gelijk failliet ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts