Jump to content

Big Mouth Karibo

Sankara88

Recommended Posts

Fabrikant: Big Mouth

Aroma: Karibo

Smaakcatergorie: Fruit

Herkomst: Savevape.nl

Mix: 50/50 6mg

Apparatuur: Tsunami, dual coil SS clapton coils, 6 turns @0.23 ohm. Ik begon met 30w en eindigde op 60w.

Steeptime: aangeraden 48H, maar heb shake en vape test gedaan

Okay, ik heb voorheen Misty gedampt van DiyorDie (AANRADER!), na bijna 100ml te hebben gedampt, heb ik het in de kast gestopt voor een rainy day - en de resterende juice in de weekend opgedampt. Man, heerlijke juice! Normaal damp ik bakery, maar Misty was zo heerlijk dat ik toch weer even naar fruitsmaakjes ging kijken. Omdat Misty wat moeilijk te verkrijgen is in Nederland, keek ik even naar andere smaakjes om uit te proberen. Nu heb ik enkele tasty puff smaakjes gekocht en twee van Big Mouth: Karibo en Fruit Jelly. Fruity Jelly ruikt echter zeer zwak, Karibo aan de andere kant ruikt heerlijk. Die maar gemaakt met de bijgeleverde 30ml dropper (plastic) flesje.

Geur: Geur is gewoonweg lekker te noemen.  Ik ruik een zoete rode vruchten juice, een beetje versuikerd aka candy geur. Erg lekker dus! Snel gemaakt op 15% (het max wat aangeraden wordt) en 30ml ervan gemaakt. Mijn tankje schoon gemaakt, nieuwe katoen erin (Ken-Do katoen, aanrader ook!) en gedampt.

Smaak/Damp: De damp is wat droog, helemaal vergeleken met Misty. Misschien wat Inawera cactus er door heen jagen....Ik proef de rode fruit wel, maar dan de snoepvorm. Lekker dus. De smaak is wel zacht en dus meer de ondertoon/nasmaak/exhalation, zeker niet 'in yo face' en niet zo sterk als Misty (wat voor nu mijn referentie is). Er is echter wel nog een wat chemische smaak te proeven, niet sterk maar het hindert wel de rode fruit smaak om vol naar buiten te komen. Ik geef de schuld aan mijn shake en vape habit, De juice was in het begin wel super scherp op mijn keel - heb de wattage gezakt naar 30w en verder gedampt. Na enkele trekjes ging de scherpheid weg en begon ik de wattage omhoog te krikken. Op 60W geeindigd en de smaak komt duidelijk meer naar boven. De wat muffe/droge smaak blijft echter wel hangen. ik zal het nu twee dagen lekker laten steepen!  Als de smaak die er al is, nog meer naar boven komt en de boventoon neemt - en de wat muffe/droge smaak en wat chemische smaak weg gaat - dan zal dit een heerlijke juice zijn! I'll keep you update.

UPDATE na 48H steepen!

De chemische smaak is weg! Jammer genoeg blijft de smaak te zacht voor mij en is de juice muf/droog te noemen. De smaak is verder ook niet zo lekker als ik voorheen dacht/proefde. Geen candy rode fruit, eerder goedkope limonade (de euroshopper van Karvan Cevitam zeg maar). Niet heel erg vies, van de smaak is verder niet chemisch of raar. Het is alleen niet zo lekker als ik hoopte! Ik geef het dan ook een 'thumbs down', in de zin dat het ik het nogmaals zal kopen.

Edited by Sankara88
  • Like 1

57 minutes ago, TheVapingRaven said:

Erg duidelijke review!

Bedankt! Ja ik vind zelf dat bij een review enkele basis dingen vermeld horen te worden zoals welke atty, welke soort coil, atomizer, ohm, wicking material, wattage etc. Dezelfde juice smaakt namelijk heel erg anders op een low wattage M2L atty als de kayfun dan op een wattage monster als de Tsunami. Zelf test ik al mijn juices eerst op mijn Tsunami voordat de juice in een tank gaat.

• 3 weeks later...

"Big Mouth Aroma

Big Mouth is op zoek gegaan naar de welbekende smaken van vroeger en daar zijn ze zeer goed in geslaagd! Waan je terug in de tijd met deze heerlijke aroma's.

De geadviseerde mengverhouding vanuit Big Mouth is:

• Base van 50VG/50PG: 10%
  • Base van 70VG/30PG: 12%
  • Base van 100%VG : 15%

De geadviseerde rijptijd is 7 dagen, echter na 2-3 weken komen deze smaken pas écht tot hun recht."

Zo staat het bij mijn favo vapeshop op de website, ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de liquids die je gemaakt heb na een weekje of 2 steepen aangezien ik van plan ben om ook maar eens te beginnen met DIY liquids gezien de prijzen van de hogere VG liquids die ik graag gebruik.