Jump to content

Big Mouth: Fruit Jelly

Sankara88

Recommended Posts

Fabrikant: Big Mouth

Aroma: Fruity Jelly

Smaakcatergorie: (snoep) Fruit

Herkomst: Savevape.nl

Mix: 50/50 6mg

Apparatuur: Tsunami, dual coil SS clapton coils, 6 turns @0.23 ohm.

Wattage: 38W

Wicking materiaal: Ken-do (japanse katoen)

Steep: heb geen aangeraden tijd gevonden, zal 48H aanhouden maar dit is een shake en vape test!

mix: 15%

Geur van de aroma: Ik ruik zelf haast niets. Het was voor mij een beetje een teleurstelling. Ik bedoel, geen geur? Nauwelijks! Ik liet het een tweede persoon ruiken, die rook ook nauwelijks wat. Een klein beetje, niet voldoende om echt geuren eruit te krijgen. Zodra ik de juice had gemaakt, begon ik het wel te ruiken. Nog steeds echter niet voldoende om te zeggen waar het naar ruikt echter. Gelukkig dat dit één dikke teaser blijkt te zijn!

Smaak: Wow! Gewoon WOW! Wat een heerlijke smaak! HET PROEFT PRECIES ALS JELLY BEANS. Tot de nasmaak na! Ik weet niet hoe ze het geflikt hebben, maar ze hebben het geflikt! Het gebeurd niet vaak dat een juice precies smaakt zoals het probeert na te doen, maar het is zo met Fruity Jelly! Een ongelooflijke lekkere smaak! Dit is Misty DIYorDIE niveau voor mij! Hij is iets minder zoet dan Misty (daar zit ook sucralose in), maar dat maakt hem echt niet minder! De smaak is lekkere zoete citroen napoleon snoepjes/zure jelly beans!  Het proeft echt naar lekkere citroen snoepjes dus! Geen chemische smaak te bekennen! En dit is een shake-en-vape! WOW.

Damp sensatie: Op 38W ben ik begonnen, daar stond mijn RX200 namelijk op gezien ik de avocado 24 er voor heen op had, en hij dampt gewoon perfect. Zodanig dat ik geen behoefte heb om hem hoger te dampen. Ja de dampproductie is niet zoals ik normaal uit mijn Tsunami haal, maar goed - de smaak is perfect.  Ik heb het even op 60W gedampt en dat maakt de damp voor mij wat te warm. Het past niet helemaal met de smaak zeg maar.  De juice is verder helemaal niet scherp voor de keel. Throathit is niet enorm aanwezig, maar goed dat heb ik bij deze juice ook niet nodig!

Conclusie: Geur is misleidend, de smaak is verdomd lekker. Dit is die 5 euro (10ml aroma met gratis een lege 30ml flesje!) echt waard! Maak je 80-100ml juice van (ongeveer). Ik ga dit lekker verder dampen deze avond! Ik denk niet dat ik meer terug ga komen op deze review, hij is voor mij nu een Misty vervanger, meer had ik niet kunnen wensen.

Edited by Sankara88
  • Thanks 1

10 minutes ago, Hetty007 said:

Klinkt verleidelijk, maar 80-100 ml met 30 ml aroma is toch geen 15%? Of mix ik helemaal verkeerd?

Jij mixt vast niet verkeerd, en zou met 30ml concentraat 200ml DIY liquid kunnen maken (als je die 15% aroma-verhouding aanhoudt.)

8 minutes ago, Dr.Smoke said:

Het is 10ml. aroma + 1x 30ml. leeg flesje

Aha, raadsel opgelost :-)

Dan kun je dat gratis lege 30ml flesje met die 10ml aan concentraat dus tussen de 2,2 (op 15%) en 3,3 (op 10%) keer vullen (67-100ml DIY liquid), en heb je daarna 2 gratis lege flesjes.

• Like 1

Het is zoals Dr. Smoke zei, 10ml aroma met gratis een lege 30ml flesje erbij om te mixen. Ik heb zelf een 100ml lege flesje gebruikt, de inhoud van de 10ml erin gegooid en tot 80ml gevuld (12.5%). Kleine update hierbij: De smaak is nu al weer wat minder geworden dan na de shake en vape! Toen was hij perfect, nu is hij zwakker geworden. Nog steeds wel lekker, maar wel minder 'in yo face' dan eerst... Ik denk dat ik volgende keer 15% ga proberen. 

Een tip anders zou zijn is 10ml maken (1ml aroma, 9ml base) en gewoon dat asap opdampen en als je meer wilt, even weer aanmaken. De smaak na de shake en vape was alvast heerlijk, zoet en zuur net als de matjes/napoleon snoepjes en de zure jelly beans.

On 1/26/2017 at 00:01, Hetty007 said:

Blijf het toch maar op mijn eigen manier doen, vind 200 ml (of meer) bij een flesje van 30 ml aroma veel beter klinken en waarschijnlijk ook smaken. Mix ook alleen Heissenberg op zo'n hoog percentage, andere aroma's op 5% of minder.

Met 30ml aroma zou je bij deze juice dus 300ml (10%) of 200ml (15%). Bij deze juice zou ik zelf gaan voor 15%, op 12.5% gemixt en het mocht van mij een tikkeltje sterker (na een dag werd de smaak iets minder sterk, wat ik jammer vind!). Misschien wat sucralose er door heen gooien ook, zou denk ik de smaak goed versterken. Edit: deze aroma wordt bij savevape.nl alleen als 10ml aroma verkocht echter ;) maar voor de prijs vind ik het echt super.

EDIT: Nog een kleine notitie: De flavor komt goed naar voren in een dripper (in mijn geval de Tsunami) en mijn flavor monster avocado 24 single coil modus. Ik heb hem ook in een griffin clone geprobeerd maar kreeg nauwelijks smaak eruit. Heb mijn TVF4 uit de kast gehaald, nieuwe coil erin gezet en weer, smaak mistte enorm. Gelukkig dampt hij HEERLIJK in de avocado 24! Als je deze aroma gaat uittesten, probeer het dan in een dripper of een driptank als de avocado 24 eerst, en kijk daarna of hij ook nog lekker blijft in een andere tank.

EDIT2: Wat ik bedoel met de smaak, hij is er nog steeds en nog steeds is het lekker maar hij is zachter geworden. Voorheen was het een smaakbom, nu gewoon minder. Nog steeds proef je de oorspronkelijke noten, alleen minder sterk dus. Dit heb ik zelf wel vaker met fruit aroma's, net als bijv. thug juice dat in het begin gewoon sterker/scherper proeft en later zachter wordt (waarbij de koolada opdenduur bijna verdwijnt jammer genoeg).

Maar goed, voor nu is dit even een ADV geworden van mij!

Edited by Sankara88

• 4 months later...
Guest cathy69

hoi,

ik heb deze gemaakt op 50/50 EN 6 nic en is heerlijk ,1ste test was 1 weekje steepen en 2 de keer  8u in ym en is even heerlijk.

• 3 months later...
17 minutes ago, Ivke van Es said:

Wat is ym?

yoghurtmaker

Dit komt uit de dampwiki:

Dit is een recente ontwikkeling waar dus nog weinig over bekend is en die niet bij elke liquid hetzelfde resultaat geeft. Een yoghurt maker wordt warm en blijft op die temperatuur (rond de 40C) De warmte zorgt ervoor dat de liquid iets verdunt en daardoor makkelijker mengt.

Ook hier geldt dat het sneller gaat, als er geregeld geschud wordt, en de lucht in het flesje ververst wordt.

Edited by K&H