Jump to content

2e chatt

Recommended Posts

Mijn eerste gedachte is; Waarom begin je geen forum speciaal voor gevorderde dampers, waar newbie tootlepuffers niet welkom zijn :tong

Maar zonder knipoog ben ikzelf geen voorstander ....

- extra chatbox = extra licentie kosten

- zo druk is het niet in de chat

- je kunt een prive-box beginnen met de door jou geselecteerde gevorderde dampers

- inhoudelijke gevorderde dampweetjes zie ik liever terug op het forum, dan in een vergankelijke chat

- net als een afscheiding op het forum, zorgt het ervoor dat newbies langer newbie zullen blijven, terwijl gevorderden klieken achter gesloten deuren. Het druist in tegen de doelstelling van dit forum.

• Like 7

Ik heb geen flauw idee wat er in deze chatbox gebeurt maar ik weet wel dat in chatboxen vaak onderwerpen worden besproken die eigenlijk op een forum horen. Puur en alleen omdat een forum alleen kan bestaan als de vragen en antwoorden openbaar zijn zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ander minpuntje is dat je in een chatgesprek maar één of enkele inzichten krijgt waardoor je kans hebt om het juiste antwoord mis te lopen.

• Like 1

On 1/31/2017 at 9:42 AM, Moppersmurf said:

Ik heb geen flauw idee wat er in deze chatbox gebeurt maar ik weet wel dat in chatboxen vaak onderwerpen worden besproken die eigenlijk op een forum horen. Puur en alleen omdat een forum alleen kan bestaan als de vragen en antwoorden openbaar zijn zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ander minpuntje is dat je in een chatgesprek maar één of enkele inzichten krijgt waardoor je kans hebt om het juiste antwoord mis te lopen.

Wat ik zie gebeuren in de chat vaak, is dat er mensen binnenkomen met 1 of geen posts op t forum, die ff 1 simpele vraag willen stellen en daarvoor geen apart topic willen openen. De chat is wat laagdrempeliger voor dat waarschijnlijk. Ook heb je dan sneller antwoord. Een van de meest gestelde vragen zijn: Hoe draai ik mn tank los (melo), hoe komt t dat ik steeds moet hoesten en ik krijg n dryhit in mn melo :)

Dingen die allang op het forum staan, maar blijkbaar moeilijk te vinden of de vraagsteller is misschien niet bekwaam om te zoeken.

Verder wordt er meestal alleen wat over aangeschafte apparatuur of liquids gepraat, naast de gewoonlijke koetjes en kalfjes.

Kan me niet voorstellen dat er een 2e chat bij moet komen voor de zeldzame keer dat er eens wat inhoudelijks gezegd wordt :)

• Like 6

ik heb me één keer in de chat gewaagd (niet mijn ding) maar vond het maar een rommeltje. Had niet de indruk dat er zoveel zinnigs besproken werd. Maar kan me voorstellen dat het leuk is voor een beetje ouwehoeren :-)

Volgens mij zou een tweede chat aardig leeg blijven.

• Like 1

ik heb me één keer in de chat gewaagd (niet mijn ding) maar vond het maar een rommeltje. Had niet de indruk dat er zoveel zinnigs besproken werd. Maar kan me voorstellen dat het leuk is voor een beetje ouwehoeren :-)

Daar is een chat voor 95% ook voor bedoeld.
Gezellige praatjes. Voor specifieke hulp, check het forum.
Niets is zo vervelend als je lekker aan het oh'en bent en je gesprek wordt door een serieuse vraag continu onderbroken [emoji28]
  • Like 3

• 4 weeks later...

Slecht nieuws, in plaats van een discussie over een tweede chat, gaan we straks verder zonder chat :f45

https://invisionpower.com/ips-chat/

We'd like to let you know about a change that impacts users of the IPS Chat service.

As the IPS4 platform continues to evolve, we are constantly reviewing our product and service lineup to ensure the products remain relevant in relation to market demand. Chat service is one area in which we’ve seen a noticeable decline in terms of popularity. Some clients have asked for us to further modernize the chat service and add more features. Other clients have asked that we retire the chat service to better focus our resources on the rest of the suite. After many discussions with other chat providers, engaging the community and our own internal discussion and research, we have decided to retire the IPS chat service effective 1 May 2017 (EDT). Existing clients, including those using the free version, will continue to be able to use the service until that date.

As always, we appreciate your support and business. We are looking forward to using this as an opportunity to further enhance the rest of the Community Suite.

Lindy Throgmartin
CEO, IPS Inc.

Ben geen groot voorstander om een externe applicatie te gaan implementeren (en te bridgen), gezien er naar mijn bescheiden mening toch maar heel beperkt gebruik wordt gemaakt van de chat. Maar dat is slechts mijn mening.

(Ik begrijp eventuele nadelen, maar misschien werkt specifiek chat-topic bijna net zo goed. En dan kan Marianne eindelijk weer eens terug lezen in de historie van de chat)

• Like 2

10 hours ago, SanSiro said:

Tja, dit is natuurlijk een beslissing waar het FBT weinig aan kan doen.

Misschien is een IRC webchat een oplossing. (Ik roep maar wat.) 

patat2.gif

Yep is altijd mogelijk via irc , je hebt ook talloze programmas op linux/windows/apple/bsd waar je via dat kan inloggen etc... Maar denk ook niet dat deze tijd veel mensen gebruik maakt van zulke chats?  principe moet je ook niet zien dat forum achteruit gaat. Maar feedback richting forum word tuurlijk wel wat minder maar tegenwoordig zit ook veel rotzooi op irc als de kanaal drukker word.

On ‎1‎-‎2‎-‎2017 at 19:19, Vaper69 said:

Ik heb er ooit praktisch gewoond, en heb dat genezings proces wel gehad :wink

• Like 2

• 1 month later...
On ‎26‎-‎2‎-‎2017 at 11:38, Sledge said:

Slecht nieuws, in plaats van een discussie over een tweede chat, gaan we straks verder zonder chat :f45

https://invisionpower.com/ips-chat/

Bestaan er voor deze forumsoftware geen third-party add-ons?? Misschien ook kans dat naar aanleiding van dit nieuws iemand de handen uit de mouwen steekt en er eentje bouwt?

1 hour ago, Jayjay said:

Dit is wat ik mij al heel lang af vraag. Jullie zijn kosten kwijt om dit forum draaiende te houden. Is daar ook enige sponsoring voor nodig?

Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar een half jaar geleden heb ik daartoe via PP geld overgemaakt naar Jorijn Schrijvershof

• Like 1

10 minutes ago, Marianna said:

Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar een half jaar geleden heb ik daartoe via PP geld overgemaakt naar Jorijn Schrijvershof

Zou ik wel graag willen weten eigenlijk. Ik maak erg veel gebruik van de site waarvoor mijn dank. Zonder dit forum had ik nu wellicht niet zoveel geleerd over het vapen. Ik zou daarom ook een bijdrage willen leveren als dit nodig is.

• Like 1