Jump to content

serial joy

SCi

Recommended Posts

Uit de crazy eliquid machine kwam weer een receptje rollen ; serial joy

Voor 20ml

4 druppels flavormonks biscuit
4 druppels tpa white chocolate
24 druppels tpa honey circles cereal
4 druppels tpa pancake
8 druppels tpa bavarian cream

( nog geen ml verhoudingen , ik heb nog een aantal recepten zonder deze waarden ; excuses hiervoor.. ) 

Aangemaakt met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft bijna 5 weken kunnen steepen.

De goudbruine liquid doet me een beetje schrikken qua kleur , de lucht is ook een verassing..

De honey circles cereal komt ( vrij logisch )  er zeer herkenbaar over heen maar de lucht is veel "zwaarder" dan ik 'm ken.. 

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van ca. 1 ohm op 31 watt.

De smaak is een verassing , ook deze is heel vol / zwaar.

Vreemd genoeg is er nu geen overdaad aan cereal maar lijkt de pancake hier het geheel te hebben 'aangevuld' .

De rest van de aroma's is jammer genoeg niet terug te vinden in de smaak.

De vrij 'droge' ervaring is opmerkelijk maar niet echt onprettig als geheel , weer eens wat anders ;) 

Qua verhouding zit dit recept niet goed ; de chocolade en cream zitten er echt voor spek en bonen in heb ik het idee.

Wellicht dat er een 2e versie komt met minder cereal en meer cream / chocolade er in ;)  

Word vervolgt ? ;) 

• Like 1

Update:

4 druppels flavormonks cream en 4 druppels flavor west white chocolate toegevoegd aan de resterende hoeveelheid

van de batch ( ca. 15ml )  en een paar dagen laten staan.

De balans van het geheel is nu vele malen beter imho.

De smaak is soepel en zacht en de laagjes zijn duidelijk herkenbaar.

De orginele volle , 'granige' smaak is er nog altijd maar word nu aangevuld door een zachte / romige laag met net een hintje witte chocolade er in.

Dit is precies zoals het zou moeten zijn imho ! :ja

• Like 2