Guest UGL190927 Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Hallo! Na heel wat twijfelen toch maar de Melo 3 mini gekocht een hele tijd geleden. Melo 3 Mini is een Atomizer van het merk Eleaf Korte info: De Melo 3 Mini is 55mm lang, 22mm breed. Het heeft een 510 verbinding. De Melo 3 mini heeft een liquid capaciteit van 2ml. Deze atomizer is verkrijgbaar overal in Nederland, alleen zijn grote broertje, de Melo 3, is niet in Nederland verkrijgbaar. Verder heeft de Melo 3: - Top fill - Onzichtbare airflow - Afneembaar mondstukje Mijn mening: Pluspunten: - Groot mondstukje, veel damp - Goede smaak - Geen spitback - Makkelijk bij te vullen - Tussen het mondstukje en de coil zit een soort rem, waardoor de spitback verminderd wordt, en er ook minder vieze zooi in je coil komt, mocht je hem in je broodkruimelende jaszak stoppen. Minpunten: - Voelt een beetje goedkoop aan - Het ijzer krast snel. - COIL VERWISSELEN, Chaos! Ergernis! Volgens mij trekt hij vacuüm, aangezien het bijna onmogelijk lijkt om de onderkant los te schroeven. Vaker een tang moeten gebruiken wat voor meer krassen zorgt. Ook dat is bijna onmogelijk. Tot nu toe elke keer als ik de coil wil verwisselen, heb ik dit probleem. Zo erg dat mijn duim en wijsvinger paars kunnen worden. Ben hier dus op voorbereid. Als iemand tips heeft of ook deze ervaring heeft, ik hoor het graag! Buiten dat, een geweldig tankje met een hoop smaak en damp productie. TIP: Probeer eens de Eleaf 0.15ohm Nikkel coils i.s.m. temperature mode, veel beter dan VW! 8/10 Appeltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tieltdamper Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Die tank los krijgen is idd echt een ramp... Buiten dat, goed tankje... Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Ik ken het probleem,de bovenkant komt dan los en de base zit vast. De bovenkant zit dus losser dan de onderkant.Ik draai,met de hand de bovenkant strak vast en pak het glas en de bovenkant samen vast (met de hand) en draai de base eraf.Alleen de airflow ring vastpakken niet die ring erboven want dan draai je de bovenkant weer los..Het is een handigheidje.De base en de bovenkant zitten aan hetzelfde onderdeel geschroefd en de meest loszittende schroefdraad draait het eerst los.Al neem je een bankschroef, 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Probeer eens de ecl 0.18 ohm Coils Nog veel beter !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Het glaasje kan soms lastig gaan inderdaad. Maar de coil verwisselen is een eitje. Het hoeft allemaal niet zo superstrak vast gedraaid te worden. Het enige nadeel wat ik vind. Is dat ie veel vacuüm zuigt. Even de topfil lossen en de wick wordt weer gevuld. En hij vreet Coils met zoete liquids. Een van de redenen waarom ik naar een RTA ga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL190927 Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 2 hours ago, Luc rafc said: Probeer eens de ecl 0.18 ohm Coils Nog veel beter !!!! Nog nooit van gehoord, na het gegoogled te hebben zie ik inderdaad een ECL 0.18 coil met grotere gaten in de coil. Is dit echt een heel groot verschil kwa smaak? Zo ja, dan ga ik het zeker eens proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Ja heel veel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Begin me langzamerhand wel een beetje te irriteren aan de Melo 3.Bij sommige liquids is het eerste haaltje smaakvol maar bij de tweede derde proef je bijna niets meer. Ondanks dat ik de topcap even losdraai.Meer mensen deze ervaring? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL190927 Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 45 minutes ago, wackid said: Begin me langzamerhand wel een beetje te irriteren aan de Melo 3. Bij sommige liquids is het eerste haaltje smaakvol maar bij de tweede derde proef je bijna niets meer. Ondanks dat ik de topcap even losdraai. Meer mensen deze ervaring? Nee, hier heb ik geen last van. Ik maak regelmatig mijn tankje schoon, en hij heeft altijd een goede smaak. Zelfs na een maand is er nog steeds een redelijke goede smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tieltdamper Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Begin me langzamerhand wel een beetje te irriteren aan de Melo 3.Bij sommige liquids is het eerste haaltje smaakvol maar bij de tweede derde proef je bijna niets meer. Ondanks dat ik de topcap even losdraai.Meer mensen deze ervaring? Smaakblokje? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Smaakblokje? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Weet ik niet? Had er wel al wat over gelezen. Maar het vreemde is we dat de eerste trek wel heel smaakvol is. Alleen daarna niet echt meer. Nu heb ik sowieso al erg last van afkickverschijnselen van het roken. Zweten, hartkloppingen,kortademigheid. Ik rookte pakje shag in twee dagen ongeveer. En damp nu met 6mg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gottalickitbeforeyouwickit Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Welke PG/VG verhouding heeft je liquid? Misschien dat hij bij een te hoog VG gehalte niet snel genoeg liquid kan opzuigen. Net genoeg om een dry hit te voorkomen, maar niet genoeg voor een goede smaak. Bij een smaakblok zou je het eerste hijsje ook niet proeven. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 1 hour ago, wackid said: Nu heb ik sowieso al erg last van afkickverschijnselen van het roken. Zweten, hartkloppingen,kortademigheid Dit zijn geen afkickverschijnselen, dit zijn overdosis verschijnselen :P t Lijkt erop, dat je of teveel nicotine in je liquid hebt, of te vaak eraan zuigt. Wat het verdwijnen van smaak na de eerste hijs betreft.....sommige smaakjes hebben dat nou eenmaal. Je tong en andere smaakregio's in je mond registreren die eerste hijs heel goed en daarna normaliseert de smaak in je mond. Je kan dit oplossen, door meerdere smaakjes naast elkaar te gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Dit zijn geen afkickverschijnselen, dit zijn overdosis verschijnselen [emoji14] t Lijkt erop, dat je of teveel nicotine in je liquid hebt, of te vaak eraan zuigt. Wat het verdwijnen van smaak na de eerste hijs betreft.....sommige smaakjes hebben dat nou eenmaal. Je tong en andere smaakregio's in je mond registreren die eerste hijs heel goed en daarna normaliseert de smaak in je mond. Je kan dit oplossen, door meerdere smaakjes naast elkaar te gebruikenJa? Zou je denken? Ben net meer dan een week gestopt met roken. Ik damp zo'n 6ml weg op een dag met 6mg/mlDat valt toch wel mee? Ik zou eerder denken dat ik nicotine te kort kwam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Welke PG/VG verhouding heeft je liquid? Misschien dat hij bij een te hoog VG gehalte niet snel genoeg liquid kan opzuigen. Net genoeg om een dry hit te voorkomen, maar niet genoeg voor een goede smaak. Bij een smaakblok zou je het eerste hijsje ook niet proeven.Het zijn idd wel vrij dikke liquids... Ik weet de pg/vg verhoudingen niet. Zijn nog winkelflesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 20 minutes ago, wackid said: Ja? Zou je denken? Ben net meer dan een week gestopt met roken. Ik damp zo'n 6ml weg op een dag met 6mg/ml Dat valt toch wel mee? Ik zou eerder denken dat ik nicotine te kort kwam... Dit zijn in iedere geval de dingen die ik merk, als ik teveel nicotine binnen krijg. Samen met een licht gevoel/ beetje duizelig in mn hoofd. Ik heb geen afkickverschijnselen gehad, dus dat weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ik heb ook gemerkt dat op TC de smaak snel minder wordt.Nadat je dan de topcap even los en weer vast draait hij het weer doet 't weer.Ik denk iets in de electronica. , Op V/W heb ik dat probeem niet. Ik gebruik altijd V/W modus.Ik vindt het een heel goed setje van eleaf.Wel heb ik een andere driptip erop vanwege de sptback en hij smaakt beter zo. Zoals Madman al oppert,je kan wel met minder nicotine af , je dampt hem snel leeg, en anders dan met een peuk krijg je alle nicotine binnen die je in de tank stopt waar bij een sigaret veel verloren gaat omdat die door blijft branden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wackid Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ik heb ook gemerkt dat op TC de smaak snel minder wordt.Nadat je dan de topcap even los en weer vast draait hij het weer doet 't weer.Ik denk iets in de electronica. , Op V/W heb ik dat probeem niet. Ik gebruik altijd V/W modus.Ik vindt het een heel goed setje van eleaf.Wel heb ik een andere driptip erop vanwege de sptback en hij smaakt beter zo. Zoals Madman al oppert,je kan wel met minder nicotine af , je dampt hem snel leeg, en anders dan met een peuk krijg je alle nicotine binnen die je in de tank stopt waar bij een sigaret veel verloren gaat omdat die door blijft branden.Ik had juist ergens gelezen dat je veel minder binnenkrijgt met dampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 4 minutes ago, wackid said: Ik had juist ergens gelezen dat je veel minder binnenkrijgt met dampen. Dat klipt. De nic.moleculen in damp zijn groter dan die in rook en ze dringen minder ver je longen in. Plus natuurlijk dat je al die andere zooi niet meekrijgt: aceton, teer, en ander spul dat de opname van nicotine volgens de tabaksfabrikanten moet verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 Sorry Karin, maarJe bedoelt natuurlijk ammoniak neem ik aan.Enne moleculen groeien niet hoor,de damp is dikker dan rook wat veel dieper doordringt..Hier is een leerzaam stukje. https://sickofsmoking.nl/feiten/wat-zit-er-echt-in-een-sigaret-2/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 1 hour ago, richard-V said: Sorry Karin, maarJe bedoelt natuurlijk ammoniak neem ik aan.Enne moleculen groeien niet hoor,de damp is dikker dan rook wat veel dieper doordringt..Hier is een leerzaam stukje. https://sickofsmoking.nl/feiten/wat-zit-er-echt-in-een-sigaret-2/ https://www.quora.com/Why-is-nicotine-in-e-cigarette-not-absorbed-by-lungs 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 In contrast it appears that nicotine in ecig vapour is absorbed equally in the lungs and mouth/nose areas. Research on these topics is not advanced. All we can say at this point is, "we think". Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 (edited) Maar een nicotine molecuul op zich zal toch niet groter worden ? En hoe kan het anders dat ik van de ene op de andere minuut ben gestopt met roken, de receptoren zouden dan toch niet met de afmetingen van de nicotine overeenkomen??. Edited February 19, 2017 by richard-V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sezze Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 17 minutes ago, richard-V said: Maar een nicotine molecuul op zich zal toch niet groter worden ? En hoe kan het anders dat ik van de ene op de andere minuut ben gestopt met roken, de receptoren zouden dan toch niet met de afmetingen van de nicotine overeenkomen??. Net effe gelezen en met mijn chemie ervaring kan ik mss beetje klaarheid proberen te scheppen of mee te praten . De moleculen blijven natuurlijk altijd even groot , 1 molecule van een stof is 1 molecule van die stof . Nu is 1 molecule wel ontzettend klein , veel kleiner dan de deeltjes die je ziet rondzweven die rook of damp zijn ( net zoals de wolken in de lucht waterdruppeltjes zijn ) .Zet je der 500 bij elkaar van die moleculen heb je nog steeds iets erg klein en krijg je een idee waar ik naartoe wil . De deeltjes/moleculen in rook vs dampwolk zijn andere diameter , ( zoals: ze zitten met veel meer bij elkaar ). Kleinere verdeling maakt 2 zaken : alles wat kleiner is geraakt overal vlotter , dus ook dieper in je longen ( en dus makkelijker in je bloedbaan ) en als 2de punt maakt kleinere verdeling ook dat er minder andere zaken spelen zoals aantrekkingskrachten tussen moleculen van dezelfde stof . Int groot ist beetje vergelijkbaar met een school vissen , 1tje eruitpikken om op te eten is moeilijker dan dat diezelfde vis op zijn alleen rondzwemt of in veel kleinere school . Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 Heel erg bedankt Sezze. Ik dacht al, er is toch wel een chemicus in de zaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts