Jump to content

white chocolate - real flavors

SCi

Recommended Posts

M'n 2e real flavors aroma review en inmiddels al m'n 3e witte chocolade aroma... ;)

white chocolate van real flavors ; vg based

De lucht van het aroma is anders dan de 2 die ik hiervoor heb getest , wellicht ook logisch omdat

dit een vg based aroma is waar de anderen pg based waren.

Er is een behoorlijk zoete lucht op de voorgrond die al snel over gaat in iets cremigs / boterigs.

In de achtergrond komt ineens een overduidelijke witte chocolade geur opzetten !

Gemixed op 10% ( aanbeveling 8 tot 12 % ) met een 65/35 vg/pg base met 6mg nic , heeft ruim 5 weken kunnen steepen.

Het resultaat heeft een compleet andere lucht gekregen tot m'n verbazing.

De zoete lucht is nu minder duidelijk en er lijkt een licht zuurtje / citroen achtig geurtje in de achtergrond te zitten (?)

Het creme / boter element zit nu veel verder en is een stuk vager , de overduidelijke chocolade lucht mist..

Gedampt in m'n stumpy dripper met een clapton coil van 0,9 ohm op 29 watt.

De damp ervaring verrast me nogal.

Meteen komt een super soepel mondgevoel opzetten wat me doet denken aan flavormonks vanille.

Zeer prettig.

De smaak is heel subtiel , bijna té subtiel zelfs.

Er zit een mooie balans tussen iets romigs en een zoetje , in de achtergrond zit een hintje chocolade wat wel lekker in de

nasmaak blijft hangen maar voor het mooie nét te vaag is.

Bij 31 watt komt er meer "body" in het aroma te zitten ; het romige valt iets meer naar de achtergrond en het zoete en de chocolade

worden nu duidelijker , erg smakelijk zonder ook maar iets kunstmatigs !

Meer vermogen brengt verder geen echte verandering in smaak ; het geheel word wat zwaarder voor m'n idee maar ook minder prettig.

Dit is wederom een vrij vage maar naar mijn idee wel een hele mooie witte chocolade.

Door de vg basis is het blijkbaar lastig om deze goed te proeven , iets meer aroma zou kunnen al zit er het risico in dat het zoete

element te nadrukkelijk word.

Zeker bij een base die een hoger vg gehalte heeft.

Nodigt wel uit tot experimenteren !

Ik ga 'm ook testen in m'n limitless , word vervolgt !

• Like 3

Update: 

Inmiddels ook getest in m'n limitless rdta.

Geen echte verassingen qua smaak al heb ik wel het idee dat het geheel nét iets mooier in balans is allemaal.

Ik ga eens kijken wat dit aroma in receptjes doet , wellicht dat het daarin iets beter tot uiting komt.