Jump to content

flavour art algemeen

christophe1982

Recommended Posts

Ik heb  last van de meeste FA aromas. Ze geven enorme troathit en een benauwde ademhaling. Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Zelfs op 2%, maar hoe minder ik er in doe hoe minder last wel. Vooral de fruitjes "schrapen" mijn keel, wat ik wel spijtig vind want ze zijn superlekker. Allen gekocht bij chefs vapour (originele verpakkingen) en gedampt in kanger subtank, brit mini, grifin...

Lemon sicily is berucht, dat moet ik ook altijd luchten. Niet open steepen, maar af en toe verse lucht in de fles laten tijdens het steepen.

Fuji, bilberry en kiwi zijn ook wat zure smaken, doe ik hetzelfde mee. Buiten dat zijn ze erg potent. Wellicht gewoon teveel aroma? Fuji mix ik max op 3%, bilberry zelfs op 2.

Peach heb ik eigenlijk nooit last van.

Nicotine oxideert niet zo snel, niet op de dampbare percentages iig.

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Ik heb zelf nog geen ervaring met FA (of DIY überhaupt). Mijn eerste kers (Insane Tm) is in de maak en heb nu FA's besteld om Tropika van Twelve Monkeys te gaan proberen clonen.

Wat wellicht een idee is: meng eens met een volle aroma (ik bedoel marshmallow, cream, yoghurt ed) en dan qua percentages je fruitjes de overhand geven. Tip van een newbie

2 hours ago, LvdBurgt said:

Ik heb zelf nog geen ervaring met FA (of DIY überhaupt). Mijn eerste kers (Insane Tm) is in de maak en heb nu FA's besteld om Tropika van Twelve Monkeys te gaan proberen clonen.

Wat wellicht een idee is: meng eens met een volle aroma (ik bedoel marshmallow, cream, yoghurt ed) en dan qua percentages je fruitjes de overhand geven. Tip van een newbie

Drie keer gelezen, maar ik snap niet wat je bedoeld met "meng eens met het volle aroma en dan qu apercentages je fruitjes de overhand geven".

6 hours ago, Raycoupe said:

Drie keer gelezen, maar ik snap niet wat je bedoeld met "meng eens met het volle aroma en dan qu apercentages je fruitjes de overhand geven".

Ik snap het ook niet, ik gooi meestal de vla over de aardbeien heen :mmm