Jump to content

Odis collection O-atty rda clone

VeePee

Recommended Posts

Een Odis Collection O-atty clone rda dus. 

Mijn eerste rda, omdat ik op zoek was naar iets voor mijn zelfgebrouwen sapjes snel te testen. 

Het gaat hier om de coppervape clone van gearbest. Ik was zeer tevreden over de Kayfun v5 clone dus ik dacht ik kies hetzelfde merk. 

In de doos zit het gewoonlijke, de rda, wat extra o-ringen, schroefjes, inbussleutel en een reserve driptip. 

Ook zijn 2 voorgedraaide coils in het pakje te vinden. En als bonus een schroefje om de rda als squonker te gebruiken. 

De rda op zich ziet er strak en mooi uit, de kwaliteit die ik gewend ben van de v5 clonen, top notch dus. 

Ik heb zelf helemaal geen ervaring met rda's dus voor mij is het allemaal nieuw.

Uitgepakt, afgespoeld en drooggemaakt en we gaan bouwen. 

De voorgedraaide coils uit het pakje laat ik links liggen, ik ga doen waar ik goed in ben, wat ik op dit forum geleerd heb. 

Ik draai dus een coil van 28ga kanthal, rond 2,5mm en 7 wikkelingen. 

Uit ervaring weet ik dat hij tussen 1,3 en 1,4 ohm gaat uitkomen. 

Ik draai de schroefjes los en neem de coil erbij en ik probeer hem te plaatsen op de eerste post.

Meteen kom ik bij het grootste negatieve punt van dit ding, de plaatjes die op de schroefjes zitten zijn echt niet handig. 

Als je de coil eronder probeert te prikken, dan blokkeer het plaatje op de schroefdraad. 

Als je het schroefje zover losdraait zodat het plaatje vrij ligt dan draait het plaatje rond en is het moeilijk om het met de juist zijde 

terug vast te schroeven met de coil er onder.  

Na even friemelen zit alles ok en ga ik de coil dryburnen. 1,36 ohm zoals verwacht. 

Ik duw het katoen erin en bedruip het geheel met zelfgemaakte divine custard van Flavourmonks. 

Het valt me ook direct op dat er helemaal niet veel plaats is voor extra liquid.