Jump to content

Odis collection O-atty rda clone

VeePee

Recommended Posts

Een Odis Collection O-atty clone rda dus. 

Mijn eerste rda, omdat ik op zoek was naar iets voor mijn zelfgebrouwen sapjes snel te testen. 

Het gaat hier om de coppervape clone van gearbest. Ik was zeer tevreden over de Kayfun v5 clone dus ik dacht ik kies hetzelfde merk. 

In de doos zit het gewoonlijke, de rda, wat extra o-ringen, schroefjes, inbussleutel en een reserve driptip. 

Ook zijn 2 voorgedraaide coils in het pakje te vinden. En als bonus een schroefje om de rda als squonker te gebruiken. 

De rda op zich ziet er strak en mooi uit, de kwaliteit die ik gewend ben van de v5 clonen, top notch dus. 

Ik heb zelf helemaal geen ervaring met rda's dus voor mij is het allemaal nieuw.

Uitgepakt, afgespoeld en drooggemaakt en we gaan bouwen. 

De voorgedraaide coils uit het pakje laat ik links liggen, ik ga doen waar ik goed in ben, wat ik op dit forum geleerd heb. 

Ik draai dus een coil van 28ga kanthal, rond 2,5mm en 7 wikkelingen. 

Uit ervaring weet ik dat hij tussen 1,3 en 1,4 ohm gaat uitkomen. 

Ik draai de schroefjes los en neem de coil erbij en ik probeer hem te plaatsen op de eerste post.

Meteen kom ik bij het grootste negatieve punt van dit ding, de plaatjes die op de schroefjes zitten zijn echt niet handig. 

Als je de coil eronder probeert te prikken, dan blokkeer het plaatje op de schroefdraad. 

Als je het schroefje zover losdraait zodat het plaatje vrij ligt dan draait het plaatje rond en is het moeilijk om het met de juist zijde 

terug vast te schroeven met de coil er onder.  

Na even friemelen zit alles ok en ga ik de coil dryburnen. 1,36 ohm zoals verwacht. 

Ik duw het katoen erin en bedruip het geheel met zelfgemaakte divine custard van Flavourmonks. 

Het valt me ook direct op dat er helemaal niet veel plaats is voor extra liquid. 

Nu begrijp ik dat het niet de bedoeling is van een rda om veel liquid te bevatten, maar er gaat maar 1ml extra liquid in, wat ik toch wel erg weinig vind.

De dop erop en dampen met die handel. 

Normaal damp ik dezelfde setting met veel plezier op een 15-16 watt, nu proef ik dat ik hoger moet gaan. 

20 watt ingesteld en amai wat een wolken en wat een smaak. 

Hemels, heerlijk en nog, nog, nog...

Dit is echt lekker!

De luchttoevoer is perfect te regelen door de gaatjes in het omhulsel te verschuiven ten opzichte van de gaatjes in het deck.

Bijna dicht is Mtl en open is een goede dl.   

Zuigen aan dat ding, genieten en doorgaan en dan ineens na een hijs of 10 is de pret voorbij.

(airflow volledig open, dl) 

Huh? denk ik, zo snel al op? 

Ja, dop eraf en de boel staat al droog. 

No problemo, 1ml liquid erbij en weer gaan. 

En ja, hij gaat weer. 

10 hijsen later weer leeg. Zo, dat gaat snel...

Mijn conclusie voor deze rda is de volgende:

Dit ding is zeer ok. Even moeilijk om te bouwen door de plaatjes op de schroeven die niet mee willen werken, voor de rest een gewone build. 

Dan kom ik tot de volgende vaststelling, die pin voor te squonken zit er niet voor niets bij. 

Dit ding zuipt zoveel liquid dat ik ineens door heb waarom er zoiets als squonken bestaat. 

Jammer van de 1ml capaciteit, als je geen squonkmod hebt. 

Over de smaak ben ik helemaal in de wolken. (lol, woordgrapje, wolken...)

Om te vergelijken, de smaak is beter dan mijn kayfun v5 clones, en beter dan de aspire nautilus, wat toch gezien word a!s een goede smaakstandaard. 

Voor 8 miezerige euro's ben ik hier zeer blij mee. 

Als ik dan toch een nadeel moet opnoemen zou ik zeggen dat het zeldzame spatten, wat ik alleen heb bij de eerste hijs na het bijvullen, in de driptip kan komen waardoor je 

even wat liquid aan de lippen proeft. Maar dit is eigen aan zo een kort design, wat voor mij geen probleem is. 

Of hij bijvoorbeeld een hele nacht plat kan liggen, daar twijfel ik aan, ik ga het niet proberen en probeer het te vermijden. 

Hopla, weer een ml erdoor tijdens dit schrijven, wat gaat dat ding hard maar wat een smaak! 

• Like 8