Jump to content

Keramische coils ceramic cCEL CCEL EUC Vaporesso

Mr. Z

Recommended Posts

Hoi,

Lees hier weinig over keramische coils terwijl men er over de grens wel enthousiast over is, smaken goed en gaan lang mee.

Dat gegeven was voor mij de reden op 2 Vaporesso Guardians One's te kopen en een week geleden een Vaporesso Nebula met Veco tank.

De gaurdians hebben nu met zn 2e al een dike 130 ml verdampt met de originele eerste coils en smaken en dampen nog top [ nu ja ik begin net dus niet heel veel vergelijkingsmateriaal] en zitten er al 7 en 4 weken in, de coils waren snel op smaak en dat ging op de One waarvan de wattage niet kon instellen snel en zonder problemen [ CCELL-GB 0.5 ceramic coil past alleen in de Guardian tank].

Wou een mod met verwisselbare batterijen aangezien ik graag buiten ben en regelmatig kampeer waar geen stopcontact dus ook recent een Vaporesso Nebala gekocht met de Veco tank, die gebruikt de EUC coils, zijn goedkoop, iets van 17 euro voor 10 stuks keramische 0.5 ohm coils.

Die EUC coil gaf me wat problemen, ff inweken en in de tank en op 25 watt was kennelijk geen goed idee, paar coils verder met een vieze smaak maar de coil van binnen en buiten verzopen in liquid, 15 minuten laten intrekken, in de tank is zonder power ff lurken, dan op 7 watt beginnen en rustig opbouwen deed de truc. Hoelang deze coil mee gaat weet ik nog niet heeft er misschien 20 ml opzitten nu.

Kleine update, heb een Estoc 4ml tank met een EUC 0.5ohm kermamische coil waar nu minstens 100ml en misschien wel 150ml Mom&Pop RY4v2 50/50 4mg/ml doorheen is gegaan op rond de 25watt.

Ook het inweken heb ik nu onder de knie, de CCELL-GD Guardian kerische coil is dicht van onder, die zet ik overeind en giet er liquid in tot het verdamp gedeelte onder staat, als de liquid door de gaten aan de zijkant er uit komt druipen kan je dampen en is hij gelijk op smaak.

De EUC coil gaf me wat problemen, maar als je de verpakking van de coil open maakt en de coil half onder liquid zet en af en toe een halve slag rolt en minstens 30 minuten wacht dan is hij gelijk op smaak als je hem damp:ratje  17-6-17

Ben benieuwd wat jullie van de Kermaische coils vinden!

Ow en je kan de EUC coils ook kopen met en sleeve er bij dan passen ze in ander tanks.

Mvg Mr. Z

EUC_coil_with_sleeve.jpg

Edited by Mr. Z
17-6-17 wat ervaringen toe gevoegt

Guest Philippe VB

Ik heb juist vandaag een pakketje EUC colis/ceramic binnengekregen. Deze zijn echt niet duur, Ik heb voor Traditional EUC Clapton, 0.5ohm,10-Pack 11 dollar betaald via fasttech. 

Op mijn Target Nano met Veco tank staat nog altijd mijn eerste coil. En toch al een 10tal keer tankje gevuld. En ik verander veel van smaak. Ik houd coil dan ook even onder stromend water en deze werkt dan terug perfect. Je moet aan deze dan wel eerst een 20 tal keer trekken alvorens terug voldoende smaak en damp. voor mij is dit echt wel een toppertje. 

Destijds een van eerste tankjes gekocht met een cermaische coil, de Phoenix van COV. Deze zou onbeperkt meegaan, daardoor zou hij ook niet rebuildable zijn. Voor mij was dit echt wel geen schot in de roos omwille van de volgende redenen:

- je kan niet rebuilden, maar dat wist ik uiteraard; maar voor dit gerne tank had er zeker een optie moeten zijn om er een RBA in te zetten;

- de smaak zat voor mij nooit goed: zelfde sapje in deze nooit zelfde als in bijvoorbeeld een een Ijoy limitless

- smaakte altijd een beetje verbrand;

- deed gewoon niet wat het beloofde; onbeperkt gebruik DOOR ceramische coil;

- en altijd die spit back, mateloos irritant maar dat hebben meeste tankjes van COV. 

Ik heb mijn Vaporesso Tarot Nano nu ruim 3 weken en damp ook nog steeds met dezelfde EUC ceramic 0.5ohm coil.

Maak mijn damper elk weekend schoon en spoel de coil dan ook onder de warme kraan af en leg hem daarna even op de verwarming.

Heb mijn tankje minimaal 30 keer gevuld en de coil werkt nog steeds perfect.

Ik had er een pakje 0.3ohm ceramic coils bij gekocht maar wil deze om gaan ruilen voor weer de 0.5ohm.

Traditional of ceramic zijn dezelfde prijs, (10 voor 19.95) vraag me af welke ik dan het beste kan kopen, of is dat meer een kwestie van smaak?

De coils voor de Guardian tank CCELL-GD [0.5 ohm] smaakte eerst wat vies maar na een halve tank op smaak en zijn ze nu nog steeds.

De ECU CCELL coils [0.5] gaven me wat problemen, een paar smaakte verbrand en dat werd ook niet beter [ misschien niet goed in gedampt of waren gewoon niet goed] die wel goed gingen duurde wat langer voor ze op smaak waren maar smaken nu ook nog steeds goed.

Maar ik begin net en gebruik alleen keramische coils tot nu toe..

Vind die van de Guardian (0.5) zeker goed, gaan lang mee. De EUC gaan ook lang mee maar ik vind de smaak daar wat vlak. Nu de ceramic coils van de Gemini, die grote gouden coils, niets dan drama. Daar heb ik 2 pakjes van weg kunnen gooien, die waren echt ranzig, alsnog je een plastic tas aan het dampen was, bah. Zal wel een slechte batch zijn geweest, en de 0.9Ohm zou dit probleem niet hebben.

• 2 weeks later...
Guest RotteNond
On 6-3-2017 at 14:10, Markoss said:

Ik heb mijn Vaporesso Tarot Nano nu ruim 3 weken en damp ook nog steeds met dezelfde EUC ceramic 0.5ohm coil.

Maak mijn damper elk weekend schoon en spoel de coil dan ook onder de warme kraan af en leg hem daarna even op de verwarming.

Heb mijn tankje minimaal 30 keer gevuld en de coil werkt nog steeds perfect.

Ik had er een pakje 0.3ohm ceramic coils bij gekocht maar wil deze om gaan ruilen voor weer de 0.5ohm.

Traditional of ceramic zijn dezelfde prijs, (10 voor 19.95) vraag me af welke ik dan het beste kan kopen, of is dat meer een kwestie van smaak?

met de veco tank en ceramische coil van 0.5 heb ik de beste smaak , een 0.3 geeft mijn inziens veel minder smaak , en de veco tank is tov de estoc een geweldige smaakgever !

On Friday, March 24, 2017 at 00:38, RotteNond said:

met de veco tank en ceramische coil van 0.5 heb ik de beste smaak , een 0.3 geeft mijn inziens veel minder smaak , en de veco tank is tov de estoc een geweldige smaakgever !

Ik heb mijn 0.5 ceramische coil nu na 7 weken vervangen.Hij werkte eigenlijk nog even goed als in het begin maar ik wilde even het veschil testen met de 0.3 ceramische coils.Ik vind inderdaad ook dat 0.3 veel minder smaak geeft.Terwijl de liquid er veel sneller doorheen gaat en het batterijverbruik stijgt.Ik had er een pakje van 5 stuks 0.3 ceramische bijgekocht maar de volgende keer worden het gewoon weer de 0.5 coils.                                            

Guest RotteNond
2 hours ago, Markoss said:

Ik heb mijn 0.5 ceramische coil nu na 7 weken vervangen.Hij werkte eigenlijk nog even goed als in het begin maar ik wilde even het veschil testen met de 0.3 ceramische coils.Ik vind inderdaad ook dat 0.3 veel minder smaak geeft.Terwijl de liquid er veel sneller doorheen gaat en het batterijverbruik stijgt.Ik had er een pakje van 5 stuks 0.3 ceramische bijgekocht maar de volgende keer worden het gewoon weer de 0.5 coils.                                            

hear hear Markoss, zelfde hier, en wist je dat je je ceramische coils gerust kan uit wassen, men raad om proper te weken goedkope vodka aan, maar ikzel heb t meermaals gedaan met afwaszeep + beetje azijn, dan goed met een kleine borstel binnenin erdoor en voldoende met warm water doorspoelen, daarna uitblazen alle open en dan paar keer blazen met vinger op ander zijde zodat vocht uit de "aanzuiggaten" komt, dan monteren, vullen liquid en na een trek of 5/7 heb je terug volle flavor en damp ! dat is het voordeel van ceramische coils, ook een voordeel is dat als deze goed verzdigd zijn en "ingelopen" deze in verhouding evenveel damp geven als traditionele maar wel meer smaak (mijn oordeel he) heb nu een Phoenix van Council of Vapes, met een ceramische coil van 0.5, deze hoef je in principe nooit te vervangen, er zit zelfs een uitwas borsteltje erbij !! wel 50€ maar djeezes wat een vape en vooral vrred goede smaak , jawadde ! ik vape deze maar op 45/50 watt (is niet TC!!) maar is voor mij voldoende, op 80 watt, hehehe : zie ik 5 minuten mn scherm niet meer en plakken mn lippen toe van de zoete smaak :p :p :p

Just now, RotteNond said:

hear hear Markoss, zelfde hier, en wist je dat je je ceramische coils gerust kan uit wassen, men raad om proper te weken goedkope vodka aan, maar ikzel heb t meermaals gedaan met afwaszeep + beetje azijn, dan goed met een kleine borstel binnenin erdoor en voldoende met warm water doorspoelen, daarna uitblazen alle open en dan paar keer blazen met vinger op ander zijde zodat vocht uit de "aanzuiggaten" komt, dan monteren, vullen liquid en na een trek of 5/7 heb je terug volle flavor en damp ! dat is het voordeel van ceramische coils, ook een voordeel is dat als deze goed verzdigd zijn en "ingelopen" deze in verhouding evenveel damp geven als traditionele maar wel meer smaak (mijn oordeel he) heb nu een Phoenix van Council of Vapes, met een ceramische coil van 0.5, deze hoef je in principe nooit te vervangen, er zit zelfs een uitwas borsteltje erbij !! wel 50€ maar djeezes wat een vape en vooral vrred goede smaak , jawadde ! ik vape deze maar op 45/50 watt (is niet TC!!) maar is voor mij voldoende, op 80 watt, hehehe : zie ik 5 minuten mn scherm niet meer en plakken mn lippen toe van de zoete smaak :p :p :p

een nadeel van deze phoenix, : liquid is sneller op :p :p :p

Guest RotteNond
On 26-2-2017 at 18:02, Mr. Z said:

Hoi,

Lees hier weinig over keramische coils terwijl men er over de grens wel enthousiast over is, smaken goed en gaan lang mee.

Dat gegeven was voor mij de reden op 2 Vaporesso Guardians One's te kopen en een week geleden een Vaporesso Nebula met Veco tank.

De gaurdians hebben nu met zn 2e al een dike 130 ml verdampt met de originele eerste coils en smaken en dampen nog top [ nu ja ik begin net dus niet heel veel vergelijkingsmateriaal] en zitten er al 7 en 4 weken in, de coils waren snel op smaak en dat ging op de One waarvan de wattage niet kon instellen snel en zonder problemen [ CCELL-GB 0.5 ceramic coil past alleen in de Guardian tank].

Wou een mod met verwisselbare batterijen aangezien ik graag buiten ben en regelmatig kampeer waar geen stopcontact dus ook recent een Vaporesso Nebala gekocht met de Veco tank, die gebruikt de EUC coils, zijn goedkoop, iets van 17 euro voor 10 stuks keramische 0.5 ohm coils.

Die EUC coil gaf me wat problemen, ff inweken en in de tank en op 25 watt was kennelijk geen goed idee, paar coils verder met een vieze smaak maar de coil van binnen en buiten verzopen in liquid, 15 minuten laten intrekken, in de tank is zonder power ff lurken, dan op 7 watt beginnen en rustig opbouwen deed de truc. Hoelang deze coil mee gaat weet ik nog niet heeft er misschien 20 ml opzitten nu.

Ben benieuwd wat jullie van de Kermaische coils vinden!

Ow en je kan de EUC coils ook kopen met en sleeve er bij dan passen ze in ander tanks.

Mvg Mr. Z

EUC_coil_with_sleeve.jpg

ceramic verbeterd nog , zal je wel merken, ik zelf moet niet anders meer hebben !

Guest RotteNond
Just now, RotteNond said:

ceramic verbeterd nog , zal je wel merken, ik zelf moet niet anders meer hebben !

de 0.5 geeft beste flavor en vrij goede damp en ceramic coils zijn uitwasbaar dus.... ik dampte deze in de veco op 25/30 watt, en liefst op TC(ss)

max 230graden achtergrond op piek 40 wat, was zeer lekkker !

Mijn lege flesjes geteld, 33 x 10ml =330ml verdamp verspreid over 4 tanks, 2 x Vaporesso Guardian tanks met 0.5 keramische coil en 1 x Vaporesso Veco en 1 x Vaporesso Estoc  tank, allebei met 0.5 EUC coil.

Nog geen coils vervangen en smaken allemaal nog top!

• Like 1

Ik sluit me helemaal aan bij jullie ervaringen met de EUC coils.. vooral de keramische versie van 0.5 ohm.

Nu gebruik ik op dit moment alleen de Estoc tank, maar het was me al opgevallen dat je heel wat tankladingen weg kunt dampen met dezelfde coil.

Over die andere tanks waar de coil ook in past: op zich prachtig, alleen jammer dat de 'sleeve' die je daarbij meestal nodig hebt zo slecht verkrijgbaar is.

Ik heb uiteindelijk 1 pakje coils met zo'n sleeve gevonden.. bij FT constant niet leverbaar.

Maar ik kocht een paar dagen geleden bij GB in een flash sale nog 20 coils.. goedkope coils.. 10 stuks voor 8-11 euro.

Heb er inmiddels nu zo'n 50 op voorraad.. genoeg voor 2 jaar :).

Dus ja, super systeem.. raar dat het niet echt aanslaat.

• Like 1

On 31-3-2017 at 23:01, MrSmiley said:

IOver die andere tanks waar de coil ook in past: op zich prachtig, alleen jammer dat de 'sleeve' die je daarbij meestal nodig hebt zo slecht verkrijgbaar is.

Ik heb uiteindelijk 1 pakje coils met zo'n sleeve gevonden.. bij FT constant niet leverbaar.

Dus ja, super systeem.. raar dat het niet echt aanslaat.

Hier kan je een sleeve met 5 coils bestellen https://www.fasttech.com/products/7178400

En de keramische coils zijn ook nog niet zo lang op de markt vooral de EUC versie is jong en de lijst waar hij inpast met de sleeve is ongeveer net zo oud als meer eerste post in dit topic volgens mij, dus denk dat ze wel een stuk populairder gaan worden.

De EUC coil heeft 4 van die grote gaten in de coil en daar damp ik dikke wolken mee met de Veco en Estoc tank op mn Nebalu mod en 50/50 liquids.

De Estoc tank jaagt er wat meer vloeistof en lucht doorheen, damp ook wat heter en erg geschikt voor dikke liquids :ratje

• Like 1

• 2 months later...
Guest oelikoelie

hoi,  ik ben nieuw op dit forum.  Sinds kort gestopt met gewoon roken en gaan dampen.  Met wat trail and error had ik van de week precies wat ik zocht.   Ik heb een eleaf pico met een vaperesso veco takje van 2ml.   Hier zat standaard een 0'5 ohm Ceramic coil in.  Dat wist ik niet.   Nu heb ik net nieuwe coils besteld en ontvangen.  Deze goed geprimed etc.  Ben bijna 40 dus neem me de tijd er wel voor.  Enfin,  Ik merkte meteen verschil met die standaard.  Alsof ik de tank met de coils zat te dampen die er standaard bij zit,  de melo 3 tank.  Was ik niet tevreden over.  en nu dus ook niet met de vaperesso met die originele coils.

Is ceramic zoveel fijner of heb ik iets niet door wat anderen wel weten.   Ik zit al 2 weken heerlijk te dampen met mijn 0.5 ohm ceramic coil en opeens is na vervanging van een original coil de fun voorbij.    Zie dat de ceramic overal ook zijn uitverkocht.    Jammer dat ze dat niet bij een verkoop punt er even bij zeggen.

update/toevoeging.   mij leek de ceramic coil die ik eens wilde vervangen/schoonmaken, iets minder van smaak te worden..  Hoe zijn ceramic coils t beste te re usen?

Ik lees graag jullie verdere ervaringen. 

Edited by oelikoelie

Guest oelikoelie
11 minutes ago, tsiis said:

Welkom op het forum @oelikoelie:welkom1

thanks, Ik heb even een krabbel achter gelaten ;) .  Kom toch weer even terug op dit topic voor het onderwerp.  Is al laat maar zal morgen nog even zoeken of er nog andere info op dit forum hierover te vinden is. 

@oelikoelie Hier heb je een site waar ze nog 0.3ohm ceramic coils hebben: https://www.e-cig4u.nl/Vaporesso-Veco-One-coil

Hier ook: https://www.e-smokershop.nl/webshop/clearomizers-en-coils/coils-voor-clearomizers/coils-vaporesso-clearomizers/detail/2092/coils-vaporesso-veco-one--euc-03-ohm-.html

Op die sites staat dat ze op voorraad zijn, maar ja daar kan ik je geen garanties over geven ;)

Edited by Dnns84
foutje

Guest oelikoelie
18 minutes ago, Dnns84 said:

@oelikoelie Hier heb je een site waar ze nog 0.3ohm ceramic coils hebben: https://www.e-cig4u.nl/Vaporesso-Veco-One-coil

Hier ook: https://www.e-smokershop.nl/webshop/clearomizers-en-coils/coils-voor-clearomizers/coils-vaporesso-clearomizers/detail/2092/coils-vaporesso-veco-one--euc-03-ohm-.html

Op die sites staat dat ze op voorraad zijn, maar ja daar kan ik je geen garanties over geven ;)

Ja ik wil toch echt die 0.5 die ik erbij gekregen heb en waar ik super tevreden mee ben.   de gewone 0.5 zit er nu in en 't echt een ramp..   Kwil dus gewoon wat ik al had.  lijkt me toch niet zo moeilijk he.  Ik ga morgen terug naar waar ik de eleaf gekocht heb en wil graag opheldering.  Kzou me t liefst een sigaret nu opsteken, zo slecht werkt 't met een ander coil. En die wat 't beste zijn vind ik nergens..  Maaja, morgen maar eens kijken.. 

5 minutes ago, oelikoelie said:

Ja ik wil toch echt die 0.5 die ik erbij gekregen heb en waar ik super tevreden mee ben.   de gewone 0.5 zit er nu in en 't echt een ramp..   Kwil dus gewoon wat ik al had.  lijkt me toch niet zo moeilijk he.  Ik ga morgen terug naar waar ik de eleaf gekocht heb en wil graag opheldering.  Kzou me t liefst een sigaret nu opsteken, zo slecht werkt 't met een ander coil. En die wat 't beste zijn vind ik nergens..  Maaja, morgen maar eens kijken.. 

Ik dacht 1 shop te hebben gevonden met de 0.5's, maar eerst stond er dat ie op voorraad was en vervolgens moest je nog ergens op klikken en opeens geen voorraad.

https://www.slimroken.nl/vaporesso-ceramic-ccell-gd-coils.html deze coils passen zeker niet in de Veco of wel?

Of deze: https://www.justlikesmoking.nl/vaporesso-ccell-ss-ceramic-coils-0-5-ohm-5-stuks.html ?

Edited by Dnns84

Guest oelikoelie
1 minute ago, Dnns84 said:

Ik dacht 1 shop te hebben gevonden met de 0.5's, maar eerst stond er dat ie op voorraad was en vervolgens moest je nog ergens op klikken en opeens geen voorraad.

https://www.slimroken.nl/vaporesso-ceramic-ccell-gd-coils.html deze coils passen zeker niet in de Veco of wel?

nope denk 't niet zo te zien.  had ook al van die gouden gevonden met goede reviews.  maar die passen geloof ik ook niet.  Maar ik denk dan,  als ik er een 0.5 ohm ceramic standaard bij krijg in een vapeshop,   dan moeten ze dit toch wel weten.  die gewone zijn gewoon klote merk ik.  werkt net zo slecht als mijn standaard melo 3 nu.  ben een beetje pissig,  denk van het niet roken..  hahah  want dit is echt niet owk.