Jim Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Ik gebruik nu sinds lange tijd de gewone OBS engine dual coil, beste RTA die ik gebruikt had tot op heden. Maar toen deze OBS engine nano op de markt kwam kon mijn geluk niet op Zelf gebruik ik liever single coil dus deze tank zou perfect zijn voor mij. Wat komt er in de doos: - De tank uiteraard - Reserve glas - Reserve o-ringen en schroefjes en een alien coil - Velletje katoen - Inbussleutel De tank is op gebied van afmetingen en onderdelen identiek aan de dual coil engine, enige kleine verschil is te merken aan het OBS logo op de vulkap. Het gefreesde design is anders dan de dual coil versie. Voorzien van een alien coil en goed uitgekamd gewicked Staat mooi op de meeste mods, zolang die maar geschikt zijn voor een 25mm tank. Ander drip tipje op en gaan. Bevindingen: + punten: - 25mm tank - 5ml tankinhoud - Goed gemaakt, geen machine olie residu enz - 18mm single coil deck - Goede airflow, niet te groot en niet te beperkt - Design spreekt me aan, kleiner dan vele andere tanks met 5ml inhoud - Lekt niet - Makkelijk te vullen -punten: Kan geen minpunten opnoemen voor deze tank Kortom een geweldige tank, absolute aanrader 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefferson Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Heb deze ook sinds kort. Super tankje. Helaas vind ik wel dat smaak die hij produceert veel minder is als mijn SMOK TFV8 (met Q2 fabriekscoil). Om die reden gebruik ik de Nano dus eigenlijk al niet meer. Maar wellicht dat de meeting op de 19e daar verandering in kan brengen. Maar voor nu ben ik nog niet overtuigd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 Ja je moet toch eerst wat coils uitproberen dan, mijn nano met de alien coil smaakt even goed als andere rta's die ik hier heb. De positie van de coil is ook belangrijk, onderkant van de coil gelijk met het side airflow gleufje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvergeefDave Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Toen ik thuis kwam van het werk, wat lag er op mij te wachten ... De nano. Onmiddellijk aan het bouwen geslagen met de bijgeleverde coil, maar als wicking materiaal Fiber Freacks. Dit samen met nog een Amit en een Fujison (Zit wet een SS claptop in die twee). Zelfde liquid een Boss Reserve clone diet net klaar met stepen was. De Nano en de Fujison zitten dicht bij elkaar, van smaak, kan niet zeggen welke beter smaakt. De Amit zit daar verachter. Wat mij opviel wat hoe gemakkelijk de nano te wicken was. Ik heb er meteen een bij besteld. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 17 hours ago, jim said: Kan geen minpunten opnoemen voor deze tank Hier is een groot minpunt voor je: Alle OBS engines + de Crius plus beschadigen de lak van je mod als je ze er op draait. Er zijn wel ringen voor te koop maar toch... Een Con is een Con hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 Dan schroef je ze toch echt wel te strak aan. Ik gebruik OBS tanks nu een dik jaar, alle dagen en op de 6-7 mods die ik hier heb. Heb niks van schade door de tanks 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Mijn Engine's laten niets achter, enkele lege accu's [emoji4]Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Ik heb nu al drie builds achter elkaar dat mijn Nano knettert als een gek. Voor mijn gevoel doe ik niets anders dan normaal. Een kanthal draad (0.64 mm), 3 mm doorsnee, spaced. Ik kom ongeveer uit op .48 ohm. Heeft iemand een idee? Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 In mijn zwarte nano heb ik bijna dezelfde build zitten, enkel coil niet spaced en dat werkt prima. Volgens mij ligt het aan de spaced coil, ik zou is even een niet spaced kanthal coil draaien om te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvergeefDave Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 (edited) 1 hour ago, Johnny Bravo said: Ik heb nu al drie builds achter elkaar dat mijn Nano knettert als een gek. Voor mijn gevoel doe ik niets anders dan normaal. Een kanthal draad (0.64 mm), 3 mm doorsnee, spaced. Ik kom ongeveer uit op .48 ohm. Heeft iemand een idee? Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Enkel knetteren of ook spitten? En als hij knettert, knettert hij dan ook na? Als hij spit dan zit er te weinig wik in de holes. Als hij na knettert, dan koelt je coil niet snel genoeg af. Ik hen nog steeds mijn eerste build (wel al een paar keer een nieuwe wik). Maar ik herken het fenomeen niet in de nano En na de post van Jim te zien, mijn coil is ook niet spaced. Edited March 8, 2017 by OvergeefDave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Hij knettert niet na. Hij spit ook niet, dat doet hij in het begin wel heel even, maar dat stopt na een paar minuten.Ik heb zojuist de coil iets omhoog geduwd, en heb er meteen een nieuw stukje katoen in gedaan. Het is nu een stuk minder.Ik ga morgen weer fris verder knutselen.Thanks voor de feedback.Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefferson Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 (edited) Bump met even een vraag. Het coilen en wicken gaat perfect nu. Smaak is zoals het zijn moet. Dus zeker een plus punt ten aanzien van mijn eerdere opmerking in dit topic. Maar wel een vraag over het bijvullen: Als ik de tank bij wil vullen en de "cap" omhoog schuif, zit er altijd flink wat vloeistof onder en in het bijvul gat zelf. Met als gevolgd dat bijvullen zonder vieze vingers (of met een berg papier) niet mogelijk is. Delen jullie deze ervaring? Edited March 27, 2017 by Chefferson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Bekend probleem, of bijkomstigheid.Accepteren [emoji2] Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefferson Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 1 minute ago, Johnny Bravo said: Bekend probleem, of bijkomstigheid. Accepteren [emoji2] Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Toch nog een nadeel gevonden dus helaas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 27, 2017 Author Share Posted March 27, 2017 Bij de meeste RTA's of RDTA's blijven er ergens wel wat liquid sporen achter tijdens of na het vullen. Ik heb altijd een stukje papier bij de hand als ik iets wil bijvullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Bravo Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Nadeel, nadeel... het is maar net hoe zwaar het weegt tegenover de voordelen.Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 Dat had de fabrikant echt wel kunnen oplossen. Andere tanks met afwijkende vul gaten (zoals bijv de smok tanks of de Elabo) laten ook geen zooi liquid achter als je het weer dicht schuift. Het achterblijven van liquid is zo vaak als nadeel genoemd in reviews van de gewone OBS tank dat de fabrikant er iets op had moeten verzinnen (bijvoorbeeld een siliconen ring op wat nu kaal metaal is in het stuk wat bloot komt te liggen als je de vul poort opent). Voor mij persoonlijk was het een reden om deze rta niet te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefferson Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 6 minutes ago, Dnns84 said: Dat had de fabrikant echt wel kunnen oplossen. Andere tanks met afwijkende vul gaten (zoals bijv de smok tanks of de Elabo) laten ook geen zooi liquid achter als je het weer dicht schuift. Het achterblijven van liquid is zo vaak als nadeel genoemd in reviews van de gewone OBS tank dat de fabrikant er iets op had moeten verzinnen (bijvoorbeeld een siliconen ring op wat nu kaal metaal is in het stuk wat bloot komt te liggen als je de vul poort opent). Voor mij persoonlijk was het een reden om deze rta niet te kopen. Dit komt (alhoewel in mindere mate) ook bij de Smok (baby beast) voor. Na het open schuiven blijft er altijd wat liquid achter. Echter loopt het bij de OBS engine er gewoon uit. Idd niet heel relaxed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL200716 Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 Inmiddels ruim 11/2 maand in gebruik, heb hier geen last van lekken. Misschien vul je hem te ver, ik houd m schuin en vul m tot aan de rand, schuif dicht en geen lekkage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 (edited) Net mijn net binnengekomen 'Engine nano' maar eens opgebouwd. Holy-damp-aroony-doody ... Wat een smaak ! (Tja, als je van de eGo AIO's afkom, en een verdwaalde Unimax 25 tank ..) Maar .. wauw, wat een smaaksensatie ! Had een kleine 30ml Inawera citroen gemaakt, waarvan ik er zo'n 10 weg heb zitten puffen in m'n Unimax 25 ... Redelijk lichte smaak, proefde wel citroen maar niet overdadig . Nu met de Engine Nano lijkt het wel of de smaak verdrievoudigd is ... wow ... ! Weliswaar mijn aller-aller-aller-eerste RTA, maar volgens mij zit ik redelijk dichtbij een goede setup ... De bijgeleverde coil gebruikt (Nog geen coil-materiaal in huis .. even bestellen vd week), met een tutorial meedraaiend op de achtergrond (Vaping Mike) de OBS gewicked . Geen spit-backs , een volle damp op 40W (coil = clapton @ 0.31 Ohm) . Wel een beetje 'spetterende' geluidjes, maar tot zover geen druppel vloeistof in m'n mond gehad ... (Naar alle waarschijnlijkheid, althans .. wat ik begrepen heb uit diverse Amerikaanse fora is dat spetterend geluidje een onoverkomelijk 'dingetje' bij clapton coils .. Ik neem het voor nu op de koop toe, want de smaak is overheerlijk !) Voor het eerst een echte RTA opbouwen .. (Is wat 'anders' dan een RBA coiltje opbouwen << Lees, makkelijkerderderderderder ) Misschien hier en daar m'n wick-kunsten nog wat bijschaven, maar ik ben een tevreden mensch ! Mijn Engine Nano op mijn eLeaf Istick TC200W Productie van de eerste wolkendek : Edited May 13, 2017 by Mtb Zuidwijk 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capture2007 Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 dank voor uw review :-) persoonlijk: vullen van deze tank is knoeiboel. ondanks de vele voordelen voor mij reden genoeg deze tank links te laten liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefferson Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 1 minute ago, capture2007 said: dank voor uw review :-) persoonlijk: vullen van deze tank is knoeiboel. ondanks de vele voordelen voor mij reden genoeg deze tank links te laten liggen. Yup, vullen zonder doekje bij de hand is er niet bij met deze tank. Maar desondanks nog steeds mijn ADV tankje. Welke tank gebruik je zelf standaard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capture2007 Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 2 minutes ago, Chefferson said: Yup, vullen zonder doekje bij de hand is er niet bij met deze tank. Maar desondanks nog steeds mijn ADV tankje. Welke tank gebruik je zelf standaard? de tank die ik nu het meest gebruik (zowel thuis als onderweg/werk) is de Vaporesso Estoc met de bijbehorende EUC coils. combinatie van gebruiksvriendelijk en smaak is onovertroffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wk1987 Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Hoi allemaal sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van een obs engine nano Maar ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar er een beetje smaak uit te krijgen dezelfde liquids geven in mijn smok Brit mini veel meer smaak de obs is mijn tweede rta na de griffin 25 top airflow maar dual coils is (nog) niks voor mij daarom leek dit mij de ideale tank makkelijk bouwen en wicken en na de goede verhalen en YT reviews was ik om maar tot nu toe stelt hij echt teleur waarschijnlijk doe ik het fout geen idee ik doe nog niet zelf coils draaien dus ik koop voor gedraaide coils begonnen met een kanthal a1 0.5 bijna geen smaak ik heb veel gelezen over clapton coils dus ik 0.8 clapton coils gekocht en ook bijna geen smaak wicken doe ik met cotton bacon v2 en de wick niet helemaal in de juice gaten stoppen zoals iedereen zegt maar ik kom er dus niet uit hebben jullie misschien nog goeie tips het is verder zo'n makkelijke rta dat ik nog niet wil opgeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Een foto zegt meer dan woorden, dus indien mogelijk maak even een foto van je huidige build. Welk wattage gebruik je? vg/pg percentage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts