Jump to content

Goede temperatuur /wattage met ni200 (pico)

Guest Damper87

Recommended Posts

Guest Damper87

Beste forum leden 

Ik ben al enige tijd aan het stoeien om de perfecte wattage/temperatuur te vinden voor me 0.15 ohm (ni200) coil nu heb ik deze nog helaas niet gevonden (mede omdat ik gewoon voorzichtig ben ) .

Ik gebruik nu perzik smaak met 6mg nicotine.  in de wattage modus damp  ik best veel en lekker ! En ben ik daar zeer tevreden over ! ik heb ooit is een keer de ni200 coils gekocht om dat ik het gewoon wilde proberen alleen is het tot nu toe niet echt gelukt en ben ik met de normale fabrieks coils (0.5) ohm weer verder gegaan met dampen.

Graag zou ik wat tips en advies willen 

Bv een basis wattage/temperatuur om mee te beginnen. (Zou graag alles in Celsius willen doen ) en vanuit dat punt willen kijken of het dan toch gaat lukken (want nu blijf k kloten ) 

Gr maikel  en alvast bedankt he ! 

Edited by Damper87

Ik zou eens beginnen met rond de 400F/420F en niet veel hoger gaan dan 450F/480F. Als uitgangspunt, maar dat blijft persoonlijk en hangt ook af van je tank.

Qua wattage, de weerstand is wel een indicatie, maar ik weet niet oftie single, dual, quadruple is, dat kan zo het verschil maken tussen 20, 40 of 80W.

Nikkel NI200
= alleen temperatuur modus
(nooit op variabele watt modus gebruiken ! M.b.t.
vrijkomende dampen door NI degradatie)
Dry burn / pulsing, nee, VERBODEN.
(99> % puur NI)
(Temperatuur coëfficiënt 0.00620)

Guest Damper87

Ik heb het enkel over over tc modus .. in de wattage modus kan je gewoon weg niet zo heel veel verkeerd doen dat snap ik wel 

Edited by Damper87

Guest Damper87
13 minutes ago, Leo Bak said:

Ik zou eens beginnen met rond de 400F/420F en niet veel hoger gaan dan 450F/480F. Als uitgangspunt, maar dat blijft persoonlijk en hangt ook af van je tank.

Qua wattage, de weerstand is wel een indicatie, maar ik weet niet oftie single, dual, quadruple is, dat kan zo het verschil maken tussen 20, 40 of 80W.

Ik gebruik een melow 3 (mini) tank met originele 0.15 ohm ni200 van eleaf 

Zelf denk ik meer aan graden in C dan in F,

In C zit je gemiddeld zo tussen de 220C en 240C in maar wijk daar gerust van af als je wilt en is verder heel persoonlijk en iets om uit te proberen, wattage moet je ook invoeren in TC-mode en kan je voorlopig houden op die stand die al goed werkte in wattage-mode. Je kan dit ook berekenen of uitzoeken via bv. http://www.steam-engine.org/ (via "heat flux") maar ook bekijken door te dampen voor een spiegel, dan kan je het schermpje bekijken tijdens het dampen en als je binnen 2/3 seconden aan de ingestelde temperatuur komt is het wel goed.

Zorg wel dat je het wattage nooit veel te hoog zet, zo'n mod doet de temperatuurregeling door te pulsen en hoe hoger het ingestelde wattage hoe heftiger de puls werking, als de puls te heftig wordt (kort hoog, lang laag vermogen) gaat het juist minder werken en krijg je minder damp en voldoening.

Edited by kwispelhond

Just now, Damper87 said:

Thnx ik ga ff vogelen met me picotje .. 

En kijken of het wat is dat tc dampen ! 

Het is je al gezegd en neem het alsjeblieft serieus: NI-draad alleen in TC dampen! Die draad mag nooit te heet worden vanwege potentiële gasvorming dus ook nooit laten gloeien!

• Like 1

Guest Damper87
17 minutes ago, kwispelhond said:

Het is je al gezegd en neem het alsjeblieft serieus: NI-draad alleen in TC dampen! Die draad mag nooit te heet worden vanwege potentiële gasvorming dus ook nooit laten gloeien!

Ja dat had ik indd al begrepen! Thnx voor de zorg ! Als het tc dampen me bevalt ga ik eventueelverder kijken na andere type mods en tanks ! Bedankt alvast .. 

Ojah ben wel zeer tevreden over de pico!