Jump to content

Review NiteCore POWER IMR18650


Chasepoes

Recommended Posts

Guest Orbit_be

Eerst en vooral mijn hoedje af voor de grondige manier waarop je deze review hebt aangepakt?

 

Net daarom vind ik het erg vreemd dat dé olifant in de kamer zo straal genegeerd word. Nitecore is uiteraard ook maar gewoon een rewrapper, net als efest en de *fire rotzooi. Aan de specs te zien zijn het gewoon vtc5's met een ander jasje. En in die optiek is de prijs simpelweg absurd. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dnns84 said:

"Ze worden per twee verkocht en zijn samen dan een stukje duurder als de prijs die je betaald voor een setje Samsung's of Sony’s bij de gemiddelde dampshop"

 

2 sony's kosten je in een dampshop 20-22 euro. Deze zijn dus wel echt wat duurder.

ja ze worden idd per 2 verkocht maar hoe kom jij dan op 38 euro met verzending? Dat is voor 2 setjes dan, maar dan heb je dus 4.

 

1 hour ago, Eelco said:

Zoals @Chasepoes al zei is het voornamelijk goed dat er een batterij verkocht wordt in een dampwinkel waarvan de specificaties kloppen.

 

Toen ik begon met dampen kocht ik mijn eerste 18650 in een dampwinkel. Ik had nog nooit van het damforum gehoord, had geen idee wat een losse batterij moest kosten en betaalde dus gewoon een tientje voor een paarse Efest aangezien ze in elke dampshop voor die prijs werden verkocht.

 

De informatie die op de wrapper stond? Daar klopte natuurlijk niet veel van. Maar het was wel dezelfde informatie die in elke dampshop bij deze batterij te lezen was. Dus: als er nu een batterij te koop wordt aangeboden in een dampshop met informatie die klopt, dan is dat een goede zaak.

 

En dat vind ik heel wat belangrijker dan een prijs die al dan niet te hoog of te laag is.

Helemaal met je eens, als je mooch zijn tabel bekijkt dan vraag ik mij af waarom ze uberhaubt wat op de wrap zetten. Ik zal deze set ook zeker kopen! Andere batterijen kunnen wel goedkoop zijn maar als het op batterijen aankomt wil ik niet besparen.

Link to comment
Share on other sites

On 23-4-2017 at 00:20, Chasepoes said:

. Verpakt per 2 in hun eigen gele batterijdoosje lagen de geel/zwarte (de huiskleuren van NiteCore) batterijen te wachten om eens aan de tand gevoeld te worden.

 

On 23-4-2017 at 00:20, Chasepoes said:

Ze worden per twee verkocht en zijn samen dan een stukje duurder als de prijs die je betaald voor een setje Samsung's of Sony’s bij de gemiddelde dampshop.

 

3 minutes ago, Dnns84 said:

@JayjayOp die website staat nergens dat ze per 2 gaan en als dat zo zou zijn zouden ze niet duurder zijn dan een setje sony's bij een dampshop.

 

Link to comment
Share on other sites

On 23-4-2017 at 10:03, Chasepoes said:

De link staat in het artikel. Zoals gezegd is de prijs hoger als die van een vergelijkbare batterij bij een willekeurige dampwinkel. Maar als je de prijs van een los doosje bij de dampwinkel erbij rekent is het verschil niet enorm groot. Maar goed, dat is de prijs die je betaalt voor wat extra gemoedsrust.

@Jayjay Als het 2 batterijen zouden zijn zouden ze niet duurder zijn dan de batterij waar naar gelinkt wordt. Maar goed, wees eigenwijs en probeer het uit ^^

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, SanSiro said:

https://www.123accu.nl/Nitecore-IMR18650-Flat-Top-accu-2-stuks-3-7-V-2600-mAh-i31410.html

 

Hier betaal je 29,50 voor twee stuks, dus ga er maar van uit dat ze 15,90 per stuk zijn 

bij de PuFF-store.

 

 

 

 

patat2.gif

dat had ik ook gezien. maar omdat er in de review stond ze worden per twee verkocht dacht ik dat het 15,90 voor 2 bat is. Maar dat zal wel niet.

20 minutes ago, BusdriverTheo said:

stop er 2 in je mandje en kijk rechts boven in beeld naar het bedrag wat je zou moeten afrekenen! :tong

Daar heb ik geen winkelwagen voor nodig ik kan wel rekenen. Maar dan nog is dit niet het antwoord op mijn vraag. Of ik praat chinees of ik ben niet duidelijk 

Link to comment
Share on other sites

Leuke test/review :duim

 

3 hours ago, Eelco said:

Zoals @Chasepoes al zei is het voornamelijk goed dat er een batterij verkocht wordt in een dampwinkel waarvan de specificaties kloppen...

Als ik de test van Chasepoes lees zou ik zeggen dat de CDR 20A is (net onder de 80°C) en dus geen 25A.

De MVA is 25A en blijft onder de 100°C

 

Verder lijkt het mij geen "hard hitter" aangezien bij belasting de spanning flink zakt. (niet gewenst voor een mech i.c.m. met een lage weerstand (< 0,25Ω))

 

1 hour ago, Jayjay said:

...Ik zal deze set ook zeker kopen! Andere batterijen kunnen wel goedkoop zijn maar als het op batterijen aankomt wil ik niet besparen.

Daarom vraag ik me nog steeds af waarom je dan wel van die goedkope laders hebt gekocht. Daar zou ik mijn cellen echt niet in willen opladen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Storm said:

Verder lijkt het mij geen "hard hitter" aangezien bij belasting de spanning flink zakt. (niet gewenst voor een mech i.c.m. met een lage weerstand (< 0,25Ω))

Nee, maar tegenwoordig is de doorsnee mech gebruiker ook niet meer direct een beginner die zijn spulletjes in een Nederlandse dampshop koopt.

 

Ik heb trouwens geen idee hoe de Nederlandse dampshops tegenwoordig omgaan met mechs maar er is vrijwel niets meer hier te koop.
Ik lees wel steeds meer berichten dat ze in Engeland en Amerika een soort ban willen:

  1. Artikel op vaping.com van Oliver Kershaw (van het ECF):
    https://vaping.com/blog/comment/mech-mods-exploding-history-repeating-no-end-sight/
  2. Artikel van Fergus Mason (van Vapers in Power):
    http://www.fergusmason.com/great-mech-mods-time-say-goodbye/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Storm said:

Als ik de test van Chasepoes lees zou ik zeggen dat de CDR 20A is (net onder de 80°C) en dus geen 25A.

De MVA is 25A en blijft onder de 100°C

 

Ik geloof de 25A wel. Tenslotte geeft NiteCore max 100°C op als veilige temperatuur. Ik ben uitgegaan van 80°C. Daarnaast constateerde ik ook dat de batterijen nog op sterkte moeste komen. Die kans hebben ze bij mij niet gehad. Dus die 25A continue, wil ik best accepteren.

 

Quote

Verder lijkt het mij geen "hard hitter" aangezien bij belasting de spanning flink zakt. (niet gewenst voor een mech i.c.m. met een lage weerstand (< 0,25Ω))

 

Als je de cijfers vergelijkt dan zijn deze nagenoeg eender aan die van een Sony VTC4/5/6 of een Samsung 25R. Volgens mij staan die batterijen toch wel bekend als hard-hitters (correct me if I'm wrong. Ik ben iet zo bekend in de hard-hittende mech wereld). Deze NiteCore doet daar niet voor onder.

 

4 hours ago, SCi said:

De prijs is wel heel erg schrikken imho.. 

Wetende dat cellen als de vtc net 6 euro per stuk hoeven te kosten bieden deze cellen niet genoeg meerwaarde naar mijn idee. :mmm

 

Ik snap wat je zegt, maar je vergelijkt wel een beetje appels met peren. Ik heb deze NiteCores niet te koop gezien bij Dampaccu of Nkon. De prijzen die Nkon rekent liggen behoorlijk onder die je betaald bij de gemiddelde vapeshop. En dus heb ik dat als uitgangspunt voor het vergelijk genomen. En dan is er nog steeds een verschil, en dat verschil is de prijs die je betaald voor een veilige batterij met een oersterke wrap.

 

Of het je de prijs waard is, dat kan ik niet bepalen. Als ik naar mijzelf kijk dan vind ik het gerechtvaardigd voor mijzelf. Bij een setje Samsung 25R's moet ik minstens 2 maal per jaar de wrap vervangen. Dat kost me tijd, wraps en afschrijving op mijn heat-gun. Allemaal niets spannends, maar als ik dat afzet tegen het feit dat ik zonder moeite ruim 3 jaar doe met een set batterijen, dan komt dat voor mij neer op een nog geen halve cent per dag o.i.d. Daarvoor wil ik persoonlijk het gezeik met scheurende wraps en dergelijke niet hebben.

Maar goed, dit argument komt dan ook van iemand die een MC-3000 als lader voor erbij heeft en onder andere een PC520 gebruikt om met batterijen te spelen. Dus neem het voor wat het waard is.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 24-4-2017 at 02:11, Dnns84 said:

Mooie review, maar vind je t nu echt dat geld waard? Die 2 batterijen incl verzendkosten a 5,90 hebben je bijna 38 euro gekost. Voor 2 euro minder koop je bij Nkon 6 VTC5A's met 3 doosjes voor 2 batterijen. Voor een euro extra koop je 10 Samsung 25R's met 5 doosjes.

Dat zijn prima presterende batterijen, wat rechtvaardigt volgens jou de prijs van die Nitecores? 

 

Ja en nee, maar dat is een antwoord waar je niets mee kunt. Dus laat ik het proberen uit te leggen.

 

Ja het klopt dat Nkon batterijen verkoopt voor een prijs die je niet ziet bij Vapeshops. Maar Nkon verkoopt deze NiteCore batterijen niet. Dus ben ik uit gegaan van het prijsverschil tussen bij shops waar je deze batterijen en andere kunt kopen. het verschil is dan al minder groot. Dat vind ik persoonlijk een eerlijker vergelijk.

Datzelfde probleem heb ik ook als ik mods of tanks vergelijk. Als ik met de prijzen van FastTech reken, dan valt elke Nederlandse VapeShop buiten de boot. Als Nkon deze batterijen ook gaat verkopen en ze zijn dan nog zo duur, dan kan mijn oordeel wel eens de andere kant op vallen.

 

Nkon is voor mij voor batterijen, wat FastTech is voor Vapeshops. En nee, dat is geen dis naar NKon. In een vapeShop loop ik binnen en krijg ik advies, ondersteuning en garantie. Bij Nkon en Fasttech is dat advies vele malen lastiger te krijgen en is garantie lastiger te regelen. Wederom, geen dis naar Nkon, alle problemen die ik tot nu toe gehad heb met ze (en dat waren er niet veel), zijn netjes opgelost. Maar feit is dat je wat minder persoonlijke service krijgt dan bij een VapeShop en garantieafhandeling wat meer hoepeltjes om door te springen vergt.

 

En dan de vraag of ik het prijsverschil voor mij persoonlijk gerechtvaardigd vind: Bij Nkon kost een VTCx ongeveer €5,- en bij PuFF kost een NiteCore ongeveer €15,-. Als ik dat voor mijzelf omreken naar kosten per dag (ik doe ruim 3 jaar met een batterij, maar laten we zeggen 3 op de kop af), dan kom ik uit op:

 

Sony:      500 cent/(365 x 3)  = 0.45 cent per dag

NiteCore: 1500 cent/(365x3)  = 1.36 cent per dag

 

Voor die 1 cent die het mij per dag extra kost, krijg ik een stuk gemoedsrust terug en de wetenschap dat als de batterij de fout in gaat ik bij de PuFFStore naar binnen loop en direct geholpen wordt. En is het mij dat nu waard:

 

- Ja: Voor mijn hybrid mechs en setups waar ik de hele dag mee in de broekzak loop en de batterijen mee zeul op vakantie. De situaties waarin de batterijen in broek en jaszakken, koffers en weet ik niet waar allemaal mee gesleept worden wel. In dergelijke situaties liggen mijn prioriteiten niet bij het vapen, maar bij andere dingen. Dan wil ik gedachteloos laden en gebruiken en mij niet druk hoeven te maken over beschadigde wraps of spectaculair falen als er iets mis gaat door user error, omdat de user met zijn hoofd ergens anders was dan bij het vapen.

- Nee, voor de setups thuis op de bank en voor batterijen die niet veel reistijd zien niet. Daar ben ik bewuster bezig met het dampen en is het ook geen probleem om ff een wrap of batterij te vervangen als er iets fout gaat.

 

Ga ik dus al mijn batterijen nu vervangen door NiteCores? Nope, no way. Het zal een mix blijven van batterijen, toegespitst op het doel waarvoor ik ze gebruik.

 

Eenzelfde discussie heb ik een tijd geleden gehad (niet hier op het forum) over batterijladers. Mijn daily-driver lader is een MC-3000. Een lader van tegen de €100,- Is die lader nou echt €80,- beter dan een i4 van 2 tientjes? Voor de 1 zal deze financiële hobbel een drempel zijn en dat was hij in essentie voor mij ook. Maar ik wil geen risico's lopen en niet na hoeven te denken bij een proces dat ik dagelijks uit moet voeren (het laden van batterijen). Ik wil gewoon een lader die mijn batterijen goed laadt, dat veilig doet en die geen problemen heeft met welke batterij ik er ook in plemp. Die lader van €20,- laadt minder goed, heeft minder veiligheidsmaatregelen en kan (soms) ook nog niet alle batterij-typen aan (bv. geen zink-koolstof batterijen).

 

En zo maakt iedereen zijn keuzes op basis wat voor hem of haar belangrijk is

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Oh en over de prijs.Daar ben ik wat onduidelijk over in de review, dat realiseer ik mij nu ik de discussie zo lees. De prijs op de site is voor 1 enkele batterij en ik ben ervan overtuigd dat je ze ook per stuk kunt kopen. Ik heb er 2 besteld en kreeg ze geleverd zoals op de foto's.

 

En qua specs en prestaties op de rand van het kunnen van een batterij, wil ik nog even een opmerking maken. Ik beschik niet over professionele industriële apparatuur, maar moet het doen met meer commercieel verkrijgbare (en daarmee veel betaalbaardere) apparatuur. Dat betekent ook dat mijn metingen nooit helemaal zo nauwkeurig zijn als die van de producenten zelf (tenminste, daar ga ik vanuit). 1 enkele 18650 batterij ontladen op 25A continue, zorgt ervoor dat de batterij binnen no-time leeg is. Dat levert mij bijvoorbeeld maar heel weinig tijd om een temperatuur meting te doen. Omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat iemand uitgaat van mijn metingen en vervolgens zijn gezicht opblaast, ga ik altijd uit van worst-case scenario's. Ik stop bij 80 °C , terwijl de fabrikant 100°C als veilig beschouwd. En vooral als ik in de hogere regionen kom, rond ik standaard zeer ruim naar beneden af. Zo is 20.8A bij mij gewoon 20A.

 

Deze manier van meten en veiligheidsmarges aanhouden heeft dan als gevolg dat de specs. die ik meet altijd wat lager zullen zijn als die de fabrikant opgeeft. Maar dat geeft mij de gerustheid dat ik er nooit de oorzaak van zal zijn dat mijn metingen schade veroorzaken. Ik ga echt aan de erg goede kant van veilig zitten. En daardoor kijk ik misschien ook wat anders naar batterijen dan de gemiddelde consument dat doet.

 

Neem de wrap als voorbeeld. Ik hoor of lees daar in geen enkele review wat over. Wat ik wel merk is dat 1 scare-story ervoor zorgt dat Facebook en ook dit forum vollopen met mensen die vragen of dat ene kleine beschadigingetje aan de zijkant van hun wrap kwaad kan en schreeuwt de halve goe-gemeenschap moord en brand over onveilige batterijen.En dat geeft in ieder geval voor mij heel duidelijk aan dat het een groot gedeelte van de dampers geen idee heeft hoe en batterij werkt, nog wat de gevaren ervan zijn. En kijk dan is naar die oh zo geroemde VTC batterijen van Sony. Die batterijen mogen officieel niet eens los aan consumenten verkocht worden (Sony accepteert op geen enkele wijze aansprakelijkheid) en er zijn ontzettend veel fakes in omloop. De wrap van een VTC is zowat al stuk als je er te lang naar kijkt. 1 keer pulken met je vingernagel aan een kleine beschadiging en je scheurt zo de hele wrap eraf. En dat zijn de batterijen waarmee elke damper en zijn moeder loopt te leuren, die ze in en uit mods haalt, in laders stopt, in tassen en zakken vervoert. Maar dat is ook een batterij die rustig even 60A of meer los-pomt als je er kortsluiting mee maakt. Een potentieel elektrobommetje, verpakt in een broodzakje. En na 2 jaar is dat broodzakje door mij een aantal keren vervangen bij normaal gebruik. Ik moet echt met verschillende kleuren wrappers bijhouden welke batterij in welke wrapper zit, want na 1 jaar kan ik bij mijn batterijen niet meer aan de buitenkant herkennen wat er nu onder diezelfde buitenkant zit. Daarnaast staat er op de wrappers van de Sony's, Samsung's en LG's nooit de specs van de batterij vermeld. Ik moet dus maar als consument (die meerdere verschillende batterijen gebruikt) onthouden welke specs ook alweer bij welke batterij horen.

 

De wrap van de NiteCore daarentegen kon ik zelfs met een scalpel-mesje niet doorsnijden. Daar moest ik met een scherpe punt van een stevig mes aan de onderzijde de wrap open wrikken en vervolgens moest ik echt hard trekken en rukken om de wrap stukje voor stukje los te trekken. En tijdens dit proces scheurde de wrap niet. Die wrap is dus echt oersterk. Het is dus evenwel een potentieel elektro-bommetje, alleen zit hij tenminste wel bom-goed verpakt (pun intended) en is hij voor mij eenvoudig te herkennen en 1 blik op de buitenkant zegt mij precies wat ik ermee wel en niet kan doen.

 

En daarmee wil ik dan ook niet zeggen dat de Sony's slecht zijn, integendeel. Maar geredeneerd naar de toepassing van de batterij, vind ik persoonlijk de NiteCore een veel betere batterij dan de Sony VTC's, ondanks dat ze qua gemeten specs gewoon nagenoeg identiek zijn.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Een heel interessante review, waarvoor dank. Het lijken zeker goede batterijen, en het is zeker goed dat er een fabrikant komt die op een veilige manier batterijen specifiek voor dampen op de markt brengt.

 

Er is wel 1 interessante opmerking waar niet echt op ingegaan is: het is een rewrap. Waarschijnlijk van een 25R ofzo? In elk geval, van een goede batterij die zeker geschikt is voor dampers. En in plaats van een misleidende rewrap, is het een zeer degelijke rewrap, met correcte informatie.

 

De hele discussie over de prijs is begrijpelijk, maar ook een beetje unfair. Bij Dampwinkel.be betaal je bijvoorbeeld €13 per stuk voor een Efest. En of je dat nu leuk vindt of niet, heel veel dampers gebruiken zo'n batterijen, aan zo'n prijs. Het is een minderheid die zijn batterijen bij Nkon bestelt. In de realiteit kiezen zeker beginnende dampers een toestel met de hulp van een verkoper, en op het einde komt dan 'en er moet uiteraard nog een batterij bij', en neemt de verkoper zomaar een batterij. Zonder info, zonder waarschuwing, zonder vragen.

 

In die gevallen, zou het wel veel beter zijn om een batterij van het type NiteCore mee te geven. En die paar euro extra is dan zeker de moeite waard. Is het ook de moeite voor iemand die anders 10 25R's voor €32,50 koopt? Iemand die weet waarop te letten, al doosjes heeft, en al gewoon is om te rewrappen? Wellicht minder, voor die gebruikers is het misschien interessanter om te weten welke batterij er juist onder die wrap zit, en waar je misschien extra stevige wraps op te kop zou kunnen tikken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Shure said:

Een heel interessante review, waarvoor dank. Het lijken zeker goede batterijen, en het is zeker goed dat er een fabrikant komt die op een veilige manier batterijen specifiek voor dampen op de markt brengt.

 

Er is wel 1 interessante opmerking waar niet echt op ingegaan is: het is een rewrap. Waarschijnlijk van een 25R ofzo? In elk geval, van een goede batterij die zeker geschikt is voor dampers. En in plaats van een misleidende rewrap, is het een zeer degelijke rewrap, met correcte informatie.

 

De hele discussie over de prijs is begrijpelijk, maar ook een beetje unfair. Bij Dampwinkel.be betaal je bijvoorbeeld €13 per stuk voor een Efest. En of je dat nu leuk vindt of niet, heel veel dampers gebruiken zo'n batterijen, aan zo'n prijs. Het is een minderheid die zijn batterijen bij Nkon bestelt. In de realiteit kiezen zeker beginnende dampers een toestel met de hulp van een verkoper, en op het einde komt dan 'en er moet uiteraard nog een batterij bij', en neemt de verkoper zomaar een batterij. Zonder info, zonder waarschuwing, zonder vragen.

 

In die gevallen, zou het wel veel beter zijn om een batterij van het type NiteCore mee te geven. En die paar euro extra is dan zeker de moeite waard. Is het ook de moeite voor iemand die anders 10 25R's voor €32,50 koopt? Iemand die weet waarop te letten, al doosjes heeft, en al gewoon is om te rewrappen? Wellicht minder, voor die gebruikers is het misschien interessanter om te weten welke batterij er juist onder die wrap zit, en waar je misschien extra stevige wraps op te kop zou kunnen tikken.

 

Ik ben druk aan het zoeken waar ik zulke degelijke wraps kan kopen. Tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen vinden. Ik zou ze zelf ook erg graag gebruiken voor al mijn batterijen. Het zijn in ieder geval geen shrink-wraps, maar ze zijn op de batterij gelijmd. Dus aanbrengen zal niet zo eenvoudig zijn als shrink-wraps.

 

Welke batterij er uiteindelijk onder de wrap zit maakt toch uiteindelijk niet zoveel uit? De specificaties zijn zoals ze zijn. Als ik nu zeg er zit een LG HG2 of een Samsung 25R onder de wrap, welk doel dien ik dan? De personen die 25R's per 10 kopen voor €32,50 kopen gaan deze batterijen echt niet aanschaffen. Die weten waar ze mee bezig zijn (ga ik voor het gemak dan maar vanuit) en gaan deze batterijen toch niet kopen. Die zijn alleen maar nieuwsgierig. De mensen die rechtstreeks bij een vapeshop kopen, hoef ik niet te bereiken. Die gaan toch niet ineens naar een shop als Nkon. De enigen die baat denken te hebben bij te weten wat er onder de wrap zit, zijn de mensen die denken dat ze goedkoper uit kunnen zijn, zonder te weten waar ze mee bezig zijn. En die laatste groep wil ik zo niet bedienen. Laat die maar specificaties vergelijken en daarop kiezen, dan hebben ze in ieder geval zich enigszins moeten verdiepen in de materie.

 

En voor de mensen die echt weten waar ze mee bezig zijn, en dat zijn in mijn ogen niet diegenen die 10 25R's voor €32,50 kopen(niet disrespectvol bedoeld), die mensen hebben de cel al lang herkent aan het uiterlijk en de meetwaarden. Die vragen zich nog hooguit af welke revisie van de cel dit is. De 3de in dit geval. Productiedatum mei 2016.

 

Link to comment
Share on other sites

@Shure en @Chasepoes. Ik heb voor jullie beide een vraag dat naar aanleiding van jullie laatste reactie betreft. Begrijp ik jullie nou goed? Want uit jullie verhaal concludeer ik dat je eigenlijk beter bij een vape shop kunt kopen dan bijvoorbeeld Nkon. En dat deze Nitecore meer dan geschikt is dan een andere batterij die de meeste dampers gebruiken. Ik heb me zoveel ingelezen op het gebied van dampen, omdat dit ook de belangrijkste factor is. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie hierover waardoor het voor een beginner (zo als ik) niet makkelijk maakt. Corrigeer me als ik ernaast zit. Ik wilde de Nitcore bestellen omdat deze volgens @Chasepoes goed beveiligd zijn in vergelijking met andere batterijen. Ik ben hiervoor bereid als het nodig is 100 euro voor neer te leggen. Op het gebied van batterijen vind ik persoonlijk dat je niet moet bezuinigen omdat dit je mod aanstuurt. Maar daarintegen zegt @Shuredat dit gewoon rewrap zijn van 25r batterijen wat mij weer onzeker maakt. En dit allemaal is geen aanval of iets op jullie verhaal. Ik probeer het te begrijpen en wellicht een bevestiging te krijgen dat ik er goed aan doe om deze batterijen aan te schaffen niet meer niet minder.

Link to comment
Share on other sites

 

58 minutes ago, Jayjay said:

@Shure en @Chasepoes. Ik heb voor jullie beide een vraag dat naar aanleiding van jullie laatste reactie betreft. Begrijp ik jullie nou goed? Want uit jullie verhaal concludeer ik dat je eigenlijk beter bij een vape shop kunt kopen dan bijvoorbeeld Nkon. En dat deze Nitecore meer dan geschikt is dan een andere batterij die de meeste dampers gebruiken. Ik heb me zoveel ingelezen op het gebied van dampen, omdat dit ook de belangrijkste factor is. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie hierover waardoor het voor een beginner (zo als ik) niet makkelijk maakt. Corrigeer me als ik ernaast zit. Ik wilde de Nitcore bestellen omdat deze volgens @Chasepoes goed beveiligd zijn in vergelijking met andere batterijen. Ik ben hiervoor bereid als het nodig is 100 euro voor neer te leggen. Op het gebied van batterijen vind ik persoonlijk dat je niet moet bezuinigen omdat dit je mod aanstuurt. Maar daarintegen zegt @Shuredat dit gewoon rewrap zijn van 25r batterijen wat mij weer onzeker maakt. En dit allemaal is geen aanval of iets op jullie verhaal. Ik probeer het te begrijpen en wellicht een bevestiging te krijgen dat ik er goed aan doe om deze batterijen aan te schaffen niet meer niet minder.

 

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat je beter bij een vapeshop kan kopen dan bij Nkon. Dat zegt toch niemand?

 

De NiteCores lijken me zeker een goede keuze. Ik ben er intussen achter wat er onder het jasje zit, het zijn geen 25R's, maar uiteraard wel batterijen van één van de grote merken. Er zijn namelijk niet zoveel fabrikanten van batterijen, en NiteCore maakt ze zeker niet zelf. Als ze dat wel deden, zouden hun batterijen niet zo goed zijn, dus dat moet je niet zien als een minpunt. 'Rewraps' hebben een slechte naam, maar dat komt omdat andere fabrikanten dat anders aanpakken dan NiteCore. En dat is waarschijnlijk ook waarom Chasepoes daar liever niet teveel op ingaat, het is niet omdat het batterijen van een ander merk zijn, dat het 'gewoon rewraps' zijn.

 

Het lijken heel goede batterijen, met een extra stevig jasje. Als dat voor jou de meerprijs waard is, moet je dat gewoon doen.

 

Dit vat het volgens mij goed samen:

On 23-4-2017 at 00:20, Chasepoes said:

 

Door het testen zijn beide batterijen inmiddels onbruikbaar, maar ik ga er nog een paar bestellen om dagelijks in te gaan zetten! Kan ik namelijk genieten van het dampen zelf, zonder mij zorgen te hoeven maken om mijn batterijen.

 

 

 

Na uitgebreid te testen, en goed wetend welke batterijen het zijn en hoeveel die elders kosten, gaat Chasepoes er een paar bijbestellen.

 

Maar als je 8 batterijen nodig hebt voor 1 quad battery mod, is 130 euro voor batterijen natuurlijk een hoop geld. Wellicht meer dan de mod zelf kost. En ook met deze NiteCores moet je de wraps nog zelf controleren als je veilig wil zijn.

 

En als je, zoals ik van jou las, maar €5 voor een lader wil neertellen, maar er zo wel 3 tegelijk koopt, vind ik €16 per batterij ook weer wat gek. Koop dan eerst even een goede lader in plaats van €100 aan batterijen te spenderen en te denken 'nu ben ik veilig bezig'.

Edited by Shure
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Shure said:

 

 

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat je beter bij een vapeshop kan kopen dan bij Nkon. Dat zegt toch niemand?

 

De NiteCores lijken me zeker een goede keuze. Ik ben er intussen achter wat er onder het jasje zit, het zijn geen 25R's, maar uiteraard wel batterijen van één van de grote merken. Er zijn namelijk niet zoveel fabrikanten van batterijen, en NiteCore maakt ze zeker niet zelf. Als ze dat wel deden, zouden hun batterijen niet zo goed zijn, dus dat moet je niet zien als een minpunt. 'Rewraps' hebben een slechte naam, maar dat komt omdat andere fabrikanten dat anders aanpakken dan NiteCore. En dat is waarschijnlijk ook waarom Chasepoes daar liever niet teveel op ingaat, het is niet omdat het batterijen van een ander merk zijn, dat het 'gewoon rewraps' zijn.

 

Het lijken heel goede batterijen, met een extra stevig jasje. Als dat voor jou de meerprijs waard is, moet je dat gewoon doen.

 

Dit vat het volgens mij goed samen:

 

Na uitgebreid te testen, en goed wetend welke batterijen het zijn en hoeveel die elders kosten, gaat Chasepoes er een paar bijbestellen.

 

Als je 8 batterijen nodig hebt voor 1 quad battery mod, is 130 euro voor batterijen natuurlijk een hoop geld. Wellicht meer dan de mod zelf kost. Ook met deze NiteCores moet je de wraps nog zelf controleren als je veilig wil zijn.

 

En als je, zoals ik van jou las, maar €5 voor een lader wil neertellen, maar er zo wel 3 tegelijk koopt, vind ik €16 per batterij ook weer wat gek. Koop dan eerst even een goede lader in plaats van €100 aan batterijen te spenderen en te denken 'nu ben ik veilig bezig'.

Dankje voor je antwoord. Ik had de 2 laders inmiddels al geannuleerd aangezien ik mij niet goed ingelezen heb.

En ik heb een redelijk goeie lader de nitecore d4.

 

Niemand zegt ook dat Nkon slecht is in het verhaal, maar in het stukje dat jij schreef concludeerde ik dat. 

Bij Dampwinkel.be betaal je bijvoorbeeld €13 per stuk voor een Efest. En of je dat nu leuk vindt of niet, heel veel dampers gebruiken zo'n batterijen, aan zo'n prijs. Het is een minderheid die zijn batterijen bij Nkon bestelt.

 

Ik las dit stukje als; dat mensen bijv. Bij dampwinkel.be een batterij kopen, waarbij de dampers gebruik maken van zo'n batterij. En dat er een minderheid is die bij Nkon batterijen besteld. Ik meende dus altijd dat juist de grootste gedeelte van de dampers hier bij Nkon besteld. Jou stukje blijkt dus anders te zijn.

 

Voor mij is het gewoon erg belangrijk een goeie batterij te kopen vooral voor mijn mod die nog binnen moet komen (dubbele batterij). Ik heb op het moment een sony vtc6 batterijen die ik gebruik in mijn single bat Mod's. Ik ben door mijn onzekerheid op het gebied van batterijen wat de weg kwijt. Vandaar dat ik dit stukjr boven heb getypt en het is niet om iemand aan te vallen of verkeerde aannames te creëren. Ik wil gewoon goed spul. Ik zal met mijn nieuwe mod met dubbele batterijen niet boven de 100w dampen. Daarom zat ik te overwegen om 4 vtc6 weer bij te kopen. Maar hier in het stuk lees ik ook dat deze sony niet eens zo goed zijn. Als je 4 van deze Nitecore koopt ben je alweer 60 euro kwijt waar je voot vtc6 bijna 10 van hebt. Het is wicken (?) en wegen. 

 

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

@Shure en @Chasepoes. Ik heb voor jullie beide een vraag dat naar aanleiding van jullie laatste reactie betreft. Begrijp ik jullie nou goed? Want uit jullie verhaal concludeer ik dat je eigenlijk beter bij een vape shop kunt kopen dan bijvoorbeeld Nkon. En dat deze Nitecore meer dan geschikt is dan een andere batterij die de meeste dampers gebruiken. Ik heb me zoveel ingelezen op het gebied van dampen, omdat dit ook de belangrijkste factor is. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie hierover waardoor het voor een beginner (zo als ik) niet makkelijk maakt. Corrigeer me als ik ernaast zit. Ik wilde de Nitcore bestellen omdat deze volgens @Chasepoes goed beveiligd zijn in vergelijking met andere batterijen. Ik ben hiervoor bereid als het nodig is 100 euro voor neer te leggen. Op het gebied van batterijen vind ik persoonlijk dat je niet moet bezuinigen omdat dit je mod aanstuurt. Maar daarintegen zegt @Shuredat dit gewoon rewrap zijn van 25r batterijen wat mij weer onzeker maakt. En dit allemaal is geen aanval of iets op jullie verhaal. Ik probeer het te begrijpen en wellicht een bevestiging te krijgen dat ik er goed aan doe om deze batterijen aan te schaffen niet meer niet minder.

 

@Shure verwoord het goed. Er zijn op de wereld maar een paar bedrijven die batterijen maken. Panasonic, Sony, LG en Samsung zijn de enigen die echt goede 18650 batterijen maken. Bedrijven als EFest, AW, maar ook NiteCore kopen deze batterijen groot in, testen ze, voorzien ze van een jasje (ze worden vaak zonder jasje verkocht aan dergelijke partijen) en brengen ze vervolgens op de markt.

 

Bij de batterij van NiteCore is het niet anders. Het is een hele goede batterij, ingekocht bij één van die bekende merken. NiteCore heeft de batterij vervolgens getest en geconcludeerd hem zelfs wat lagere ratings te geven dan de originele producent (extra veiligheidsmarge dus). Daarnaast hebben ze hem voorzien van een oersterke wrap.

Je koopt dus een originele batterij (geen fake), voorzien van een extra wrap, die goed en erg veilig te gebruiken is.

 

Moet je die kopen bij een Vapeshop? Nee, dat hoeft niet. Het eerder gemelde Nkon is een prima leverancier van kwaliteitsaccu's. De batterij die NiteCore gebruikt, verkopen ze ook, alleen dus zonder opdruk en met een wrap die snel beschadigd. Maar verwacht niet van Nkon dat zij je advies gaan geven hoe je de batterij moet gebruiken in je mod, of ondersteuning als je problemen krijgt met de mod, als gevolg van het in-correct gebruik van de batterij.

 

En zoals gezegd ga ik er zelf ook nog een paar bestellen. Zelfs al weet ik exact welke batterij er precies onder de wrap zit. Ik ben veel onderweg en batterijen hebben het bij mij zwaar dan. Door hun stevige wrap, hoef ik mij minder zorgen te maken. Ik zie niet in, hoe ik die wrap zo beschadigd krijg dat het gevaarlijk wordt. Bij de originele batterijen vermoed ik dat ik na een paar weken al aan het opnieuw wrappen van de batterij toe zou zijn.

Link to comment
Share on other sites

On 24-4-2017 at 16:03, Chasepoes said:

 

Ik geloof de 25A wel. Tenslotte geeft NiteCore max 100°C op als veilige temperatuur. Ik ben uitgegaan van 80°C. Daarnaast constateerde ik ook dat de batterijen nog op sterkte moeste komen. Die kans hebben ze bij mij niet gehad. Dus die 25A continue, wil ik best accepteren.

Ik ook.

 

On 24-4-2017 at 16:03, Chasepoes said:

 

Als je de cijfers vergelijkt dan zijn deze nagenoeg eender aan die van een Sony VTC4/5/6 of een Samsung 25R. Volgens mij staan die batterijen toch wel bekend als hard-hitters (correct me if I'm wrong. Ik ben iet zo bekend in de hard-hittende mech wereld). Deze NiteCore doet daar niet voor onder.

Momenteel is de VTC5A één van de "hardste hitters" daar blijven de VTC4/5/6 en 25R toch een beetje achter ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Storm said:

Ik ook.

 

Momenteel is de VTC5A één van de "hardste hitters" daar blijven de VTC4/5/6 en 25R toch een beetje achter ;-)

 

De vtc5 had ik bij mijn mod gekocht op advies in de stenen winkel. Aangezien deze minder ampère zijn dan de vtc6 durf ik er niet hoger mee te gaan dan 30 w. Het is zelfs zo erg dat ik de vtc5 aan de kant heb gelegd (puur gevoels kwestie). Wel grappig om te lezen dat deze toch beter is dan de vtc6.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...