Lessram Posted May 24, 2017 Share Posted May 24, 2017 (edited) Begin maart heb ik het roken vervangen voor dampen. Ik heb eerder in 2007 een poging hiertoe gedaan, maar die sig-a-likes uit die tijd bevielen niet met name door het vele spitback, en geklungel met batterijen die het na een uurtje al weer opgaven, en na een week begaven. Toen ik 1 maart de lokale Primera binnenliep voor een rolletje kadopapier, stond daarnaast een kast met damp-producten. In een "ach waarom ook niet" opwelling kocht ik een zwarte Joyetech eGo AIO (D19) voor 29 euro, met het idee om daar eens leuk mee te spelen. Totaal niet de bedoeling om het roken te laten. Maar na een paar dagen mijn (oude vertrouwde) liquid smaak Watermeloen 18mg gevaped te hebben naast het gewone roken, bedacht ik me; ik ga stoppen met roken. Dit beviel zo goed, dat ik de weken erna nog een Joyetech eGo AIO (D19) kocht voor 15 Euro, veel coils, begon aan DIY (want takke wat is die liquid duur), en een grotere Joyetech eGo AIO (D22-XL) met een 4ml tank. Eigenlijk bevallen die toestellen me prima, maar voor het experiment, wilde ik 2 weken geleden toch eens iets anders proberen. Gewoon omdat het kan. Al die blokken met instelbare voltage/wattage/Amperes/Ohms, vond ik niet mooi. Maar na wat zoeken kwam ik de Joyetech Penguin tegen. Een nieuw toestel van Joyetech welke nog niet verkocht werd maar al wel te pre-orderen. Zo gezegd zo gedaan, en vandaag heb ik die dan ontvangen. De opbouw van de Joyetech is nieuw, net als de coils en de tank (cartridge). Dus mooi voor de patenten van Joyetech. In het pakket zitten; - De Penguin - Cartridge (= tank) is ook mondstuk - 1 coil 0.25 Ohm (voor DL) - 1 coil 0.6 Ohm (voor MTL) - siliconen kapje voor de cartridge - oplaadkabel (USB) - garantiekaartje - handleiding - Een waarschuwingskaartje om de coil eerst van een paar druppels liquid te voorzien om in te weken Dit alles in een mooi gesealed doosje, met de voor Joyetech standaard kras-sticker "Scratch-test" om online te checken bij Joyetech of je een origineel toestel hebt. Het toestel voelt metaal achtig aan, maar is van erg hard plastic, voelt erg degelijk aan. Ik zal de komende dagen deze review aanvullen. Apparaat is te leuk om te haasten, maar werkgever heeft toch even prioriteit. [to be continued] Edited May 24, 2017 by Lessram 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 25, 2017 Author Share Posted May 25, 2017 (edited) Okee een dag verder, en nu dus wat meer ervaring met de Penguin. Om te starten met wat hardware info die ook elders te vinden is; Accu heeft 2.000 MaH Piekvermogen van 50Watt, die gedurende het gebruik langzaam minder wordt Het toestel ligt erg prettig in de hand, de maten zijn: 10.25 x 5.20 x 2.65 cm met goed afgeronde hoeken/bollingen , waarmee hij precies in mijn handpalm past, gelijk een standaard muis van bijvoorbeeld Logitech. (Rare vergelijking, maar ik ga er vanuit dat velen van jullie momenteel zo'n muis in de hand hebben) Het materiaal waarvan hij gemaakt is is hard plastic, maar voelt erg metaalachtig, mogelijk mede door het gewicht van de ingebouwde accu. ACCU Om te beginnen hang ik de Penguin aan een oplader via (micro)USB. Er zitten namelijk geen losse batterijen in. Zelf vind ik dit alleen maar prettig, al betekend het natuurlijk wel dat wanneer de accu slecht functioneert of kapot (versleten) is, je het complete toestel moet vervangen. Maar dat compenseert zich weer door de prijs van een Penguin, die minder dan 22 Euro kost (op het moment van schrijven) 5 kleine led-lampjes laten zie dat hij aan het laden is, en bij gebruik tonen ze hoe vol de batterij nog is. (Hoe meer indicatie lampjes branden, hoe voller de accu) In vergelijking met een standaard Joyetech eGo AIO (D19), vind ik de accu wat langer meegaan bij mijn gebruik. Zeker gezien ik de eerste dag een 0.25 Ohm coil op DL gebruikte. Ik haal er op die manier zo'n 7 uur mee, waar de AIO het na een uurtje of 4-5 wel opgeeft. (Toestellen continue in handen en gebruik) Natuurlijk zit er een kinderslot op (volgens TPD2 norm?) de Penguin. Druk de vuurknop 5x in om hem op slot zetten, of juist weer te ontsluiten. AANVULLING: De accu laadt met max. 2A, wat dus veel sneller laadt dan "gewoon" is. Met iets meer dan een uur heb je (met de juiste lader) het toestel gewoon volledig opgeladen. COIL De coil is keramisch, met daar binnenin de wick en het katoen. Waarom voor keramisch is gekozen is mij onduidelijk. Momenteel zij de coils alleen te krijgen in een 0.25 Ohm voor DL gebruik, en een 0.6 Ohm versie voor MTL gebruik. Erg duur zijn ze niet, wanneer je een beetje zoekt vind je ze (op moment van schrijven) voor minder dan 2 Euro per stuk. Hoe lang je ermee doet, zal de tijd moeten uitwijzen, en is daarnaast nogal afhankelijk van je liquid (Zoet, VG/PG, etc), en hoeveel je hem gebruikt. Uniek (?) aan deze coils is dat hij horizontaal is gebouwd, en de coil onder de tank zit. Voordeel hiervan is dat de liquid er van bovenaf insijpelt, de luchtstroom gaat er horizontaal doorheen/langs op. Mogelijk geeft dit minder kans op een dry-hit door te veel/fanatiek zuigen? Onderop de coil staat de Ohm vermelding, dus als je die even terug wilt zoeken hoef je niet het hele toestel uit elkaar te schroeven zoals bij de AIO waarmee je dan ook onder de liquid komt te zitten. Trek simpelweg de cartridge uit het toestel en je ziet de info eronder staan. TANK De cartridge (= tank+mondstuk) laat duidelijk zien hoeveel liquid er inzit door een raampje met maatverdeling. Deze tanks bestaan in een uitvoering van 2ML (volgens TPD2 normen) en voor de niet Europeanen in een 8.8 ML versie. Momenteel kun je gewoon beide cartridges overal kopen. Wel zijn er wat nadelen aan de tank; wanneer de tank eenmaal in de Penguin zit zie je de maatverdeling niet. Dus is het moeilijk in te schatten wanneer je moet bijvullen. Een van de redenen om voor een 8.8ML tank te gaan, om zo niet steeds de cartridge eruit te hoeven halen om te kijken of je nog voldoende liquid hebt. Een ander nadeel is dat je de cartridge niet op zijn kop kunt neerzetten, wat prettig zou zijn bij het navullen. De onderkant van de cartridge is van siliconen. Hier druk je de coil in, en wordt dan door de siliconen goed afgesloten. De tanks hebben voorgedrukte schrijfruimte, zodat je er eventueel op kunt schrijven welk merk, smaak, nic-gehalte en PG/VG gehalte er in de tank zit.... (Alsof je tig cartridges hebt liggen en er nooit meer een andere smaak in stopt, dat hoopt Joyetech natuurlijk) VULLEN het vullen van de tank gaat erg gemakkelijk. Met een lichte druk, duw je de cartridge uit de Penguin. En met je vingernagel, trek je de coil uit de cartridge. De coil waar, in tegenstelling tot de Joyetech eGo AIO, weinig liquid aan blijft hangen als je hem eruit haalt, leg je weg en vervolgens vul je de cartridge door het gat. Een ander voordeel ten opzichte van de Joyetech eGo AIO, is dat je het toestel niet hoeft "uit te schudden", om het door overdruk ontstaan teveel aan liquid in clearomizer er uit te zwengelen om te voorkomen dat je liquid hapt of het toestel geen damp geeft. Hij doet het gewoon meteen zoals het hoort. EERSTE GEBRUIK Na mijn eerste dagje de Penguin gebruikt te hebben met de 0.25 Ohm coil kom ik de volgende dingen tegen; - Het duurt even voor de smaak van de liquid echt tot zijn recht komt, blijkbaar heeft de coil veel aroma moleculen nodig om echt smaak af te geven. Zeker het eerste uurtje met een nieuwe coil heb ik het idee dat er amper aroma vrij komt. Maar als het er eenmaal is... dan is het erg lekker. Al vind ik dit ook al bij de AIO wanneer je er een nieuwe coil opzet. Smaak moet even inwerken. - De 0.25 Ohm coil geeft damp, veeeeeel damp, zeker in vergelijking met de AIO. Ik had op YouTube al gezien dat dit leuke wolken geeft, maar nu ik hem zelf gebruik geeft ie gewoon comlete wolken dekken. Al blijft dit natuurlijk ook een All-In-One achtig toestel. Het zal zeker de competitie met een CloudBusting Blok niet aankunnen. Toch vind ik het zelf nog een beetje genant in gezelschap om deze grote wolken te creëren. De wolken zijn het grootst wanneer de accu volledig vol is, en wordt na verloop van tijd wel minder. Maar zelfs met nog maar 1 lampje (van de 5 indicatie LEDs) te gaan geeft ie meer damp dan mijn AIO's met een volle accu. onder een brandalarm durf ik heb zeker niet te gebruiken, waar ik bij de AIO's er geen probleem mee had. - Het liquid verbruik is erg hoog. Er gaat dan wel 8.8ml in de cartridge, maar die heb je dan ook in een paar uur leeg gedampt. Een erg groot verschil met wat ik gewend was. Ik schok dan ook toen ik opeens een licht verbrand smaakje had. "Shit, nu al een verbrandde coil". Maar eenmaal weer gevuld proeft ie weer okee. Hiermee ervoer ik ook meteen een groot nadeel; Je kunt niet zien hoeveel liquid er nog inzit, tenzij je de cartridge er uithaalt ter controle van het liquid niveau. - De grote dampwolk die de Penguin vrijgeeft vind ik wat licht warm en vooral klam aanvoelen/proeven, zeker met een volle accu. Een hoog vochtigheidsgehalte. Dit verklaard ook meteen het hoge verbruik aan liquid. En verklaard ook dat ik 6mg/ml opeens wel erg veel nicotine vind. Deze coil zou het voor mij vermoedelijk beter doen met 3 mg/ml. - Het geluid is rustig suizend als een "zuurstof masker", heel anders dan de pruttelende ruis van de Joyetech eGo AIO's. Persoonlijk vind ik het een super toestel die perfect in de hand ligt, en vermoed dat eGo AIO's alleen nog maar gebruikt zullen worden op het werk e.d. Thuis is de Penguin nu mijn nr 1. Wel denk ik dat mijn voorkeur uit zal gaan naar de 0.6 Ohm coil, die volgens Joyetech bedoeld is voor MTL, maar vast ook stiekem wel DL te gebruiken is, waardoor er minder liquid verbruikt wordt en de wolken beperkter zullen zijn. Morgen zal ik deze 0.6 Ohm coil eens testen, en daar een (korter) verslagje van doen. Edited May 26, 2017 by Lessram 18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 Ik heb vanochtend de 0.6 Ohm coil bedoeld voor MTL er op gedraait onder gedrukt. Echt een gemakkelijk klusje zonder geklieder. Cartridge eruit, met vinger vorige coil eruit wippen, nieuwe coil er in drukken (in de siliconen). Geen liquid druppels of restjes die er aan hangen, perfect. Natuurlijk wel de coil eerst primen met een 5 druppels links (katoen/luchtdoorvoer), 5 druppels rechts (katoen/luchtdoorvoer), en 1 druppel bovenin (de liquid toevoer). Na een dagje de DL 0.25 coil te hebben gebruikt is dit weer even wennen. In eerste instantie dacht ik dat ik me de pleuris moest zuigen om wat damp te krijgen, maar achteraf blijkt dat dus gewoon een kwestie van gewend zijn aan de mega wolken van de 0.25 Ohm. Na een half uurtje ben ik het weer gewend, en kan tot de conclusie komen dat die een vergelijkbare wolk is als met een SS316 0.6Ohm coil op de Joyetech eGo AIO. Ook de smaak van de damp is vergelijkbaar. Dus 0.6 is voor mij de juiste coil, zowel in de AIO's als in deze Penguin. De verschillen tussen de 0.6 en 0.25 Ohm coils zijn duidelijk; 0.25 Ohm jVic coil (DL versie); - Erg grote wolken damp (voor een AIO) - Prima smaak - Veel liquid verbruik - Duidelijk meer nicotine in 1 inhalering - damp voel vochtig/warm in de mond - accu gaat korter mee 0.6 Ohm jVic coil (MTL versie) - Behoorlijke wolken damp (zeker voor een AIO) - Meer smaak, lijkt mij meer in balans te zijn - Minder verbruik - Damp warm, maar niet klam/vochtig, vermoedelijk doordat de wolk kleiner is dus minder miniscule druppels - Accu gaat langer mee Beide hebben hun voors en tegens, maar dat is een afweging bij elk toestel; wil je veel/weinig damp, veel/weinig smaak etc.... Mijn keuze zou op dit moment de 0.6 Ohm coil zijn, en deze dan DL gebruiken. Kost misschien iets meer zuigkracht, maar dat is weer te omzeilen door het mondstuk niet helemaal te omsluiten met je mond. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 (edited) Aanvullingen op bovenstaande review AANVULLINGEN : * De accu laadt met max. 2A, wat dus veel sneller laadt dan "gewoon" is. Ik moet het toestel nog een keer helemaal leeg gebruiken qua accu, om te testen hoe lang hij er daadwerkelijk over doet met een 2.1A charger. * Dit bedenk ik me nu na een dag gebruiken; het toestel wordt in het geheel niet heet. Als ik de eGo AIO iets te enthousiast gebruik wordt vooral de metalen ring onder het mondstuk soms erg heet. Doordat de Penguin van hard kunststof is gemaakt wordt hij niet warmer dan hooguit handwarm. * Nog een bedacht voordeel: Het toestel bestaat uit 2 delen, de cartridge (=mondstuk, coil en tank) en de body (=accu) Met een 2e toestel heb je het gemak van "verwisselbare batterijen": haal de cartridge eruit en zet hem op een volgende body (=accu) en damp weer verder. Edited May 26, 2017 by Lessram 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shure Posted May 27, 2017 Share Posted May 27, 2017 Ik kijk al uit naar mijn Penguin die onderweg is! Als je eenmaal verkocht bent aan de penguin , kan je trouwens ook je andere tankjes penguiniseren met deze 510 driptips 10 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted May 27, 2017 Share Posted May 27, 2017 22 minutes ago, Shure said: Ik kijk al uit naar mijn Penguin die onderweg is! Als je eenmaal verkocht bent aan de penguin , kan je trouwens ook je andere tankjes penguiniseren met deze 510 driptips Oh damn, die is echt fout 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nijmegensmoke Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 Lessram: Wat geweldig duidelijk beschreven zeg en wat klinkt het supermakkelijk. Ik heb ook de AIO Joyetech (D16). Ik wilde hem direct bestellen maar ik kom alleen maar aanbod tegen op buitenlandse sites? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 28, 2017 Author Share Posted May 28, 2017 15 minutes ago, Nijmegensmoke said: Lessram: Wat geweldig duidelijk beschreven zeg en wat klinkt het supermakkelijk. Ik heb ook de AIO Joyetech (D16). Ik wilde hem direct bestellen maar ik kom alleen maar aanbod tegen op buitenlandse sites? het is ook een splinternieuw model van Joyetech. Lezende dat jij ook uit Nijmegen komt; die marktkraam nabij de C&A op maandag en zaterdag, die 3 kramen vol vooral (soms aangebroken) Miller Liquids verkoopt; gaf vorige week aan hem ook deze week te ontvangen en gaan verkopen. Zelf heb ik hem inderdaad via AliExpress gekocht, maar ook andere online verkopers hebben hem al. Ik heb er zojuist een voor mijn moeder besteld voor net onder de 20 Euro, dus ook geen douane problemen. Voordeel van buitenlandse sites is dat je de 8.8 ML versie kunt kopen. In Nederland mag alleen de 2ML versie verkocht worden. Wat naar mijn idee geen handige aankoop is, omdat je aan de buitenkant totaal niet kunt zien hoe vol de tank nog is. Daarvoor moet je eerst de cartridge eruit halen, klusje van minder dan een seconde maar met 2ML blijf je naar mijn idee controleren, om maar te zorgen dat je geen verbrandde coil krijgt. Dat is ook echt het enige nadeel wat ik tot nu toe echt kan bedenken, en te voorkomen door de 8.8ml versie te kopen. Verder bevalt ie alleen maar meer met de dag. Navullen in seconden zonder plakkerige vingers... ideaal! Veel stiller dan de AIO. Qua smaak merk ik geen verschil (wanneer beiden op 0.6 Ohm coil). 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nijmegensmoke Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 11 minutes ago, Lessram said: het is ook een splinternieuw model van Joyetech. Lezende dat jij ook uit Nijmegen komt; die marktkraam nabij de C&A op maandag en zaterdag, die 3 kramen vol vooral (soms aangebroken) Miller Liquids verkoopt; gaf vorige week aan hem ook deze week te ontvangen en gaan verkopen. Zelf heb ik hem inderdaad via AliExpress gekocht, maar ook andere online verkopers hebben hem al. Ik heb er zojuist een voor mijn moeder besteld voor net onder de 20 Euro, dus ook geen douane problemen. Voordeel van buitenlandse sites is dat je de 8.8 ML versie kunt kopen. In Nederland mag alleen de 2ML versie verkocht worden. Wat naar mijn idee geen handige aankoop is, omdat je aan de buitenkant totaal niet kunt zien hoe vol de tank nog is. Daarvoor moet je eerst de cartridge eruit halen, klusje van minder dan een seconde maar met 2ML blijf je naar mijn idee controleren, om maar te zorgen dat je geen verbrandde coil krijgt. Dat is ook echt het enige nadeel wat ik tot nu toe echt kan bedenken, en te voorkomen door de 8.8ml versie te kopen. Verder bevalt ie alleen maar meer met de dag. Navullen in seconden zonder plakkerige vingers... ideaal! Veel stiller dan de AIO. Qua smaak merk ik geen verschil (wanneer beiden op 0.6 Ohm coil). Geweldig! Ik heb er gelijk 1 besteld. Daar kan je toch geen buil aan vallen. Grote blij. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonnes Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 hoi Lessram heb je al een idee hoelang de 0.6 ohm coil mee gaat? en of je ergens de coils al kunt bestellen want op GB zie ik nog geen losse coils staan. en ook niet wat ze los moeten kosten. ik vind je review super. en het lijkt me een super makkelijk ding om mee op vakantie te nemen. puik stukje werk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shure Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 1 hour ago, nonnes said: en of je ergens de coils al kunt bestellen want op GB zie ik nog geen losse coils staan. Google heeft ze op voorraad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 (edited) zwoofs.nl heeft ze al, toevallig vandaag daar besteld om dat ik wat heb zitten klungelen/experimenteren met mijn coil. Wel 13 € per 5 stuks. Maar ik kon niet meer 2 weken wachten op een bestelling uit China. Op aliexpress zijn er ook meerdere verkopers, rond de 8-9 euro per 5. https://www.zwoofs.nl/joyetech-atopack-penguin-coils-5-stuks/ https://m.aliexpress.com/s/item/32810402541.html Edited May 30, 2017 by Lessram 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonnes Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 34 minutes ago, Lessram said: zwoofs.nl heeft ze al, toevallig vandaag daar besteld om dat ik wat heb zitten klungelen/experimenteren met mijn coil. Wel 13 € per 5 stuks. Maar ik kon niet meer 2 weken wachten op een bestelling uit China. Op aliexpress zijn er ook meerdere verkopers, rond de 8-9 euro per 5. https://www.zwoofs.nl/joyetech-atopack-penguin-coils-5-stuks/ https://m.aliexpress.com/s/item/32810402541.html oo dat valt reuze mee ik had ze echt nog nergens gezien, top dankje voor je antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Wel even GOED UITKIJKEN op AliExpress!!! Er is een verkoper die erg goedkoop LIJKT te zijn met € 6,13 (op dit moment). Maar als je goed kijkt betreft de de prijs PER STUK!! En dus niet de prijs per 5 stuks zoals bij andere verkopers!! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Kijk da's dan weer een voordeel van bestellen in Nederland, gisteren besteld vandaag bezorgd; 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nijmegensmoke Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Hahaha dat is echt wel snel!!! Zit er zoveel standaard bij of heb je dat extra aangeschaft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 (edited) Nee, standaard zit er 1 MTL -coil van 0.6 Ohm, en 1 DL -coil van 0.25 Ohm bij. Ik damp zelf DL, en tegen alle "regels" in doe ik dat ook gewoon met coils die voor MTL bedoeld zijn. Die 0.25 Ohm coil is iets teveel voor mij, de damp is me te "vochtig" alsof je een complete sauna inhaleert. Wel veel damp (en nicotine). Dus na een dagje de 0.25 ben ik de 0.6 Ohm coil gaan proberen en die is gewoon super. Alleen heb ik daar iets teveel mee zitten experimenteren, ik had het idee om eens te kijken of die coils ook uit te koken zijn. Dus toen de coil naam mijn idee ook maar enigzins dichtgeslibd was, vond ik het de moeite dat eens te proberen. Alleen (voor de zoveelste keer) vergeet ik hem te primen voor (her)gebruik.... DOMMMMM!!!!!! Het water in de coil verdampte snel, maar liquid werd iets minder snel opgenomen, gevolg raad je al.... VERBRANDE coil. Ik dacht nog ach, wat maakt het uit. Ik heb 5 nieuwe coils onderweg vanuit China, en heb mijn Joyetech eGo AIO's ook nog. Maar dat viel tegen die nieuwe coils bleken nogsteeds niet gepost te zijn (dus duurt zeker nog 2 weken), en de AIO's; hoe goed ook..... waren opeens een stuk minder dan de Penguin. Dus gisteren maar bij Zwoofs.nl meteen een doosje van 5 nieuwe coils besteld, stuk duurder dan het doosje dat ik in China besteld heb, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ik zat vandaag echt op het randje om een tabak sigaret aan te steken, heb het kunnen rekken en nu vallen dus zojuist de coils van Zwoofs al door de brievenbus. Dus gered! Tegelijkertijd vielen de 2 weken geleden bestelde 0.5 Ohm coils voor de AIO door de brievenbus, dus naast de veiligheid van de Penguin heb ik nu ook experimenteer spul binnen. Kan nu de AIO proberen met een 0.5 Ohm coil. Edited May 31, 2017 by Lessram 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonnes Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 4 hours ago, Lessram said: Nee, standaard zit er 1 MTL -coil van 0.6 Ohm, en 1 DL -coil van 0.25 Ohm bij. Ik damp zelf DL, en tegen alle "regels" in doe ik dat ook gewoon met coils die voor MTL bedoeld zijn. Die 0.25 Ohm coil is iets teveel voor mij, de damp is me te "vochtig" alsof je een complete sauna inhaleert. Wel veel damp (en nicotine). Dus na een dagje de 0.25 ben ik de 0.6 Ohm coil gaan proberen en die is gewoon super. Alleen heb ik daar iets teveel mee zitten experimenteren, ik had het idee om eens te kijken of die coils ook uit te koken zijn. Dus toen de coil naam mijn idee ook maar enigzins dichtgeslibd was, vond ik het de moeite dat eens te proberen. Alleen (voor de zoveelste keer) vergeet ik hem te primen voor (her)gebruik.... DOMMMMM!!!!!! Het water in de coil verdampte snel, maar liquid werd iets minder snel opgenomen, gevolg raad je al.... VERBRANDE coil. Ik dacht nog ach, wat maakt het uit. Ik heb 5 nieuwe coils onderweg vanuit China, en heb mijn Joyetech eGo AIO's ook nog. Maar dat viel tegen die nieuwe coils bleken nogsteeds niet gepost te zijn (dus duurt zeker nog 2 weken), en de AIO's; hoe goed ook..... waren opeens een stuk minder dan de Penguin. Dus gisteren maar bij Zwoofs.nl meteen een doosje van 5 nieuwe coils besteld, stuk duurder dan het doosje dat ik in China besteld heb, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ik zat vandaag echt op het randje om een tabak sigaret aan te steken, heb het kunnen rekken en nu vallen dus zojuist de coils van Zwoofs al door de brievenbus. Dus gered! Tegelijkertijd vielen de 2 weken geleden bestelde 0.5 Ohm coils voor de AIO door de brievenbus, dus naast de veiligheid van de Penguin heb ik nu ook experimenteer spul binnen. Kan nu de AIO proberen met een 0.5 Ohm coil. nice ik ben benieuwd of het uitkoken van de penguin coils lukt. niet doen hoor weer een peuk op steken. die smaakt denk ik ook heel vies vermoed ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MissMystera Posted June 1, 2017 Share Posted June 1, 2017 Ben erg blij met dit review, heb toevallig gisteren een piquin besteld bij onze chinese broer, maar met de kleinere tank, maar wel gelijk 10 coils erbij voor mtl. Nu maar even afwachte geblazen. Nog bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted June 1, 2017 Author Share Posted June 1, 2017 25 minutes ago, Regina said: Ben erg blij met dit review, heb toevallig gisteren een piquin besteld bij onze chinese broer, maar met de kleinere tank, maar wel gelijk 10 coils erbij voor mtl. Nu maar even afwachte geblazen. Nog bedankt. De extra coils zijn inderdaad handig om er direct bij te kopen. Zolang wachten anders als je dat pas doet nadat de coil het begeven heeft. Hopenlijk wel als aparte bestelling, zodat je niet over de 22 Euro heen gaat, per pakketje (ivm douane kosten / BTW)? De kleinere tank ben ik zelf geen fan van, die 2ML heb je zo weg, en je ziet an de buitenkant niet hoeveel er nog inzit. Aan de 8.8ML tank zit geen nadeel, ook daar kun je gewoon 2ML in doen. Maar ook die tanks zijn voor maar een paar euro te bestellen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MissMystera Posted June 2, 2017 Share Posted June 2, 2017 Klopt helemaal. Heb bewust voor gekozen omdat grotere tankjes hier niet toegestaan zijn, maar kan altijd nog andere bestellen, geen enkel probleem. Ja, ik heb apart besteld, lol. Ben zo'n beetje vaste klant. Zelfs de postbezorgers kennen mij. Ze komen nog net geen koffie bij mij drinken.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 (edited) Ik kwam dit gister tegen op YouTube; Voor diegene die de 2ml versie hebben er een 8ml versie van willen maken: p.s. ik zou er geen keukenmes voor gebruiken, dat is niet zo veilig lieve kindertjes.. Edited June 7, 2017 by Danny 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shure Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 (edited) On 2017-6-2 at 11:19, Regina said: Klopt helemaal. Heb bewust voor gekozen omdat grotere tankjes hier niet toegestaan zijn, maar kan altijd nog andere bestellen, geen enkel probleem. Ja, ik heb apart besteld, lol. Ben zo'n beetje vaste klant. Zelfs de postbezorgers kennen mij. Ze komen nog net geen koffie bij mij drinken.? Grotere tankjes mogen hier gewoon niet meer verkocht worden (al trekken de winkels in BE er zich weinig van aan). Jij mag ze gewoon kopen en hebben hoor, dus geen reden om voor de 2ml te gaan als de 8 beschikbaar is. Edited June 7, 2017 by Shure 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 3 hours ago, Danny said: Ik kwam dit gister tegen op YouTube; Voor diegene die de 2ml versie hebben er een 8ml versie van willen maken: Het is toch heerlijk om te zien dat je onze oerhollandse betuttelpolitiek soms kunt omzeilen. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MissMystera Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 We w88 eerst maar eens af wanneer we hem binnenkrijgen, lol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts