Jump to content

Joyetech - Penguin


Lessram

Recommended Posts

@Lessram In je post heb je het over net onder de 20 euro, wat is het max bedrag om geen gezeur met de douane te krijgen?

 

Reden dat ik het vraag is omdat hij nu 22,78 kost.

 

Ik heb hem ook niet echt nodig maar meer zo van ach omdat het kan.

Link to comment
Share on other sites

Het max bedrag is 22 euro, daarboven kan het zijn dat je inklaringskosten moet betalen, maar ...... de kans daarop is misschien maar 1% of minder, dus de meesten laten zich daardoor niet tegenhouden. Ikzelf heb in de loop der jaren vele bestellingen boven die 22 euro gedaan en alles is altijd aangekomen zonder extra kosten.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, MaceNL said:

@Lessram In je post heb je het over net onder de 20 euro, wat is het max bedrag om geen gezeur met de douane te krijgen?

 

Reden dat ik het vraag is omdat hij nu 22,78 kost.

 

Ik heb hem ook niet echt nodig maar meer zo van ach omdat het kan.

 

Kijk je wel op de juiste site? Ik zie meerdere verkopers op bijv. AliExpress onder de 22 Euro, waaronder HeavenGifts voor 19,75

https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=joyetech+penguin

Edited by Lessram
Link to comment
Share on other sites

Overigens, ik vind die Penguin een ideaal ding voor erbij.. enige nadeel is toch wel dat metalen stripje wat tussen de silicone afdichting en de luchtinvoer moet zitten.

Het is bijna niet vast te houden en netjes te plaatsen (ik haalde het eruit bij wisselen van een smaakje en dus schoonspoelen van de tank).. zo'n lullig klein ding wat je zo kwijtraakt!

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, MrSmiley said:

Overigens, ik vind die Penguin een ideaal ding voor erbij.. enige nadeel is toch wel dat metalen stripje wat tussen de silicone afdichting en de luchtinvoer moet zitten.

Het is bijna niet vast te houden en netjes te plaatsen (ik haalde het eruit bij wisselen van een smaakje en dus schoonspoelen van de tank).. zo'n lullig klein ding wat je zo kwijtraakt!

 

Voor die paar euro koop je er dan toch gewoon 1 of meer extra cartridges/tanks?

Qua stripje; heb jij enig idee wat daar die voor is?

Waarom "ontmantel" je trouwens die hele tank? Is toch 100% kunststof zonder contactpunten e.d., dus kan toch in zijn geheel onder de kraan?

 

En mocht je coils willen bestellen bij Alie dan kan ik deze aanraden: klik. 10 stuks voor 15,16 dollar (ik betaalde 13,61). Toch een stuk goedkoper dan in NL :duim

 

Wow, dat is inderdaad een stuk goedkoper dan al de anderen. Thanx!

Ik vond de prijzen voor 5 stuks op AliExpress al goedkoop, maar deze is nog beter.

Edited by Lessram
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Lessram said:

 

Voor die paar euro koop je er dan toch gewoon 1 of meer extra cartridges/tanks?

Qua stripje; heb jij enig idee wat daar die voor is?

Waarom "ontmantel" je trouwens die hele tank? Is toch 100% kunststof zonder contactpunten e.d., dus kan toch in zijn geheel onder de kraan?

 

Ja, extra tanks zijn al besteld.. maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de werking. @stripje: geen idee, ik denk dat het de luchtinvoer vloeistof 'dicht' maakt.. anders kan de vloeistof via dat kanaal er sneller uitlopen?

En over het ontmantelen: ik droog de binnenkant zo goed mogelijk. Ook het drogen aan de lucht gaat een stuk sneller als de onderdelen los zijn van elkaar.

 

5 hours ago, Lessram said:

Wow, dat is inderdaad een stuk goedkoper dan al de anderen. Thanx!

Ik vond de prijzen voor 5 stuks op AliExpress al goedkoop, maar deze is nog beter.

 

Het verbaasde mij ook dat deze verkoper het per 10 verkoopt. Uiteindelijk is het toch weer een euro of anderhalf (per 5) goedkoper dan de andere aanbieders.

Zal wel tijdelijk zijn ;). Dus graag gedaan.. jij nog voor je wervende review.. die trok mij over de figuurlijke streep!

Link to comment
Share on other sites

@Lessram vreemd ik klikte op die andere link van jou en die was net wat duurder maar top ik ga die van 20 euro bestellen.

 

@MrSmiley bedankt voor de tip ga ook direct wat coils bestellen, ook nog een suggestie voor de tanks? Heb wel 1 gevonden maar die heeft het over weerstand.

 

De penguin en coils iig besteld.

Edited by MaceNL
Link to comment
Share on other sites

We hebben een aantal van die dingen in aantocht nu. Ben zeer benieuwd naar dit apparaatje en ook waar hij komt te staan op mijn laddertje. Na een reeks reviews te hebben bekeken, kan ik me niet voorstellen dat het ding na eenmalig gebruik weer in de doos belandt. 

Ik heb een lange en dure zoektocht naar het voor mij ultieme setje bewandeld en ben zeer benieuwd wat ik ervan vind. Starter kits en prefab coils hebben zich in de loop van tijd zeer goed ontwikkeld. Als ik dat beschikbaar had toen ikzelf begon te dampen, dan had ik waarschijnlijk geen Facebook groepen opgezocht om aan het exclusieve spul trachten te komen. Maarja, wie weet heeft mijn lange, dure leertraject me wel gebracht naar een AIO device van een paar tientjes :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 2017-6-8 at 9:00 PM, MaceNL said:

@MrSmiley bedankt voor de tip ga ook direct wat coils bestellen, ook nog een suggestie voor de tanks? Heb wel 1 gevonden maar die heeft het over weerstand.

 

 

Deze aanbieding is momenteel via Aliexpress volgens mij de goedkoopste.

Althans, ik heb via daar 3 tanks gekocht. Hoop dat je er iets aan hebt :). @weerstand: dat moet je gewoon negeren, selecteer de 8.8ml optie.

De Penguin (icm de 0.6 ohm coil) werkt heel fijn, ik heb er geen spijt van in ieder geval.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lessram said:

@MrSmiley heb jij hem al geprobeerd met de 0.25 Ohm? Ik vind hem dan "too much", een kanon. Maar ben benieuwd wat jij/anderen ervan vinden.

 

Ik vind de 0,25 ohm wel okee, batterij /juice gaat wel een stuk harder dan...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En een paar druppels water kunnen echt geen kwaad hoor. Ik droog alleen de buitenkant en waar ik bij kan met een theedoek en dan gaat er gelijk liquid in en zuigen maar weer aan dat ding. MaxVG liquids worden ook met water verdund, dus het kan echt geen kwaad. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pg/vg verhouding doet niet veel met de levensduur van de coils. Sommige tabakssmaken daarentegen en hele zoete liquid met veel sweetener enzo erin, kunnen coils soms al na een paar uur slopen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nou, bij mijn beste weten heb ik vandaag of gisteren in één of ander filmpje ook gehoord dat een hoog gehalte aan VG wel eerder voor aanslag zorgt - en daarmee de levensduur van de coil als je die niet schoonmaakt / brandt. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, L33ntje said:

Nou, bij mijn beste weten heb ik vandaag of gisteren in één of ander filmpje ook gehoord dat een hoog gehalte aan VG wel eerder voor aanslag zorgt - en daarmee de levensduur van de coil als je die niet schoonmaakt / brandt. 

 

Of werd er aanslag op koude voorwerpen zoals ramen bedoeld?

Ik wil je niet ontmoedigen maar als je zoals jij in een groot huis (met veel ramen) woont dan kan het dampen komende winter wel voor enige teleurstelling gaan zorgen.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, balling said:

komende winter


Daar ben ik niet zo bang voor. Ik rook al tijden niet of nauwelijks binnen en ben jaarrond dus ook in de winter heel veel buiten, en ik zie eigenlijk niet echt reden om dat te veranderen. Ook rook ik zelf niet per se hoog VG.Als er maar iets van 30 % in zit, anders word het me wat te scherp. In de auto zou wel een probleempje kunnen worden.....

 

En nee, het ging echt over de atomizer / coil. Alleen zo veel filmjes gezien, weet echt niet meer welke. Ik klik gewoon van filmpje naar filmpje ;-) 

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, L33ntje said:

En nee, het ging echt over de atomizer / coil. Alleen zo veel filmjes gezien, weet echt niet meer welke. Ik klik gewoon van filmpje naar filmpje ;-) 

 

Weet ik maar zodra ik "aanslag" lees in relatie (let op @Sub-Ωhm) dampen, sla ik helemaal in de stress.

Ik woon in een vrijstaand huis met heul veul ramen rondom en vrees weer met grote vreze de aankomende winter.

Link to comment
Share on other sites

Haha. Nouja, ik damp vermoedelijk weinig binnen, en zoja dan in de keuken (net zoals ik nu wel eens met een shaggie doe als het ECHT koud is), en zeker geen subohm, dus dat komt wel goed - hoop ik. Nicotine-aanslag op je ramen en kozijnen (en muren en plafonds en gordijnen) is uiteindelijk ook geen pretje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hey da's handig.... je kunt aan de buitenkant van de coil al zien dat ie verbrand is of er tegenaan zit (al proef je dat natuurlijk ook).... dat lukt bij de SS316 van Joyetech AIO's niet.

De linker had ik al effe onder de kraan gehad, toen ik me opeens bedacht een foto te maken.

 

nga7io.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest MissMystera

En hij is van het weekend binnengekomen. Ik vind hem helemaal geweldig. Manlief heeft hem nu 2 dagen mee naar zijn werk, maar hij kreeg het idee dat het hem niet genoeg voldoening gaf bij een hele dag proberen. Mss ligt het aan het warme weer. We zullen zien. Ik heb erinmiddels ook een besteld met een grotere tank. Dat wordt weer 3 wkn wachten, maar ja, er zijn ergere dingen in het leven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...