Professor X Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 14 hours ago, Gast said: @Jayjay merk je sinds de update ook verschil in batterijduur? Nee het zelfde, lijkt alsof dat ding de batterij leeg zuipt. Ik kom er niet eens een dag mee door op het werk. Ik damp dan 2 x 15 minuten pauze en 1x 30 minuten pauze. Ik heb per dag 1 uur pauze maar dat betekent niet dat ik dan ook constant aan lurk. Ik heb een andere mod met zelfde batterij en daar damp ik op 50 watt, kan de hele dag mee door en avond en ik heb de volgende dag nog een beetje over. Met de Hcigar damp ik op 41watt en daar haal ik bijna de avond niet eens mee. Ik weet echt niet wat dit is, maar ik weet 100% zeker dat de Hcigar batterij opslokt kan niet anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 59 minutes ago, Jayjay said: Nee het zelfde, lijkt alsof dat ding de batterij leeg zuipt. Ik kom er niet eens een dag mee door op het werk. Ik damp dan 2 x 15 minuten pauze en 1x 30 minuten pauze. Ik heb per dag 1 uur pauze maar dat betekent niet dat ik dan ook constant aan lurk. Ik heb een andere mod met zelfde batterij en daar damp ik op 50 watt, kan de hele dag mee door en avond en ik heb de volgende dag nog een beetje over. Met de Hcigar damp ik op 41watt en daar haal ik bijna de avond niet eens mee. Ik weet echt niet wat dit is, maar ik weet 100% zeker dat de Hcigar batterij opslokt kan niet anders. De cut off limiet van de inbox zal hoger liggen dan die van je andere mod. Ik heb hetzelfde probleem met mijn smoant battlestar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 Vaak is het niet zozeer hoe veel sap er nog in de batterijen zit, maar wanneer je mod ophoudt ze te gebruiken. Ik heb exact de zelfde batterijen, maar het ene apparaat stopt er mee als ze op 3,5 volt zitten en het andere gaat door tot 3,3 ofzo  (afgaande op wat de lader ongeveer aangeeft als ze in de lader moeten van de mod). Ik heb nog niet helemaal uitgevogeld in hoeverre dat te maken heeft met welk wattage ik zit te dampen, dat ligt bij beide apparaten ook wel wat uit elkaar afhankelijk weer van welke atomizer er op zit). Maar dan gaat dus de zelfde batterij in het ene apparaat langer mee dan in het andere, simpelweg omdat het andere er "meer uit trekt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 4 minutes ago, Pac said: De cut off limiet van de inbox zal hoger liggen dan die van je andere mod. Ik heb hetzelfde probleem met mijn smoant battlestar Wellicht dat de DNA chip gewoon meer batterij inneemt. Ik heb 22 batterijen ondertussen dus geen probleem dat ik te weinig heb. Echter viel het me heel erg op. Soms merk je gewoon na paar keer een hijs te hebben genomeb dat er een heel stuk batterij weg is. Ik vroeg mij af of het aan mij lag of meerdere hier last van hebben. Ik weet niet hoe het gaat als ik oo 60w zou dampen dan is het binnen een uur op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 Ik denk dat het aan je liquid ligt @Jayjay De liquid is te lekker en daarom damp je meer in dat uur. Probeer het eens een hele dag met een vieze liquid :) Â ff zonder dollen.......met een puffcounter zou je t verschil kunnen zien, als je t over precies dezelfde coil en settings hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 @Jayjay De VT Inbox heeft maar 1 accu en het DNA75 bord heeft maar 87% efficiency (DNA 2x0 heeft 97%) maar als je zo'n groot verschil in gebruiksduur hebt, vergeleken met andere single 18650 mods, ligt het waarschijnlijk aan de instellingen. Kijk eens in Escribe wat er op het 'mod'-tabblad staat bij battery/accu of post een screenshot. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 1 hour ago, Madman said: Ik denk dat het aan je liquid ligt @Jayjay De liquid is te lekker en daarom damp je meer in dat uur. Probeer het eens een hele dag met een vieze liquid :)  ff zonder dollen.......met een puffcounter zou je t verschil kunnen zien, als je t over precies dezelfde coil en settings hebt. Ik vergelijk het met de Aspire NX75 single batterij. Daar damp ik op 50 a 55w 1.5 dag mee. De Hcigar met zelfde batterij ook single en dan hebben we het ook nog over de Sony VTC6. Met se Hcigar damp ik op 36w. Nieuwe batterij vanmorgen in gedaan en staat nu compleet leeg balkje is leeg. Ik heb hem 6 keer gebruikt vandaag dan doel ik op, aanzetten stuk of 20 pufs, uitzetten en wegleggen en dit herhalen tot 6 keer.  1 hour ago, Bobby said: @Jayjay De VT Inbox heeft maar 1 accu en het DNA75 bord heeft maar 87% efficiency (DNA 2x0 heeft 97%) maar als je zo'n groot verschil in gebruiksduur hebt, vergeleken met andere single 18650 mods, ligt het waarschijnlijk aan de instellingen. Kijk eens in Escribe wat er op het 'mod'-tabblad staat bij battery/accu of post een screenshot. Zou inderdaad even alle screenshots maken en plaatsten in een nieuwe topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 51 minutes ago, Jayjay said: Ik vergelijk het met de Aspire NX75 single batterij. Daar damp ik op 50 a 55w 1.5 dag mee.  52 minutes ago, Jayjay said: Ik heb hem 6 keer gebruikt vandaag dan doel ik op, aanzetten stuk of 20 pufs, uitzetten en wegleggen en dit herhalen tot 6 keer. Doe je met die Aspire ook zoveel puffs? Ik heb een mod en daar damp ik op 150W mee en dan doe ik een maand met 3 batterijen (rx200), maar ik damp er dan ook maar 3-4x in de week op. Tijdsaanduidingen als dag, week, uur enzo zeggen dus niet heel veel, maar puffs en lengte van de puffs of misschien zelfs aantal verstookte milliliters des te meer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 2 minutes ago, Madman said: Â Doe je met die Aspire ook zoveel puffs? Ik heb een mod en daar damp ik op 150W mee en dan doe ik een maand met 3 batterijen (rx200), maar ik damp er dan ook maar 3-4x in de week op. Tijdsaanduidingen als dag, week, uur enzo zeggen dus niet heel veel, maar puffs en lengte van de puffs of misschien zelfs aantal verstookte milliliters des te meer. Poeh das moeilijk te zeggen. Ik verbruik met de hcigar 1.5 tank en dan is hij leeg 6+3ml. De Aspire vul ik bijna 4 keer dat is de Obs engine volgens mij is die 5.6ml dus keer 4. Das wel een verschil lijkt mij. Je ziet gewoon als je met de Hcigar paar hijsen neemt dat hij gewoon weg zakt. Savonds haal ik de batterijen eruit voor eventuele kortsluiting maar dat doe ik met alle mods. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 Ik denk niet, dat het iets is om je druk over te maken. Mods met 1 batterij zijn nu eenmaal vlug leeg, als je DL dampt. Paar keer per dag je batterij wisselen hoort er dan wel een beetje bij. Wel staan de DNA-chips erom bekend, dat ze wat efficienter met energie omgaan dan andere chips, maar dat zal ook geen uren schelen, eerder n paar minuten. Ik vind 9 ML met een clapton of ander exoot nog niet eens heel slecht hoor, op 1 batterij. Vind het trouwens wel knap, dat je in 20 puffs er 9 ml doorjaagt ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 Mijn vt inbox komt normaal gezien morgen toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 5 hours ago, Madman said: Vind het trouwens wel knap, dat je in 20 puffs er 9 ml doorjaagt ;) 20 puffs per keer dat ik de mod aan zet. Dit globaal gezien 6x20? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hothehiep Posted July 18, 2017 Share Posted July 18, 2017 Gotta love this mod!! Heb zelf nog niet echt gemerkt dat de batterij rap leeg is. En update moet nog gebeuren. =) Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruudde Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Het snel leegraken van de accu kan ook liggen aan het feit dat je wellicht temperatuur geregeld dampt? Temperatuur regeling neemt meer vermogen, kijk ook eens naar je preheat instelling in escribe. Bekent "probleem" bij DNA boards is dat temperatuur regeling meer stroom/vermogen verbruikt dan dat je gewoon op power (wattage) dampt.  Probeer het maar eens uit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Dat is voor t eerst dat ik daar iets over hoor. Enige wanneer ik me voor kan stellen dat TC meer verbruikt, is als de throttling nooit in werking treedt. Maar dat zou eigenlijk betekenen, dat je voor niks op tc dampt. Dan kun je net zo goed op powermode kunnen dampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruudde Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 @Madman Nou, klinkt niet logisch maar bij temp control moet de chip continue meten, regelen. Terwijl dat in power mode niet het geval is. Je steld gewoon een wattage in en verder hoeft er niets geregeld te worden. Als je kiest voor powermode dan loop je het risico op dryhits, ons allen wel bekent. En toegegeven damp ik de laatste tijd weer meer op power, als je je (tank) verdamper goed kent en weet hoe die "wickt" vind ik het toch iets prettiger, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Met squonken vind ik tc ideaal, omdat ik nog wel eens vergeet in dat flessie te drukken. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 (edited)  10 hours ago, Ruudde said: Temperatuur regeling neemt meer vermogen 2 hours ago, Ruudde said: klinkt niet logisch maar bij temp control moet de chip continue meten, regelen. Terwijl dat in power mode niet het geval is.  Een beetje elektrologica van lik-me-vestje. Als we even uitgaan van twee boards met buck/boost convertors met dezelfde efficiency, zou door een paar elektronische componenten meer bij TC (closed loop) je accu sneller leeg zijn dan bij open loop VW? Dat verschil van een paar mW (tov het verbruik van de coil van nn of zelfs nnn Watt) is in praktijk niet merkbaar. De factor die het verschil maakt is de efficiency van het regelbord en het gemiddelde energieverbruik per puff. Die laatste zal tenminste evenveel (maar waarschijnlijk minder) zijn bij TC tov VW(*).  Blijft de efficiency; DNA75 87% Dus met een DNA75 is accu sneller leeg dan met een goede VW mod, maar met TC op de DNA75 zou de accu niet sneller leeg moeten gaan dan met VW.  Extraatje: Een open vs closed loop verbruikvergelijk uit de stapmotorwereld: Spoiler  Edit: (*) geen feit; dit is mijn aanname Edited July 20, 2017 by Bobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruudde Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Hi Bobby,  Bedankt voor je uitleg, deze zal voor iemand die een electronica achtergrond heeft vast veel duidelijk maken. Ik kan alleen uit ervaring spreken en heb dit op deze wijze onderbouwd. De lik-me-vestje wijze. ?    Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Ik mag me sinds gister ook eigenaar noemen van zo'n geweldige DNA 75 mod (de inbox 75) Nu zag ik t volgende probleem: Als ik een teug neem op TC zie ik dat ie na dr tijd nog zeker 3 keer temperature protect flikkert op t scherm Hoe normaal is dat? Is dat lag of hoe moet je dat zien? Hij schijnt verder wel goed af te regelen op temperatuur maar... Heb er een beetje shady gevoel bij. Net of ik iets met t ding doe dat ie eigenlijk diep van binnen liever niet wil LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 (edited) @Caved Zie onze Wiki: Quote Let op: Na of tijdens het dampen kan de melding "Temperature protected" in het display wordt getoond. Dit is geen foutmelding. Deze melding geeft aan dat tijdens de puf de ingestelde temperatuur bereikt is en de TC-regeling het vermogen heeft teruggeschroefd. Kortom: dat alles werkt zoals het hoort te werken. Bron: https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/tc-mods/tc-dampen-een-introductie-r123/  Edit: Deze melding kun je ook uitzetten in Escribe, mocht dat storen.. Edited December 8, 2017 by Bobby 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 On 8-12-2017 at 11:30, Caved said: Ik mag me sinds gister ook eigenaar noemen van zo'n geweldige DNA 75 mod (de inbox 75) Nu zag ik t volgende probleem: Als ik een teug neem op TC zie ik dat ie na dr tijd nog zeker 3 keer temperature protect flikkert op t scherm Hoe normaal is dat? Is dat lag of hoe moet je dat zien? Hij schijnt verder wel goed af te regelen op temperatuur maar... Heb er een beetje shady gevoel bij. Net of ik iets met t ding doe dat ie eigenlijk diep van binnen liever niet wil LOL Hier toch nog even op reageren: TC dampen is een beetje spelen met de instellingen. Wattage, temperatuur, vastzetten weerstand op de juiste weerstand heeft allemaal invloed. Iedereen die zegt dat het wattage niets uitmaakt, die heeft het verkeerd.. Er is voor elke setup een sweetspot in wattage icm weerstand. Omdat zeker SS wat minder accuraat is, kan het helpen om de weerstand 0,01-0,02 ohm hoger in te zetten, om je doel beter te bereiken.. Als de mod na het hijsen nog een aantal keer ingrijpt, staan toch je instellingen niet helemaal lekker.. Wat ook kan, en dit is heel heel heel heel heel heel belangrijk: De aansluitingen moeten brandschoon zijn! Haal maar eens een wattenstaafje alcohol over je 510 van de mod en je rda en veeg de boel goed af met een papieren doekje en doe dan weer hijsen.. 9 van de 10 keer zie je dat je vape gelijk heel erg verbeterd.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 17 minutes ago, TheRich said: 9 van de 10 keer zie je dat je vape gelijk heel erg verbeterd.. Â Het is geen big deal. Na de hijs flikkert ie gewoon een paar keer na. Ik hoor van @Bobby dat dat normaal is. Tijdens de hijs regelt ie wel heel perfect af dus vind ik t allemaal prima.Hij is echt super accuraat met TC (credit were credit is due). Ik heb de box verder niet kunnen betrappen op een enkele fout dus happy camper hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 8 minutes ago, Caved said: Â Het is geen big deal. Na de hijs flikkert ie gewoon een paar keer na. Ik hoor van @Bobby dat dat normaal is. Tijdens de hijs regelt ie wel heel perfect af dus vind ik t allemaal prima.Hij is echt super accuraat met TC (credit were credit is due). Ik heb de box verder niet kunnen betrappen op een enkele fout dus happy camper hier... En daar heeft Bobby ook helemaal gelijk in, maar het kan beter dus.. Ik ben dan zo iemand die net zo lang gaat klooien totdat het perfect is, de mod niet te hard hoeft te werken en m'n vape toch hetzelfde is.. TC dampen is klooien en de efficientiegrenzen opzoeken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 (edited) 1 hour ago, TheRich said: Iedereen die zegt dat het wattage niets uitmaakt, die heeft het verkeerd.. Ter aanvulling: Waar je betreft vermogen voor moet zorgen is dat het (pre-heat)vermogen niet te laag is (en de coil dus niet, of pas laat in de puf, de ingestelde temperatuur bereikt. Zie de rechter grafiek in het plaatje). Als dat goed ingesteld is maakt het idd weinig meer uit. Zie de linker grafiek in het plaatje: het verschil tussen het groene en paarse vermogen zal nauwelijks merkbaar zijn. (En daarna is het niet meer relevant want zodra de ingestelde temperatuur bereikt is, neemt TC het over en reduceert het vermogen)  Dat gezegd hebbende, ben ik zelf ook zo iemand die mbv de grafieken in Escribe's monitor, de optimale instellingen probeert te krijgen Edited December 11, 2017 by Bobby 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 (edited) 57 minutes ago, Bobby said: Dat gezegd hebbende, ben ik zelf ook zo iemand die mbv de grafieken in Escribe's monitor, de optimale instellingen probeert te krijgen  Normaal stel ik mn tootle coil in op 50 watt en regel m af op temp. Ik zou ook uit kunnen vinden wat dan de beste vape geeft in wattage (zal rond de 15 watt zijn) Hem dan op 15 watt zetten en dan afregelen op temp. wat zou dan het meest batterij efficient zijn? Of maakt het niks uit? Mijn Ss coil is vrij hoog met 0.8 ohm. Edited December 11, 2017 by Caved Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts