Jim Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 (edited) Een review van deze geweldige tank, de Reload RTA van Reload Vapor USA. Deze is te koop in mijn lokale vapeshop (Belgacig), zal niet verkrijgbaar zijn in zomaar elke vapeshop. En via internet moet je eerst een app op je smartphone downloaden, en daar kan je dan de RTA kopen. De prijs zal vele mensen afschrikken, kost in de shop 79,90€. Is verkrijgbaar in zwart, SS en goud. Ik heb eens een zwarte gekozen, heb al zoveel andere SS kleur tanks . Wat krijg je: - RTA in een mooi doosje uit blik. - reserve glas - reserve o-ringen - reserve schroefjes en inbussleutel - reserve 510 pin Ziet er mooi uit, details en afwerking zijn perfect. Topfill is simpel en makkelijk, schroefdraad is echt soepel. De tankinhoud is 3,5ml. Build deck is mooi, en zelfde stijl als de nieuwe Kylin en Amitt RTA. Afwerking is goed, schroefdraad en schroefjes erg soepel. Om met de inhoud van 3,5ml toch een beetje rond te komen heb ik de build simpel gehouden. Geen dual alien coils ofzo, maar simpele micro coils. Builden gaat me goed af op dit soort deck, heb er geen problemen mee. Coils zo dicht mogelijk bij de airflow openingen voor de beste flavor. Zelf heb ik geen probleem om dit type RTA te wicken, maar beginnende builders gaan misschien een paar keer opnieuw moeten beginnen. Teveel katoen en je hebt dry hits, te weinig en je liquid zal langs je mod afdruipen. Ik kam mijn katoen goed uit, trim de zijkanten goed bij en ram niet al dat katoen in de opening maar stop het er lichtjes in. Ik heb de neiging om te chainvapen, en deze wicking methode geeft me geen enkel probleem. Na elke puff komen er luchtbelletjes langs beide kanten omhoog, dat is de indicatie dat alles perfect verloopt. 0,32ohm geeft het DNA board aan, en een schappelijke 42W. De smaak bij deze RTA is echt lekker en bijna identiek als een RDA. Het is eigenlijk gewoon een RDA met een tank rond, je ziet je hele build door de driptip. Je zou zelfs kunnen drippen door de driptip. Nog wat random pics op een Lost Vape Therion DNA166 Mijn conclusie: - super RTA, mijn favoriet van 2017 tot nu toe. - tank is niet te groot of bombastisch. - Goon/Kennedy style driptips, keuze genoeg om een driptip naar wens te gebruiken. - inhoud van 3,5ml, voor sommige waarschijnlijk te weinig maar voor mij geen probleem - afwerking en bouwkwaliteit is high end - smaak is zeer zeer goed, echt een RTA met RDA gevoel - airflow is goed, voor 70% open is genoeg voor mij. De prijs van de RTA is een discussiepunt, ik besef maar al te goed dat ik makkelijk 3 andere RTA's kan kopen voor deze prijs. Ieder moet voor zichzelf uitmaken welk budget hij besteed, ik koop liever een product als dit dan elke nieuwe RTA van éénder welk merk dat op de markt komt. Ik heb een tijdje al de nieuwe dingen gekocht die te koop waren, maar vele daarvan staan stof te happen in de kast of zijn al tweedehands doorverkocht. Edited June 4, 2017 by jim 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Hij is inderdaad wat lastig aan te komen, maar je kan altijd eerst de kloon proberen en in de tussentijd op zoek gaan naar de originele 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 @jim, even een vraagje. Wat betekend "High-End" bouw kwaliteit en afwerking ? Wat is de maatstaf voor "High-End" ? Zijn de bouw kwaliteit en afwerking van b.v. een Wotofo Serpent Mini en een SteamCrave Aromamizer Plus ook High-End ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 (edited) Jij houdt wel van je high end dingetjes of niet? :P Deze RTA doet me denken aan de Geekvape Ammit en de Vandy Vape Kylin. Builddecks lijken erg op elkaar, de airflow is iets anders maar komt eigenlijk wel op t zelfde neer. Nu heb ik zelf een weekje de Kylin in gebruik (bij mijn volgende keer rewicken of rebuilden zal ik wat foto's maken en een review schrijven hier) en die bevalt ook echt heel goed. Het wicken is erg makkelijk en heb nog geen lekkage gehad en je kan kiezen tussen 2ml of 6ml en in de 6ml setup heb ik nog steeds een erg goede smaak, ik proef nauwelijks verschil met een Hadaly bijvoorbeeld. Mijn vraag, de Kylin is iets van 50 euro goedkoper en dat geldt ook voor de Ammit, vind je het de meerprijs waard gezien dat deze 2 wel erg lijken op de reload? Edited June 4, 2017 by Dnns84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 @Dnns84, dat je er van moet houden of niet, begrijp ik. Maar wat is de definitie van "High-End" ? De Aromamizer is ook € 50,= goedkoper, heeft een meer dan perfecte afwerking, alle delen sluiten perfect op of in elkaar. Alle schroefdraad delen, lopen "very smooth" in elkaar, hij werkt perfect en dampt heerlijk, dus is dit dan ook "High-End" ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 1 minute ago, Steamboy said: @Dnns84, dat je er van moet houden of niet, begrijp ik. Maar wat is de definitie van "High-End" ? De Aromamizer is ook € 50,= goedkoper, heeft een meer dan perfecte afwerking, alle delen sluiten perfect op of in elkaar. Alle schroefdraad delen, lopen "very smooth" in elkaar, hij werkt perfect en dampt heerlijk, dus is dit dan ook "High-End" ? Pfff, ik was een heel verhaal aan t typen maar uiteindelijk snapte ik mijn eigen punt niet meer. High-end vind ik dat het product qua prijs aan de hoge kant zit met vergelijkbare producten (een Reload kan je niet vergelijken met een Hurricane V2 ook al zijn t beide RTA's), de oplage niet super groot is (dure producten verkopen nu eenmaal minder hard dan de goedkopere) en ook de afwerking, extra's en service heeft die je bij een dergelijke prijs mag verwachten (is ook persoonlijk natuurlijk). Van je Aromamizer kan je bijvoorbeeld zeggen: de afwerking is high-end. Ik vind de Kylin bijvoorbeeld op de meeste vlakken ook een high-end RTA (afwerking is super, veel extra's en werkt perfect, alleen niet qua prijs en ook niet qua service van bijvoorbeeld Vandy Vape doordat de oplage te groot is. Als deze exact hetzelfde buiten China was gemaakt, in een kleinere oplage, serienr. erop en voor 80 euro alleen via 1 website werd verkocht, zouden mensen er ook 80 piek voor betalen. Heb ik alsnog een heel lulverhaal opgeschreven 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 @jim ik ben ook benieuwd naar de vergelijking met de kylin. In mijn review over de kylin vroeg ik jou of je het zelfde als ik dacht over de kylin. Aangezien de kylin bijna het zelfde is ben ik wel benieuwd wat de reload zo bijzonder maakt. Als ik mij niet vergis als ik de foto's zie op internet heeft de reload alleen airholes aan de zijkanten en niet aan de onderkant zoals bij de kylin. Ik vond de kylin dus ook to much war betreft de air. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 1 hour ago, Steamboy said: @Dnns84, dat je er van moet houden of niet, begrijp ik. Maar wat is de definitie van "High-End" ? De Aromamizer is ook € 50,= goedkoper, heeft een meer dan perfecte afwerking, alle delen sluiten perfect op of in elkaar. Alle schroefdraad delen, lopen "very smooth" in elkaar, hij werkt perfect en dampt heerlijk, dus is dit dan ook "High-End" ? Daarom haal ik mijn ''High-End spullen een heel End hier vandaan 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Voor mijn gevoel is het high-end van tegenwoordig een andere naam voor lokaal geproduceerd (europa of amerika en filipijnen soms) en voor duur. Bouwkwaliteit is bij sommige Chinese merken tegenwoordig ook meer dan prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 4, 2017 Author Share Posted June 4, 2017 Tja waarom rijd mijn buurman met een BMW M3 en ik in een Ford Focus? Mijn Ford brengt me ook overal en ik koop er 3 voor de prijs van zijn BMW... Het is gewoon persoonlijke voorkeur wie wat koopt en om welke reden. Een echte Kayfun kost ook zeer veel geld en toch verkopen ze, net zoals er waarschijnlijk al duiiiiizenden clones uit China verkocht zijn. Met Madman zijn stelling ben ik het volledig eens, ik noem high-end spullen die niet overal verkrijgbaar zijn en niet massa geproduceerd. China maakt tegenwoordig ook zeer goede dingen, dit is zeker waar. Nog steeds 90% van de dampgear dat ik koop komt uit China, maar zo nu en dan kijk ik eens wat breder dan enkel China. Een verschil dat ik merk tussen deze Reload en de vergelijkbare Kylin is de afwerking in schroefdraad/o-ringen en airflow. Als je de schroefdraad bij de Reload halfweg stopt en probeert van beide delen te bewegen merk je dat hier geen tolerantie opzit, bij de Kylin zit er minieme speling op de schroefdraad. De o-ringen zijn af fabriek al zo soepel, hebben geen "glijmiddel" nodig. Het zijn kleine dingen maar ze zijn er. @Jayjay: De airflow bij de Kylin is een beetje overkill, bij mij moet die voor 60% dicht om het best te kunnen genieten van de vape. Dus voor mijn stijl van vapen is het niet nodig dat er airflow langs alle kanten komt. Bij de Reload is de "chamber" kleiner dan de Kylin, dit geeft me met dezelfde coils en wattage een warmere vape en kortere hijsen. Verder zijn er persoonlijke verschillen, zo is de 2ml tank bij de Kylin te klein en de 6ml versie vind ik te groot en bombastisch. 3,5ml vind ik perfect. De Reload zal 1 van de weinige RTA's zijn die ik nog zal kopen, al kijk ik wel uit naar de Govad RTA die binnen enkele weken zal uitkomen. Sinds ik begonnen ben met squonking merk ik dat RDTA's en RTA's wat overbodig worden. De voordelen van RDTA en RTA in 1 toestel, heb spijt dat ik daar niet vroeger mee begonnen ben want dat had me al veel geld kunnen besparen. Bij deze mijn preek, zoveel heb ik nog maar zelden geschreven in mijn leven 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 @Dr.Smoke, hahaaa, da's humor. Dat die spullen een "End" weg liggen geloof ik, maar die spullen zijn "High-End", dus gaan mijn gedachten er van uit dat die fabrieken ergens in de bergen van Oostenrijk, Zwitserland,Frankrijk, Italië of Spanje liggen. Wat is het toch ook allemaal logisch, hè. Volgens mij komt de term "High-End" uit de audio wereld, rond de 60-er jaren. Er werden b.v. hoog kwalitatieve versterkers ontworpen en deze werden gebouwd van ook hoog kwalitatieve onderdelen. Wanneer de ontwerper van een elektrisch circuit, een weerstandje had berekend van 0,037 Ohm, dan werd er ook daadwerkelijk een weerstandje van 0,037 Ohm gebruikt en niet eentje van 0,040 Ohm. Er werd geen standaard potmetertje gebruikt met verzilverde contactjes, maar een stofdicht potmetertje met vergulde contacten. Kortom, allemaal het beste van beste materiaal, hetgeen resulteerde in een prachtige versterker, met een zeer mooi geluid. En dat daar dan een hoger prijskaartje aan vast hing, was verklaarbaar en redelijk. In die zelfde audio wereld, verloederde echter het begrip "High-End". Gedreven door commercie, werden er allerlei zaken verzonnen, die vooral mooi en interessant klonken om uit te spreken. Er wordt nog steeds gebakken lucht verkocht voor zeer veel geld. Het is een prestige plaatje geworden. Als jou versterker eigenschap A niet heeft, nou dan loop je toch achter en telt hij niet mee in het audio wed-loopje. Terwijl het een uitstekende versterker is. Mensen wordt van alles wijs gemaakt, vooral met suggestieve, niet te controleren, zaken als, gehoor en gevoel. Soms neemt dit lachwekkende vormen aan. Klein voorbeeldje : Tegenwoordig moet een beetje versterker "schone stroom" hebben om te functioneren. Dit is een markt apart, er worden honderden zaken voor zeer veel geld te koop aangeboden om de "schone stroom" te verkrijgen. Zelfs apparatuur die aangeeft hoe-om je de stekker in het stopcontact moet steken, zodat de "schone stroom" ook altijd op dezelfde manier je printplaat bereikt. Volkomen doorgeslagen kolder !! Hebben die gasten nog nooit van een meneer Wheatstone gehoord ? Deze slimme man heeft al in 1843 een schakeling bedacht, waarbij het niet meer uit maakt hoe-om de stekker in het stopcontact gaat. Deze schakeling wordt nog steeds toegepast op zo ongeveer alle elektrische apparaten. Nog zoiets, de meest geavanceerde wetenschappelijk elektrische apparaten, waarmee de meest verfijnde metingen worden gedaan, werken met normale printplaten en normale bedrading. Nee, voor de audio wereld is dat niet goed. Je versterker moet circuits hebben van "zuurstof arm koper", ook de bedrading moet hiervan zijn gemaakt, want anders klinkt je stereo beeld net niet sprankelend en breed genoeg. En het kan nog gekker, ja je blijft lachen, de aansluitingen op je luidspreker, moeten voor de linker en rechter draad, ook linksom en rechtsom draaiende bevestigingsschroeven hebben, om de stromen niet te verstoren. Kijk en dat is waarom ik zo bang ben dat deze soort nonsens ook hun intrede doen in ons dampwereldje en dat we straks, geleid door onkunde, een hoop onzin op de mouw gespeld krijgen. Er worden, ook hier al, af en toe wat kreten gebruikt, die de suggestie wekken dat het genoemde toch echt wel een "must" is. En geloof me, heden ten dage, wordt de kreet "High-End" alleen misbruikt als verklaring voor een hoog prijskaartje. Maakt het allemaal dan niks uit ? Nee, natuurlijk niet. Er zijn zeer zeker verschillen in kwaliteit van dampspulletjes. een mod van € 350,= zal zeer zeker een mooiere, betere afwerking en werking hebben, dan eentje van € 100,=. Tenminste, dat mag je ook verwachten en het is dan aan een ieder of hij/zij het dat waard vindt. Daar is geen discussie over mogelijk. Alleen, laten we de geest vergiftigende term "High-End" vergeten, krijg er de kriebels van in ons damp wereldtje van op elkaar geschroefde onderdelen met geenszins "High-End" contact overgangen. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 En toch… …of je het nu 'high end' moet noemen weet ik niet, maar er is wel degelijk een verschil in de kwaliteit van dampapparatuur en de service die een fabrikant biedt. Ik wil daarmee trouwens niet zeggen dat dure spulletjes persé beter zijn dan goedkope spullen: ik heb genoeg prijzige dingetjes gehad die ik absoluut niet 'high end' wil noemen. Wat ik wel weet is dat ik maar weinig tanks en drippers heb gehad waarbij twee exemplaren beide gelijk aan elkaar waren: ik denk dan aan een medium priced dripper waarbij het ene exemplaar geweldig goed was, terwijl bij het tweede exemplaar de gaten in de posts fout waren geboord, de o-ringen een ander formaat hadden en de pressed-fit 510 aansluiting 0.25 mm langer was dan bij het eerste exemplaar. Ook heb ik een vrij prijzige tank gehad waarmee ik erg blij was, maar bij iemand anders een volkomen fout uitgeboorde centerpin had. Voor mij betekent 'high end' in de dampwereld dat je er zeker van kunt zijn dat de onderdelen van het ene exemplaar geheel probleemloos uit te wisselen zijn met de onderdelen van een ander exemplaar. Het behoort tot de service van een fabrikant dat je probleemloos reserve onderdelen kunt kopen indien deze specifiek zijn voor een bepaald product en dat er van de niet-specifieke onderdelen (zoals o-ringen en post schroeven) gemakkelijk kunnen worden aangeschaft: de fabrikant dient het formaat van dit soort onderdelen duidelijk te communiceren. Ook hoort het bij de service van een fabrikant dat deze een tijd lang ondersteunende onderdelen verkoopt: de onderdelen van een product van een jaar of twee oud moeten dan nog leverbaar zijn, zeker als het om een prijzig ding gaat. Wat betreft mods gaat dit net zo goed op, al is de aanwezigheid van electronica dan vaak een verdere complicatie. Van een prijzige mod mag je dan verwachten dat er een service beschikbaar is om ze te laten reviseren of dat een chip vervangen wordt indien nodig. Ook verwacht ik dat een fabrikant van zogenaamde 'high end' spullen goede en duidelijke informatie geeft: of dit nu in de vorm van een bijgesloten gebruikshandleiding is of via een website maakt me dan niet zo veel uit, als het voor de koper maar duidelijk is hoe deze informatie bereikbaar is. Als onderhoud nodig is dient dit ook duidelijk uitgelegd en vermeld te worden. Kortom: er is maar verdomd weinig 'high end' dampspul (maar wel een enorme hoeveelheid gestabiliseerd hout op de markt). 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 En dat allemaal '' op een mooie Pinksterdag " Gezien het feit, dat ik in mijn ruim 4 jarige damp carrière van 18mg. (High Nic.) gezakt ben naar 3-6mg. (Low Nic.) en ontzettend nieuwsgierig (lees hebberig) ben, kan ik mijzelf tevreden stellen met een ontiegelijke hoeveelheid Low-End damp zooi. Afgezet tegen mijn vorige analoge onhebbelijkheid, ook nog eens met een (Low Budget). Ik zie liever mijn pensioen Verdampen dan in Rook opgaan 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Ahaaa.....hiep hiep hoera.....ik heb een "High-End" tankje. Goh ! Ik wist ergens wel dat de Smok TFV8 een fantastisch tank was. Alle onderdelen zijn zonder meer onderling uitwisselbaar, Smok levert ook na twee jaar nog probleemloos, afdichtingen, glaasjes en building decks, zelfs een verbeterd versie hiervan. Wow, @Eelco, man, mijn tweede pinksterdag kan niet meer stuk.......... Wel wat beter om je heen kijken, er is een hele hoop, zeer goedkoop, "High-End" spul te krijgen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 32 minutes ago, Steamboy said: Wel wat beter om je heen kijken, er is een hele hoop, zeer goedkoop, "High-End" spul te krijgen. Is ook zeker waar, maar helaas is er in het goedkopere segment maar verdomd weinig te vinden wat voor mij persoonlijk geschikt is (-: de meeste moderne MTL tankjes zijn voor mij veel te luchtig :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonnes Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 voor de liefhebbers de Reload bij 3Fvape voor $ 11,99 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 2 minutes ago, nonnes said: voor de liefhebbers de Reload bij 3Fvape voor $ 11,99 No shit Sherlock :) 23 hours ago, Madman said: Hij is inderdaad wat lastig aan te komen, maar je kan altijd eerst de kloon proberen en in de tussentijd op zoek gaan naar de originele 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonnes Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 dat is nog een goedkoop zou ik ze zeggen lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
/Marc/ Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Wanneer spreekt men van een high-end product, het volgende kwam ik tegen. Als een product duur is hoeft het niet persé een high-end product te zijn, een high-end product word bepaald door de som van alle dingen die een rol spelen bij de totstandkoming van een topklasse product. Deze dingen zijn bijvoorbeeld, -ontwerp -technologie -gebruik van zeer hoogwaardige materialen -afwerking tot in het fijnste detail -het daadwerkelijke onderscheid van het alledaagse -opgebouwde 'naam'historie -relatief hoge waardevastheid op lange termijn Echte high-end producten hebben een lange levensduur met gevolg dat de prijzen van een apparaat door de jaren heen een stijgende lijn laten zien, hoogwaardige materialen worden in de regel ook alleen maar duurder. Men kan dus niet zomaar omdat iets heel goed bevalt er de naam 'high-end' aan geven... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 29 minutes ago, /Marc/ said: Echte high-end producten hebben een lange levensduur met gevolg dat de prijzen van een apparaat door de jaren heen een stijgende lijn laten zien, hoogwaardige materialen worden in de regel ook alleen maar duurder. Dat is de reden dat ik kies voor low-end, hoef ik niet tot in den treure aan de zelfde damp gear te lurken 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Ja en straks komt er iemand anders met een andere mening over high-end, en zo blijven we bezig natuurlijk.... Maar goed ik heb gemerkt dat indien ik nog een review van een product zou schrijven, dat ik me ga/moet beperken tot de massa productie items uit China tot +- 30€. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 High-end is het engelse woord voor top van de markt, maar de term is behoorlijk aan inflatie onderhevig de laatste tijd En je review wordt zeer gewaardeerd en ik hoop dat er toch nog meer gaan volgen, als je weer wat leuks hebt. Reviews van de goedkopere chinese handel zijn er al genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 6 hours ago, Steamboy said: Ahaaa.....hiep hiep hoera.....ik heb een "High-End" tankje. Goh ! Ik wist ergens wel dat de Smok TFV8 een fantastisch tank was. Alle onderdelen zijn zonder meer onderling uitwisselbaar, Smok levert ook na twee jaar nog probleemloos, afdichtingen, glaasjes en building decks, zelfs een verbeterd versie hiervan. Wow, @Eelco, man, mijn tweede pinksterdag kan niet meer stuk.......... Wel wat beter om je heen kijken, er is een hele hoop, zeer goedkoop, "High-End" spul te krijgen. LOL en nooit last van lekkage. Als je de hoeveelheid mensen 'leest' die 's nachts hun tank van de mod moeten afschroeven omdat het anders een kleffe boel wordt, of het ding niet op de kant kunnen leggen, verbazingwekkend allemaal dat men dit accepteert. Met de RBA's heb ik ook wel eens lekkage, maar dan zit er iets niet helemaal lekker en kan ik weer overnieuw beginnen met wicken. Vooral de triple coil RBA (de lekkerste) ben ik wel effe mee bezig. Niemand heeft het bij de bovenstaande definities van "High End" over dat iets gewoon goed moet werken. 45 minutes ago, /Marc/ said: Wanneer spreekt men van een high-end product, het volgende kwam ik tegen. Als een product duur is hoeft het niet persé een high-end product te zijn, een high-end product word bepaald door de som van alle dingen die een rol spelen bij de totstandkoming van een topklasse product. Deze dingen zijn bijvoorbeeld, -ontwerp -technologie -gebruik van zeer hoogwaardige materialen -afwerking tot in het fijnste detail -het daadwerkelijke onderscheid van het alledaagse -opgebouwde 'naam'historie -relatief hoge waardevastheid op lange termijn Echte high-end producten hebben een lange levensduur met gevolg dat de prijzen van een apparaat door de jaren heen een stijgende lijn laten zien, hoogwaardige materialen worden in de regel ook alleen maar duurder. Men kan dus niet zomaar omdat iets heel goed bevalt er de naam 'high-end' aan geven... Behalve de "afwerking tot in de fijnste details" zijn de rest van de criteria enorm mode-, en marketing gevoelig. Ontwerp, materiaal, of het onderscheidend is, naam/merkje en de waardevastheid wordt eveneens voornamelijk bepaald 'of iets nog hip is'. Zelfs de gebruikte 'technologie' (gloeidraad met katoen) is aan marketing onderhevig. Smok met z'n 'hoeveel afzonderlijke gloeidraadjes passen er in één coil' Alles is tegenwoordig High End lijkt het wel, die marketing jongens roepen het gewoon heel hard en heel vaak en dan gelooft de gemiddelde consument het. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
/Marc/ Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 34 minutes ago, jim said: Ja en straks komt er iemand anders met een andere mening over high-end, en zo blijven we bezig natuurlijk.... Maar goed ik heb gemerkt dat indien ik nog een review van een product zou schrijven, dat ik me ga/moet beperken tot de massa productie items uit China tot +- 30€. Ik vind jou reviews altijd super ,gewoon mee verder gaan zou ik zeggen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 (edited) Ik snap @jim hier heel goed in. Lading gezeik om een high-end bullshit. Iedereen heeft hier zo zijn mening over. Maar als ik iemand al zie die iets over schrijft ga ik niet nog een keer mijn mening over geven. Laat staan als er 10 verschillende hier zijn mening over geven. Genoeg is genoeg. Maar ook ik zou het jammer vinden als het je weerhoudt om in de toekomst nog wat erover te schrijven. Edited June 5, 2017 by Jayjay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts