Jim Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Deze RDA heb ik gewonnen bij een giveaway door Mike Vapes himself. Zit heel regelmatig in Zoom rooms waar je kan video chatten met veel van de bekende reviewers in één room. Mike Vapes, VapnFagan, DJLsb, Addy Tuney, Fresh03, enz. hangen daar elke nacht rond en het is leuk om met die mannen eens IRL te praten. Ik zie deze RDA in China tussen de 20 en 25$, een normale prijs lijkt me, Vandy Vape hun spullen zitten meestal in deze prijsklasse. Ondertussen verkrijgbaar in vele kleuren. Vandy Vape bestaat nog niet zo heel lang maar hebben al een hele reeks producten uitgebracht, en ze werken ook samen met bekende Youtube reviewers om producten te ontwikkelen. Deze is samen ontworpen met Mike Vapes. Wat krijg je: - 24mm Icon RDA - reserve o-ringen - Inbussleutel en inbus schroefjes (de kruis schroefjes heb ik in de RDA zitten) - Squonk 510 pin - 3 verschillende soorten 810 driptips en een 510 driptip adapter - Handleiding Icon logo op één kant Vandy Vape logo op de andere kant Nog een Vandy Vape logo bovenaan Vandy Vape logo onderaan, Mike Vapes handtekening en nog wat info (foto is niet zo duidelijk) Het is wel duidelijk dat Vandy Vape op elk onderdeel hun logo plaatst, beetje overkill eigenlijk... Airflow is goed, regelbaar en heb er geen probleem mee. Wel moeilijk te draaien, o-ringen zijn erg straf. Je kan ook single coil airflow gebruiken, dat is voorzien in de topcap. Build deck ziet er mooi uit, zelfs hier staat een Vandy Vape logo op... Ik ben niet echt een grote fan van dit build deck. Alles zit ver uit elkaar, je moet al grote coils gebruiken want micro coils plaatsen is niet leuk. Ook andere ronde draad coils (clapton,fused enz.) plaatsen is een gedoe, je draad word door de schroefjes altijd uit positie getrokken. Gescheiden en iets kleinere gaten zou beter geweest zijn. Daarom heb ik platte alien coils gekozen, de platte draad blijft wel op zen plaats zitten. Maar dan zit je al snel aan lage ohm builds, voor mij geen probleem maar voor vele mensen wel. Wicks geplaatst: Ziet er wel niet slecht uit: Mijn conclusie: - Goed werkende RDA, persoonlijk denk ik dat er wel betere te koop zijn. - O-ringen zijn veel te straf, op het build deck heb ik 1 ring verwijderd anders was het echt heel straf en te belastend voor de 510 op je mod (zelfs met liquid op de ringen) - Bovenste deel van de topcap en airflow control is ook heel strak, moet veel moeite doen om het te draaien. - Airflow is goed. - Build deck is niet mijn ding, al zullen andere mensen hier wel graag op bouwen. - Ik stoor mij aan het kleine gouden randje dat je ziet als de RDA op een mod staat, ik zie dat gewoon niet graag. - Je kan wel makkelijk drippen via de driptip, dat is makkelijk. - Squonk pin heb ik ook al gebruikt, werkt zeer goed. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Zie ik er nou overheen of vertel je daadwerkelijk niks over de smaak? Daar ben ik eigenlijk erg benieuwd naar. Valt me wel op dat je redelijk vaak iets wint dit is geloof ik 3de keer damp gerelateerd wat ik voorbij heb zien komen. Mooi man! Btw nice review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 De smaak is normaal, het is meer een RDA voor grote builds en enorme wolken. Dat vind ik wel is leuk, maar zeker niet als all day vape. Het is geen concurentie voor bv. een Goon of Skill RDA. Ik heb al enkele dingen gewonnen via giveaways ja, ik neem ook altijd deel aan giveaways van de bekende youtube reviewers. Normaal zat er bij deze giveaway nog liquid uit Mike Vapes zijn hitthatjuice lijn, maar door de TPD regels wou Mike geen liquids verzenden naar Europa. Zij hebben dagelijks bergen producten dat krijgen ze krijgen van bedrijven, als ze dat weggeven sta ik met open armen klaar om te ontvangen (wie zegt er nu nee tegen gratis spul). Ben blij dat ik regelmatig eens iets krijg, want met mijn loontje uit de bewakingssector kan ik dat allemaal niet bekostigen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Ik schrijf me al n jaar in voor elke give-away, maar ik heb nog nooit wat gekregen. Komt ook een portie gelijk bij kijken natuurlijk. Bij de giveaways van fagn heb je al wat meer kans, omdat ie al bij 500 likes gaat loten, maar dan nog heb ik vooralsnog geen geluk gehad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Ja het is zoals de loterij, enkel liggen de winstkansen hoger bij de giveaways. Ik heb telkens iets gewonnen tijdens hun liveshows (vape team, not another vape show,...), daar zijn minder deelnemers en kijkers dan hun normale review videos. Als je eens de kans hebt moet je na hun liveshows eens deelnemen aan een aftershow in hun Zoom room, tijdens hun shows vertellen ze al schunnige praat maar tijdens de aftershow gaan alle remmen los. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Zal er eens over denken, maar die liveshows zijn altijd al heel laat en dan ook nog tot in de ochtend in zoom te gaan hangen, wordt toch wel wat zot. Ik kijk wel altijd de liveshows. Nog wel......fagn begint nu wel heel vaak zijn broek van zijn kont te trekken :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ik heb ook nog nooit wat gewonnen bij de giveaway vandaar dat ik het zeg. Maar desondanks mooi dat het lukt. Heb enkel met de lotto jaar terug een bedrag van 5500 gewonnen en een 10tje betaald eerste keer dat ik mee speelde. Is het geluk geweest? Ik zou het niet weten. Jammer dat er nog 29% winkans belasting af ging maar desondanks leuke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Puff34 Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Goede review! Komt overeen met mijn ervaring. Moeilijk op te builden, hele nauwe sluitingen en de smaak is "meh". Hou niet van de instelling voor de airflow. Op de positie waar ik em zou willen hebben, fluit het enorm. Randen binnenin en aan de gaten voor de airflow zijn ook zeer scherp, niet heel netjes afgewerkt. Heb bv. een Goon clone die me 7$ heeft gekost en het veel beter doet. Maar qua smaak is volgens mij bv. ook de Peerless beter, zelfde prijsklasse als de Icon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poncin Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 De iCon RDA is best nice en de beste flavour krijg ik er uit met een fused clapton of normale clapton. 1 airflowhole open en 1 dicht, anders is er echt teveel airflow. Voor het builden gebruik ik alleen de twee middelste gaten en ik vouw mijn coil leads net zoals bij een goon. @puff34 Fluiten had ik eerst ook, maar je moet gewoon 1 airflowhole gebruiken. De prijs kwaliteit verhouding is echt goed! De smaak eruit is net iets minder dan mijn Goon, maar echt niet veel minder. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts