Jump to content

Galactika Hidra style BF review

Jim

Recommended Posts

Deze mod had ik gekocht omwille van het design, zag er netjes uit op foto en voor de prijs wou ik de gok wel wagen.

Heb het toestel hier gekocht:

http://www.3fvape.com/mechanical-mod/15252-hidra-style-bf-mechanical-box-mod-black-pom-1-x-18650-8ml-dropper-bottle.html#.WUcN7WiLTIU

Wat krijg je:

- De mod

- Komt met 2 waardeloze flesjes

- Inbussleutel om de 510 te regelen

2SxUW4l.jpg

De body van het toestel is gemaakt uit delrin, dat bewerkt is zodat het niet glad aanvoelt.

Afwerking is van heel hoge kwaliteit voor een clone, echt geen enkele imperfectie aan de delrin body.

Het deurtje dat uit een echt carbon plaatje bestaat heeft ook een hoge afwerking en past naadloos.

Ik was echt versteld van de afwerking, de logo's kloppen en zelfs het logo op de vuurknop.

De magneetjes die het deurtje op zen plaats houden zitten zoals de echte versie onzichtbaar verwerkt in het carbon.

v9pxC04.jpg

Ufn1end.jpg

Q37wlSa.jpg

De squonk opening zit eens op een andere plaats dan de meeste squonkers.

Het flesje met je duim indrukken is wat moeilijk vanwege de kleine opening, maar met je andere vingers gaat het prima.

Maar bij het mooie exterieur blijft het helaas voor deze mod.

De internals is een heel ander verhaal...

De 510 connectie is van magere kwaliteit, ziet er misschien netjes uit langs boven maar in de mod zelf is het heel wat minder.

ENIOQWt.jpg

De internals en connecties lijken gebouwd door een hobby klusser met weinig verstand van zaken...

Kijken deze makers niet naar designs van andere mods, om te kijken hoe het echt moet!?

Je ziet op deze eerst foto al een heleboel dingen die verkeerd zijn.

Wie maakt er de dag van vandaag nog een contact met een stom veertje?

Je ziet ook dat de batterij op deze manier nooit recht geplaatst kan worden, het contact met het veertje is gewoon te kort gemaakt.

HE3uFRu.jpg

Het koper lijkt wel 10j oud, vuil en al een beetje verweerd.

4nFuBfE.jpg

BZTNm3G.jpg

De 510 ziet er echt wel super goedkoop uit.

De standaard squonk flesjes van bijna alle clones zijn absoluut waardeloos, zeer hard en lekken wegens een slechte afsluitdop.

Gewoon niet gebruiken is de enige raad dat ik kan geven, standaard flesjes weggooien en direct een degelijk flesje aankopen.

Ik heb in de mod gebruik gemaakt van deze flesjes:

http://www.3fvape.com/misc/15830-yftk-replacement-dropper-bottle-for-sva-75w-style-bf-squonk-tc-vw-box-mod-white-silicone-stainless-steel-68ml.html

Dit zijn siliconen flesjes, heel heel zacht en topkwaliteit aan een zeer lage prijs.

Links het standaard flesje, rechts het goede flesje.

wIDvli2.jpg

Flesje en batterij in de mod gepropt, zoals altijd bij dit soort toestel zit alles op elkaar gepakt.

Ze hebben wel een lintje voorzien om je batterij er makkelijker uit te halen.

p31TZBY.jpg

Ik gebruik het voorlopig met een Goon 22mm RDA, staat wel mooi op de mod.

rZKstKs.jpg

plD0wwm.jpg

Gewicht met batterij, vol flesje en RDA is nog vrij laag.

5I84uoM.jpg

Een vergelijk met andere soortgelijke squonkers van dit formaat, de hidra is maar een klein beetje hoger.

UhGfsYU.jpg

Mijn conclusie:

- Deze mod gaat een project mod worden, ik ga de internals volledig aanpakken.

Heb al een andere goede 510 BF connectie besteld bij Modmakers.co.uk

De andere koper plaatjes ga ik hermaken, ga in de week is naar enkele metaalbewerkers om koper van deze dikte te zoeken.

Verder is het maar op maat snijden en een hoek in plooien, zie niet echt problemen om dit te maken.

Ik zal deze topic verder updaten als ik bezig ben met de internals.

- Natuurlijk werkt het toestel ook van zodra je het uitpakt, maar deze afwerking van internals kan niet voor mij persoonlijk.

- Uiterlijk van de mod is perfect afgewerkt, geen foutjes in de finish en het carbon deurtje is zeer goed gemaakt.

- Standaard flesje is waardeloos, je squonk ervaring is zeer slecht als je dit flesje gebruikt.

• Like 3

Een eerste aanpassing die ik gemaakt heb is het veertje weggenomen, het koper plaatje wat gebogen en het veertje onder de koper connectie geplaatst.

Dit werk veel beter en geeft een veel betere connectie met de batterij.

4DVLbFt.jpg

rYOTrzz.jpg

Ook bovenaan heb ik het stukje foam verwijderd en de contacten wat beter naar elkaar gebogen

yIwPjYI.jpg

Dit is een werkje van niks, maar geeft met een mechanical toestel onmiddelijk een beter resultaat.

Een betere connectie maakt dat het toestel wat harder en sneller "hit".

Edited by jim
  • Like 1

Morgen komt mijn nieuwe Modmaker 510 connectie toe, dus heb ik al wat voorbereidende werken gedaan.

Alles uit elkaar gehaald:

p7LY6jn.jpg

Je ziet dat ze gewoon een plakkertje gebruiken om de koper plaatjes van elkaar te scheiden, safety first daar in China blijkbaar :mmm

Aangezien ik nog al mijn tanden wil houden en niet in de krant wil komen met e-sigaret ontploft heb ik dit snel opgelost.

Eerst al het koper een grondige beurt gegeven met zeer fijn schuurpapier.

a1sQTnJ.jpg

Daarna een stukje krimpkous rond de delen die beschermt moeten worden voor rechtstreeks contact met elkaar of de batterij.

BpwTRZM.jpg

• Like 3

Vandaag de nieuwe Modmaker.co.uk 510 squonk connectie toegekregen, uiteraard onmiddelijk gemonteerd.

Links de nieuwe, rechts de oude.

RdoUh4H.jpg

vMGvq3a.jpg

Ziet er al direct veel degelijker uit, en is ook een geveerde 510 dus niet meer met een inbussleutel de 510 afstellen na het plaatsen van een andere RDA.

Ik heb wel de opening wat moeten verbreden met bovenstaande boortje.

DY5r2zj.jpg

Geplaatst en ready to go.

rQtrdkR.jpg

UIwr6g9.jpg

Nu heb ik een goedwerkende mod met degelijke 510 pin.

En de nieuwe 510 heeft maar 5 pond gekost, dus aankoop toestel en 510 samen heeft me 30€ gekost.

Leuk toestel voor die prijs.

• Like 4

Leuke review hoor.

Niet alleen de voordelen maar ook de nadelen goed besproken plus een oplossing.

Ja ehhh Die maker heeft echt alleen op de buitenkant gefocust blijkbaar. Het zou me niet verbazen als het batterijveertje eerder opgloeide als de coil.

De drukschakelaar was wel goed? Of was dat ook meteen tsjakka weg? En voelt het geheel wel solide aan?

@mule: De boxer clone is voor mij ook onderweg, die zal volgende week wel in de bus zitten.

Ik heb alvast een reserve 510 klaarliggen, moest het nodig zijn.

@Moppersmurf: Een vaak voorkomend probleem bij clones, buitenkant ziet er meestal zeer goed maar de internals laten het afweten.

De drukknop werkt goed, het delrin body en carbon deurtje zijn perfect afgewerkt.

Edited by jim
  • Like 1