Jim Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 (edited) Deze RDA Is een samenwerking tussen Tony B. van The Vapor Trail Channel (Youtube) en Vandy Vape. Toen Tony B. deze RDA voorstelde had ik direct iets van deze RDA gaat mij erg goed liggen, vele dingen in de RDA zijn goed bedacht en ontworpen. Het is eigenlijk een RDA die gemaakt is voor squonkers, kan uiteraard ook als normale RDA gebruikt worden. Ik heb het hier gekocht: http://www.3fvape.com/rebuildable-atomizer-supply/15903-authentic-vandy-vape-pulse-22-bf-rda-rebuildable-dripping-atomizer-silver-stainless-steel-22mm-diameter.html#.WUhD-miLTIU Wat krijg je: - de RDA komt standaard met squonkpin gemonteerd en ultem driptip - handleiding - reserve o-ringen - reserve build deck schroefjes (inbus schroefjes) - zwarte 810 driptip en 510 driptip adapter - coiling staafje - het bekende sleuteltje - normale 510 pin De RDA heeft een sober uiterlijk, geen grote opzichtige logo's of tekeningen. Zo heb ik ze het liefst. Vooraan het Pulse logo: Achteraan het Vandy Vape logo: Onderaan een boel info en je ziet dat de squonkpin met een inbussleutel werkt. Dit is veel beter, zo komt er geen liquid in je 510 connectie. De airflow is goed ontworpen, een innovatie noem ik het niet want er zijn nog RDA's met soortgelijke airflow (Recoil RDA bv.) Veel uitleg hoef ik niet te geven, je ziet op de foto's duidelijk hoe de airflow werkt. Het build deck is een postless deck, uitsluitend voor singel coil. Ik heb geen problemen met dit soort deck, al zullen er wel mensen zijn die niet graag op een postless deck bouwen. Het juice well is uitgeholt aan beide kanten van de 510 pin, er is redelijk diep. De 510 is echt gemaakt voor squonking, de pin komt hoger dan het juice well en in plaats van gewoon een gat in het deck loopt de liquid mooi aan beide kanten het juice well in. Zeer goed systeem, zo word niet onmiddelijk de overschot aan liquid terug het squonkflesje ingezogen. Bij deze RDA kan ik ook gebruik maken van mijn favoriete coils, daar waar ik bij vele andere 22mm squonk RDA's vrij beperkt ben in de keuze van coils. Hier kun je grote mooie coils in plaatsen. Dus kies ik terug voor mijn favoriete alien coils (nichrome deze keer). De positie van de coil is hier heel belangrijk, te hoog of te laag en je gaat veel inleveren op smaak. Heb de raad van Tony B. gevolgd en de airflow recht op de ganse zijkant van de coil laten gaan. Ieder moet voor zichzelf uitmaken welke positie voor hem/haar het beste is, ik spreek enkel over hoe ik het persoonlijk graag heb. Wicked. Je katoen valt mooi in het juice well, wel opletten dat je de opening in de 510 niet afsluit met katoen. Als je squonked loopt je juice well mooi vol met liquid. Lekker doorweekt katoen en klaar voor gebruik. Staat mooi op de Hcigar VT inbox. Mijn conclusie: - Een top RDA, zowel op gebied van smaak als gebruiksgemak. - Goed ontworpen build deck, makkelijk op te bouwen en zeer goede squonk functie. - O-ringen zijn zeer goed. - Mogelijkheid om éénder welke andere 810 driptips te gebruiken. - Airflow werkt zeer goed, niet overdreven. - Je kan grotere coils gebruiken dan de meeste andere 22mm RDA's, dit is voor mij persoonlijk een pluspunt. - Deze RDA is een blijver en nu al een topper uit mijn collectie. - Zeer goed product voor weinig geld. Edited June 19, 2017 by jim 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Mooie review weer......Ben zeer benieuwd naar de smaak. De mijne is onderweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Ben het helemaal met je eens @jim. En voor dit geld kun je de rda gewoon niet links laten lopen. Wat mij ook al opviel wat jij al zei de hoogte van de coil. Dit maakt wel degelijk een verschil. Ik ben zeer tevreden met de airflow. Wel moet ik toegeven dat de smaak veel beter en intenser is bij 1 open airflow dan beide. Het enige wat ik mij afvroeg en dit komt door mike vape zijn filmpje. Als je de topcap er niet goed opzet dan raakt de airflow "tubes" je coil. Mike vapes zei in het filmpje, als dat gebeurt dan is je coil kapot?? Ik kan dat niet helemaal plaatsen je krijgt gewoon kortsluiting lijkt mij. Volgens yt zou je trouwens hier ook een dual coil in kunnen bouwen, al heb ik geen idee hoe want veel ruimte voor de coil en de airflow tubes is er niet. Ps. Mooie review!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyanne Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Ik damp nu een weekje met deze RDA en vind hem ook super .Is een echte squonk RDA zoals je zegt ,je kan niet oversquonken en hebt nooit lekkage langs de luchtgaten ,hoe je hem ook draait.De smaak is voor mij super mits de coil op de juiste plaats staat voor mij bijna vergelijkbaar met mijn reomizers wat toch echte smaakbommen zijn.Ik damp hem met één luchtgat half open ,net goed voor mij.Deze krijgt van mij ook een ereplaats in de collectie; 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Door die kleine inkepingen in het build deck en airflow stuk is het al zeer moeilijk om de airflow tubes de coil te laten raken. Iemand met een beetje verstand gaat dit niet laten gebeuren natuurlijk. Als je topcap de coil raakt tijdens het vuren krijg je gewoon kortsluiting. Daarom bouw ik altijd op iets als de 521 tab, moest ik daar eens lomp zijn en een kortsluiting hebben is het maar die 521 tab die stuk is en niet mijn mod. Enige wat ik had verbeterd aan de airflow is dat je de 2 tubes gelijkmatig kan sluiten, je kan bv. nu niet de 2 tubes half/half afsluiten. De hoogte van de coil ga ik nog wat mee experimenteren, heb nu gewoon het voorbeeld van Tony B genomen. Het werkt goed zoals het nu is, maar je weet maar nooit he... Heb nu een 3mm coil en denk dat 3.5mm coil nog iets beter gaat zijn. Hoe kleiner je de binnenkant van de RDA kan maken, hoe beter de smaak volgens mij. Als ik kijk naar de kleine Hadaly of NarDa, klein vanbinnen maar zoveel smaak. Wat deze Pulse wel geeft zijn grote volle wolken, voor een 0,5ohm build is het wel veel. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 2 hours ago, guyanne said: Ik damp nu een weekje met deze RDA en vind hem ook super . ik heb de tweede gisteren nog besteld nu deze rda nog 20 euro is. Ik vind het persoonlijk een lachertje voor zo`n rda. 2 hours ago, jim said: Hoe kleiner je de binnenkant van de RDA kan maken, hoe beter de smaak volgens mij. wat bedoel jij precies met binnenkant kleiner maken? Grotere coil of meer wick? Door de tubes heb je niet heel veel ruimte ik denk persoonlijk dat de 4mm coil al erg krab wordt. Wat me ook verbaasde op yt is het draaien van de richting van de coil. Op yt lijkt het net alsof ze de coil wel 90 graden draaien. In werkelijk is dit wellicht 1 a 2mm. Sterker nog toen ik de coil erin vast had gezet zat de coil al bijna goed. @jim ik ben wel benieuwd naar jou mening ivm de Goon (omdat jij zo weg bent van de Goon). Komt de Pulse qua smaak aardig in de buurt van de Goon, of is het zelfs beter? ect... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyanne Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Ik heb hem voor 23 euro gekocht in een dampwinkel (Belgie ) Ik denk dat een coil van 3.5 wel het maximum is maar moet wel gaan ,dan gebruik je ook meer wick ,door de grotere coil en goed vullen met wick verklein je je de vrije ruimte aan de binnenkant .Ik vind het ook makkelijk om de coil goed gezet te krijgen maar de hoogte is wel belangrijk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 @Jayjay: beter dan de Goon? Dan de Goon in single coil modus, absoluut! Dan de Goon in normale dual coil modus, niet echt en moeilijk te vergelijken. Het is wel de beste single coil RDA die ik heb, zeker voor mijn stijl van vapen. Die Zion RDA waar ik verleden week een review van heb gepost staat ook wel in de top 3. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 1 hour ago, jim said: @Jayjay: beter dan de Goon? Dan de Goon in single coil modus, absoluut! Dan de Goon in normale dual coil modus, niet echt en moeilijk te vergelijken. Het is wel de beste single coil RDA die ik heb, zeker voor mijn stijl van vapen. Die Zion RDA waar ik verleden week een review van heb gepost staat ook wel in de top 3. Ik heb op het gebied van rda's te weinig ervaring dit is mijn 2de rda. Maar het viel mij op dat de smaak erg goed was dus vandaar dat ik jou om je ervaring vraag wat jij ervan vindt. Maar dan zat ik er dus niet naast. Wat de rda voor mij bijzonder maakt is vooral het dampen opzich kan het moeilijk uitleg. Het is niet te overweldigend gewoon net goed. Damp veelal met 1 airflow open aan beide kanten. Zodra ik de 2de open heb is het net een tikje teveel. Niet heel erg voor af en toe maar niet voor alle daags. En het valt me op dat de smaak ook beter is met 1 opening. Vind daarnaast ook dat het ding dikke wolken blaast. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 De coil uit de review zit er nu 6 dagen in, heeft toch wel een 75ml liquid verwerkt en is behoorlijk aangekoekt. Tijd voor een nieuwe, en ook voor een andere opstelling in deze RDA. Ik dryburn/clean mijn coils niet meer, ik draai gewoon telkens een nieuwe (een rolletje draad is toch niet duur). In plaats van de 3mm alien coil, heb ik nu gekozen voor de goede draad van Flatwire(UK). Is Ni80 flapton draad, een 3.5mm coil deze keer. Heb de coil ook iets hoger geplaatst dan de eerste keer. De 3.5mm coil en iets hogere positie geeft me wel een zeer goed resultaat! Smaak is nog beter, en met de grotere coil en iets hoger hoef ik de airflow niet meer kleiner te draaien. Gewoon airflow helemaal open gaat goed. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Ik hen exact dezelfde opstelling als jou 3.5mm en net zo hoog. Eigenlijk raken de tubes net de helf van de coil dus een stukje van de coil komt net wat boven de airflow. Ik had eerste keer flat clapton en nu een gewone clapton. Echter moet ik eerlijk bekken dat de smaak beter was met een 3mm en lager dan wat ik nu heb. Dus het tegenovergestelde van wat jij ondervindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Ik ben nu ruim 2 weken aan het experimenteren met de coils voor de Pulse en wil daar nog even iets aan toevoegen op jou topic. Ik merk dat de wat "exotische" coils het beste werken. En dan heb ik het over Alien Clapton, Stagered clapton, stagered Fused clapton, Staple stagered fused clapton. En de voor mij beste vind ik toch de Alien Clapton, ivm de niet zo hoge wattage gebruik. Ik heb kanthal van 0.5, 06 en 07mm gebruikt. Parallel en twisted. Verschillende diameters, verschillende hoogtes maar krijg de smaak niet zo goed als ik de Alien draad gebruik. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Dat is ook zo. De Pulse heeft een veel te grote chamber inhoud om daar met gewone microcoils te werken, dan krijg je de smaak niet op punt en is de airflow te turbulent. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 6 minutes ago, Jim said: Dat is ook zo. De Pulse heeft een veel te grote chamber inhoud om daar met gewone microcoils te werken, dan krijg je de smaak niet op punt en is de airflow te turbulent. Aha dat bevestigd dus mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts