Jump to content

Problemen (weer) met Pico

Guest oelikoelie

Recommended Posts

Guest oelikoelie

Ik ben al de hele week aan het dampen met mijn 2 tankjes.  De een op wattage en de andere op tc.   Nu gedraagt de pico zich wel erg vreemd.  Ik kan er geen touw aan vast knopen.

De hele week staat mijn veco tank op tc en de hele week damp ik op een constante temperatuur.    De pico heeft altijd de weerstand vanzelf gedetecteerd en kreeg ook nooit waarschuwing; new coil up/.

Nu zit ik vandaag weer te switchen tussen mijn tankjes en opeens werkt de veco tank op tc niet meer zoals eerst.   Ook kreeg ik voor t eerst sinds ik de pico heb weer eens; new coil up.

Ik ben eigenlijk opeens niet meer tevreden.  Ik zit al de hele week op een vaste temperatuur zoals gezegd, en opeens moet ik 60+ graden hoger gaan om hem uberhaupt aan 't dampen te krijgen.!!  60!!!!      Het lijkt wel of de software vd pico echt de weg kwijt is.    Niks veranderd aan coils enz.  Ik snap die pico echt niet.  Alsof die opeens maar wat doet..  Niet blij hier dus.  liefst bracht ik m nu terug zo teleurgesteld ben ik,,  pfff  logica is er niet meer opeens. 

7 minutes ago, oelikoelie said:

Ik ben al de hele week aan het dampen met mijn 2 tankjes.  De een op wattage en de andere op tc.   Nu gedraagt de pico zich wel erg vreemd.  Ik kan er geen touw aan vast knopen.

De hele week staat mijn veco tank op tc en de hele week damp ik op een constante temperatuur.    De pico heeft altijd de weerstand vanzelf gedetecteerd en kreeg ook nooit waarschuwing; new coil up/.

Nu zit ik vandaag weer te switchen tussen mijn tankjes en opeens werkt de veco tank op tc niet meer zoals eerst.   Ook kreeg ik voor t eerst sinds ik de pico heb weer eens; new coil up.

Ik ben eigenlijk opeens niet meer tevreden.  Ik zit al de hele week op een vaste temperatuur zoals gezegd, en opeens moet ik 60+ graden hoger gaan om hem uberhaupt aan 't dampen te krijgen.!!  60!!!!      Het lijkt wel of de software vd pico echt de weg kwijt is.    Niks veranderd aan coils enz.  Ik snap die pico echt niet.  Alsof die opeens maar wat doet..  Niet blij hier dus.  liefst bracht ik m nu terug zo teleurgesteld ben ik,,  pfff  logica is er niet meer opeens. 

Heb je onlangs je firmware ge-update? Zoja dan is het misschien een bug.

Guest oelikoelie
Just now, Dennis1992 said:

Heb je onlangs je firmware ge-update? Zoja dan is het misschien een bug.

Nope,  ik heb 2 weken geleden wel de firmware ge updated, maar omdat het niks extra's bracht voor mij , heb ik hem weer terug naar V1 gezet.  De standaard software dus ..

Guest oelikoelie

De ene keer zegt die wel: new coil up, als ik tankje verwissel,  de andere keer niet.   Wel zie ik dat die altijd de weerstand aanpast, of de pico het nou vraagt of niet..  Ik snap er niks van.  Opeens doet het ding raar.   Dan gaat die snel terug, en dan wil ik deze ook niet meer. 

Mijn dampplezier is (weer) gestaakt vanwege hard/soft-ware issues.  Balen hoor.   Mijn veco tankje dampt iig niet meer zoals een uur geleden..  Dus de mod is gewoon van slag,  *zucht

Ik zal hem voor vandaag maar gewoon 60 graden warmer zetten,  dan kan ik tenminste dampen,  maar heel raar is het wel,,

Edited by oelikoelie

Misschien is er wel echt iets mis met je tank/coil. Ik zou toch er nog eens een nieuwe coil in zetten en de boel goed inspecteren.

Eventueel dezelfde coil/tank eens in VW mode proberen om uit te sluiten of die nog ok is.

Je zou overigens niet de eerste zijn die weer afstapt van TC dampen omdat het teveel gedoe is.

Guest oelikoelie
10 minutes ago, tsiis said:

Heb je het stappenplan doorlopen?

Ja het gaat namelijk al een tijdje helemaal goed.

5 minutes ago, Raycoupe said:

Misschien is er wel echt iets mis met je tank/coil. Ik zou toch er nog eens een nieuwe coil in zetten en de boel goed inspecteren.

Eventueel dezelfde coil/tank eens in VW mode proberen om uit te sluiten of die nog ok is.

Je zou overigens niet de eerste zijn die weer afstapt van TC dampen omdat het teveel gedoe is.

Ja, waarom ervan af stappen als ik al meer dan een week tevreden met mijn veco tankje op tc aant dampen ben?  Ik vond het fijner dan VW.  Maar door het wisselen van tankjes is de mod echt helemaal de weg kwijt hier.   Als er geen duidelijkheid komt ga ik ermee terug en geven ze me maar een andere.    ik heb al eerder gehoord dat de mod iedere keer zou moeten aangeven: new coil up, bij switch van tank.     Misschien is die de weg kwijt omdat er weinig verschil zit tussen de 2 coils in mijn beide tankjes.

Maar nogmaals, heel vreemd vind ik het wel.    Ik WIL de veco op tc hebben want dat was super.   Nu is het opeens allemaal vaag.

Ik denk trouwens niet dat er iets is met mijn tankjes of coil.   Ik heb net teveel ocd met alles schoon te maken/houden, om dat niet gemerkt te hebben.

Edited by oelikoelie

9 minutes ago, oelikoelie said:

Ja het gaat namelijk al een tijdje helemaal goed.

Ja, waarom ervan af stappen als ik al meer dan een week tevreden met mijn veco tankje op tc aant dampen ben?  Ik vond het fijner dan VW.  Maar door het wisselen van tankjes is de mod echt helemaal de weg kwijt hier.   Als er geen duidelijkheid komt ga ik ermee terug en geven ze me maar een andere.    ik heb al eerder gehoord dat de mod iedere keer zou moeten aangeven: new coil up, bij switch van tank.     Misschien is die de weg kwijt omdat er weinig verschil zit tussen de 2 coils in mijn beide tankjes.

Maar nogmaals, heel vreemd vind ik het wel.    Ik WIL de veco op tc hebben want dat was super.   Nu is het opeens allemaal vaag.

Ik denk trouwens niet dat er iets is met mijn tankjes of coil.   Ik heb net teveel ocd met alles schoon te maken/houden, om dat niet gemerkt te hebben.

Ok.

Haal die batterij er eens uit, plaats hem opnieuw (reset van de mod) met de tank erop.

Mijn RX200S heeft ook een bugje. Na het uit-, en aanzetten met vijf keer vuurknop drukken, ziet hij soms de coil niet (0,00 ohm). Even de batterij lostrekken en er weer indrukken en het probleem is opgelost.

Guest oelikoelie
1 minute ago, Raycoupe said:

Haal die batterij er eens uit, plaats hem opnieuw (reset van de mod) met de tank erop.

Heb ik gedaan.   Blijft hetzelfde.   Ik kom op tc wel in de buurt vd smaak/temp verhouding in de mond,   ALS! ik dus 60 graden hoger damp dan dat ik al de hele week doe.  Dat is zo vreemd.  Ik ben 't spoor een beetje bijster even,  :p

Guest oelikoelie

Als ik de veco eraf schroef en de melo er koud opzet vraagt ie new coil up,  maar andersom niet..   Hier ligt ergens de fout denk ik..

Is de winkelier verplicht mij een nieuwe te geven als de mod niet werkt hoe die hoort te werken?

4 minutes ago, oelikoelie said:

Als ik de veco eraf schroef en de melo er koud opzet vraagt ie new coil up,  maar andersom niet..   Hier ligt ergens de fout denk ik..

Is de winkelier verplicht mij een nieuwe te geven als de mod niet werkt hoe die hoort te werken?

Als je hem in een stenen winkel hebt gekocht zou ik eens terug gaan en dit probleem laten zien.

Mij ontbreekt ervaring gedegen met TC dampen of specifiek de Pico om je verder te kunnen helpen.

Guest oelikoelie
5 minutes ago, Raycoupe said:

Als je hem in een stenen winkel hebt gekocht zou ik eens terug gaan en dit probleem laten zien.

Mij ontbreekt ervaring gedegen met TC dampen of specifiek de Pico om je verder te kunnen helpen.

Ik heb hem hier gekocht: https://www.lakraft.com/

Guest oelikoelie

Echt idioot,  de hele week moet ik de melo hoger zetten dan de veco.  zowel in VW als in TC.  Nu is het andersom?!?!?..  De vraag new coil up vraagt die alleen bij wissel van veco naar melo nu.     Ik ga er maar snel mee terug.   jammer dat de apparaatjes zo labiel zijn gemaakt.  Wordt je als beginnend damper niet vrolijk en gemotiveerder van iig..!

ps: Is tankjes wisselen terwijl de mod aanstaat geadviseerd?

Edited by oelikoelie

Je topic met dit probleem staat net een uurtje. Wellicht lezen anderen het, die ervaring hebben met de Pico en TC en is het probleem op te lossen.

Tank wisselen terwijl de mod aanstaat heeft hier nog nooit tot problemen geleidt, maar wat zegt de handleiding van de Pico?

Guest oelikoelie
7 minutes ago, Raycoupe said:

Je topic met dit probleem staat net een uurtje. Wellicht lezen anderen het, die ervaring hebben met de Pico en TC en is het probleem op te lossen.

Tank wisselen terwijl de mod aanstaat heeft hier nog nooit tot problemen geleidt, maar wat zegt de handleiding van de Pico?

Nouja, ik doe het niet over 't algemeen.   Maar zit gewoon te puzzelen waar het probleem kan liggen.   Want zojuist, na wat te wisselen steeds,  dampt de veco weer op 170 graden al goed,  terwijl een half uur geleden ik hem veel hoger moest zetten.   Mysterieus.

Ik zal wat geduld hebben idd op een andere reactie wellicht.   

ps:  Ikzal vandaag de veco erop laten en niet meer wisselen van tankje,  want want wat het ook is,  daarmee gaat het steeds mis.   En kheb zo een verjaardag, en kzal me maar even neerleggen bij wat ik nog(over) heb voordat ik daadwerkelijk een sigaret van de stress ga opsteken. ;)  tx

Edited by oelikoelie

Ik heb dezelfde wispelturige TC ervaringen bij mijn Pico (Firmware V1.03). 

(Is/was overigens mijn eerste beperkte ervaring met TC...)

Heb het een klein beetje proberen uit te vogelen, maar ben niet erg ver gekomen.

Ergo, geen oplossing van mijn kant (schrale troost), hooguit bevestiging.

Precies wat je hierboven schrijft was mij ook opgevallen:

5 hours ago, oelikoelie said:

Misschien is die de weg kwijt omdat er weinig verschil zit tussen de 2 coils in mijn beide tankjes.

Dat vermoeden kreeg ik ook! 

Tenminste, dat was de eerste keer dat ik dit tegenkwam, toen ik van Power naar TC mode ging met een vergelijkbare weerstand in een SS coil. (rond de 1 ohm, als ik me goed herinner.) 

Op verschillende manieren geprobeerd de "new coil" melding te krijgen, maar zonder succes.

Mod aan/uit, batterij in/uit, tankje op/af, ander tankje op/af, ander tankje met andere weerstand coil op/af, TC-mode in/uit, resistance lock aan/uit, en een aantal verschillende mogelijke volgordes... Geen "new coil".

Soms doet TC het wel, en soms niet ("normaal").

Soms gaat de mod zelf ook weer terug naar power-mode (terwijl de weerstand gewoon in de range zit van TC (0.05 - 1.5 ohm), bij mij meestal ~1.0 ohm).

Beetje ge-googled, maar geen bevredigende oplossing gevonden.

Pico wordt bij mij nu alleen gebruikt in power-mode.

Edit: In power-mode nog steeds wel een fijn klein modje, hoor :-)

Edited by DavidV

Guest oelikoelie
11 minutes ago, DavidV said:

Ik heb dezelfde wispelturige TC ervaringen bij mijn Pico (Firmware V1.03). 

(Is/was overigens mijn eerste beperkte ervaring met TC...)

Heb het een klein beetje proberen uit te vogelen, maar ben niet erg ver gekomen.

Ergo, geen oplossing van mijn kant (schrale troost), hooguit bevestiging.

Precies wat je hierboven schrijft was mij ook opgevallen:

Dat vermoeden kreeg ik ook! 

Tenminste, dat was de eerste keer dat ik dit tegenkwam, toen ik van Power naar TC mode ging met een vergelijkbare weerstand in een SS coil. (rond de 1 ohm, als ik me goed herinner.) 

Op verschillende manieren geprobeerd de "new coil" melding te krijgen, maar zonder succes.

Mod aan/uit, batterij in/uit, tankje op/af, ander tankje op/af, ander tankje met andere weerstand coil op/af, TC-mode in/uit, resistance lock aan/uit, en een aantal verschillende mogelijke volgordes... Geen "new coil".

Soms doet TC het wel, en soms niet ("normaal").

Soms gaat de mod zelf ook weer terug naar power-mode (terwijl de weerstand gewoon in de range zit van TC (0.05 - 1.5 ohm), bij mij meestal ~1.0 ohm).

Beetje ge-googled, maar geen bevredigende oplossing gevonden.

Pico wordt bij mij nu alleen gebruikt in power-mode.

Edit: In power-mode nog steeds wel een fijn klein modje, hoor :-)

Fijn voor een bevestiging dat ik niet de enige ben.    Ik wil trouwens wel heel graag mijn veco tank op Tc willen kunnen blijven dampen.   Dus ik hoop dat iemand met meer ervaring hier op t forum mij toch nog iets zinnig erover kan vertellen.   Want goed is het natuurlijk niet zo.

Just now, Luc rafc said:

Als je met je pico even vuurt als je tank er af is zegt hij no atomiser.als je dan je andere tank er op zet meet hij opnieuw de weerstand.

Gewoon tussen de twee even vuren.

Ja daar was ik al achter en heb ik ook steeds gedaan.  Zonder duidelijk resultaat.  Dus dat is het niet.   Maar bedankt voor je suggestie ;)

Guest oelikoelie

Ik ga morgen een 0.6 in de ene tank doen, en een 0.5 in de andere.  Wellicht vraagt die dan wel bij de wissel bij beiden : new coil up. 

Een tweede modje aanschaffen kan,  maar vind ik voor nu niet bevredigend.  ik ga ook geen nieuwe pc aanschaffen omdat ik er 2 besturings systemen op wil laten draaien.  Het hoort gewoon te werken op de manier hoe ik het doe.   

Ik wacht eens even wat reacties nog af.  

Guest oelikoelie
1 minute ago, Luc rafc said:

Als je de batterij er uit haalt en zonder batterij even vuurt en de + of - vasthoudt zou hij moeten vergeten wat er in staat.

Ook dat gedaan.  voordat ik vanmiddag weg moest heb ik dat gedaan.  toen de veco tank erop geschroefd.   en die dampt wel weer op de temperatuur waarmee ik de hele week al aan''t dampen was.

Beste voor nu is de veco er even op laten zitten,  en in de melo 3 straks een 0.3 coil eens instoppen..  kijken of de mod met wissel van een koude tank erop, wel steeds new coil up gaat aangeven. 

Maar kben er nog niet gerust op dat ik logica ga vinden.  :p

1 minute ago, Luc rafc said:

En van up-date 's houd ik me meestal ver weg die doen meestal meer fout dan goed of je moet een DNA hebben.

Jip, dat was mijn gedachte ook al.  Vandaar dat ik weer lekker met V1 firmware verder dampen wilde.   Maar dus nu ook hier onduidelijkheid van de mod met wisselen van tankjes.